Saksan Air Force One "Luftwaffe Eins" saapuu Suomeen!

Anonyymi-ap

74

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saksan ilmavoimilla on paljon muitakin koneita valtion pämiesten VIP kuljetuksiin.


      Kuten nämä Saksan ilmavoimien kaksi Airbus A319 konetta.

      15-01 https://cdn.plnspttrs.net/25159/1501-luftwaffe-german-air-force-airbus-a319-133-acj_PlanespottersNet_934292_80e2c530e6_o.jpg

      15-02 https://www.planepictures.net/a/166/20/1638999154.jpg

      http://www.stephantimm.de/assets/assets_aviation/IAF_A319CJ.jpg

      Ja saman konetyypin pidennetty malli Airbus A321 johon mahtuu tuplasti eli noin 80 matkustajaa. (Suurempien valtuuskuntien matkustamiseen)

      15-04 https://shorturl.at/2NcJP

      15-04 https://shorturl.at/Gk431

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainoa maa jolla on isoja koneita käuytössä.

        Jopa paljon parjatulla Turkilla on valtiollisia koneita mistä valita.

        1kpl Airbus A318 rekisteri: TC-ANK
        https://rb.gy/z70meg
        1kpl Airbus A319 rekisteri: TC-IST
        https://shorturl.at/fLCnY
        1kpl Airbus A330-200 rekisteri: TC-TUR
        https://shorturl.at/8C6bf
        1kpl Airbus A340-500 rekisteri: TC-CAN
        https://shorturl.at/rE1xQ
        1kpl Boeing 747-8 jumbo. rekisteri: TC-TRK
        https://shorturl.at/Xjcj3

        onko siinä persuille eristyskoppi matkustuksen ajaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko siinä persuille eristyskoppi matkustuksen ajaksi?

        Sellainen voidaan tehdä jos persu joskus valitaan presidentiksi tai pääministeriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko siinä persuille eristyskoppi matkustuksen ajaksi?

        Halvempi vaihtoehto olisi vain ottaa pari pakkopaitaa mukaan jos persu nousee samaan koneeseen. 🤣


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuva ei aukene.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 paska tekniikka

        https://shorturl.at/Da5fJ

        Kukas suomalaisupseeri siinä tervehtii Hintleriä käsi ojossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas suomalaisupseeri siinä tervehtii Hintleriä käsi ojossa?

        Protokollan vuoksi pitänyt suomalaisen upseerin opetella tervehdys.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noita käytettyjä matkustajakoneita saa melko halvalla. Jopa 1/4 osalla uuden hinnasta ja niitä voi muutta VIP kuljetuksiin melko halvalla.


    • Anonyymi

      Samaan aikaan Suomessa - Meanwhile in Finland (kehitysmaassa)

      Stubbin lentokone hajosi!

      Stubbilla mutkia matkassa
      Tasavallan presidentin Alexander Stubbin matka Naton huippukokoukseen viivästyy lentokoneongelman takia. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/56184558-e953-4959-ae5e-4b9d442024f7

      Stubbin matka Yhdysvaltoihin viivästyy.
      https://www.is.fi/politiikka/art-2000010551096.html



      Ruotsi kuljettaa Stubbin Amerikkaan!

      Köyhällä maalla ei ole varaa omaan koneeseen, niin pitää liftata rikkaan Ruotsin valtion koneella ja Ruotsin pääministerin mukana.

      Stubb sai kyydin Washingtoniin

      ”Ruotsiin voi luottaa.” Nyt Stubb kertoo Facebookissa saaneensa kyydin Washingtoniin. Hän matkustaa paikalle Ruotsin pääministeri Ulf Kristerssonin kanssa. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010551967.html

      • Anonyymi

        Noloa että valtion päämiehen pitää liftata toisen maan koneella huippukokoukseen!

        Kertoo mitenkä huonosti presidentin matkoja suunnitellaan.

        Ei sitten minkäänlaista redundanssia jolla varmistettaisiin matkan toteutuminen ja oikeassa aikataulussa pysyminen. (Redundanssi toiminnon varmentaminen varaamalla useampia toimintavalmiita, toisistaan riippumattomia laitteita tai järjestelmiä kuin toiminnon suorittamiseksi on välttämätöntä) https://termipankki.fi/tepa/fi/haku/redundanssi

        Monilla mailla on jopa useita lentokoneita varmistamaan että teknisen vian sattuessa päämies pystyy matkustamaan. Suomessa ei edes yhtä konetta ja reittilennon myöhästyessä ei mitään varasuunnitelmaa, vaan lentoja aletaan siinä kiireessä sitten etsimään ja järjestelemään.

        "- Meillä oli vähän ongelmia lentomme kanssa. Yritimme kolmea erilaista reittiä lentoyhtiöllä jota en nimeä. Jäimme Saksan lentokentälle, Stubb aloitti kertomaan ja mediatilassa kaikki alkoivat nauraa.

        Stubbin delegaatio lensi lopulta Arlandaan, jossa he tapasivat Kristerssonin ja matkustivat yhdessä Ruotsin kyydillä Washingtoniin. "



        Kyllä on ihme tunarointia ja venkoilua jos valtion päämiehen pitää lentää kaupallisilla lennoilla useiden eri maiden kautta ja vaihtaa konettakin monesti matkustaessaan ulkomaille!

        Eihän tuollainen kävisi päinsä missään muussa maassa kuin rutiköyhässä ja kehittymättömässä suomessa.

        Tyypillistä suomalaista tunarointia!

        Luotetaan liikaa siihen että asiat menevät parhain päin. Ja sitten kun eivät menekään, ollaan sormi suussa ja improvisoidaan purkkapaikkausta jonka toimivuudesta ei ole mitään varmuutta.


      • Anonyymi

        Tyypillistä Suomea
        Kun on joku pelastustehtävä niin helikopteri on RIKKI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä Suomea
        Kun on joku pelastustehtävä niin helikopteri on RIKKI

        Ku vähän pintaa syvemmältä raapaisee, niin huomaa kuinka suomessa on vähän kaikki asiat rempallaan.


      • Anonyymi

        Kummallista kun Suomessa aina kaikki RIKKI!


      • Anonyymi

        "Ruotsi kuljettaa Stubbin Amerikkaan!"

        Suomi on vähän tällainen keskenjäänyt pohjoismainen kokeilu. Mikään ei oikein toimi ja resursseja on niukasti normaaliinkiin jokapäiväiseen valtion pyörittämiseen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Immonen oli vain "poliittisista syistä" päissään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Immonen oli vain "poliittisista syistä" päissään!

        Oliko Immosen alkoholismi poliittinen kannanotto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Immosen alkoholismi poliittinen kannanotto?

        Ei!

        Hänellä oli vain persuna poliittinen velvollisuus olla päissään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Immosen alkoholismi poliittinen kannanotto?

        Kannanotto kuinka kallista viina on kun vain kansanedustajan palkka riittää siihen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannanotto kuinka kallista viina on kun vain kansanedustajan palkka riittää siihen!

        Persu ei saa vaikuttaa selväpäiseltä?


    • Anonyymi

      Suuria määriä ihmisiä ei kannattaisi kuskata samassa koneessa. Ry-ssä saattaa räjäyttää lentokoneen.
      Mielellään useampi learjetti jotka on helpompi tutkia rysäpöksylöisten pommiansojen varalta ja vaikka örkin pommi poksahtaisi niin ei isompaa valtuuskuntaa onnistuisi tappamaan.

      • Anonyymi

        Ilmavoimien koneet on ilmavoimien upseerien lentämiä ja säilytyksestä huolehditaan ilmavoimien hangaareissa. Ei sinne kovin moni pääse pommeineen hiippailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmavoimien koneet on ilmavoimien upseerien lentämiä ja säilytyksestä huolehditaan ilmavoimien hangaareissa. Ei sinne kovin moni pääse pommeineen hiippailemaan.

        Kaupallisia lentokoneita ei vahdita niiden säilytyksen aikana. Ne vain jätetään ulos lentokentälle odottaman seuraavaa lentoa. Se jos mikä on turvallisuuden kannalta ongelmallista.


    • Anonyymi

      Mun hiekkalapio on kyllä parempi kuin sun.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pohjoismaat (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) voisivat hankkia yhteisesti 2-3 konetta tähän tarkoitukseen. Kustannukset olisivat suorastaan halvat eli vain 1/5 osaa siitä mitä ne olisi itse hankittuna.

        Presidentti Ahtisaari lensi aikoinaan Brasilian matkalle kauppavaltuuskunnan kanssa tehtävää varten vuokratulla Swissairin McDonnell Douglas MD-83 koneella. https://cdn.jetphotos.com/full/2/64722_1068503231.jpg

        MD-80 sarja on kooltaan ja matkustajakapasiteetiltaan suunnilleen nykypäivän Airbus A321 koneen kokoinen. Joten suomessakin on siis ajoittain tarvetta tämän kokoluokan koneille. Ja jos puhutaan pohjoismaiden yhteisistä konehankinnoista, niin niille olisi viiden maan kesken käyttöä lähes joka viikko vuoden ympäri.

        Presidentti Stubb matkusti Kiinan vierailulle 30 henkisen kauppavaltuuskunnan kanssa. Tähänkin tarkoitukseen laajarunkokone olisi ollut erinomainen. Ruotsissa on kaksinkertaisesti teollisuutta Suomeen verrattuna, joten jopa 60 henkisen kauppavaltuuskunnan kuljettaminen ei ole mahdoton ajatus.

        Joten on aivan puppua sanoa että nämä olisi suomen ja muiden pohjoismaiden käyttöön liian isoja ja kalliita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoismaat (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) voisivat hankkia yhteisesti 2-3 konetta tähän tarkoitukseen. Kustannukset olisivat suorastaan halvat eli vain 1/5 osaa siitä mitä ne olisi itse hankittuna.

        Presidentti Ahtisaari lensi aikoinaan Brasilian matkalle kauppavaltuuskunnan kanssa tehtävää varten vuokratulla Swissairin McDonnell Douglas MD-83 koneella. https://cdn.jetphotos.com/full/2/64722_1068503231.jpg

        MD-80 sarja on kooltaan ja matkustajakapasiteetiltaan suunnilleen nykypäivän Airbus A321 koneen kokoinen. Joten suomessakin on siis ajoittain tarvetta tämän kokoluokan koneille. Ja jos puhutaan pohjoismaiden yhteisistä konehankinnoista, niin niille olisi viiden maan kesken käyttöä lähes joka viikko vuoden ympäri.

        Presidentti Stubb matkusti Kiinan vierailulle 30 henkisen kauppavaltuuskunnan kanssa. Tähänkin tarkoitukseen laajarunkokone olisi ollut erinomainen. Ruotsissa on kaksinkertaisesti teollisuutta Suomeen verrattuna, joten jopa 60 henkisen kauppavaltuuskunnan kuljettaminen ei ole mahdoton ajatus.

        Joten on aivan puppua sanoa että nämä olisi suomen ja muiden pohjoismaiden käyttöön liian isoja ja kalliita!

        Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.

        Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.

        Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.

        Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
        https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0

        [Airbus A330-800 Uganda Airlines]
        https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ

        Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.

        Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.

        Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.

        Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
        https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0

        [Airbus A330-800 Uganda Airlines]
        https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ

        Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.

        Ranskan ilmavoimien ykkönen on entinen matkustajakone joka on muunnettu vain "kevyesti" valtion käyttöön.

        Suurin osa penkeistäkin on edellisen Air Inter omistaja lentoyhtiön aikaisia. Ainoastaan kokoushuone ja pieni matkustajahytti presidentille on rakennettu koneen etuosaan. Muuten kone on jätetty entiselleen.

        Juuri tuollainen kevytkonversio sopisi pohjoismaiseen käyttöön.

        Saksan ja monen muun maan koneet on ostettu uutena ja sisutettu laajemmin VIP käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskan ilmavoimien ykkönen on entinen matkustajakone joka on muunnettu vain "kevyesti" valtion käyttöön.

        Suurin osa penkeistäkin on edellisen Air Inter omistaja lentoyhtiön aikaisia. Ainoastaan kokoushuone ja pieni matkustajahytti presidentille on rakennettu koneen etuosaan. Muuten kone on jätetty entiselleen.

        Juuri tuollainen kevytkonversio sopisi pohjoismaiseen käyttöön.

        Saksan ja monen muun maan koneet on ostettu uutena ja sisutettu laajemmin VIP käyttöön.

        Inside French "Air Force One" aka "Cotam One"
        https://www.youtube.com/watch?v=1BVcx7Y2F1Q


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdistön, virkamiesten ja vieraiden matkustamo.
        https://shorturl.at/UOxJ1

        Presidentin mukana usein matkustaa keskimäärin 30 kauppavaltuuskunnan jäsentä. Suomalaisia yritysjohtajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin mukana usein matkustaa keskimäärin 30 kauppavaltuuskunnan jäsentä. Suomalaisia yritysjohtajia.

        Ne maksavat myös normaalin lentolipun hinnan matkustessaan presidentin koneessa.

        Näin on ulkomaillakin.


    • Anonyymi

      Yhdysvaltojen presidentillä käytössä.

      2kpl Boeing 747-200 jumbo tunnuksella VC-25.
      https://static1.simpleflyingimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/05/artboard-16_9-60-1.jpg

      4kpl Boeing 757 tunnuksella C-32A valtion sinivalkoisissa väreissä (varapresidentti ja ministerit)
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/90017_-_Boeing_C-32_-_United_States_Air_Force_(48632429886).jpg

      https://cdn.plnspttrs.net/15898/19-0018-united-states-air-force-boeing-c-32a-757-2q8wl_PlanespottersNet_1291719_61a280fd45_o.jpg

      Joista kaksi on ilman valtion tunnusvärejä jotta herättäisivät vähemmän huomiota diplomaatti, sotilas ja tiedustelupalvelu lentojen vuoksi.

      2kpl Boeing 757 tunnuksella C-32B Gatekeeper
      https://shorturl.at/Oobzd

      https://i.ytimg.com/vi/xOcPa59R4yE/maxresdefault.jpg

      11kpl Boeing 737-700 tunnuksella C-40 B/C (Lentävä toimisto - Flying Office) (ministerit, upseerit, keskuspankin johto, korkeimman oikeuden tuomarit ja muut virkamiehet)
      https://media.defense.gov/2007/Nov/16/2000429307/-1/-1/0/071116-F-1348P-004.JPG

      https://media.defense.gov/2021/Sep/29/2002864341/1200/1200/0/180706-F-IR989-9510.JPG

      • Anonyymi

        Kaksi noista Boeing 757 C-32A koneista ollaan parhaillaan vaihtamassa uudempiin Boeing 787-8 koneisiin.


    • Anonyymi

      "Saksan Air Force One "Luftwaffe Eins" saapuu Suomeen!"

      Ei tulla näkemään TV-Uutisissa tai sanomalehtien sivuilla!

      Suomen media kun ei tiedä että muillakin mailla on ilmavoimien ykkösiä, eikä vain Yhdysvalloilla, joten kukaan ei ole lentokentällä kuvaamassa saapumista.

      • Anonyymi

        Milloinkas toimittajat ovat mitään tienneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkas toimittajat ovat mitään tienneet?

        Aivan oikeassa olitte!

        Saapumisia ei kukaan kuvannut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikeassa olitte!

        Saapumisia ei kukaan kuvannut!

        Suomen media luule että suuren maiden johtajat matkustavat turistiluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen media luule että suuren maiden johtajat matkustavat turistiluokassa.

        Todellisuudessa lentävät ilmavoimien operoimilla matkustajakoneilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen media luule että suuren maiden johtajat matkustavat turistiluokassa.

        YLE Uutiset aidosti luulee että muidenkin maiden presidentit lentävät kaupallisilla lennoilla turistiluokassa.

        Tämä tuli pari vuotta sitten ilmi uutislähetyksessä.🤣

        Se siitä YLE:n luotettavuudesta!


    • Anonyymi

      Vain Aeroflot-1 ei ole mukana.

      Eikä tule pitkään aikaan olemaan.

      • Anonyymi

        Aeroflot on Venäläinen lentoyhtiö!

        Sillä ei ole mitään tekemistä Venäjän presidentin erikoislentolaivueen (Rossiya Special Flight Squadron) koneiden kanssa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.

        Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.

        Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.

        Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
        https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0

        [Airbus A330-800 Uganda Airlines]
        https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ

        Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.

        A330-800neo on uudistettu versio A330-200 mallista

        Saman konetyypin uudistettu malli kuin Britannian, Ranskan, Kanadan ja Australian päämiehillä. Yleisesti lentoyhtiöiden käytössä, joten varaosia ja korjaukset osaavia mekaanikkoja löytyy runsaasti ympäri maailman, joka laskee käyttökustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomelle ja pohjoismaille sopisi kokonsa puolesta Airbus A330-800NEO.

        Lyhyempi versio A330 koneesta, mutta samalla kuitenkin laajarunkoinen joka mahdollistaa toimiston ja kokoushuoneen rakentamisen, sekä ainakin 50 hengen matkustamon peräosaan.

        Lisäksi uusi NEO - New Engine Option versio poistaa polttoaineenkulutuksesta 25% joten se olisi melko taloudellinenkin.

        Airbus A330-800 (one of the A330neo variant)
        https://www.youtube.com/watch?v=-bNNBcxRQm0

        [Airbus A330-800 Uganda Airlines]
        https://www.youtube.com/watch?v=GEBNVZFEdHQ

        Konetyypillä on hurja 15,093.8 km lentoetäisyys yhdellä tankkauksella, joten se riittää saavuttamaan Pohjois-Amerikan, Aasian ja Etelä-Amerikan kohteet ilman välilaskua.

        A330-800neo on uudistettu versio A330-200 mallista

        Saman konetyypin uudistettu malli kuin Britannian, Ranskan, Kanadan ja Australian päämiehillä. Yleisesti lentoyhtiöiden käytössä, joten varaosia ja korjaukset osaavia mekaanikkoja löytyy runsaasti ympäri maailman, joka laskee käyttökustannuksia.

        Lentokoneiden yhteishankinta pitäisi olla hyvinkin mahdollista.

        Pohjoismaat yhdistettynä olisi taloudeltaa maailman yhdeksänneksi suurin maa, BKT olisi 1,8 triljoonaa dollaria, asukasmäärä olisi 27,5 miljoonaa ja pinta-alaltaan seitsemänneksi suurin maa.

        Tämän kokoiset ja paljon pienemmätkin maat omistavat jopa isoja laajarunkokoneita valtion päämiesten lentoihin. Kuten Kanada jonka alapuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat talouden kooltaan ja Venäjä jonka yläpuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat, jos ne olisivat yksi yhdistetty maa.

        Koneiden käytön ja huollon voisi rahoittaa yhteispohjoismaisella rahastolla. Jokainen maa sijoittaa rahastoon aluksi sopivan summan "pesämunaksi" jonka sitten rahoitusasiantuntijat sijoittavat osakkeisin ja rahastoihin. Vuosittain maksettavat osingot ja arvonnousu riittäisi maksamaan käyttökustannukset.

        Noin 150-200milj/€ rahaston vuosittainen kasvu olisi helposti luokkaa 10milj/€ joka kattaisi vuosittaiset kaikkien koneiden käyttökustannukset.

        Samalla tavalla kuinka Norjan valtio on sijoittanut öljymiljardinsa rahastoihin jotka vain kasvavat arvoa joka vuosi.


        "Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia. Rahaston sijoitusten arvo oli tilikauden lopussa 31.12.2023 yhteensä 15 765 miljardia Norjan kruunua eli tämän päivän kurssilla noin 1 395 miljardia euroa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentokoneiden yhteishankinta pitäisi olla hyvinkin mahdollista.

        Pohjoismaat yhdistettynä olisi taloudeltaa maailman yhdeksänneksi suurin maa, BKT olisi 1,8 triljoonaa dollaria, asukasmäärä olisi 27,5 miljoonaa ja pinta-alaltaan seitsemänneksi suurin maa.

        Tämän kokoiset ja paljon pienemmätkin maat omistavat jopa isoja laajarunkokoneita valtion päämiesten lentoihin. Kuten Kanada jonka alapuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat talouden kooltaan ja Venäjä jonka yläpuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat, jos ne olisivat yksi yhdistetty maa.

        Koneiden käytön ja huollon voisi rahoittaa yhteispohjoismaisella rahastolla. Jokainen maa sijoittaa rahastoon aluksi sopivan summan "pesämunaksi" jonka sitten rahoitusasiantuntijat sijoittavat osakkeisin ja rahastoihin. Vuosittain maksettavat osingot ja arvonnousu riittäisi maksamaan käyttökustannukset.

        Noin 150-200milj/€ rahaston vuosittainen kasvu olisi helposti luokkaa 10milj/€ joka kattaisi vuosittaiset kaikkien koneiden käyttökustannukset.

        Samalla tavalla kuinka Norjan valtio on sijoittanut öljymiljardinsa rahastoihin jotka vain kasvavat arvoa joka vuosi.


        "Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia. Rahaston sijoitusten arvo oli tilikauden lopussa 31.12.2023 yhteensä 15 765 miljardia Norjan kruunua eli tämän päivän kurssilla noin 1 395 miljardia euroa."

        Euroopan ongelma noin yleensäkin on liian pieni ja sirpaleinen kaluston hankinta. Niin sotatarvikkeissa kuin muissakin asioissa.

        Yhdysvalloissa on esim. yksi asetyyppi jokaista tarkoitusta kohden. Euroopan maissa on jopa parhaimmillaan 600 eri järjestelmää tekemässä periaatteessa samaa asiaa.

        Käytetty rahamäärä ja hankinnat pirstalloituu ja lopputuloksen saadaan kallista erikoisräätälöityä tavaraa yhden pienen maan käyttöön, jonka ylläpito on kallista ja varaosia vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentokoneiden yhteishankinta pitäisi olla hyvinkin mahdollista.

        Pohjoismaat yhdistettynä olisi taloudeltaa maailman yhdeksänneksi suurin maa, BKT olisi 1,8 triljoonaa dollaria, asukasmäärä olisi 27,5 miljoonaa ja pinta-alaltaan seitsemänneksi suurin maa.

        Tämän kokoiset ja paljon pienemmätkin maat omistavat jopa isoja laajarunkokoneita valtion päämiesten lentoihin. Kuten Kanada jonka alapuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat talouden kooltaan ja Venäjä jonka yläpuolelle Pohjoismaat sijoittuisivat, jos ne olisivat yksi yhdistetty maa.

        Koneiden käytön ja huollon voisi rahoittaa yhteispohjoismaisella rahastolla. Jokainen maa sijoittaa rahastoon aluksi sopivan summan "pesämunaksi" jonka sitten rahoitusasiantuntijat sijoittavat osakkeisin ja rahastoihin. Vuosittain maksettavat osingot ja arvonnousu riittäisi maksamaan käyttökustannukset.

        Noin 150-200milj/€ rahaston vuosittainen kasvu olisi helposti luokkaa 10milj/€ joka kattaisi vuosittaiset kaikkien koneiden käyttökustannukset.

        Samalla tavalla kuinka Norjan valtio on sijoittanut öljymiljardinsa rahastoihin jotka vain kasvavat arvoa joka vuosi.


        "Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia. Rahaston sijoitusten arvo oli tilikauden lopussa 31.12.2023 yhteensä 15 765 miljardia Norjan kruunua eli tämän päivän kurssilla noin 1 395 miljardia euroa."

        Norja voisi vähän avata öljyrahastojensa hanoja ja hankkia pohjoismaille yhteisen Air Force One koneen tai kaksikin. https://www.acj.airbus.com/en/exclusive-aircraft/acj350

        1 395 miljardin euron rahastossa joka kasvaa joka vuosi 200 miljardia lisää, ei 200 miljoonaa maksava lentokone olisi minkäänlainen kustannus. Pyöristysvirhe lähinnä! 😎

        Sitten vielä toiset 200 miljoonaa rahastoon jonka vuosittaisella arvonkasvulla maksettaisiin lennot, polttoaineet ja huollot, jolloin kaikki pohjoismaat saisivat ilmaiset lennon pysyvästi vuodesta toiseen ilman veronmaksajien rahaa. Olisi öljymiljardit jonkinlaisessa hyötykäytössä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norja voisi vähän avata öljyrahastojensa hanoja ja hankkia pohjoismaille yhteisen Air Force One koneen tai kaksikin. https://www.acj.airbus.com/en/exclusive-aircraft/acj350

        1 395 miljardin euron rahastossa joka kasvaa joka vuosi 200 miljardia lisää, ei 200 miljoonaa maksava lentokone olisi minkäänlainen kustannus. Pyöristysvirhe lähinnä! 😎

        Sitten vielä toiset 200 miljoonaa rahastoon jonka vuosittaisella arvonkasvulla maksettaisiin lennot, polttoaineet ja huollot, jolloin kaikki pohjoismaat saisivat ilmaiset lennon pysyvästi vuodesta toiseen ilman veronmaksajien rahaa. Olisi öljymiljardit jonkinlaisessa hyötykäytössä!

        Mihinkä ne niitä rahojaan oikein jemmaa?

        Norjalla kun on kymmeniä kertoja isomman maan budjettiin verrattava öljyrahasto jota he eivät käytä mihinkään? 🤔


    • Anonyymi

      Jos olisin rys-sänmaan kansalainen, niin olisin todella todella huolissani nyt.

      NATO:n väkivahvimmat pommikoneet ja merisodan laivastot ovat nyt Itämeren joka rannalla hereillä ja täydessä toimintavalmiudessa.

    • Anonyymi

      Viisaalla Ruotsin kuningaskunnalla on kaksi lentsikkaa, mitä saavat käyttää HM Kuningas, Valtiopäivien puhemies ja ministerit sekä jotkut muut.

      • Anonyymi

        YLE uutiset sanoi pari vuotta sitten että ulkomaalaiset valtion päämiehet lentävät kaupallisilla lennoilla, joten meidänkin presidentti lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE uutiset sanoi pari vuotta sitten että ulkomaalaiset valtion päämiehet lentävät kaupallisilla lennoilla, joten meidänkin presidentti lentää.

        Ja kuten kaikki suomalaiset tietävät, YLE on aina oikeassa! 😝


    • Anonyymi

      Suomi oli 4.6.1942 maailman
      huomion polttopisteessä! Kansain-
      välinen mediaväki varasi kaikki Helsingin hotellit.
      Uteliaisuutta herättivät reportterit
      Afrikasta. Sen jälkeen Suomessa ei
      ole tapahtunut oikeastaan mitään.

      • Anonyymi

        Aatu tuli täysin salassa valtiovierailullensa Suomeen. Edes suomalaiset toimittajat eivät tienneet asiasta etukäteen. Jälkeenpäin Aatun palattua kotimaahansa kerrottiin asiasta medialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aatu tuli täysin salassa valtiovierailullensa Suomeen. Edes suomalaiset toimittajat eivät tienneet asiasta etukäteen. Jälkeenpäin Aatun palattua kotimaahansa kerrottiin asiasta medialle.

        Aatuko siellä eilen lenteli?


    • Anonyymi

      Suomalaisilla ei noin yleensäkään ole juuri mitään käsitystä mitä lentokoneen sisälle voidaan rakentaa. Pääasiassa luullaan että siellä on vain paljon penkkejä.

      https://private-jets.it/image/catalog/1new/Airbus A330/1.jpg

      https://homesandlifestyle.ca/wp-content/uploads/2019/01/ACJ350-Jet-Aviation-Proposal-The-Invidiata-Collection-Canada.jpg

      https://i.pinimg.com/736x/fa/20/b5/fa20b58853ce9fc9c56e50377aab9ef8.jpg

      https://comlux.com/aircraft-for-sale/airbus-acj-330-vip

      ACJ330 VIP interior by Comlux Completion
      https://www.youtube.com/watch?v=7iTs3MdYJgs

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kuntosali on pikkasen liikaa, stuppi vois tilata koneen missä olis sauna ja uima-allas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntosali on pikkasen liikaa, stuppi vois tilata koneen missä olis sauna ja uima-allas.

        Missä sinä kuntosalin näit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sinä kuntosalin näit?

        En minäkään näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntosali on pikkasen liikaa, stuppi vois tilata koneen missä olis sauna ja uima-allas.

        No eipä noihin valtion koneisiin kuntosaleja rakenneta. Kuvassa on yksityiskone.


    • Anonyymi

      Onneksi saadaan runsaan kuukauden kuluttua toinen käyttäjä tuolle koneelle(CDU:sta)

      • Anonyymi

        Minun ennustukseni on, että uusi Luftwaffe One koneen käyttäjä tulee AFD-puolueesta. Elon Muskin järisyttävät sanat ovat saaneet saksalaiset äänestäjät heräämään.

        Nyt on EU:n kehitettävä ylivoimaisen vahvat sotavoimat levittäytyvää Venäjä-Neuvostoliittoa vastaan.


      • Anonyymi

        Ei ole vain yhtä konetta. On koneita mistä valita:

        Special Air Mission Wing of the German Airforce
        https://www.lufthansa-technik.com/en/special-air-mission-wing

        We support the Special Air Mission Wing of the German Ministry of Defense in the daily operation of their airplanes by providing extensive technical services. We have assumed the management of technical services, are responsible for the maintenance of aircraft, engines and components and take care of the supply of spare parts. The provision and revision of aeronautical and technical documentation is also part of our tasks. The supported fleet consists of three Airbus A350, two A340, three A321 and three A319 as well as three Global 6000 and four Global 5000.

        We provide technical support for the fleet of the Special Mission Air Wing fleet of the German Armed Forces consisting of:

        1 Airbus A350 for a maximum of 133 passengers
        2 Airbus A350, handover to the German Air Force in 2023 and 2024
        2 Airbus A340, for a maximum of 143 passengers each
        1 Airbus A321 for a maximum of 86 passengers
        2 Airbus A321LR for a maximum of 136 passengers each
        2 Airbus A319ACJ for a maximum of 44 passengers each
        1 Airbus A319 Open Skies for special mission purpose
        4 Bombardier Global 5000 for a maximum of 13 passengers each
        3 Bombardier Global 6000 for a maximum of 14 passengers each


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ennustukseni on, että uusi Luftwaffe One koneen käyttäjä tulee AFD-puolueesta. Elon Muskin järisyttävät sanat ovat saaneet saksalaiset äänestäjät heräämään.

        Nyt on EU:n kehitettävä ylivoimaisen vahvat sotavoimat levittäytyvää Venäjä-Neuvostoliittoa vastaan.

        Jospa Saksa kasvattaisi selkärangan kunhan tämä nykyinen "kersantti Schultz" saada pallilta pois!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2952
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2621
    3. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      100
      2226
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2084
    6. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      331
      1846
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1178
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1165
    Aihe