"Ensimmäiset monistuvat orgaaniset molekyylit, todennäköisesti RNA, syntyivät (tai tulivat maapallolle meteoriittien kantamina ulkoavaruudesta)." Tuohon toteamukseenko pitäisi tyytyä? Miten tuo alkuperäinen orgaaninen aine oli syntynyt, mikä oli muuttanut sen atomeista molekyyleiksi? Joku luonnon järjestys ilmeisesti? Mistä tuo luonnon järjestys tuli? Jos ne osasivat monistua, silloinhan niiden piti olla jo melkoisen kehittyneitä? Ja mksi ne ELIVÄT??? Mitä on eläminen ja mistä se tuli? TAI... jos ne tulivat ulkoavaruudesta??? Ai Jumalalta?
Laput silmillä mennään
5
361
Vastaukset
- Anonyymi
"Tuohon toteamukseenko pitäisi tyytyä?"
Ei pitäisi, tuo on sinun oma kuvitelmasi. Miten on yleissivistyksesi kanssa? Tuossa on monta asiaa, joita ei vielä tiedetä ja joita yritetään koko ajan selvittää.
Tarjoatko siis selitykseksi "jumalaa"? Pitäisikö siis siihen toteamukseen tyytyä, kuten kreationistit tekevät, eivätkä edes yritä selvittää, mitä oikeasti on tapahtunut?- Anonyymi
Nimenomaan yritin selvittää, mitä oikeasti on tapahtunut. Siksi nuo kysymysmerkit. Vaikka olisitkin eri mieltä asioista, ei ole syytä aliarvioida muita. Se ei ole sivistynyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan yritin selvittää, mitä oikeasti on tapahtunut. Siksi nuo kysymysmerkit. Vaikka olisitkin eri mieltä asioista, ei ole syytä aliarvioida muita. Se ei ole sivistynyttä.
Näytät kopioineen "tietosi" tältä sivulta:
https://selitetty.com/mista-ja-miten-biologinen-evoluutio-alkoi/
Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan että viimeisin tieteellinen tieto asiasta on jollakin nimettömän henkilön tai tekoälyn laatimalla selitetty.com sivustolla? Eihän tuolla ole edes kerrottu mistä tieto on peräisin eli ei mitään lähdeviitteitä.
- Anonyymi
Orgaanisen aineen syntyä on valottanut ns. Ureyn–Millerin koe ja sen lukuisat variaatiot ja toisinnot.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ureyn%E2%80%93Millerin_koe
"Kokeessa käytettiin steriiliä, kahdesta lasiastiasta muodostuvaa kammiota, joka sisälsi vettä (H2O), ammoniakkia (NH3), metaania (CH4) sekä vetyä (H2). . . . Kun koe oli kestänyt viikon, havaittiin, että 10–15 % hiilestä oli sitoutunut orgaanisiin yhdisteisiin. . . . Kaikkiaan koe tuotti 13 elämän tarvitsemista 22 aminohaposta ja viittä erilaista amiinia.[1] Lisäksi astiaan kertyi sokereita, lipidejä ja DNA:n ja RNA:n sisältämiä nukleotidiemäksiä." - Anonyymi
""Ensimmäiset monistuvat orgaaniset molekyylit, todennäköisesti RNA, syntyivät (tai tulivat maapallolle meteoriittien kantamina ulkoavaruudesta)." "
Näyttää siis siltä että evoluutikotkaan eivät enää usko elämän syntymiseen itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953839
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473215Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362510
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090