Uusi Air Force One kone numero 10-01 saapuu tiistaina Helsinki-Vantaalle!
Airbus A350-900 numero: 10-01 Konrad Adenauer
https://global.discourse-cdn.com/infiniteflight/original/4X/b/2/a/b2a04c5996a88bc4c65bfeb210111dae8b09fb3c.jpeg
Airbus A350-900 numero: 10-02 Theodor Heuss
https://aeroin.net/wp-content/uploads/2023/03/A350-thedore-heuss-bundes.jpg
Airbus A350-900 numero: 10-03 Kurt Schumacher
https://i.ytimg.com/vi/PsGngbIuBAY/maxresdefault.jpg
Saksan Air Force One "Luftwaffe Eins" saapuu Suomeen!
74
825
Vastaukset
- Anonyymi
Saksan ilmavoimilla on paljon muitakin koneita valtion pämiesten VIP kuljetuksiin.
Kuten nämä Saksan ilmavoimien kaksi Airbus A319 konetta.
15-01 https://cdn.plnspttrs.net/25159/1501-luftwaffe-german-air-force-airbus-a319-133-acj_PlanespottersNet_934292_80e2c530e6_o.jpg
15-02 https://www.planepictures.net/a/166/20/1638999154.jpg
http://www.stephantimm.de/assets/assets_aviation/IAF_A319CJ.jpg
Ja saman konetyypin pidennetty malli Airbus A321 johon mahtuu tuplasti eli noin 80 matkustajaa. (Suurempien valtuuskuntien matkustamiseen)
15-04 https://shorturl.at/2NcJP
15-04 https://shorturl.at/Gk431- Anonyymi
Ei ole ainoa maa jolla on isoja koneita käuytössä.
Jopa paljon parjatulla Turkilla on valtiollisia koneita mistä valita.
1kpl Airbus A318 rekisteri: TC-ANK
https://rb.gy/z70meg
1kpl Airbus A319 rekisteri: TC-IST
https://shorturl.at/fLCnY
1kpl Airbus A330-200 rekisteri: TC-TUR
https://shorturl.at/8C6bf
1kpl Airbus A340-500 rekisteri: TC-CAN
https://shorturl.at/rE1xQ
1kpl Boeing 747-8 jumbo. rekisteri: TC-TRK
https://shorturl.at/Xjcj3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ainoa maa jolla on isoja koneita käuytössä.
Jopa paljon parjatulla Turkilla on valtiollisia koneita mistä valita.
1kpl Airbus A318 rekisteri: TC-ANK
https://rb.gy/z70meg
1kpl Airbus A319 rekisteri: TC-IST
https://shorturl.at/fLCnY
1kpl Airbus A330-200 rekisteri: TC-TUR
https://shorturl.at/8C6bf
1kpl Airbus A340-500 rekisteri: TC-CAN
https://shorturl.at/rE1xQ
1kpl Boeing 747-8 jumbo. rekisteri: TC-TRK
https://shorturl.at/Xjcj3onko siinä persuille eristyskoppi matkustuksen ajaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko siinä persuille eristyskoppi matkustuksen ajaksi?
Sellainen voidaan tehdä jos persu joskus valitaan presidentiksi tai pääministeriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko siinä persuille eristyskoppi matkustuksen ajaksi?
Halvempi vaihtoehto olisi vain ottaa pari pakkopaitaa mukaan jos persu nousee samaan koneeseen. 🤣
- Anonyymi
Britannian Air Force One
The Royal Air Force VIP Airbus A330-200 Voyager
https://s.hdnux.com/photos/01/12/62/05/19603820/4/1200x0.jpg
https://static.independent.co.uk/2021/03/22/08/PRI155731243.jpg?width=1200&height=900&fit=crop
https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-aa0658b4f4f1b54995ef21c7ccae1817-c
Britannian Air Force Two
The Royal Air Force VIP Airbus A321NEO LR
https://cdn.jetphotos.com/full/6/1626495_1677085887.jpg
https://i.ytimg.com/vi/uq-xBUqxXEo/maxresdefault.jpg- Anonyymi
Ranskan ilmavoimat Air Force One (Cotam 1)
Airbus A330-200
https://cdn.plnspttrs.net/21771/f-rarf-arme-de-lair-french-air-force-airbus-a330-223_PlanespottersNet_186463_14857a4c80_o.jpg
Ranskan ilmavoimat Air Force Two (Cotam 2)
Airbus A330-200
https://www.airhistory.net/photos/0681392.jpg
- Anonyymi
Kanadan pääministerilläkin on kolme isoa lentokonetta käytössään
Airbus A310 numero: 01
https://imgproc.airliners.net/photos/airliners/5/1/6/3913615.jpg?v=v45f26dec838
Airbus A330-200 numero: 02
https://i.ytimg.com/vi/i9lFDxTLD7E/maxresdefault.jpg
Airbus A310 numero: 03
https://smartcdn.gprod.postmedia.digital/nationalpost/wp-content/uploads/2019/12/planes-1.png - Anonyymi
Siellähän se..
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Adolf_Hitler_in_Immola,_Finland_(SA-kuva_89746).jpg- Anonyymi
Kuva ei aukene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 paska tekniikka
https://shorturl.at/Da5fJKukas suomalaisupseeri siinä tervehtii Hintleriä käsi ojossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas suomalaisupseeri siinä tervehtii Hintleriä käsi ojossa?
Protokollan vuoksi pitänyt suomalaisen upseerin opetella tervehdys.
- Anonyymi
Näissä kaikissa koneissa on toimistot ja kokoushuoneet joten presidentin/pääministerin työpäivä voi jatkua pitkän lennon aikanakin normaalisti. https://galeriemagazine.com/wp-content/uploads/2018/10/BOEING-747-8-112_web-1024x681.jpg
Australian pääministerin koneen kokoushuone. Airbus A330-200 https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/21b56560203ca83a2ec5cc4202cd68d5 - Anonyymi
Italian ilmavoimien Air Force One 3kpl Airbus A319CJ
https://www.planepictures.net/a/166/23/1639302211.jpg
Airbus A319-115X(CJ) rekisteri MM-62209
https://www.flyfinland.fi/photos/original/4143.jpg
Airbus A319-115X(CJ) rekisteri MM-62174
https://cdn.jetphotos.com/full/4/13985_1347471555.jpg
Airbus A319-115X(CJ) rekisteri MM-62243
https://cdn.plnspttrs.net/17986/mm62243-aeronautica-militare-italian-air-force-airbus-a319-115-acj_PlanespottersNet_879705_58bc7794df_o.jpg
Sisäkuvia.
https://cdn.plnspttrs.net/01643/mm62243-aeronautica-militare-italian-air-force-airbus-a319-115-acj_PlanespottersNet_321041_6561de9a54_o.jpg
https://media.abpic.co.uk/pictures/full_size_0147/1221873-large.jpg
https://cdn.jetphotos.com/full/2/36097_1272352435.jpg
https://cdn.plnspttrs.net/41894/mm62209-aeronautica-militare-italian-air-force-airbus-a319-115-acj_PlanespottersNet_1163663_631a2986d0_o.jpg
Istuinkartta
http://www.stephantimm.de/assets/assets_aviation/IAF_A319CJ.jpg
Lääkintäevakuointi varustuksessa.
https://imgproc.airliners.net/photos/airliners/7/5/7/2353757.jpg?v=v40- Anonyymi
Noita käytettyjä matkustajakoneita saa melko halvalla. Jopa 1/4 osalla uuden hinnasta ja niitä voi muutta VIP kuljetuksiin melko halvalla.
- Anonyymi
Samaan aikaan Suomessa - Meanwhile in Finland (kehitysmaassa)
Stubbin lentokone hajosi!
Stubbilla mutkia matkassa
Tasavallan presidentin Alexander Stubbin matka Naton huippukokoukseen viivästyy lentokoneongelman takia. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/56184558-e953-4959-ae5e-4b9d442024f7
Stubbin matka Yhdysvaltoihin viivästyy.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010551096.html
Ruotsi kuljettaa Stubbin Amerikkaan!
Köyhällä maalla ei ole varaa omaan koneeseen, niin pitää liftata rikkaan Ruotsin valtion koneella ja Ruotsin pääministerin mukana.
Stubb sai kyydin Washingtoniin
”Ruotsiin voi luottaa.” Nyt Stubb kertoo Facebookissa saaneensa kyydin Washingtoniin. Hän matkustaa paikalle Ruotsin pääministeri Ulf Kristerssonin kanssa. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010551967.html- Anonyymi
Noloa että valtion päämiehen pitää liftata toisen maan koneella huippukokoukseen!
Kertoo mitenkä huonosti presidentin matkoja suunnitellaan.
Ei sitten minkäänlaista redundanssia jolla varmistettaisiin matkan toteutuminen ja oikeassa aikataulussa pysyminen. (Redundanssi toiminnon varmentaminen varaamalla useampia toimintavalmiita, toisistaan riippumattomia laitteita tai järjestelmiä kuin toiminnon suorittamiseksi on välttämätöntä) https://termipankki.fi/tepa/fi/haku/redundanssi
Monilla mailla on jopa useita lentokoneita varmistamaan että teknisen vian sattuessa päämies pystyy matkustamaan. Suomessa ei edes yhtä konetta ja reittilennon myöhästyessä ei mitään varasuunnitelmaa, vaan lentoja aletaan siinä kiireessä sitten etsimään ja järjestelemään.
"- Meillä oli vähän ongelmia lentomme kanssa. Yritimme kolmea erilaista reittiä lentoyhtiöllä jota en nimeä. Jäimme Saksan lentokentälle, Stubb aloitti kertomaan ja mediatilassa kaikki alkoivat nauraa.
Stubbin delegaatio lensi lopulta Arlandaan, jossa he tapasivat Kristerssonin ja matkustivat yhdessä Ruotsin kyydillä Washingtoniin. "
Kyllä on ihme tunarointia ja venkoilua jos valtion päämiehen pitää lentää kaupallisilla lennoilla useiden eri maiden kautta ja vaihtaa konettakin monesti matkustaessaan ulkomaille!
Eihän tuollainen kävisi päinsä missään muussa maassa kuin rutiköyhässä ja kehittymättömässä suomessa.
Tyypillistä suomalaista tunarointia!
Luotetaan liikaa siihen että asiat menevät parhain päin. Ja sitten kun eivät menekään, ollaan sormi suussa ja improvisoidaan purkkapaikkausta jonka toimivuudesta ei ole mitään varmuutta. - Anonyymi
Tyypillistä Suomea
Kun on joku pelastustehtävä niin helikopteri on RIKKI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä Suomea
Kun on joku pelastustehtävä niin helikopteri on RIKKIKu vähän pintaa syvemmältä raapaisee, niin huomaa kuinka suomessa on vähän kaikki asiat rempallaan.
- Anonyymi
Kummallista kun Suomessa aina kaikki RIKKI!
- Anonyymi
"Ruotsi kuljettaa Stubbin Amerikkaan!"
Suomi on vähän tällainen keskenjäänyt pohjoismainen kokeilu. Mikään ei oikein toimi ja resursseja on niukasti normaaliinkiin jokapäiväiseen valtion pyörittämiseen.
- Anonyymi
Saako valtion koneessa olla päissään? (Immonen testaa)
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi: Poliisi poisti koneesta
Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lennolla. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/70f97e35-0044-4eec-85e3-9f74d419ce9f- Anonyymi
Immonen oli vain "poliittisista syistä" päissään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Immonen oli vain "poliittisista syistä" päissään!
Oliko Immosen alkoholismi poliittinen kannanotto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Immosen alkoholismi poliittinen kannanotto?
Ei!
Hänellä oli vain persuna poliittinen velvollisuus olla päissään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Immosen alkoholismi poliittinen kannanotto?
Kannanotto kuinka kallista viina on kun vain kansanedustajan palkka riittää siihen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannanotto kuinka kallista viina on kun vain kansanedustajan palkka riittää siihen!
Persu ei saa vaikuttaa selväpäiseltä?
- Anonyymi
Suuria määriä ihmisiä ei kannattaisi kuskata samassa koneessa. Ry-ssä saattaa räjäyttää lentokoneen.
Mielellään useampi learjetti jotka on helpompi tutkia rysäpöksylöisten pommiansojen varalta ja vaikka örkin pommi poksahtaisi niin ei isompaa valtuuskuntaa onnistuisi tappamaan.- Anonyymi
Ilmavoimien koneet on ilmavoimien upseerien lentämiä ja säilytyksestä huolehditaan ilmavoimien hangaareissa. Ei sinne kovin moni pääse pommeineen hiippailemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmavoimien koneet on ilmavoimien upseerien lentämiä ja säilytyksestä huolehditaan ilmavoimien hangaareissa. Ei sinne kovin moni pääse pommeineen hiippailemaan.
Kaupallisia lentokoneita ei vahdita niiden säilytyksen aikana. Ne vain jätetään ulos lentokentälle odottaman seuraavaa lentoa. Se jos mikä on turvallisuuden kannalta ongelmallista.
- Anonyymi
Mun hiekkalapio on kyllä parempi kuin sun.
- Anonyymi
Kuvia Saksan Air Force Onen sisältä.
VIP matkustamo.
https://shorturl.at/E7nIn
Lendistön matkustamo.
https://shorturl.at/UOxJ1
Istuinkartta.
https://cdn.aerotelegraph.com/production/uploads/2024/01/konfiguration-airbus-a340-luftwaffe.png
Liittokansleri Angela Merkel ja Hollannin pääministeri Mark Rutte matkalla.
https://shorturl.at/vdy0l
Liittopresidentti Frank-Walter Steinmeier
https://shorturl.at/kS215- Anonyymi
Pohjoismaat (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) voisivat hankkia yhteisesti 2-3 konetta tähän tarkoitukseen. Kustannukset olisivat suorastaan halvat eli vain 1/5 osaa siitä mitä ne olisi itse hankittuna.
Presidentti Ahtisaari lensi aikoinaan Brasilian matkalle kauppavaltuuskunnan kanssa tehtävää varten vuokratulla Swissairin McDonnell Douglas MD-83 koneella. https://cdn.jetphotos.com/full/2/64722_1068503231.jpg
MD-80 sarja on kooltaan ja matkustajakapasiteetiltaan suunnilleen nykypäivän Airbus A321 koneen kokoinen. Joten suomessakin on siis ajoittain tarvetta tämän kokoluokan koneille. Ja jos puhutaan pohjoismaiden yhteisistä konehankinnoista, niin niille olisi viiden maan kesken käyttöä lähes joka viikko vuoden ympäri.
Presidentti Stubb matkusti Kiinan vierailulle 30 henkisen kauppavaltuuskunnan kanssa. Tähänkin tarkoitukseen laajarunkokone olisi ollut erinomainen. Ruotsissa on kaksinkertaisesti teollisuutta Suomeen verrattuna, joten jopa 60 henkisen kauppavaltuuskunnan kuljettaminen ei ole mahdoton ajatus.
Joten on aivan puppua sanoa että nämä olisi suomen ja muiden pohjoismaiden käyttöön liian isoja ja kalliita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjoismaat (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) voisivat hankkia yhteisesti 2-3 konetta tähän tarkoitukseen. Kustannukset olisivat suorastaan halvat eli vain 1/5 osaa siitä mitä ne olisi itse hankittuna.
Presidentti Ahtisaari lensi aikoinaan Brasilian matkalle kauppavaltuuskunnan kanssa tehtävää varten vuokratulla Swissairin McDonnell Douglas MD-83 koneella. https://cdn.jetphotos.com/full/2/64722_1068503231.jpg
MD-80 sarja on kooltaan ja matkustajakapasiteetiltaan suunnilleen nykypäivän Airbus A321 koneen kokoinen. Joten suomessakin on siis ajoittain tarvetta tämän kokoluokan koneille. Ja jos puhutaan pohjoismaiden yhteisistä konehankinnoista, niin niille olisi viiden maan kesken käyttöä lähes joka viikko vuoden ympäri.
Presidentti Stubb matkusti Kiinan vierailulle 30 henkisen kauppavaltuuskunnan kanssa. Tähänkin tarkoitukseen laajarunkokone olisi ollut erinomainen. Ruotsissa on kaksinkertaisesti teollisuutta Suomeen verrattuna, joten jopa 60 henkisen kauppavaltuuskunnan kuljettaminen ei ole mahdoton ajatus.
Joten on aivan puppua sanoa että nämä olisi suomen ja muiden pohjoismaiden käyttöön liian isoja ja kalliita!Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.
Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.
Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.
Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0
[Airbus A330-800 Uganda Airlines]
https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ
Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.
Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.
Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.
Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0
[Airbus A330-800 Uganda Airlines]
https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ
Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.Ranskan ilmavoimien ykkönen on entinen matkustajakone joka on muunnettu vain "kevyesti" valtion käyttöön.
Suurin osa penkeistäkin on edellisen Air Inter omistaja lentoyhtiön aikaisia. Ainoastaan kokoushuone ja pieni matkustajahytti presidentille on rakennettu koneen etuosaan. Muuten kone on jätetty entiselleen.
Juuri tuollainen kevytkonversio sopisi pohjoismaiseen käyttöön.
Saksan ja monen muun maan koneet on ostettu uutena ja sisutettu laajemmin VIP käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranskan ilmavoimien ykkönen on entinen matkustajakone joka on muunnettu vain "kevyesti" valtion käyttöön.
Suurin osa penkeistäkin on edellisen Air Inter omistaja lentoyhtiön aikaisia. Ainoastaan kokoushuone ja pieni matkustajahytti presidentille on rakennettu koneen etuosaan. Muuten kone on jätetty entiselleen.
Juuri tuollainen kevytkonversio sopisi pohjoismaiseen käyttöön.
Saksan ja monen muun maan koneet on ostettu uutena ja sisutettu laajemmin VIP käyttöön.Inside French "Air Force One" aka "Cotam One"
https://www.youtube.com/watch?v=1BVcx7Y2F1Q - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdistön, virkamiesten ja vieraiden matkustamo.
https://shorturl.at/UOxJ1Presidentin mukana usein matkustaa keskimäärin 30 kauppavaltuuskunnan jäsentä. Suomalaisia yritysjohtajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Presidentin mukana usein matkustaa keskimäärin 30 kauppavaltuuskunnan jäsentä. Suomalaisia yritysjohtajia.
Ne maksavat myös normaalin lentolipun hinnan matkustessaan presidentin koneessa.
Näin on ulkomaillakin.
- Anonyymi
Yhdysvaltojen presidentillä käytössä.
2kpl Boeing 747-200 jumbo tunnuksella VC-25.
https://static1.simpleflyingimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/05/artboard-16_9-60-1.jpg
4kpl Boeing 757 tunnuksella C-32A valtion sinivalkoisissa väreissä (varapresidentti ja ministerit)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/90017_-_Boeing_C-32_-_United_States_Air_Force_(48632429886).jpg
https://cdn.plnspttrs.net/15898/19-0018-united-states-air-force-boeing-c-32a-757-2q8wl_PlanespottersNet_1291719_61a280fd45_o.jpg
Joista kaksi on ilman valtion tunnusvärejä jotta herättäisivät vähemmän huomiota diplomaatti, sotilas ja tiedustelupalvelu lentojen vuoksi.
2kpl Boeing 757 tunnuksella C-32B Gatekeeper
https://shorturl.at/Oobzd
https://i.ytimg.com/vi/xOcPa59R4yE/maxresdefault.jpg
11kpl Boeing 737-700 tunnuksella C-40 B/C (Lentävä toimisto - Flying Office) (ministerit, upseerit, keskuspankin johto, korkeimman oikeuden tuomarit ja muut virkamiehet)
https://media.defense.gov/2007/Nov/16/2000429307/-1/-1/0/071116-F-1348P-004.JPG
https://media.defense.gov/2021/Sep/29/2002864341/1200/1200/0/180706-F-IR989-9510.JPG- Anonyymi
Kaksi noista Boeing 757 C-32A koneista ollaan parhaillaan vaihtamassa uudempiin Boeing 787-8 koneisiin.
- Anonyymi
"Saksan Air Force One "Luftwaffe Eins" saapuu Suomeen!"
Ei tulla näkemään TV-Uutisissa tai sanomalehtien sivuilla!
Suomen media kun ei tiedä että muillakin mailla on ilmavoimien ykkösiä, eikä vain Yhdysvalloilla, joten kukaan ei ole lentokentällä kuvaamassa saapumista.- Anonyymi
Milloinkas toimittajat ovat mitään tienneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloinkas toimittajat ovat mitään tienneet?
Aivan oikeassa olitte!
Saapumisia ei kukaan kuvannut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikeassa olitte!
Saapumisia ei kukaan kuvannut!Suomen media luule että suuren maiden johtajat matkustavat turistiluokassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen media luule että suuren maiden johtajat matkustavat turistiluokassa.
Todellisuudessa lentävät ilmavoimien operoimilla matkustajakoneilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen media luule että suuren maiden johtajat matkustavat turistiluokassa.
YLE Uutiset aidosti luulee että muidenkin maiden presidentit lentävät kaupallisilla lennoilla turistiluokassa.
Tämä tuli pari vuotta sitten ilmi uutislähetyksessä.🤣
Se siitä YLE:n luotettavuudesta!
- Anonyymi
Vain Aeroflot-1 ei ole mukana.
Eikä tule pitkään aikaan olemaan.- Anonyymi
Aeroflot on Venäläinen lentoyhtiö!
Sillä ei ole mitään tekemistä Venäjän presidentin erikoislentolaivueen (Rossiya Special Flight Squadron) koneiden kanssa.
- Anonyymi
Eli järjestyksessä:
10-01 Luftwaffe Eins
10-02 Luftwaffe zwei
10-03 Luftwaffe drei
Airbus A350-900 numero: 10-01 Konrad Adenauer
https://global.discourse-cdn.com/infiniteflight/original/4X/b/2/a/b2a04c5996a88bc4c65bfeb210111dae8b09fb3c.jpeg
Airbus A350-900 numero: 10-02 Theodor Heuss
https://aeroin.net/wp-content/uploads/2023/03/A350-thedore-heuss-bundes.jpg
Airbus A350-900 numero: 10-03 Kurt Schumacher
https://i.ytimg.com/vi/PsGngbIuBAY/maxresdefault.jpg- Anonyymi
Onhan näitä muitakin.
15-04 Luftwaffe vier
https://shorturl.at/2NcJP
https://shorturl.at/Gk431 - Anonyymi
Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.
Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.
Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.
Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0
[Airbus A330-800 Uganda Airlines]
https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ
Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.
A330-800neo on uudistettu versio A330-200 mallista
Saman konetyypin uudistettu malli kuin Britannian, Ranskan, Kanadan ja Australian päämiehillä. Yleisesti lentoyhtiöiden käytössä, joten varaosia ja korjaukset osaavia mekaanikkoja löytyy runsaasti ympäri maailman, joka laskee käyttökustannuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.
Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.
Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.
Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0
[Airbus A330-800 Uganda Airlines]
https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ
Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.
A330-800neo on uudistettu versio A330-200 mallista
Saman konetyypin uudistettu malli kuin Britannian, Ranskan, Kanadan ja Australian päämiehillä. Yleisesti lentoyhtiöiden käytössä, joten varaosia ja korjaukset osaavia mekaanikkoja löytyy runsaasti ympäri maailman, joka laskee käyttökustannuksia.Lentokoneiden yhteishankinta pitäisi olla hyvinkin mahdollista.
Pohjoismaat yhdistettynä olisi taloudeltaa maailman yhdeksänneksi suurin maa, BKT olisi 1,8 triljoonaa dollaria, asukasmäärä olisi 27,5 miljoonaa ja pinta-alaltaan seitsemänneksi suurin maa.
Tämän kokoiset ja paljon pienemmätkin maat omistavat jopa isoja laajarunkokoneita valtion päämiesten lentoihin. Kuten Kanada jonka alapuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat talouden kooltaan ja Venäjä jonka yläpuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat, jos ne olisivat yksi yhdistetty maa.
Koneiden käytön ja huollon voisi rahoittaa yhteispohjoismaisella rahastolla. Jokainen maa sijoittaa rahastoon aluksi sopivan summan "pesämunaksi" jonka sitten rahoitusasiantuntijat sijoittavat osakkeisin ja rahastoihin. Vuosittain maksettavat osingot ja arvonnousu riittäisi maksamaan käyttökustannukset.
Noin 150-200milj/€ rahaston vuosittainen kasvu olisi helposti luokkaa 10milj/€ joka kattaisi vuosittaiset kaikkien koneiden käyttökustannukset.
Samalla tavalla kuinka Norjan valtio on sijoittanut öljymiljardinsa rahastoihin jotka vain kasvavat arvoa joka vuosi.
"Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia. Rahaston sijoitusten arvo oli tilikauden lopussa 31.12.2023 yhteensä 15 765 miljardia Norjan kruunua eli tämän päivän kurssilla noin 1 395 miljardia euroa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentokoneiden yhteishankinta pitäisi olla hyvinkin mahdollista.
Pohjoismaat yhdistettynä olisi taloudeltaa maailman yhdeksänneksi suurin maa, BKT olisi 1,8 triljoonaa dollaria, asukasmäärä olisi 27,5 miljoonaa ja pinta-alaltaan seitsemänneksi suurin maa.
Tämän kokoiset ja paljon pienemmätkin maat omistavat jopa isoja laajarunkokoneita valtion päämiesten lentoihin. Kuten Kanada jonka alapuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat talouden kooltaan ja Venäjä jonka yläpuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat, jos ne olisivat yksi yhdistetty maa.
Koneiden käytön ja huollon voisi rahoittaa yhteispohjoismaisella rahastolla. Jokainen maa sijoittaa rahastoon aluksi sopivan summan "pesämunaksi" jonka sitten rahoitusasiantuntijat sijoittavat osakkeisin ja rahastoihin. Vuosittain maksettavat osingot ja arvonnousu riittäisi maksamaan käyttökustannukset.
Noin 150-200milj/€ rahaston vuosittainen kasvu olisi helposti luokkaa 10milj/€ joka kattaisi vuosittaiset kaikkien koneiden käyttökustannukset.
Samalla tavalla kuinka Norjan valtio on sijoittanut öljymiljardinsa rahastoihin jotka vain kasvavat arvoa joka vuosi.
"Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia. Rahaston sijoitusten arvo oli tilikauden lopussa 31.12.2023 yhteensä 15 765 miljardia Norjan kruunua eli tämän päivän kurssilla noin 1 395 miljardia euroa."Euroopan ongelma noin yleensäkin on liian pieni ja sirpaleinen kaluston hankinta. Niin sotatarvikkeissa kuin muissakin asioissa.
Yhdysvalloissa on esim. yksi asetyyppi jokaista tarkoitusta kohden. Euroopan maissa on jopa parhaimmillaan 600 eri järjestelmää tekemässä periaatteessa samaa asiaa.
Käytetty rahamäärä ja hankinnat pirstalloituu ja lopputuloksen saadaan kallista erikoisräätälöityä tavaraa yhden pienen maan käyttöön, jonka ylläpito on kallista ja varaosia vähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentokoneiden yhteishankinta pitäisi olla hyvinkin mahdollista.
Pohjoismaat yhdistettynä olisi taloudeltaa maailman yhdeksänneksi suurin maa, BKT olisi 1,8 triljoonaa dollaria, asukasmäärä olisi 27,5 miljoonaa ja pinta-alaltaan seitsemänneksi suurin maa.
Tämän kokoiset ja paljon pienemmätkin maat omistavat jopa isoja laajarunkokoneita valtion päämiesten lentoihin. Kuten Kanada jonka alapuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat talouden kooltaan ja Venäjä jonka yläpuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat, jos ne olisivat yksi yhdistetty maa.
Koneiden käytön ja huollon voisi rahoittaa yhteispohjoismaisella rahastolla. Jokainen maa sijoittaa rahastoon aluksi sopivan summan "pesämunaksi" jonka sitten rahoitusasiantuntijat sijoittavat osakkeisin ja rahastoihin. Vuosittain maksettavat osingot ja arvonnousu riittäisi maksamaan käyttökustannukset.
Noin 150-200milj/€ rahaston vuosittainen kasvu olisi helposti luokkaa 10milj/€ joka kattaisi vuosittaiset kaikkien koneiden käyttökustannukset.
Samalla tavalla kuinka Norjan valtio on sijoittanut öljymiljardinsa rahastoihin jotka vain kasvavat arvoa joka vuosi.
"Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia. Rahaston sijoitusten arvo oli tilikauden lopussa 31.12.2023 yhteensä 15 765 miljardia Norjan kruunua eli tämän päivän kurssilla noin 1 395 miljardia euroa."Norja voisi vähän avata öljyrahastojensa hanoja ja hankkia pohjoismaille yhteisen Air Force One koneen tai kaksikin. https://www.acj.airbus.com/en/exclusive-aircraft/acj350
1 395 miljardin euron rahastossa joka kasvaa joka vuosi 200 miljardia lisää, ei 200 miljoonaa maksava lentokone olisi minkäänlainen kustannus. Pyöristysvirhe lähinnä! 😎
Sitten vielä toiset 200 miljoonaa rahastoon jonka vuosittaisella arvonkasvulla maksettaisiin lennot, polttoaineet ja huollot, jolloin kaikki pohjoismaat saisivat ilmaiset lennon pysyvästi vuodesta toiseen ilman veronmaksajien rahaa. Olisi öljymiljardit jonkinlaisessa hyötykäytössä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja voisi vähän avata öljyrahastojensa hanoja ja hankkia pohjoismaille yhteisen Air Force One koneen tai kaksikin. https://www.acj.airbus.com/en/exclusive-aircraft/acj350
1 395 miljardin euron rahastossa joka kasvaa joka vuosi 200 miljardia lisää, ei 200 miljoonaa maksava lentokone olisi minkäänlainen kustannus. Pyöristysvirhe lähinnä! 😎
Sitten vielä toiset 200 miljoonaa rahastoon jonka vuosittaisella arvonkasvulla maksettaisiin lennot, polttoaineet ja huollot, jolloin kaikki pohjoismaat saisivat ilmaiset lennon pysyvästi vuodesta toiseen ilman veronmaksajien rahaa. Olisi öljymiljardit jonkinlaisessa hyötykäytössä!Mihinkä ne niitä rahojaan oikein jemmaa?
Norjalla kun on kymmeniä kertoja isomman maan budjettiin verrattava öljyrahasto jota he eivät käytä mihinkään? 🤔
- Anonyymi
Jos olisin rys-sänmaan kansalainen, niin olisin todella todella huolissani nyt.
NATO:n väkivahvimmat pommikoneet ja merisodan laivastot ovat nyt Itämeren joka rannalla hereillä ja täydessä toimintavalmiudessa. - Anonyymi
Viisaalla Ruotsin kuningaskunnalla on kaksi lentsikkaa, mitä saavat käyttää HM Kuningas, Valtiopäivien puhemies ja ministerit sekä jotkut muut.
- Anonyymi
YLE uutiset sanoi pari vuotta sitten että ulkomaalaiset valtion päämiehet lentävät kaupallisilla lennoilla, joten meidänkin presidentti lentää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YLE uutiset sanoi pari vuotta sitten että ulkomaalaiset valtion päämiehet lentävät kaupallisilla lennoilla, joten meidänkin presidentti lentää.
Ja kuten kaikki suomalaiset tietävät, YLE on aina oikeassa! 😝
- Anonyymi
Suomi oli 4.6.1942 maailman
huomion polttopisteessä! Kansain-
välinen mediaväki varasi kaikki Helsingin hotellit.
Uteliaisuutta herättivät reportterit
Afrikasta. Sen jälkeen Suomessa ei
ole tapahtunut oikeastaan mitään.- Anonyymi
Aatu tuli täysin salassa valtiovierailullensa Suomeen. Edes suomalaiset toimittajat eivät tienneet asiasta etukäteen. Jälkeenpäin Aatun palattua kotimaahansa kerrottiin asiasta medialle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatu tuli täysin salassa valtiovierailullensa Suomeen. Edes suomalaiset toimittajat eivät tienneet asiasta etukäteen. Jälkeenpäin Aatun palattua kotimaahansa kerrottiin asiasta medialle.
Aatuko siellä eilen lenteli?
- Anonyymi
Suomalaisilla ei noin yleensäkään ole juuri mitään käsitystä mitä lentokoneen sisälle voidaan rakentaa. Pääasiassa luullaan että siellä on vain paljon penkkejä.
https://private-jets.it/image/catalog/1new/Airbus A330/1.jpg
https://homesandlifestyle.ca/wp-content/uploads/2019/01/ACJ350-Jet-Aviation-Proposal-The-Invidiata-Collection-Canada.jpg
https://i.pinimg.com/736x/fa/20/b5/fa20b58853ce9fc9c56e50377aab9ef8.jpg
https://comlux.com/aircraft-for-sale/airbus-acj-330-vip
ACJ330 VIP interior by Comlux Completion
https://www.youtube.com/watch?v=7iTs3MdYJgs- Anonyymi
Kuntosali on pikkasen liikaa, stuppi vois tilata koneen missä olis sauna ja uima-allas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntosali on pikkasen liikaa, stuppi vois tilata koneen missä olis sauna ja uima-allas.
Missä sinä kuntosalin näit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä sinä kuntosalin näit?
En minäkään näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntosali on pikkasen liikaa, stuppi vois tilata koneen missä olis sauna ja uima-allas.
No eipä noihin valtion koneisiin kuntosaleja rakenneta. Kuvassa on yksityiskone.
- Anonyymi
Onneksi saadaan runsaan kuukauden kuluttua toinen käyttäjä tuolle koneelle(CDU:sta)
- Anonyymi
Minun ennustukseni on, että uusi Luftwaffe One koneen käyttäjä tulee AFD-puolueesta. Elon Muskin järisyttävät sanat ovat saaneet saksalaiset äänestäjät heräämään.
Nyt on EU:n kehitettävä ylivoimaisen vahvat sotavoimat levittäytyvää Venäjä-Neuvostoliittoa vastaan. - Anonyymi
Ei ole vain yhtä konetta. On koneita mistä valita:
Special Air Mission Wing of the German Airforce
https://www.lufthansa-technik.com/en/special-air-mission-wing
We support the Special Air Mission Wing of the German Ministry of Defense in the daily operation of their airplanes by providing extensive technical services. We have assumed the management of technical services, are responsible for the maintenance of aircraft, engines and components and take care of the supply of spare parts. The provision and revision of aeronautical and technical documentation is also part of our tasks. The supported fleet consists of three Airbus A350, two A340, three A321 and three A319 as well as three Global 6000 and four Global 5000.
We provide technical support for the fleet of the Special Mission Air Wing fleet of the German Armed Forces consisting of:
1 Airbus A350 for a maximum of 133 passengers
2 Airbus A350, handover to the German Air Force in 2023 and 2024
2 Airbus A340, for a maximum of 143 passengers each
1 Airbus A321 for a maximum of 86 passengers
2 Airbus A321LR for a maximum of 136 passengers each
2 Airbus A319ACJ for a maximum of 44 passengers each
1 Airbus A319 Open Skies for special mission purpose
4 Bombardier Global 5000 for a maximum of 13 passengers each
3 Bombardier Global 6000 for a maximum of 14 passengers each - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ennustukseni on, että uusi Luftwaffe One koneen käyttäjä tulee AFD-puolueesta. Elon Muskin järisyttävät sanat ovat saaneet saksalaiset äänestäjät heräämään.
Nyt on EU:n kehitettävä ylivoimaisen vahvat sotavoimat levittäytyvää Venäjä-Neuvostoliittoa vastaan.Jospa Saksa kasvattaisi selkärangan kunhan tämä nykyinen "kersantti Schultz" saada pallilta pois!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442952Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362621Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1002226Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3311846- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231178Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281165