On ihan naurettavaa väittää,että päteviä sijaisia on vaiikea saada. Rehtorit haluavat käyttää valtaa ja valitsevat suosikkinsa,vaikka epäpätevän.On kuitenkin nykytilanteessa päteviä mutta joitakin hakijoita syrjitään. Asiaan liittyy salamyhkäisyyttä. Tapauksiaa on ollut Järviseudulla ja myös vimpelissä että opettajat ovat keskenään sopineet jopa vuoden sijaisuuden joka oli kaiken huippu.
Sijaisuudet kunnan töissä
5
483
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys edelliseen: rehtorilla on oikeus valita sijainen, mutta on fiksua laittaa hakuun ja tiedottaa asiaa. Hallintolaki, joka velvoittaa rehtori tulisi ymmärtää että tällaisesta suosimisesta on vain haitta. Muutenkin nykyhallintoon kuuluu avoimuus. Sitä paitsi ihminen saa olla oma persoonansa eikä tehdä siitä epäsopivan. Varsinkin, jos henkilöllä on näyttöjä. Sama asia koskee myös niitä, jotka ovat minulle kertoneet kokevansa mm. ikäsyrjintää. Ikäsyrjintä on yleistä Suomessa.
- Anonyymi
Lukio loppuu pian!
- Anonyymi
Sitä en tiedä, enkä toivo, mutta työntekijän markkinat on muuttunut työnantajan markkinoiksi. Rehtori=työnantajan edustaja
- Anonyymi
En ole itse opettaja, mutta sivusta tiedän vuosien varrelta monta tapausta, joissa pätevä hakija on sivuutettu, virkahaun paperit ovat menneet "hukkaan" eli koulutoimenjohtajan roskikseen jne.
Vimpelissä on merkitystä ennen kaikkea sillä, kenen sukulainen olet. Jos olet väärää sakkia, niin sitten sinua syrjitään. Jos et ole kenellekään sukua, niin sittenkin tilanne on paha ja tilallesi yritetään saada joku paikkakuntalainen.
Sitten vielä ihmetellään, miten kunnasta vain väki vähenee.- Anonyymi
Ps: Kyse ei ole ollut yhdestä tietystä ihmisestä eikä vain vuosien takaisista tapahtumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit595581KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2013658Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182448Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222385Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91288Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT671088- 1021069
- 891061
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181042Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975