Mormonit ovat yleensä ystävällisiä, rakastavia ja mukavia ihmisiä.
Kaikesta huolimatta väärä uskonto on sokaissut heidät ja sen seurauksena heidän käsityksensä Jumalan olemuksesta, Jeesuksen Kristuksen persoonasta ja pelastuksesta on vääristynyt.
Karttakaa mormoneja, jos haluatte pelastua!
11
148
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä vuoksi pitäisi karttaa? Uskon Jumalaan, pidän Jehovan todistajista, Lestadiolaisista, pidän Mormoneista, eritoten Körttiläisistä. En heidän uskonsa suunnan vuoksi, vaan sen vuoksi, että he ovat uskossa Jumalaan, eivät muotouskontoihin.
Haluan aina tutustua heihin, oppia ihmisistä ja heidän tavastaan uskoa. Ei oppia sillä tavalla että lähtisin jäljittelemään, vaan puhtaasti uteliaisuudesta hyvässä hengessä. Ääliöt puhuvat niin että älkää menkö vihollisen seurakuntaan, ettei vihollinen harhauttaisi teitä väärään uskoon. Paljonpa luottavat Jumalaan. Älkää tuomitko, oppikaa kaikesta, oppikaa ymmärtämään ja hyväksymään erilaisuutta. Näin itse näen asian.- Anonyymi
Kyllähän uskontoihin voi tutustua ja etsiä niistä hyviä puolia, mutta ei ole mitään syytä kieltää niiden huonoja puolia. Ihan ääriesimerkkinä sellainen, kun jehnut näyttivät minulle kirjastaan "Ihmiskunta etsii Jumala" kuvaa, jossa muinainen keskiamerikkalaisen uskonnon pappi leikkaa sydäntä irti elävän ihmisen rinnasta ja alla on kysymys: "Ovatko kaikki uskonnot samanarvoisia?"
Helppohan tuohon oli vastata, että eivät ole samanarvoisia, koska toiset riistävät sydämen mm. tervehtimis- ja verensiirtokielloillaan.
Ei siinä auta vaikka kuinka uskoisi Jumalaansa, jos oppi on täysin epäinhimillinen. Useinhan uskonto jopa pilaa ihmisen moraalin. Kun nyt ollaan mormonismipalstalla, en malta olla huomauttamatta, että Brigham Youngilla oli aluksi moraali kohdallaan, koska tiettävästi hän kauhisteli aluksi, kun smith opetti hänelle moninaintioppiaan, mutta kun Young sitten itse oli päässyt nuoren lihan makuun, hän irstaili kuin sika vatukossa.
Tunsin erään tyypin, joka oli kääntynyt kasvissyöjäksi eettisistä syistä, mutta hurahdettuaan hellariuskontoon, hän luopui kasvissyönnistä, koska sehän on hellareiden mielestä jotain perkeleen eksytystä. Jos hän olisi hurahtanut adventistiksi, hänen kasvissyöntinsä oli vain saanut vahvistusta uskonnosta.
Jos uskonnot olisivat niin ihania, miksi tarvitaan Uskontojen uhrien tuki ry:tä?
- Anonyymi
Kartan tietenkin, vaikka turha minulle on tulla pelastusta tai Wincapitaa kauppaamaan.
- Anonyymi
Mormonit kuten yleensäkin uskonnot ovat kiinnostuneet lähinnä rahankeruusta ja vallasta.
Eipä ole vielä löytynyt oikeaa jumalaa, joka itse rahoittaisi palvaamisensa, melko selvä merkki epäjumaluudesta jos rahaa tarvitsee palvaajiltaan.
Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon oppi on oikea. Joka asiassa. Muissa on sekaisin oikeaa ja väärää. Se johtuu siitä, että Raamattu on puutteellinen, mutta kirkolla on jatkuva ilmoitus, suora yhteys Jeesukseen ja Isä Jumalaan.
Ilmoitus ja pappeus. Siksi oikea kirkko. Ei mikään ainoa oikea kuin lestadiolaiset ym omasta mielestään.- Anonyymi
No ei todellakaan ole!
Jatkuva ilmoitus? Että naikaa niin monia tyttösiä kuin sielu sietää. Ei kun älkää naikokaan toistaiSEKSI. Että kieltäkää tummaihoisilta pappeus. Ei kun sallikaa se sittenkin heille, ettei kirkko menetä verovapausoikeuttaan. Että yksiä korvakoruja voitte käyttää, mutta ette kaksia. Että älkää kutsuko mormonismia mormonismiksi...
Että sellaista jatkuvaa ilmoitusta. Heh... - AnonyymiUUSI
Ai jaa että Mormonismi ei muka ole omasta mielestään se ainoa oikea? Siinäkin tapauksessa, jos siis pelastuksen saa muutenkin, miksi maksaa 10% tuloistaan Mormonikirkolle?
Ja se että Mormonikirkon johtajat ovat sanoneet että heillä on "ilmoitus ja pappeus" ei tarkoita että heillä on Raamatun Jumalalta saatu sellaista. Mutta kriittisen ajattelun käyttö näyttää olevan vaikeaa.
Lukekaa hyvät ihmiset vaikka "CES Letter" kirjaa (ilmaiseksi netissä) ensin ja sen jälkeen verratkaa sitä siihen mitä Mormonit teille kertovat. Ja tarkastakaa itse kirkon historia.
- Anonyymi
Uskokaa Jumalaan ja siihen mitä hän sanoo, älkää kirkkoja ja pappeja.
- Anonyymi
Entä garmentti eli pyhä alusasu, miksi sellaisen pitäminen kuuluu mormoneille...
Vaikea alusvaatteissa on nähdä mitään aidosti hengellistä... - AnonyymiUUSI
Karttakaa Mormoneja myös jos ette halua antaa 10% vuosituloistanne uskonnolle joka valehtelee teille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912