Miten usein tapaatte,

Anonyymi-ap

kavereitanne tai tuttavia, jos nyt työkavereita ja harrastuskavereita ei sellaisiksi lasketa?

Mä olen tavannu kavereit/tuttavia viimisen 22 vuodean aikana arviolta max 10 kertaa. Kumppaneiden kavereita en omikseni laske, niitä on voinu nähdä ohimennen kumppanin seurassa.

Harrastuskavereita ei ole, kun ei oo ollu vuosikausiin harrastuksiakaan missä kavereita olisi tai muodostuisi, paitsi yksi jyrsijä harrasteen kautta kaveriksi tullut. Nähty 4 kertaa vuoden sisällä.

Niin, muuten oonkin joko yksin tai perheen kanssa. Silloinkin hyvin paljon kukin omissa jutuissaan kiinni.

Jasu

102

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aktiivisin aika kavereitten kanssa oli lapsuus tuonne 13 ikävuoteen, sitten hiljeni maalle muuton myötä aika täysin. Oppi olee ainakin yksin, mikä monille tuntuu olevan suhteellinen käsite. Viikko tai päivä pari yksin ei oo mikään juttu. Olkaa kuukausia ja vuosia yksin, kestääkö pää?

Jasu

• Aikaa kurjaa, että kaverisuhteet katkee tossa vaiheessa.

Mulle toi ois ollu varmaan maailmanloppu. Mutta onneksi vaikka noi vanhemmat nyt oli mitä oli, niin siitä pitää antaa täydet pisteet, että kirjoitti koululle, että saan pitää pääosin saman luokan kun siirryn yläasteelle. Vaikka ei se ihan samana tietenkään pysynyt, kun ala aste oli kahden koulupiirin alueella, mutta siltikin useampi anoi siirron. Sillon oltiin pelkkiä pelinappuloita kouluviranomaisten silmissä. Onneks nykyään on noita yhtenäiskouluja, ei oo tollasia jakoja. Toiselle asteelle siirryttäessä ihmissuhteet on jo vakiintuneempia ja on muitakin kavereita kun koulukavereita. Mutta varsinaislapsuudessa ne juurikin oli kaikki koulukavereita.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Aikaa kurjaa, että kaverisuhteet katkee tossa vaiheessa.

Mulle toi ois ollu varmaan maailmanloppu. Mutta onneksi vaikka noi vanhemmat nyt oli mitä oli, niin siitä pitää antaa täydet pisteet, että kirjoitti koululle, että saan pitää pääosin saman luokan kun siirryn yläasteelle. Vaikka ei se ihan samana tietenkään pysynyt, kun ala aste oli kahden koulupiirin alueella, mutta siltikin useampi anoi siirron. Sillon oltiin pelkkiä pelinappuloita kouluviranomaisten silmissä. Onneks nykyään on noita yhtenäiskouluja, ei oo tollasia jakoja. Toiselle asteelle siirryttäessä ihmissuhteet on jo vakiintuneempia ja on muitakin kavereita kun koulukavereita. Mutta varsinaislapsuudessa ne juurikin oli kaikki koulukavereita.

Olihan se ikävää, oltiin muutettu sitä maalle muuttoa ennen toiseen paikkaan Lahdessa ja kaverisuhteet pitkäaikaisiin kavereihin katkesi jo silloin mutta löysin uuden kaverin sieltä naapurustosta mihin muutettiin ennen maalle muuttoa. Hänkin sitten jäi kun vanhemmat ei viihtyneet siellä ja etsi kodin eri paikkakunnalta, ihan keskeltä maaseutua.

Tuntu että maalle ajoi autollakin ikuisuuden. 😅

Olin yksin kesän ja syksyä kunnes uudessa koulussa pikkuhiljaa pääsin tutustuu uusiin lapsiin. Myös naapuriin silloin.

Isoissa kouluissa on se huono puoli, että me oppimisvaikeutiset, jota mäkin omin kroonisen migreenin takia, siellä oot yksin isossa laumassa ja kukaan opekaan ei kunnolla tunne muksuja. Silleen oon aina tykänny pienistä maalaiskouluista. 😊

Jasu

• Anonyymi

Helposti yksinkään ollessa ole edes ollu niin yksin kuin parisuhteessa jossa toiselle on merkityksetön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helposti yksinkään ollessa ole edes ollu niin yksin kuin parisuhteessa jossa toiselle on merkityksetön

Sama fiilis ollu joskus.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Olihan se ikävää, oltiin muutettu sitä maalle muuttoa ennen toiseen paikkaan Lahdessa ja kaverisuhteet pitkäaikaisiin kavereihin katkesi jo silloin mutta löysin uuden kaverin sieltä naapurustosta mihin muutettiin ennen maalle muuttoa. Hänkin sitten jäi kun vanhemmat ei viihtyneet siellä ja etsi kodin eri paikkakunnalta, ihan keskeltä maaseutua.

Tuntu että maalle ajoi autollakin ikuisuuden. 😅

Olin yksin kesän ja syksyä kunnes uudessa koulussa pikkuhiljaa pääsin tutustuu uusiin lapsiin. Myös naapuriin silloin.

Isoissa kouluissa on se huono puoli, että me oppimisvaikeutiset, jota mäkin omin kroonisen migreenin takia, siellä oot yksin isossa laumassa ja kukaan opekaan ei kunnolla tunne muksuja. Silleen oon aina tykänny pienistä maalaiskouluista. 😊

Jasu

Joo, on varmasti iso koulu vaikeampi, jos on oppimisvaikeuksia. Tuli esiin noissa kasvatustieteen opinnoissa joita viime vuonna suoritin. Heitin siinä keskusteluryhmässä, että kumpi on parempi iso vai pieni. Ja he ketkä opetustöitä oli tehneet kannatti isoa yhtenäiskoulua, mutta taas koulunkäyntiavustajan töitä tehneet, jotka juuri erityisryhmien kanssa enemmän tekemisissä, niin pienempää.

Mulla kammo noihin pikkukouluihin tuli, kun jouduin heti ekalla opettajan silmätikuksi. Ja kun alkuopetuksessa se luokan opettaja siis opettaa ihan kaiken, niin olihan se raskasta. Mutta taas oli onnea mukana. Eli aika paljon oli nuoria opettajaharjoittelijoita. Ei tarvinnut sitten niitä tunteja jännittää.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Joo, on varmasti iso koulu vaikeampi, jos on oppimisvaikeuksia. Tuli esiin noissa kasvatustieteen opinnoissa joita viime vuonna suoritin. Heitin siinä keskusteluryhmässä, että kumpi on parempi iso vai pieni. Ja he ketkä opetustöitä oli tehneet kannatti isoa yhtenäiskoulua, mutta taas koulunkäyntiavustajan töitä tehneet, jotka juuri erityisryhmien kanssa enemmän tekemisissä, niin pienempää.

Mulla kammo noihin pikkukouluihin tuli, kun jouduin heti ekalla opettajan silmätikuksi. Ja kun alkuopetuksessa se luokan opettaja siis opettaa ihan kaiken, niin olihan se raskasta. Mutta taas oli onnea mukana. Eli aika paljon oli nuoria opettajaharjoittelijoita. Ei tarvinnut sitten niitä tunteja jännittää.

Ikävä kokemus sulla. ☹️

Mulla just päinvastoin, isoissa kouluissa päätyny silmätikuksi. Varmaan noi kokemukset jättää jälkensä ja vaikuttaa pitkään.

Jasu

• Riippuu vähän ajankohdasta. Joskus tuntuu, etten näe ketään ikuisuuksiin ja joskus taas kasaantuu paljon kaikenlaista. Jostain syystä kesällä tulee nähtyä ystäviä enemmän kuin talvella. Tapaan usein ystäviäni nimenomaan harrastuksen tai muun aktiviteetin parissa. Tyypillisesti käyn ystävien kanssa lenkillä, joskus jumpassa ja kesäisin pelailen yhden ystäväni kanssa tennistä. Toisinaan taas näemme kahvittelun tai lounaan merkeissä. Silloin tällöin jotain muuta, kuten teatteria tai festaria tms.

Esim. tässä vuodenvaihteen tienoilla olen ollut ystävien kanssa brunssilla, pari kertaa lenkillä, kerran teimme ruokaa ystäväni kotona ja yhden ystävän kanssa tapaaminen siirtyi sairastumisen takia. Kaiken kaikkiaan olen tavannut kuukauden sisään kuutta eri ystävää (+ paljon sukua).

• Anonyymi

Eli melko sosiaalista elämää kaiken kaikkiaan. Nyt kysyn heti ja suoraan, miten jaksat? Kysyn kun itselle tuo määrä ihmistapaamisia minkä tekstistä äkkinäisesti mielikuvittelen tuntuu ahdistavan paljolle. 😬

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Eli melko sosiaalista elämää kaiken kaikkiaan. Nyt kysyn heti ja suoraan, miten jaksat? Kysyn kun itselle tuo määrä ihmistapaamisia minkä tekstistä äkkinäisesti mielikuvittelen tuntuu ahdistavan paljolle. 😬

Jasu

Ja minä kun ajattelen usein, ettei nykyään enää tapaa juuri ketään kuun harvoin 😄 Olen aina viihtynyt ihmisten parissa ja useimmiten se on minulle energisoivaa. Esim. viimeksi olin ystävän kanssa lenkillä, jonka jälkeen hän tuli luokseni glögille parantamaan maailmaa. Se oli mukava tapa piristää pimeää talvista arki-iltaa, jonka olisin muutoin viettänyt yksin.

Kun kuormitus on kova, kuten viime vuosina usein on ollut, jaksan vähemmän ja nykyään huomaan muutenkin kuormittuvani herkästi isoissa ihmismassoissa. Se lienee yhdistelmä arjen kuormitusta, ikääntymistä ja yleisen elämänmenon hektisyyttä. Virikkeitä tulee niin paljon joka suunnasta, ettei se ihmiselle ole enää terveellistä ja silloin on pakko hiljentää.

Minulle on oleellista, että ihmiset, joiden kanssa vietän aikaa ovat ns aitoja ystäviä. Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että viettäisi aikaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuovat elämään jotain negatiivista.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Ja minä kun ajattelen usein, ettei nykyään enää tapaa juuri ketään kuun harvoin 😄 Olen aina viihtynyt ihmisten parissa ja useimmiten se on minulle energisoivaa. Esim. viimeksi olin ystävän kanssa lenkillä, jonka jälkeen hän tuli luokseni glögille parantamaan maailmaa. Se oli mukava tapa piristää pimeää talvista arki-iltaa, jonka olisin muutoin viettänyt yksin.

Kun kuormitus on kova, kuten viime vuosina usein on ollut, jaksan vähemmän ja nykyään huomaan muutenkin kuormittuvani herkästi isoissa ihmismassoissa. Se lienee yhdistelmä arjen kuormitusta, ikääntymistä ja yleisen elämänmenon hektisyyttä. Virikkeitä tulee niin paljon joka suunnasta, ettei se ihmiselle ole enää terveellistä ja silloin on pakko hiljentää.

Minulle on oleellista, että ihmiset, joiden kanssa vietän aikaa ovat ns aitoja ystäviä. Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että viettäisi aikaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuovat elämään jotain negatiivista.

Takerrun tuohon viimeiseen lauseeseen. Kyllä, nimenomaan aitoja ystäviä. Merkityksellisiä ihmisiä. Heitä ei tarvi olla kun yks hyvä ja se riittää. 😊

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Takerrun tuohon viimeiseen lauseeseen. Kyllä, nimenomaan aitoja ystäviä. Merkityksellisiä ihmisiä. Heitä ei tarvi olla kun yks hyvä ja se riittää. 😊

Jasu

Aitous on ehdottoman tärkeää, olipa ystäviä 1 tai enemmän. Oleellista on, että voi hyvin ystävän seurassa 😊

• Anonyymi

Käyttekö milloinkaan töissä?

• Anonyymi

Mulla loppu työsude vuodenvaihteessa. En oo menossa hetkeen mihinkään, harmittaako?

Jasu

• Ihan liian harvoin, kun ei asu missään kovin lähellä ja useimmat eivät ole enää aikoihin pitäneet yhteyttä. Työkaverien kohdalla en voi puhua mistään oikeista kavereista ollenkaan ja harrastuskaveritkin rajoittuu pitkälti vain harrastuksiin. Kyllä sitä saa aika yksin ja rauhassa olla.

• Anonyymi

No koetko että enemmän kuitenkin haluisit nähdä kavereita, jitka ei yhteyttä pidä tai löytää uusia? Kaipaatko sosialisointia vai riittääkö sullekin tää kirjoittelu täällä, kuten mulla? 🙂

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

No koetko että enemmän kuitenkin haluisit nähdä kavereita, jitka ei yhteyttä pidä tai löytää uusia? Kaipaatko sosialisointia vai riittääkö sullekin tää kirjoittelu täällä, kuten mulla? 🙂

Jasu

Ei riitä kirjoittelu täällä yksistään. Ja haluaisin nähdä kavereita, mutta ei niitä kiinnosta. Uusia aitoja kavereita on aika vaikeaa vanhana saada, niin kuin on vaikeaa saada naistakin. En ole mikään verkostoituja tyyppi.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ei riitä kirjoittelu täällä yksistään. Ja haluaisin nähdä kavereita, mutta ei niitä kiinnosta. Uusia aitoja kavereita on aika vaikeaa vanhana saada, niin kuin on vaikeaa saada naistakin. En ole mikään verkostoituja tyyppi.

Oot kuitenkin ottanu yhteyttä ja kysyny, eikä kiinnosta heitä sittenkään?

No. Mä taas koen, että kaverien saaminen nyt olisi helppoa, mä helposti saan ihmiset lähelleni jos haluan, mutta kun en halua, koska mä en jaksa sitä mitä ihmisten mukana tulee.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Oot kuitenkin ottanu yhteyttä ja kysyny, eikä kiinnosta heitä sittenkään?

No. Mä taas koen, että kaverien saaminen nyt olisi helppoa, mä helposti saan ihmiset lähelleni jos haluan, mutta kun en halua, koska mä en jaksa sitä mitä ihmisten mukana tulee.

Jasu

Olen joskus ottanut yhteyttä ja huomannut, ettei johda mihinkään, niin sitten en ole enää yrittänyt uudelleen.

Musta tuntuu nykyään vaan siltä, etten kiinnosta enää yhtään ketään missään. Mun ei ole helppoa mennä juttelemaan, varsinkaan tuntemattomille. Kaikki kävelee ohi nenä pystyssä. Oon pelkkää ilmaa.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Olen joskus ottanut yhteyttä ja huomannut, ettei johda mihinkään, niin sitten en ole enää yrittänyt uudelleen.

Musta tuntuu nykyään vaan siltä, etten kiinnosta enää yhtään ketään missään. Mun ei ole helppoa mennä juttelemaan, varsinkaan tuntemattomille. Kaikki kävelee ohi nenä pystyssä. Oon pelkkää ilmaa.

Toi tunne voi tulla ihan vaan siitäkin, että oon lumpsahtanut omassa mielessäsi syrjään. Omasta puheesta itselle tulee äkkiä tosi, olematta tosi kun tarpeeksi kauan muhii ittekseen epätoivon kanssa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi tunne voi tulla ihan vaan siitäkin, että oon lumpsahtanut omassa mielessäsi syrjään. Omasta puheesta itselle tulee äkkiä tosi, olematta tosi kun tarpeeksi kauan muhii ittekseen epätoivon kanssa.

Jasu

Alkaa uskomaan ettei kukaan tykkää, kun ei ite tykkää itestään. U know.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Oot, eikä oon. Mutta laitoin oon kun tiiän kokemuksesta tuon mitä kirjotin. 😅

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Alkaa uskomaan ettei kukaan tykkää, kun ei ite tykkää itestään. U know.

Jasu

Kyllä näen sen täällä töissäkin kaikkien ilmeistä etten ole tervetullut. Pitäisi lopputili ottaa.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kyllä näen sen täällä töissäkin kaikkien ilmeistä etten ole tervetullut. Pitäisi lopputili ottaa.

Älä nyt missaa tulonlähdettä, jollei oo rahaa rutosti ilmankin tai uusi duuni. Hybä sanoa, kun ite jäin töistä pois terveydellisistä syistä pääosin. Joskin ne työtkin kutustu kutustumistaan ja olis lopulta saanu tehdä jotain ihan muuta mitä sopimuksessa saadakseen tilin, niin en viitti. Tonnin takia.

Jasu

• Anonyymi

Naurata säkin. 😃👍

Aina ei tarvita huumoriin edes sanoja, vain velmuja eleitä.

Jasu

• Anonyymi

Kokeile kävellä kuin Charlie Chapliini ja kato mitä seuraa. 😆

Tai jos on pipo, laita se päähäs niin että painaa korvat hörölleen ja ota hömppä ilme. Omaa kivaa näin. 👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai jos on pipo, laita se päähäs niin että painaa korvat hörölleen ja ota hömppä ilme. Omaa kivaa näin. 👍

Jasu

Mä ainakin nauraisin ja aattelisin, cool. 👍

Kivan rento kaveri.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä ainakin nauraisin ja aattelisin, cool. 👍

Kivan rento kaveri.

Jasu

Toki jos se ei oo itelle luontaista hölmöillä noin, mulle on. Niin sitten ei ehkä jos tuntuu, että menetät kontrollin sen takia.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Naurata säkin. 😃👍

Jasu

En kehtaa olla edes olemassa täällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Toki jos se ei oo itelle luontaista hölmöillä noin, mulle on. Niin sitten ei ehkä jos tuntuu, että menetät kontrollin sen takia.

Jasu

Ei ole luontaista hölmöillä tuntemattomien nähden, etenkään tässä roolissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Naurata säkin. 😃👍

Jasu

Sillä naurattamisella lähinnä tarkoitan sellaista kivaa keskustelua. Ei täällä mulle puhu kukaan mitään. Nuoret varsinkaan. Hyvä jos edes tervehtii.

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Sillä sitä sais entistä tyhmemmän maineen. Mutta sama tuo. En varmaan kauaa jaksa tätä katsella. Masiksen takia voin jäädä saikulle.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Sillä naurattamisella lähinnä tarkoitan sellaista kivaa keskustelua. Ei täällä mulle puhu kukaan mitään. Nuoret varsinkaan. Hyvä jos edes tervehtii.

Voit olla poikkeus ja puhua itse. 😬

Jasu

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ei ole luontaista hölmöillä tuntemattomien nähden, etenkään tässä roolissa.

Heh, mä en mieti roolia tai asemaani, silleen vöhän villikortti. Oon kuten oon. Välillä pelleilen, välillä en. Aatelkoon muut mitä aattelee. 🙂

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Voit olla poikkeus ja puhua itse. 😬

Jasu

Niin ku ei osaa alottaa mitään keskusteluja. Toinen kuitenki kuvittelis sitte, että nyt tuo pappa koittaa iskee ja on epätoivonen ja säälittävä. Sitten ahdistuvat.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Sillä sitä sais entistä tyhmemmän maineen. Mutta sama tuo. En varmaan kauaa jaksa tätä katsella. Masiksen takia voin jäädä saikulle.

Koita saada keskustelua aikaan masiksesta, jos saikkua haet. Jonkun tukea. Älä jää yksin.🤗

Jasu

• Anonyymi

Juu, eipä ketään juurikaan käy, eikä pidä yhteyttä.
      Mies serkku käy kerran vuodessa jouluna ja toista mies serkkua nähnyt 1-3 kertaa vuodessa ja on soitellu 1-3 kertaa vuodessa.
      Nais serkut eivät ole koskaan käyneet, eivätkä soitelleet.
      Eivät muutkaan tuttavat pidä yhteyttä, ainoastaan minä olen soittanut, eivät he, mutta kyllä selittelevät, että olivat aikoneet soittaa, mutta minä ehdin ensin, tuskinpa!

• Anonyymi

Viihdytkö yksin kuitenkin?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viihdytkö yksin kuitenkin?

Jasu

Yksin mä viihdyn erinomaisesti, kun oon introvertti.
        Mitä kauemmin on yksin ollut, niin sitä ahdistavammalta tuntuu ihmisjoukossa olo ja ihmisten tapaaminen.
        Kaupassakaan ei viitti kädä, kuin 1-2 kerta viikossa ja nopeesti vaan kaupasta ulos.
        Yleensä alan puhuun itekseni kaupassa, kuten arvosteleen asiakkaita, jos vaikka lihava nainen on maitohyllyllä, eikä tunnu liikkuvan, niin ääneen arvotelen, että mikä pullukka se siinä on tontin maitohyllyn edestä ostanu ja älä osta maitoa, lihot vielä enemmän.
        Mulla on ajankulua ja tekemistä, jollon olis vaan haittaa, jos koko ajan joku ramppais tai soittas, niin ei tulis pelivideoiden teosta mitään, kun koko ajan pitäs keskeyttää pelaaminen ja editointi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksin mä viihdyn erinomaisesti, kun oon introvertti.
        Mitä kauemmin on yksin ollut, niin sitä ahdistavammalta tuntuu ihmisjoukossa olo ja ihmisten tapaaminen.
        Kaupassakaan ei viitti kädä, kuin 1-2 kerta viikossa ja nopeesti vaan kaupasta ulos.
        Yleensä alan puhuun itekseni kaupassa, kuten arvosteleen asiakkaita, jos vaikka lihava nainen on maitohyllyllä, eikä tunnu liikkuvan, niin ääneen arvotelen, että mikä pullukka se siinä on tontin maitohyllyn edestä ostanu ja älä osta maitoa, lihot vielä enemmän.
        Mulla on ajankulua ja tekemistä, jollon olis vaan haittaa, jos koko ajan joku ramppais tai soittas, niin ei tulis pelivideoiden teosta mitään, kun koko ajan pitäs keskeyttää pelaaminen ja editointi.

Heh, saatko hyvin tilaa noin? 😂
        Mä voisin sul sanoa, jos mul tollee sanosit et ei tästä oo läpikulkua, tää on mun tontti. Mee ostaa omas tai pyyä lupa tulla mun tontille. 😜

Jasu

• En tapaisi vanhoja kavereita lainkaan, ellei emännällä olisi tarve järjestää ja emännöidä kutsuja.
      Aina on tulossa joku kylään, vaikka aina ei jaksaisi.

• Anonyymi

Heh, sori naurahdus mutta se oli vähän semmonen lakoninen. En kyllä jaksaisi kestitsijää kumppanina, mutta miten sä kompensoit sitten sitä vieraiden väkinäistä näkemistä ja sietämistä?

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, sori naurahdus mutta se oli vähän semmonen lakoninen. En kyllä jaksaisi kestitsijää kumppanina, mutta miten sä kompensoit sitten sitä vieraiden väkinäistä näkemistä ja sietämistä?

Jasu

Vaikuttaa siltä, että vieraat tekevät vaimoni onnelliseksi ja se lämmittää mieltäni.
        Itse en pysty tarjoamaan hänelle sellaista sosiaalisuuden tuomaa nautintoa.

Parempi niin, että vieraat ovat meillä, kuin vaimo olisi vieraissa. :P

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että vieraat tekevät vaimoni onnelliseksi ja se lämmittää mieltäni.
        Itse en pysty tarjoamaan hänelle sellaista sosiaalisuuden tuomaa nautintoa.

Parempi niin, että vieraat ovat meillä, kuin vaimo olisi vieraissa. :P

Nojuu!!! Enpä osannu ajatella äkkiä noin järkevästi, mutta oikeessa oot, totta. 😅👍

Jasu

• Anonyymi

Nuoruudessa oli tapana kyläily, ei yhtäkään viikkoa, ettei 1-2 kertaa joku sukulainen olis ollu käymässä, tosin silloin ei aikaa vietetty netissä, kuten nykyään, eikä kyläilyä pidetty silloin raskaan asiana, vaan iloisena tapahtumana.
        Eikä silloin soitettu, että voiko tulla kylään, vaan mentiin vaan kylään, eikä kukaan pitänyt pahana.
        Silloin oli myös kahvipöydässä ainakin viittä eri sorttia tarjolla, pullaa, kahvikakkua, pikkulipiä, piirakkaa ja suolaista piirakkaa.
        Hirveen työlästä niin suurta vierasvaraa pitää, kun nykyään jos josksu harvoin jonknu luona kahvilla käy, niin on vaan jotain pikkukakkuja tarjolla, tosin nykyään voi kydä kylässä, eikä ole pakko olla mitään tarjolla ja meillä kun joku kerran vuodessa käy, niin toteaa, ettei tarvi alkaa kahvia keittämään ja en sitten ala.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuoruudessa oli tapana kyläily, ei yhtäkään viikkoa, ettei 1-2 kertaa joku sukulainen olis ollu käymässä, tosin silloin ei aikaa vietetty netissä, kuten nykyään, eikä kyläilyä pidetty silloin raskaan asiana, vaan iloisena tapahtumana.
        Eikä silloin soitettu, että voiko tulla kylään, vaan mentiin vaan kylään, eikä kukaan pitänyt pahana.
        Silloin oli myös kahvipöydässä ainakin viittä eri sorttia tarjolla, pullaa, kahvikakkua, pikkulipiä, piirakkaa ja suolaista piirakkaa.
        Hirveen työlästä niin suurta vierasvaraa pitää, kun nykyään jos josksu harvoin jonknu luona kahvilla käy, niin on vaan jotain pikkukakkuja tarjolla, tosin nykyään voi kydä kylässä, eikä ole pakko olla mitään tarjolla ja meillä kun joku kerran vuodessa käy, niin toteaa, ettei tarvi alkaa kahvia keittämään ja en sitten ala.

Vaimon veli tulee aina kutsumatta kylään. Pyysimme häntä ilmoittamaan tulostaan etukäteen, mutta se ei sopinut hänen elämäntyyliinsä. Nykyinen käyntitiheys on kahdesti viikossa.

Tämä mies puhuu koko ajan ja aina samoista asioista. Mitään keskustelua ei synny, vaan olen jonkinlainen astia, johon hän voi puheripulinsa purkaa.

Kaikki muu tekeminen jää minulta kesken ja se harmittaa todella paljon.

• Gattino kirjoitti:

Vaimon veli tulee aina kutsumatta kylään. Pyysimme häntä ilmoittamaan tulostaan etukäteen, mutta se ei sopinut hänen elämäntyyliinsä. Nykyinen käyntitiheys on kahdesti viikossa.

Tämä mies puhuu koko ajan ja aina samoista asioista. Mitään keskustelua ei synny, vaan olen jonkinlainen astia, johon hän voi puheripulinsa purkaa.

Kaikki muu tekeminen jää minulta kesken ja se harmittaa todella paljon.

Tuo olisi kamalaa… 😱 ei kunnioiteta toisia pätkääkään😬

• Anonyymi

ei ole sellaisia jotenka en koskaan

• Anonyymi

Onko se okei vai ei okei?

Jasu

• Tjaa? Nykyään tulee harvemmin nähtyä tosiaan. Ehkä n. 2 kertaa kuuksudessa jotakuta. Viestejä tulee kirjoiteltua useammin.

Usein onkin niin, että olen töissä kun muut ovat vapaalla. Tai sitten jos en ole töissä, viiletän jossain hommissani. Ja taas jos huilsilrn muuten vaan, niin sitten pyrin olemaan ihan yksin.

• Anonyymi

Etkö sä oo töissäkin yksin? Mä luulen, että ehkä sietäisin paremmin työn ohessa missä yksin saa olla, niin sitä muuta ihmismassaa hetkittäin paremmin.

En tiiä kyllä, tästä on tullu niin mukavaa, kun saa olla ittekseen aika paljon. Mies on töissä paljon, muksut koulussa ja käy välillä kavereilla tai keskenään hengaa, ei mua siihen kaivata säätää mukaan. Joten jaah.

Näätkö sukulaisia usein?

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö sä oo töissäkin yksin? Mä luulen, että ehkä sietäisin paremmin työn ohessa missä yksin saa olla, niin sitä muuta ihmismassaa hetkittäin paremmin.

En tiiä kyllä, tästä on tullu niin mukavaa, kun saa olla ittekseen aika paljon. Mies on töissä paljon, muksut koulussa ja käy välillä kavereilla tai keskenään hengaa, ei mua siihen kaivata säätää mukaan. Joten jaah.

Näätkö sukulaisia usein?

Jasu

Joo, yksin tulee oltua suurimmaksi osaksi. Joskus saattaa joku käydä, mutta harvemmin.
        Puhelimessa kyllä saatan olla ihmisien kansss paljonkin työpäivän aikana, mutta face to face vähän.

Siis en mä tarkoituksella erakoidu, mutta kun tässä on tullut erakoiduttua, niin en hirveesti halua tilannetta muuttaakaan. Ei siis ole hinkua rampata ympäriämpäri enää... joskus se oli jees, mutta nykyään tuntuis oikeastaan suorittamiselle. Voi johtua siitä, että on just ollut kaikkee ekstrahommaa elämässä? 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, yksin tulee oltua suurimmaksi osaksi. Joskus saattaa joku käydä, mutta harvemmin.
        Puhelimessa kyllä saatan olla ihmisien kansss paljonkin työpäivän aikana, mutta face to face vähän.

Siis en mä tarkoituksella erakoidu, mutta kun tässä on tullut erakoiduttua, niin en hirveesti halua tilannetta muuttaakaan. Ei siis ole hinkua rampata ympäriämpäri enää... joskus se oli jees, mutta nykyään tuntuis oikeastaan suorittamiselle. Voi johtua siitä, että on just ollut kaikkee ekstrahommaa elämässä? 🤔

Varnasti joo, kun päivät täyttyy tekemisestä ei enää jaksa ihmisiä niin vastaanottaa tai ainakin ajatus sitten harhailee ja jää se kaveeraaminen vähän heikoksi ohessa.

Ehkä ikäkin tekee sitä, ettei enää tuu niin uutta siitä sosialisoimisesta, se jo tiietään ja ne omat työt kuiteskin menee edelle tai ne jä tekemättä. Sitte harmittaa.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Varnasti joo, kun päivät täyttyy tekemisestä ei enää jaksa ihmisiä niin vastaanottaa tai ainakin ajatus sitten harhailee ja jää se kaveeraaminen vähän heikoksi ohessa.

Ehkä ikäkin tekee sitä, ettei enää tuu niin uutta siitä sosialisoimisesta, se jo tiietään ja ne omat työt kuiteskin menee edelle tai ne jä tekemättä. Sitte harmittaa.

Jasu

Joo, mä oon ihmetellyt nyt, että miten sitä jaksoikaan nuorempana singahdella sinnetänne...

Mä oon miettinyt, että saatoin pitää itseäni eksoverttinä, mutta oikeesti taids olla introvertti lopulta. Tosin voi sitä muuttuakin iän myötä. 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, mä oon ihmetellyt nyt, että miten sitä jaksoikaan nuorempana singahdella sinnetänne...

Mä oon miettinyt, että saatoin pitää itseäni eksoverttinä, mutta oikeesti taids olla introvertti lopulta. Tosin voi sitä muuttuakin iän myötä. 🤔

Tai ambivertti, välillä saa virtaa ihmisistä, välillä kaipaa yksinään oloa ilman muita?

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Tai ambivertti, välillä saa virtaa ihmisistä, välillä kaipaa yksinään oloa ilman muita?

Jasu

Niin, en tiedä?

Mua ei haittaa isommatkaan porukat js tuun juttuun kaikenlaisten kanssa yhä, mutta enää ei vaan hotsita olla välttämättä ihmisten kanssa tekemisissä.

Mut se voi olla tilanne just nyt... keväällä taas saattaa muuttua...tiedä häntä? 😃

• Anonyymi

Aika usein. Joitain viikottain toisia pari kertaa kuussa.
      Joitain tapaan harvemmin, mutta koska puhelin on keksitty, pidetään niin yhteyttä puhelimella.
      Joskus on puhelusuma ja toisina päivinä ei kethään ole yhteyksissä.
      Siis vuorottelua.
      Vilma

• Anonyymi

Puhelin ja viestimet laulaa? 😊

Käykö koskaan voimille ihmisten kanssa kontaktointi?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhelin ja viestimet laulaa? 😊

Käykö koskaan voimille ihmisten kanssa kontaktointi?

Jasu

Harvemmin.
        On ystäviä, jotka kaipaavat tukea ja ei voi vetäytyä.
        Eihän aina pysty auttamaan mm. terveyteen liittyvissä asioissa.
        Ystävien kanssa on helppo kommunikoida, koska tunnetaan toisemme.
        Uudet ihmiset ovat haastavampia.
        Minulla on ollut ihan nuoruudesta asti paljon ympärilläni ikäisiäni.
        Ajan myötä osa vain karsiutuu, kun kukin lähtee omiin suuntiinsa ja on erilaisia elämänvaiheita.
        Vilma
        Ja tosiaan on sp ja wa lisäksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvemmin.
        On ystäviä, jotka kaipaavat tukea ja ei voi vetäytyä.
        Eihän aina pysty auttamaan mm. terveyteen liittyvissä asioissa.
        Ystävien kanssa on helppo kommunikoida, koska tunnetaan toisemme.
        Uudet ihmiset ovat haastavampia.
        Minulla on ollut ihan nuoruudesta asti paljon ympärilläni ikäisiäni.
        Ajan myötä osa vain karsiutuu, kun kukin lähtee omiin suuntiinsa ja on erilaisia elämänvaiheita.
        Vilma
        Ja tosiaan on sp ja wa lisäksi

Nostan hattua sulle. Oot lojaali heille. Itsekin voin olla ajatuksen tasolla, mutten kovinkaan jaksaa olla tukipilarina, ehkä vaikuttaa omakin heikko terveys ja koittaa vaan selvitä.

Tosiaan wa on kätevä. 👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nostan hattua sulle. Oot lojaali heille. Itsekin voin olla ajatuksen tasolla, mutten kovinkaan jaksaa olla tukipilarina, ehkä vaikuttaa omakin heikko terveys ja koittaa vaan selvitä.

Tosiaan wa on kätevä. 👍

Jasu

Tuo minulla on ollut vastavuoroista. Minuakin on tuettu, kun terveyteni kenkkuili.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo minulla on ollut vastavuoroista. Minuakin on tuettu, kun terveyteni kenkkuili.
        Vilma

Kiva. ❤️

Mulla ei sellaisia ystäviä ole ollut tai kavereita, yleensä jos oon jäöny sairastaan, kaikki on kadonnu ympäriltä ja voinu syytellä kun en jaksa edes kylään tulla. Ei oo ymmärtäny miten kipee oon todellisuudessa ollut.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva. ❤️

Mulla ei sellaisia ystäviä ole ollut tai kavereita, yleensä jos oon jäöny sairastaan, kaikki on kadonnu ympäriltä ja voinu syytellä kun en jaksa edes kylään tulla. Ei oo ymmärtäny miten kipee oon todellisuudessa ollut.

Jasu

Pyysin itse apua, niin ylpeä luonne kuin olenkin.
        Ja silloin auttoivat.
        Naapuritkin tarjoutuivat ja pikkasen auttoivatkin.
        Vilma
        Seuraavalla kerralla, jos on jotain, ota härkää sarvista ja kerro jollekin, että nyt on sellainen tilanne, että tarvitset apua. Ja katsos, kyllä sitä tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyysin itse apua, niin ylpeä luonne kuin olenkin.
        Ja silloin auttoivat.
        Naapuritkin tarjoutuivat ja pikkasen auttoivatkin.
        Vilma
        Seuraavalla kerralla, jos on jotain, ota härkää sarvista ja kerro jollekin, että nyt on sellainen tilanne, että tarvitset apua. Ja katsos, kyllä sitä tulee.

Hyvä, että sait apua. Mulla on sitten taas vanhemmat ollu aina mun tukena. Etten mä ihan heitteillä ole ollut. Mutta selittää ehkä miksi en kauheasti muitten kuin perheen varaan osaa laskeakkaan. Muut ei ole kokenu kun taakaksi.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että sait apua. Mulla on sitten taas vanhemmat ollu aina mun tukena. Etten mä ihan heitteillä ole ollut. Mutta selittää ehkä miksi en kauheasti muitten kuin perheen varaan osaa laskeakkaan. Muut ei ole kokenu kun taakaksi.

Jasu

Musta on tullut perhekeskeinenkin varmaan siksi, että vain perhe on ollu aina olemassa mua varten, kun omat jalat on pettäny alta.

Muut on häipyny. Jäähän noi mieleen ja muokkaa ihmistä lapsuudesta asti.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta on tullut perhekeskeinenkin varmaan siksi, että vain perhe on ollu aina olemassa mua varten, kun omat jalat on pettäny alta.

Muut on häipyny. Jäähän noi mieleen ja muokkaa ihmistä lapsuudesta asti.

Jasu

Ja siit mä itsekin oon omaksunut käytösmallikseni olla olemassa perhettäni varten. Satoi tai paistoi. Vanhemmiltani oppinu.

Jasu

• Anonyymi

Pyydä Nosse treffeille paikalliseen!

• Anonyymi

En pyydä, me jo ollaa vakiinnutettu meidän kuviot. Hyvä näin.

Jasu

• Anonyymi

Hyvin harvoin useimmiten ei aika muulta elämältä enään siihin riitä mu niistä on sinänsä turha potea edes huonoa omaatuntoa perhettään ajatteleva kaveri useimmiten aina vastaavassa/vastaavissa tilanteissa toimisi samoin

• Anonyymi

Samanlainen näkemys kyllä. Perhe ensin. Ja oma elämä, vaikka itsekästähän sekin osaa olla.

Jasu

• Ennen pidin väkisin yllä kaverisuhteita, kun ajattelin että niitä kuuluu olla. Nykyisin minulla on tasan 0 kaveria. Viihdyn yksikseni, enkä kaipaa mitään väkisin väännettyä ystävyyssuhdetta. Mutta minä olenkin autismin kirjolla.

• Anonyymi

Mulla ollu vähän samaa nuorempana, väkisin pitäny kiinni niistä parista kaverista jotka oli. Ei mulla ole ikinä isoa kaveripiiriä ollu. Muutama eli 2.

Mut eiks oo ihanaa ollakin yksin? Mikä rauha. ❤️🙃

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla ollu vähän samaa nuorempana, väkisin pitäny kiinni niistä parista kaverista jotka oli. Ei mulla ole ikinä isoa kaveripiiriä ollu. Muutama eli 2.

Mut eiks oo ihanaa ollakin yksin? Mikä rauha. ❤️🙃

Jasu

Jep, ja aina saa puuhailla jotain mielenkiintoista parhaassa, eli omassa seurassa.

• Anonyymi

Jos työkavereita ja harrastuskavereita ei lasketa, niin viime kerrasta on yli vuosi. Tavallaan harmi, mutta en millään jaksa tavata enää muita eikä ole aikaakaan.

Lepään ja lataan yksinäni ja voin olla varmaan ihan äärettömän kauan onnellisena yksin. Juttelen eläimille ja yksikseni. Silti pidän ihmisistä, kyse ei ole siitä.

xLiner

• Anonyymi

Hektinen arki verottaa voimia. Se on nykyaikaa. Ja enenevässä määrin vieläpä.

Jasu

• Anonyymi

Enemmän kesäaikaan tai kun ilmat lämpenee niin tulevat kylään kutsumatta ja jäävät asumaan ja ovat erittäin tuttavallisia ja toiset haluu läheisyyttä ja toiset agressiivisia käy kiinni paarmat ja mäkäräiset on aika agressiivisia kavereita no ei hyttysetkään kivoja ole mut kavereita on liikaakin

• Anonyymi

Ilmeisesti minulta puuttuu aukroriteetti olen usein joutunut sanomaan ulos täältä kaveruus loppu nyt mut ne ei usko voi voi sentään mikä noita nykyajan kavereita ja nuoria oikein vaivaa ei totella ja uskota

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti minulta puuttuu aukroriteetti olen usein joutunut sanomaan ulos täältä kaveruus loppu nyt mut ne ei usko voi voi sentään mikä noita nykyajan kavereita ja nuoria oikein vaivaa ei totella ja uskota

Ja jos huomautat tai sanot niin hakevat kavereitaan lisää ja jengissä hyökkäävät

• Anonyymi

Hehee, ai sulla on nälkäsiä noi kaverit. Osta niille pihviä. 😜

Jasu

• Satunnaisesti, ylipäänsä. Olen sinällään sosiaalinen otus kyllä, mutta en "kahvitellaanpas taas huvin vuoksi kuulumisia" -sosiaalinen. Jos on tiedossa oikeaa tekemistä yhteisten kiinnostusten pohjalta, niin olen sosiaalinen, mutta jos sosiaalisuus tarkoittaa istumista kahvipöydässä jauhamassa höpöjä, niin sitten en ole. Teen kyllä sitäkin, mutta pääosin jonkin muun aktiviteetin lisäksi, kun ei mua ihan hirveesti kiinnosta lähteä jonnekin kahville turisemaan mukavia.

Mutta se on ominaisuus, jonka tiedostan ja olen sinut sen kanssa. Kaveritkin ehkä nykyisin on, kun kutsuja kahville ei tule ellei siihen liity ensin vaikkapa kierreportaiden maalaaminen tms. ja tää sopii mulle ihan hyvin. Pirppis nykyään lienee ainoa jonka kanssa on mielenkiintoista istua persiilleen vain höpöttämään.

Meillä on koko lähisuku sellaisia otuksia jotka viihtyvät itekseen, että olisi ihme jos en olisi perinyt/kasvanut samoille tavoille 😂

• Anonyymi

Täällä myös tuon henkistä porukkaa minussa ja lähisukulaisissani.

• Anonyymi

Se on varmaan geeneissä. 😃

Meidänkin perheessä. Mun lapsetkin on sosiaalisesti taitavia, ei kukaan niistä sen enempää kun mustaan nähtyään usko, että viihdytään yksin parhaiten. Muakin luullaan lähes poikkeuksetta ekstrovertiksi. Osaan olla puhelias ja ulospäinsuuntaunut, harva miettii ettei se tarkoita että siitä ei silti aina nauti, vaikka sujuu. Että väsyy ja rasittuu.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidänkin perheessä. Mun lapsetkin on sosiaalisesti taitavia, ei kukaan niistä sen enempää kun mustaan nähtyään usko, että viihdytään yksin parhaiten. Muakin luullaan lähes poikkeuksetta ekstrovertiksi. Osaan olla puhelias ja ulospäinsuuntaunut, harva miettii ettei se tarkoita että siitä ei silti aina nauti, vaikka sujuu. Että väsyy ja rasittuu.

Jasu

Suomenna toi loppu. Meni aika mutkalla. 🤣

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä myös tuon henkistä porukkaa minussa ja lähisukulaisissani.

Taitaa olla aika tavanomaista Suomessa, joskaan ei ehkä joka puolella Suomea.

• randombypasser
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Geeneissä, kasvuympäristössä, mistä noita ominaisuuksia ja tapoja nyt voikaan periä/oppia.

Sosiaalisesti taitavana voi varmaan pitää nimenomaan sellaisia otuksia, jotka mieluiten kyhjöttävät omissa oloissaan, mutta osaavat elää sosiaalisesti kun sellaiselle on tarvetta ja osaavat vieläpä nauttia niistä tilanteista. Vaikka voimillehan kyllä aina käy.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomenna toi loppu. Meni aika mutkalla. 🤣

Jasu

Oli se ihan ymmärrettävä pätkä. Noin kuudennen luennan jälkeen 😂

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Oli se ihan ymmärrettävä pätkä. Noin kuudennen luennan jälkeen 😂

Hmph.... Mmmrrrr. 😤😝

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Hmph.... Mmmrrrr. 😤😝

Jasu

Mut hei, ymmärsin. Eikä vika välttämättä ole tekstissä, vaan lukijassa, eikö? 😂

• Perheen perustaminen ja muutto uuteen kaupunkiin tietenkin teki sen, että harvemmin on tullut nähtyä enää lapsuuden ystäviä. Lähinnä jo ihan siitäkin syystä, että lapsiarki ja välimatka tuo omat haasteensa.

Kesä on ehkä hieman aktiivisempaa aikaa ollut aina. Toki silloin on tapahtumia enemmän kaupungissa. Keikalla käyntiä, leffaa, kirppistelyä, shoppailua, joskus käydään ravintolassa syömässä. Tässä huomaa, että ollaan ikäännytty, emme enää oikeastaan tapaa baareilun merkeissä.😄

Mutta siis huomaan itsestäni, että olen aina viihtynyt oman mieleni sopukoissa ja itsekseni. Enkä niin kaipaa sitä sosiaalisuutta tai, että sitä pitäisi olla ihan koko ajan. Se siis vie, niin valtavasti energiaa. Uupumus mikä minulla oli tuossa taannoin, sen jälkeen on siis oikeasti ollut vaikeampi olla sosiaalinen (tapaamisten suhteen). Olen kyllä sosiaalinen, mutta tällä hetkellä tämä on sosiaalisin kanava😅 Eli hiljaisempaa sosiaalista elämää elelen tällä hetkellä.

Sulle tiedoksesi, että olet mahtava tyyppi itse pidän siitä, kun persoonallisesti kirjoittelet oman kommenttisi alle.. Valittaa nuo muut mitä valittaa. Tämäkin on alkanut muuttumaan marinapalstaksi🤪

• Anonyymi

Noinhan ne tiet tuppaa eroamaan, perheellistyy, muuttaa muualle tai joskus jo kun vaan pariutuukin. Nyhjää parinsa kanssa helposti enimmäkseen.

Kesä on aktiivisempaa aikaa. Kai lämmin sää ja valo vaikuttaa ja jaksaa enemmän vähän kaikkea muutakin, kun ihmisiä. 😋

Se on ihan ok, että pitää sapattia ihmisistä. Minä en ainakaan ketään siitä moiti, ikinä. Ymmärrän eri hyvin, jos itsekseen oleminen on tarpeen. Silloin on saatava olla myös, vaikka nukkua tms.

Kiitos. ❤️😊

Jasu

• Anonyymi

Melkein päivittäin olen yhteydessä.

• Anonyymi

Kuinka jaksat? Ihmettelen mistä jotkut saa energiaa ihmiskontakteissa oloon päivittäin. Täytyy olla jotain super hessuja. 😅

Jasu

• Pikku nappulana oli kavereita niin että vilisi, kymmenvuotiaana muutettiin ja kaikki muuttui. Normi kuviot siis.

Joitakuita kavereita ilmaantui aikuisiällä, osa jäänyt, osa jätetty. Nykyään löytyy yksi jonka voi laskea oikeaksi ystäväksi, talvella nyt ei kuin kerran kuussa olla juttusilla, kesällä sitten rampataan pari kolme kertaa viikossa.

Vaimohan aikoinaan rääkkäsi ihmiskontakteilla, selvisin niistä kunnialla vaikka harvemmin tuli viihdyttyä jos totta puhutaan. Onneksi olen tämmöinen välimaaston kaveri, ambivertin tapainen, ei nyt täysin mutta lähelle.

Toisinaan tekee mieli pakata kimpsut ja kampsut, painua kilpisjärvelle ja antaa sen parran kasvaa 🙂. Useimmiten riittää kevyt kosketus ihmisiin, pelkkä jossain ihmisrysässä käynnilläkin pärjäilee pitkään, etenkin näin talvisaikaan.
      Jostain kumman syystä olen muuttunut sosiaalisempaan suuntaan erityisesti eron jälkeen, saatan jopa innostua puhumaan tuntemattomalle jestas sentään 🙄🙂

• Anonyymi

Voi olla, että parisuhde vei liikaa energiaasi ja mielialaa, nyt sitten olet vapautuneempi olemaan kuten olet. Kuulostasko mahdolliselle? 😃

Mäkin voisin joskus häipyä johku korpeen ja antaa parran kasvaa, sitten mua ei tunnistaskaan enää kukaan. 🤣

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, että parisuhde vei liikaa energiaasi ja mielialaa, nyt sitten olet vapautuneempi olemaan kuten olet. Kuulostasko mahdolliselle? 😃

Mäkin voisin joskus häipyä johku korpeen ja antaa parran kasvaa, sitten mua ei tunnistaskaan enää kukaan. 🤣

Jasu

Kyllä varmaan jotain sentapaista, sellaista tasaista kuormitusta missä ei oikein valopilkkuja pilkahdellut, ...edes horisontissa, tasaista vääntöä.
        Tässä nykyisessa olotilassa on kyllä nykyään huonona puolena se että toisetkin ihmiset kiinnostavat ajoittain, valivali ei koskaan hyvä 🙂

• Anonyymi

Muutaman kerran vuodessa näen kavereita. Kumppania tai perhettä ei ole.

• Anonyymi

Työkavereita joka arkipvä töissä. Muuten ei kiinnosta tapailla. Ystäviä aina silloin kun en selityksiäkäään keksi😆.🤷‍♀️

• Anonyymi

Koti on maailman ihanin paikka. Tytär ja kissa. Miksi joutuu selittelee,kuin ei sais olla onnellinen kotonaan. Kuin se olis jotenkin ' väärin' tai itsekästä.? ? Olla aina jonkun pyyntöihin vastaamassa,muiden mieliksi,ettei ne nyt vaan ,taas, vedä hernettä nenään?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koti on maailman ihanin paikka. Tytär ja kissa. Miksi joutuu selittelee,kuin ei sais olla onnellinen kotonaan. Kuin se olis jotenkin ' väärin' tai itsekästä.? ? Olla aina jonkun pyyntöihin vastaamassa,muiden mieliksi,ettei ne nyt vaan ,taas, vedä hernettä nenään?🤷‍♀️

Välillä tuntuu kui ystävienkin ka pitäis olla jossain parisuhteessa. Olla aina valmis ekstempore kun he tahtovat. Eikö ystävät anna tilaa. Ja kun muitakin heillä /meillä ystäviä on. Pitääkö ripustautua,että et ole hyvä ustävä jos sua nyt ei just tämä napannut?nokka nyttyrässä ja minun huumorilla sekin sitten taas voitetaan. Aika rasittavaa joskus. Revetä sinne tänne. Miellytänkö itseäni vai ystävääni. Ettei hän nyt koe itseään kaltoinkohdelluksi tai muutoin ohitetuksi. Aika itsekeskeistä minusta. Mutta kun en ketään loukata tahdo ja ymmärrän hänen itsekeskeiset pointtinsa niin otan huumorilla ja yleensä he siihen sulaa.😀✌🤷‍♀️

• Anonyymi

Monesti työ on sellainen energiasyöppö kyllä, ettei sen jälkeen enää edes jaksa vaikka yrittäiskin mitään muuta. Ehkä joku harrastus millä nollaa työpäiviä, muttei juuri muuta.

Ihmiselämä tuntuu olevan uuvuttavaa, vaikka enää ei työkään ole mitään viljelyä ja eläintenpitoa. Toki joillan, mutta harvalla.

Jasu

• Anonyymi

Joku 2-3 kk välein 😅 Joskus parikin kertaa kuussa (huh). Ei vaan, olis kiva nähä useammin, mut ei asuta samal paikkakunnal ja työt yms rajoittaa näkemistä.

• Anonyymi

Aina kun ehtii ja sopii 🤷‍♀️. Itseasiassa nyt on hieman enemmän aikaa tässä elämäntilanteessa nähdä muitakin kuin läheisempiä.

Pieni protesti tuohon, ettei työkavereita lasketa; kyllä lasketaan, jos nähdään työajan ulkopuolisissa toiminnoissa 🤣

- Sheena

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe