Jos viisinkertainen vero toteutuu niin monella eläkeläiselle joilla matkailuauto on tilanne että siitä on luovuttava hurjan käyttövoima eron korotuksen takia.
Lähtee sekin ilo eläkeläisiltä jotka haluaa matkustaa ja tutustua paikkoihin missä ei ole hotelleja lähettyvilläkään.
Onko sinulla matkailuauto ja mitä mieltä olet tulevasta verosta
56
487
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmeen pienihän tuo on tähän asti ollutkin. Alle 7500kg matkailuautoissa uudessa verotuksessa, olisi vero tulevaisuudessa keskimäärin 800€/vuosi, ei tuo vielä miltään järkyttävän suurelta vaikuta, jos verrataan henkilöautojen verotukseen. Isot moottorit ja isot massat, tarkoittaa myös isoja päästojä ja isompaa tiestön kuluttamista, joten siihen suhteutettuna ihan perusteltu korotus.
- Anonyymi
Kuitenkaan perässä vedettävä asuntovaunu ei saa samaa kohtelua vaikka tilanne on sama. Eli ei mitään logiikkaa tuossa touhussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkaan perässä vedettävä asuntovaunu ei saa samaa kohtelua vaikka tilanne on sama. Eli ei mitään logiikkaa tuossa touhussa.
Ei kai sentään tuplaverotusta pidä olla, maksaahan sen asuntovaunun vetäjä jo siitä vetoautosta verot, saman kaavan mukaan kuin tulevaisuudessa matkailuautotkin. Jos luulet, että halvemmalla selviät, niin ei muuta kuin vaihtamaan asuntoauto vaunuun.
- Anonyymi
Mitä höpiset. Mulla 3500 kg matkailuauto ja siinä on jo nyt vähän alle 800e vuosi vero.
- Anonyymi
Miksi pakettiautoissa sitten ei nouse vero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoa se..isoilla katumaastureilla vedetään isoja asuntovaunuja. Ei mitään järkeä. Joku päättäjistä vaan kateellinen kun eläkeläisilläkin asuntoautot vaikka ne on yleensä jo vähän homeelle haisevia vanhoja rouskuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sentään tuplaverotusta pidä olla, maksaahan sen asuntovaunun vetäjä jo siitä vetoautosta verot, saman kaavan mukaan kuin tulevaisuudessa matkailuautotkin. Jos luulet, että halvemmalla selviät, niin ei muuta kuin vaihtamaan asuntoauto vaunuun.
Ei maksa jos on pakettiauto. Pieni maksu vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä höpiset. Mulla 3500 kg matkailuauto ja siinä on jo nyt vähän alle 800e vuosi vero.
No ainakin tuon uutisen mukaan päiväkohtainen verotus olisi uudessa muodossaan 5,5 senttiä alkavaa 100 kiloa kohden, jolloin 3500kg matkailuauton veroksi tulisi 1,925€/vrk ja koko vuoden arvoksi n.702€
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6fac18da-723c-4719-bd89-a164b27700c6 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa jos on pakettiauto. Pieni maksu vain.
Kevytkuorma-autoissa on se pieni maksu, kyllä noista tavan pakettiautoista joutuu jo satasia maksamaan veroa. Pakettiautoissa tulee sitten vastaan se henkilömäärä ja kyllä noitten asuntovaunujen keulilla näkeekin suurimmaksi osaksi henkilö-, tila- ja maastoautoja.
Taitaakin ne eläkäläiset olla ainoita, jotka vetää asuntovaunuja pakettiautoilla, kun ei tarvitse vetoautossa olla penkkejä kuin kahdelle.
Ja ainahan sen kalliin matkailuauton voi vaihtaa vaunu/pakettiauto komboon, mutta ei taida olla tarpeeksi luksusta semmoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pakettiautoissa sitten ei nouse vero.
Ittellä on ooppel vektra rekisteröity pakuksi
- Anonyymi
Niin ja tulevaisuudessa ei voi siirtää edes seisontavakuudelle, vaan maksut tulee koko vuodesta.
- Anonyymi
Jos noin käy, niin se tarkoittaa että vero ei liity enää mitenkään päästöihin eikä tien käyttöön. Se on puhtaasti varastamista seisonta ajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin käy, niin se tarkoittaa että vero ei liity enää mitenkään päästöihin eikä tien käyttöön. Se on puhtaasti varastamista seisonta ajalta.
Näin se tämä hallitus suunnittelee.
- Anonyymi
Ihan loistava juttu. Toivottavasti nuo tien tukkona oleva lestavankkurit häviävät.
- Anonyymi
Kehitysvamma ei tartu, asennevamma periytyy.
- Anonyymi
Eiköhän nuo nykyään rekat ole pahimpia tientukkoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nuo nykyään rekat ole pahimpia tientukkoja
Oisko parempi jos rekat ei kulkis? Ei yksikään? Ja miten niin nykyään?
- Anonyymi
Tuo hallituksen päätös tulee tappamaan Suomesta leirintäalueita pilvin pimein. Jo viime kesän loppu oli vaikeaaatksilualalla ja nyt tulee se viimeinen niitti.
Ne joilla ei ole varaa pitää asuntoautoa luopuu siitä ja niillä joilla juuri ja juuri on varaa pitää kuten mulla niin minä kompensoin veron sillä etten enää käy leirintäalueilla joihin olen kesäisin käyttänyt lähes 600-700euroa kun reissaan kevään, kesän ja syksyn.- Anonyymi
Toinen luopuu -> toinen ostaa ja uusi karavaanari on syntynyt. Ei vaikuta mihinkään leirintäalueeseen yhtään mitään.
- Anonyymi
Jos olet liian perseaukinen jatkossa tähän harrastukseen niin joudut luopuaan harrastuksesta ja uusi harrastaja ottaa paikkasi, hän ei ole taloudellisessa ahdingossa. Yksilön ongelma = yksilön oma ongelma.
- Anonyymi
Eikös sitten sitä säästöä voi hakea, ajamalla vähemmän(säästö polttoaineen ja kuluvien osien hinnoissa) ja säilyttämään sitä matkailuautoa enemmän siellä jossakin leirintäalueella, jolloin leirintäalue saa sitä kaivattua tuloa?
- Anonyymi
Mitä väliä? Ihan oikein, että ajoneuvoveroa korotetaan, koska eihän noista ole tarvinnut maksaa autoveroa.
- Anonyymi
Ajoneuvoveroa ei nosteta vaan käyttövoima veroa.
- Anonyymi
On sillä se väli että tasan tarkkaan kaatuu moni leirintäalue. Ne ei pyöri pelkästään sillä että duunarit käy heinäkuussa viikon pari olemassa leirintäalueella.
Eläkeläiset käy heti keväästä alkaen syksyyn saakka ja näin pitävät hengissä leirintäalueet. Uskon että noin suuren veron korotuksen vuoksi hyvin moni eläkeläinen joutuu luopumaan asuntoautostaan ja kyllä se tulee kurittamaan myös caravan myyjiä varaosamyyjiä myös.
Näin se hallitus hommat hoitaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoneuvoveroa ei nosteta vaan käyttövoima veroa.
Toivotavasti nostetaan myös vuosittaista ajoneuvoveroa käyttövoimaveron lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotavasti nostetaan myös vuosittaista ajoneuvoveroa käyttövoimaveron lisäksi.
No toivottavasti 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sillä se väli että tasan tarkkaan kaatuu moni leirintäalue. Ne ei pyöri pelkästään sillä että duunarit käy heinäkuussa viikon pari olemassa leirintäalueella.
Eläkeläiset käy heti keväästä alkaen syksyyn saakka ja näin pitävät hengissä leirintäalueet. Uskon että noin suuren veron korotuksen vuoksi hyvin moni eläkeläinen joutuu luopumaan asuntoautostaan ja kyllä se tulee kurittamaan myös caravan myyjiä varaosamyyjiä myös.
Näin se hallitus hommat hoitaa.Ei tasan tarkkaan kaadu yksikään leirintäalue, miksi olet noin dramaattinen?
- Anonyymi
Hieno uutinen! Toivottavasti veroa nostetaan roimasti ylöspäin.
- Anonyymi
Miksi olet noin negatiivinen. Onko sinulla elämässä ongelmia, onko parisuhde katkolla vai mikä mättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet noin negatiivinen. Onko sinulla elämässä ongelmia, onko parisuhde katkolla vai mikä mättää.
Negatiivinen??? Uutinen veron nostosta oli mielestäni positiivinen asia kaikilta osin.
- Anonyymi
Jälleen hienoja uutisia!
- Anonyymi
Tekisivät kerralla niin kallista että kukaan niillä ajelis! Se ois sitä vihreää siirtymää. 2035 dingdingding! Lähenee..!!
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20135265
Siinä on tuorein uutinen, kyllä se toteutui tuo 5,5 kertainen vero.
Eli maksimissaan dieselvero on matkailuautoista reilu 1500e/vuosi. Plus päälle tuohon vielä perusväri eli kalliiksi tulee. Dieselvero on reilu kaksinkertainen verrattuna diesel henkilöautoon.
Vaihtoon menee meidän asuntoauto. Ostan pakettiauton matkailen sillä mutta en käytä leirintäalueiden palveluita. Menköön mun puolesta konkkaan ja valtiohan siitä kärsii.- Anonyymi
Mitä luulet tapahtuvan matkailuautojen hinnoille, kun kaikki haluavat myydä, mutta kukaan ei halua ostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet tapahtuvan matkailuautojen hinnoille, kun kaikki haluavat myydä, mutta kukaan ei halua ostaa?
Vielä ehtii kun vuosi aikaa. Nopeasti kun vie auton vaihtoon ja tilalle ottaa henkilö- tai pakettiauton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ehtii kun vuosi aikaa. Nopeasti kun vie auton vaihtoon ja tilalle ottaa henkilö- tai pakettiauton.
Voi jeesus, ei ole mitään kiirettä panikoida muutaman satasen veron nousun takia. Myytkö samalla talonkin ja irtaimen ihan vain varuiksi? Asut sitten vaikka teltassa niin ei parinsadan veron nousu pääse koskettamaan. Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Itse maksan mielelläni jatkossa reilun 600€ vuodessa matkiksestani.
- Anonyymi
Itse käytän asuntoautoa heti keväästä kun lumet sulaa aina tuonne lokakuuhun saakka. Olen kiertänyt pääasiassa Suomea, keväällä olen aloittanut pääsiäisen tienoilla Kotkan Santalahden leirintäalueelta ja sitten kahlaten läpi koko Suomen. Leirintäalue kertoja kertyy kymmeniä ja rahaa käytän satoja satoja euroja mutta jos tosiaan minäkin luovun leirintäalueita ja yövyn siellä missä voin yöpyä niin siten säästän veronkorotus rahat joten ei hätää mitää.
- Anonyymi
Draama piristää elämää
- Anonyymi
Who cares?
- Anonyymi
Niitä kiinnostaa kenellä on matkailuauto. Sinua ei kiinnosta mutta kumminkin avasit viestiketjun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä kiinnostaa kenellä on matkailuauto. Sinua ei kiinnosta mutta kumminkin avasit viestiketjun.
Mutta iloinen olen siitä, että joutuvat maksamaan vihdoinkin lisää veroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta iloinen olen siitä, että joutuvat maksamaan vihdoinkin lisää veroja.
Juo sinä vain yksiksesi siellä vuokra-asunnossa ja aja polkupyörällä jatkossa kuten tähänkin asti olet. Ei tunnu missään muutamat sataset jatkossakaan täällä. Kesällä reissataan ihan entiseen malliin, ehkä enemmänkin tänä tulevana kesänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juo sinä vain yksiksesi siellä vuokra-asunnossa ja aja polkupyörällä jatkossa kuten tähänkin asti olet. Ei tunnu missään muutamat sataset jatkossakaan täällä. Kesällä reissataan ihan entiseen malliin, ehkä enemmänkin tänä tulevana kesänä.
Ehei! Mä asun uudessa omakotitalossa ja ajan uudella Audilla. Mutta siitä olen samaa mieltä kanssasi, että muutamien satasten lisäkulut eivät pitäisi kenenkään taloutta kaataa, eikä varsinkaan aiheuttaa itkupotkuraivareita, kuten aloittajalla.
- Anonyymi
Mänkee telttailemaan niille leirintäalueille jos niitä haluatte pelastaa! Eläkeläiset ei niitä pelasta, ne vaan järsii omia homeisia eväitä niissä lasikuitu pömpeleissään... 🤣 Jos on ollu vara ostaa monenkymmenen tonnin asuntoauto ni ee pitäs tuntua tuon veron...
- Anonyymi
Höpö höpö..matkailuautojen paikkamaksu on korkeampi kuin telttailijoiden. Tettailijatkin syö retkimuoniaan. Ei monessakaan paikassa ole ruokaa tarjolla matkailuauton sähkötolppa paikan sähköstäkin yrittäjä tienaa muutaman euron.
- Anonyymi
Haha älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Kesäloma kuukausien ulkopuolella liikkuu eläkeläiset joiden autot on sitä halvinta hintaluokka. Ne ei enää nuoremmille kelpaa. Meilläkin 5000 euron hintainen vanha auto.
- Anonyymi
Matkailuautot kun ei ole lasikuitua vaan alumiinia enimmäkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkailuautot kun ei ole lasikuitua vaan alumiinia enimmäkseen.
Sellaista maksalaatikko alumiinia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Kesäloma kuukausien ulkopuolella liikkuu eläkeläiset joiden autot on sitä halvinta hintaluokka. Ne ei enää nuoremmille kelpaa. Meilläkin 5000 euron hintainen vanha auto.
🤣🤣🤣 pari viikkoo sitten ostin vanhan korollan 300 e, vuotaa öljyä ja jäähdytin nestettä mutta toimii,,,
- Anonyymi
Omassa tulee olemaan 662€/v, vuokraan sitä kerran vuoden aikana niin saan samalla muihinkin kuluihin vähän ylimääräistä. Ei tule vaikuttamaan mihinkään mitään tämä uudistus
- Anonyymi
Minä en raaski vuokrata kenellekään asuntoautoani.
- Anonyymi
Eiköhän tuo veron korotus ole niitä vanhan Ducaton omistajien ongelmia.
- Anonyymi
Kuinka niin.
- Anonyymi
Ei haittaa minua vaikka on vanha Ducato. 2006vm.
Musta savu on voiman merkki.
- Anonyymi
ei ole eikä tuu ja vero on oikein, saisi olla 25.000 eur vuodessa
- Anonyymi
Onko rumatikki.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2214370Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223339Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621935Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61533Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381217Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611179Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96885- 63755
- 30747
- 176730