Univaikeudet pitkän juomaputken jälkeen

Anonyymi-ap

Moi, minulla oli pitkä juomaputki (4-5kk), jonka sain lopetettua pari viikkoa sitten. Kyseessä oli siis pelkkä alkoholi eikä sitäkään aina heti aamusta alkaen, useimmiten ainakin loppuvaiheessa kyllä heti aamusta koko työpäivä varovasti korjaillen.

Vieroitus oireista pääsin n. 3ssa päivässä apuna Propral lääke, jota minulle on lääkäri kirjoittanut esiintymis- ja lentopelkoon.

Heti juomisen jälkeen alkoivat univaikeudet. Voi mennä vuorokausi niin, etten saa nukutuksi yhtään.Jos saan nukutuksi niin muutaman 15-30 min pätkän vuorokaudessa. Koko ajan olen ihan umpi väsynyt mutta uni ei vaan tule.
Juomisen aikana tai ennen sitä ei mitään uniongelmaa ollut.

Olen yrittänyt näiltä keskustelupalstoilta urkkia, että onko jollain ollut vastaavaa ja onko hän saanut uniongelman jotenkin ratkaistuksi.
Usein mainitaan lääke nimeltä Opamox mutta samaan aikaan listataan erinäisiä negatiivisia sivuvaikutuksia (sekavuutta, puheen sammaltamista yms.).
Töitäkin pitäisi kuitenkin tehdä 5/7, joten ekan pillerin ottaminen jännittää.

Alan olemaan niin väsynyt, että olen jo miettinyt narauttaa korkin auki uudestaan :(
Mikäli joku osaisi kertoa omakohtaisista kokemuksistaan tai jonkin lähimmäisensä/ystävänsä kokeuksista niin olisin kiitollinen sellaisista.

Ja joo, menen tietty lääkäriltä jonkun repsun ja neuvot hakemaan, mutta minulla sitä ko. lääkettä olisi jo himassa, niin olisi kiva ensin kokeilla.

Kiitos että jaksoit lukea, tästä tuli vähän turhan pitkä ehkä.

8

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo monesti ei saa nukuttua, mutta sitten kun tarpeeksi nukuttaa niin saa. Vartu vähän. Minullakin propral mutta se on nyt kaikkialta loppu, ei vain saa. Tulee vasta viikolla 3.

• Anonyymi

Kiitos neuvostasi. Odotellaan siis vielä. Onneksi se viikko 3 sinulleki koittaa jo ensiviikolla.

• Anonyymi

Töissä kännissä?

• Anonyymi

En nyt sanoisi kännissä vaan sanoisin että alkoholin vaikutuksen alaisena.
        Tuo korjailu on siis sitä, että yrittää koko työpäivän pitää mahdollisimman pienellä alkoholimäärällä pahimman krapulan poissa. Tuollaisessa putkessa juominen sitten heti työpaivän päätyttyä kyllä menee jo sitt ihan juomisen, ei enää korjailun puolelle.

• Anonyymi

Minä olen oikeastaan pienessä hiprakassa normaali, muuten ongelmia.
        Ennenvanhaan oltiin töissä kännissä. Sanoisin että kaikki junanraiteet on tehty humalaisten toimesta ja hyvin toimivat. VR otti käyttöön veturinkuljettajien säännölliset maksatestit, niin heti alkoi tökkimään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen oikeastaan pienessä hiprakassa normaali, muuten ongelmia.
        Ennenvanhaan oltiin töissä kännissä. Sanoisin että kaikki junanraiteet on tehty humalaisten toimesta ja hyvin toimivat. VR otti käyttöön veturinkuljettajien säännölliset maksatestit, niin heti alkoi tökkimään.

Jep, oli vielä 90 luvullakin ihan normia, että työaikana otettiin.
        Ranennustyömailla vielä tänäkin päivänä (varsinkin pienemmät alihankkijat) ja ainakin 2010 oli vielä ihan normi käytäntö, että perjantaisin oltiin jurrissa jo aamusta ja 11:00 alkavalla ruokiksella käytiin handelissa eikä takas työmaalle tai ainakaan töihin palattu. Tämä siis kantaväestön piirissä,

Ja olihan sellainen "vitsikin", että kun maalaiset tuli junalla Helsinkiin ja känniasteen mukaan ne jotka jaksoi junasta:
        -Espooseen saakka meni poliisiksi
        -Postitalolle saakka meni postille töihin
        -eivät päässeet junasta, jäivät VR:lle töihin

• Anonyymi

Mun ei tarvitse juoda kun yksi ilta, niin menee moneksi yöksi unet ihan sekaisin.
      Alkoholi ei tee elimistölle mitään hyvää.
      Jos putkia vetelee, niin siinä on myös psyykkinen puoli kyseessä, heikoilla, sekin vaikuttaa nukkumiseen.
      Mitä pitempään pystyy olemaan juomatta, sen paremmin alkaa ajan myötä uni maistumaan.
      Palautuminen ottaa aina oman aikansa.

• Anonyymi

Kiitti vinkistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 501
      7471
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      228
      2608
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      159
      1889
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1758
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    9. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      75
      1153
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    Aihe