Orpo ja Länsirata

Anonyymi-ap

Orpo 31.7.2024:
Pää­ministeri Orpo: Ei ole kahta sanaa siitä, etteikö Turun tunnin junaa toteutettaisi

Orpo 7.8.2024:
Meidän hallituksemme ei ole tekemässä koko yhteysväliä ja käyttämässä miljardeja. Me toteutamme Espoo–Lohja-kaksoisraiteen ja Turussa päässä lyhen pätkän.

Koko oikaisuradan rakennuskustannusarvio oli vuonna 2018 noin 2,3 miljardia euroa, nyt 3,3 miljardia.

Ensimmäisen rakentamisvaiheen kustannusarvio on 1,3 miljardia.

Budjetit nousevat siis koko ajan. Toteutuma on yleisesti 1,5-2 x budjetti.

Niin, nykyinen hallitus ei ole käyttämässä miljardeja, mutta tarkoitus on käyttää miljardeja. Mitä Orpo peittelee retoriikallaan?


Niin, Orpon hallitus ei

28

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin sanotut MILJARDIKISKOT, eli "Turun tunnin juna" Salosta Lohjan kautta Turkuun, ei maksumieheksi joutuvia kuntia uuden radan varrella miellytä. Kunnat joutuisivat maksamaan jooa 51% kustannuksista. EU-rahaa ei hankkeelle ole myönnetty. Turun tunnin junan hinnaksi on arvioitu 2,7-4 miljardia.

      Turun tunnin juna (länsirata) jättäisi nykyisen
      RANTARADAN rannikkokunnat ilman kaukojunayhteyksiä. Nykyisen rantaradan Helsinki-Turku kunnostaminen lyhentäisi matka-aikaa 5-10 minuuttia.

      Väylävirasto on tehnyt erilaisia rantaradan kehittämissuunnitelmia ja erittäin paljon edullisempaa on kunnostaa rantarata, myös matkailunäkökohtien kannalta. Ehkäpä rantaradan korjaamiseen voitaisiin saada EU-rahaa. Sitä kannattaisi hakea?

      https://rantarata.info/

      Lue rantaradasta Helsinki - Turku edellä olevasta linkistä.

    • Anonyymi

      Tässä lisää tietoa Suomen rantaradasta, jo olemassa olevasta länsiradasta Helsinki - Turku.
      Uutta rataa välille Helsinki - Turku ei tarvita, se hanke on jo aiemmin haudattu.

      https://rantarata.info/tietoa/

    • Anonyymi

      Orpo ei ole päässyt junaradalla leikkimään lapsena niin nyt on pakkomielle asian suhteen

      • Anonyymi

        On erittäin toden näköistä, että lapsena ei oo saanu junarataa jota mankunu. Siitähän tulikin pakkomielle!! Täytyy jättää valtakunnassa vanhukset ilman hoitoa jotta turhakerata saadaan rakennettua. Kelpaa siinä sitte tärkeänä istua kieli keskellä suuta, niinku Rautatie filmissä aikanaan...


    • Anonyymi

      Odottaisi pääminosteriltä avaintaja rehellistä ulostuloa asiassa. Nyt vähätellään kustanmuksia ja ei meidän hallitus ota sen vuoksi velkaa.

      Sanottaisiin suoraan, mitä myydään ja paljon myynnissä osingot tippuvat.

      Oppositiosta sitten huudellaan, että rata on keskeneräinen tai maksaapa paljon.

      Orpo kehtaa puhua oppositiom retoriikasta kun on itse sen alan ammattilainen.

    • Anonyymi

      Se tunnin nuna on sitä varten, että poliitikot eduskunnasta ehtivät karkuun kun tilanne vaatii. Kun ei uskalla lentää niin junalla turkuun ja laivalla ruottiin.

    • Anonyymi

      Kokoomus tuhonnut koko maan!!

    • Anonyymi

      "Niin sanotut MILJARDIKISKOT"

      Niin sanotut MILJARDISISKOT:
      Jyrki ja Kari Häkämies...

      (toinen taisi jo jäädä pois)

    • Anonyymi

      Kahta länsirataa Helsingistä Turkuun ei tarvita.
      Rantarata eli Helsinki-Turku rata on olemassa.
      Sen sijaan pitää huolehtia, että liikenneyhteydet paranevat kaikkialla Suomessa asutuilla alueilla. Suomen tiestö lukuisine siltoineen on heikossa kunnossa, mikä vaatii miljardia euroja kunnostukseen.

      • Anonyymi

        Olet monta vuotta myöhässä.

        Länsiradan rakennustyöt ovat jo kovassa vauhdissa.
        Länsirata on nippu hankkeita, jotka on koottu saman nimen alle. Espoon ja Lohjan suunnalla alkaa hanke olla jo valmis. Turussakin on siirrytty takaisin keskustaan Kupittaalta.

        Se, mitä luulen sinun tarkoittavan on Salon kohdalle suunniteltu radan oikaisu. Siitä ei ole päätöstä ja on mahdollista, että se ei toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet monta vuotta myöhässä.

        Länsiradan rakennustyöt ovat jo kovassa vauhdissa.
        Länsirata on nippu hankkeita, jotka on koottu saman nimen alle. Espoon ja Lohjan suunnalla alkaa hanke olla jo valmis. Turussakin on siirrytty takaisin keskustaan Kupittaalta.

        Se, mitä luulen sinun tarkoittavan on Salon kohdalle suunniteltu radan oikaisu. Siitä ei ole päätöstä ja on mahdollista, että se ei toteudu.

        Väitätkö, että Orpo uhoaa puppua?
        Pää­ministeri Orpo 31.7.24: "Ei ole kahta sanaa siitä, etteikö Turun tunnin junaa toteutettaisi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö, että Orpo uhoaa puppua?
        Pää­ministeri Orpo 31.7.24: "Ei ole kahta sanaa siitä, etteikö Turun tunnin junaa toteutettaisi".

        Voi puhuakin.
        Ei olisi ensimmäinen poliitikko, joka niin tekee, muista vappusatanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi puhuakin.
        Ei olisi ensimmäinen poliitikko, joka niin tekee, muista vappusatanen.

        Tunnin juna on haudattu, se on nykyään länsirata.

        Siksi tunnin juna ei tule toteutumaan ainakaan sillä nimellä ja tämän hallituksen aikana.
        Toisaalta on todennäköistä, että jossain vaiheessa kaikki tunnin junan hankkeet on toteutettua, mutta siihen voi mennä 30 vuotta,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi puhuakin.
        Ei olisi ensimmäinen poliitikko, joka niin tekee, muista vappusatanen.

        Orpon kommentti ei ollut vaalilupaus. Vappusatanen toteutui suurimmalta osin, kun katsoo minimueläkkeiden nousua.

        Paremmin muistan Purran "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista – Se ei meille käy”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpon kommentti ei ollut vaalilupaus. Vappusatanen toteutui suurimmalta osin, kun katsoo minimueläkkeiden nousua.

        Paremmin muistan Purran "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista – Se ei meille käy”.

        Jos olet tuota mieltä, niin se tunnin juna toteutuu suurimmalta osin jo nyt tehtävillä hankkeilla ja aikaa myöten kokonaan eli ei sillä tavalla kuin väite oli ehkä tarkoitettu, mutta samalla tukinnan vapaudella kuin vappusatanen.

        Poliitikkojen sanomisiin pitää suhtautua varauksella. Olihan Purrakin oikeassa. Kaikkien pienituloisimpien perustoimeentulon määrä on kasvanut. Leikkaukset kohdistuvat sen yläpuolella oleviin etuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tuota mieltä, niin se tunnin juna toteutuu suurimmalta osin jo nyt tehtävillä hankkeilla ja aikaa myöten kokonaan eli ei sillä tavalla kuin väite oli ehkä tarkoitettu, mutta samalla tukinnan vapaudella kuin vappusatanen.

        Poliitikkojen sanomisiin pitää suhtautua varauksella. Olihan Purrakin oikeassa. Kaikkien pienituloisimpien perustoimeentulon määrä on kasvanut. Leikkaukset kohdistuvat sen yläpuolella oleviin etuuksiin.

        Jep, moni, joka pitää itseään pienituloisena ei sitä ole kuin omasta mielestään. Se on ymmärrettvää koska rahaa ei ole koskaan tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tuota mieltä, niin se tunnin juna toteutuu suurimmalta osin jo nyt tehtävillä hankkeilla ja aikaa myöten kokonaan eli ei sillä tavalla kuin väite oli ehkä tarkoitettu, mutta samalla tukinnan vapaudella kuin vappusatanen.

        Poliitikkojen sanomisiin pitää suhtautua varauksella. Olihan Purrakin oikeassa. Kaikkien pienituloisimpien perustoimeentulon määrä on kasvanut. Leikkaukset kohdistuvat sen yläpuolella oleviin etuuksiin.

        Edelleen hoet jostakin vappusatasesta, mikä käytännössä toteutui. Tuntuu, että vappusatasen vuoksi siunaat Purran ja Orpon puhunaan, mitä sattuu.

        Purra puhuu pienituloisista ja pyöristät sen pienituloisimmiksi.

        Totta, politiikkojen puheisiin pitää suhtautua varauksella ja tässä Purra ja Opro ovat aivan huippuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen hoet jostakin vappusatasesta, mikä käytännössä toteutui. Tuntuu, että vappusatasen vuoksi siunaat Purran ja Orpon puhunaan, mitä sattuu.

        Purra puhuu pienituloisista ja pyöristät sen pienituloisimmiksi.

        Totta, politiikkojen puheisiin pitää suhtautua varauksella ja tässä Purra ja Opro ovat aivan huippuja.

        Vappusatanen toteutui, mutta se ei toteutunut niin kuin se luvattiin.

        Länsirata todennäköisesti toteutuu koska hanke on järkevä ja rata pitää joka tapauksessa uusia. Siihen voi mennä vuosia.

        Purra ei leikannut pienituloisilta, mutta rajaa ei kerrottu.

        Kaikissa kolmessa on samoja piirteitä. Ei totta, muttei niin valetta etteikö voisi selitellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, moni, joka pitää itseään pienituloisena ei sitä ole kuin omasta mielestään. Se on ymmärrettvää koska rahaa ei ole koskaan tarpeeksi.

        Jep. Moni, joka on pienituloinen joutuu Suomessa hakemaan ruokaa leipäjonoista. Erityisesti lapsiperheet ovat kovilla, jos huoltaja tai huoltajat jäävät työttömiksi. Työttömyys on lisääntynyt nopeasti ha uusista konkursseusta luemme päivittäin. Työttömiä on jo 300.000 ja lisää tulee.

        Lue tästä linkistä hallituksen leikkauksista.

        https://yle.fi/a/74-20079347

        Mitä tulee Turun tunnin junaan, niin ei sitä tarvita. Miljardeja euroja turhaan junarataan ei Suomeen talouskasvua tuo. Päinvastoin, lisää leikkauksia, lisää terveyseroja, lisää työttömiä...

        Länsirata eli rantarata Turusta Helsinkiin ja Helsingistä Turkuun on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Moni, joka on pienituloinen joutuu Suomessa hakemaan ruokaa leipäjonoista. Erityisesti lapsiperheet ovat kovilla, jos huoltaja tai huoltajat jäävät työttömiksi. Työttömyys on lisääntynyt nopeasti ha uusista konkursseusta luemme päivittäin. Työttömiä on jo 300.000 ja lisää tulee.

        Lue tästä linkistä hallituksen leikkauksista.

        https://yle.fi/a/74-20079347

        Mitä tulee Turun tunnin junaan, niin ei sitä tarvita. Miljardeja euroja turhaan junarataan ei Suomeen talouskasvua tuo. Päinvastoin, lisää leikkauksia, lisää terveyseroja, lisää työttömiä...

        Länsirata eli rantarata Turusta Helsinkiin ja Helsingistä Turkuun on olemassa.

        Länsirata on olemassa ja se on hyvin huonossa kunnossa.
        Se pitää joka tapauksessa korjata ja ainoa kysymys on oikaistaanko se samalla vai ei.

        Raha ei ole poissa työttömiltä tai vähäväkisiltä koska tukia leikataan joka tapauksessa. Ne eivät kannusta työntekoon, kertovat ne 100.000, jotka elävät tuilla, mutta eivät hae töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsirata on olemassa ja se on hyvin huonossa kunnossa.
        Se pitää joka tapauksessa korjata ja ainoa kysymys on oikaistaanko se samalla vai ei.

        Raha ei ole poissa työttömiltä tai vähäväkisiltä koska tukia leikataan joka tapauksessa. Ne eivät kannusta työntekoon, kertovat ne 100.000, jotka elävät tuilla, mutta eivät hae töitä.

        Oikaisun kustannusarvio on 3,3 miljardia. Sekin kustannusarvio nousi muutamassa vuodessa miljardilla.

        Toteutuma tulee olemaan 1,5-2 x budjetti eli kuutisen miljardia.

        Hyvä kysymys, keneltä raha on pois? Orpo puhuu, ettei velkaa tarvitse ottaa, kun myydään valtion omaisuutta. Orpo ei kerro, paljon myynnissä tulot tippuvat, koska silloin joudutaan ottamaan lisää velkaa ja joku voi tulkita Orpon puheet taas harhaanjohtamiseksi.

        Keneltä omaisuuden myynti on pois. Jää nähtäväksi. Ainakin sähköverkkojen myynti on aiheuttanut keskustelua ja edellisen hallituksen velanotto. Kai se joltakin oli pois.

        Orpo ottaa enemmän velkaa ja myy enemmän valtion omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikaisun kustannusarvio on 3,3 miljardia. Sekin kustannusarvio nousi muutamassa vuodessa miljardilla.

        Toteutuma tulee olemaan 1,5-2 x budjetti eli kuutisen miljardia.

        Hyvä kysymys, keneltä raha on pois? Orpo puhuu, ettei velkaa tarvitse ottaa, kun myydään valtion omaisuutta. Orpo ei kerro, paljon myynnissä tulot tippuvat, koska silloin joudutaan ottamaan lisää velkaa ja joku voi tulkita Orpon puheet taas harhaanjohtamiseksi.

        Keneltä omaisuuden myynti on pois. Jää nähtäväksi. Ainakin sähköverkkojen myynti on aiheuttanut keskustelua ja edellisen hallituksen velanotto. Kai se joltakin oli pois.

        Orpo ottaa enemmän velkaa ja myy enemmän valtion omaisuutta.

        Kun raha käytetään Suomessa, se on poissa suomalaiselta veronmaksajalta ja saajana on ensimmäisessä vaiheessa rakennusyhtiöt.

        Rahat ei katoa minnekään kunhan urakat ei mene ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun raha käytetään Suomessa, se on poissa suomalaiselta veronmaksajalta ja saajana on ensimmäisessä vaiheessa rakennusyhtiöt.

        Rahat ei katoa minnekään kunhan urakat ei mene ulkomaille.

        Niin se taitaa olla kaikessa rakentamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsirata on olemassa ja se on hyvin huonossa kunnossa.
        Se pitää joka tapauksessa korjata ja ainoa kysymys on oikaistaanko se samalla vai ei.

        Raha ei ole poissa työttömiltä tai vähäväkisiltä koska tukia leikataan joka tapauksessa. Ne eivät kannusta työntekoon, kertovat ne 100.000, jotka elävät tuilla, mutta eivät hae töitä.

        Työttömyysturvan leikkaaminen monin tavoin vaikeuttaa erityisesti työttömien lapsiperheiden elämää. Muiden sosiaalitukien leikkaaminen lisää työttömyyttä ja eikä se kannusta millään tavoin työntekoon, kun avoimia työpaikkoja ei ole eikä näytä tulevan.

        https://yle.fi/a/74-20119372

        Lue lisää linkistä.
        Asiantuntijoiden mukaan työttömyys on kasvussa, vaikka yleinen työttömyysaste on nyt jo 8,4 %.

        Korkeakoulutettujen työttömyys nousee nyt keskivertoa enemmän.
        Rakentamisen loppuminen aiheutti konkurssiaallon rakennusalalle. Työttömiksi jäi myös arkkitehtejä ja insinöörejä rakennusmiesten lisäksi. Diplomi-insinöörien ja arkkitehtien yhteinen työttömyysaste on noussut 4,6 prosenttiin.
        Rakennusalalta työttömyys lähti leviämään palvelualoille, jossa alkoi myös konkurssiaalto.

        Nyt Suomessa on jo yli 300 000 työtöntä ja työttömyys kasvaa. Avoimien työpaikkojen määrä on sen sijaan laskenut tuntuvasti.
        Hallituksen leikkaukset taantuman aikana vaikuttavat työttömyyden kasvuun, kun suomalaisten ostovoima leikataan ja siinä samalla arvonlisävero nostettiin 25,5 prosenttiin.

        Tekoälyn lisääntyessä monilla eri aloilla, työttömyys kasvaa, kun koulutuksessa ei huomioida tekoälyn vaikutuksia, kun työaikaa ei lyhennetä eikä eläikää alenneta.
        Vanhentuneella ammattitaidolla, ilman uudelleenkoulutusta työtä työttömälle ei ole eikä tule. Yli 50-vuotiaita ei uudelleenkouluteta, ja nuoria koulutettuja on myös runsaasti työttöminä.

        Tuet tai sosiaalitukien leikkaukset eivät ketään
        kannusta työhön, kun avoimia työpaikkoja ei ole eikä näytä Orpon hallituksen aikana tulevan.
        Yli 300 000 työtöntä hakee jatkuvasti työtä ja ellei hae tulee sanktiot ja tulottomuus. Kun vielä viimesijainen tukimuoto, toimeentulotuki, leikataan, niin leipäjono korvaa Suomessa toimeentulotuen.

        Hallitukselle näyttää olevan tärkeämpää "miljardikiskot", junayhteys Helsinki-Turku, jota varten jouduttaneen ottamaan lisää ulkomaan velkaa useita miljardeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun raha käytetään Suomessa, se on poissa suomalaiselta veronmaksajalta ja saajana on ensimmäisessä vaiheessa rakennusyhtiöt.

        Rahat ei katoa minnekään kunhan urakat ei mene ulkomaille.

        Norjalainen NRC Group omistaa kunnossapitoyhtiö VR Trackin, tosin Vr omistaa NRC:stä 18 prosenttia.

        Rahoja voi siis mennä ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyysturvan leikkaaminen monin tavoin vaikeuttaa erityisesti työttömien lapsiperheiden elämää. Muiden sosiaalitukien leikkaaminen lisää työttömyyttä ja eikä se kannusta millään tavoin työntekoon, kun avoimia työpaikkoja ei ole eikä näytä tulevan.

        https://yle.fi/a/74-20119372

        Lue lisää linkistä.
        Asiantuntijoiden mukaan työttömyys on kasvussa, vaikka yleinen työttömyysaste on nyt jo 8,4 %.

        Korkeakoulutettujen työttömyys nousee nyt keskivertoa enemmän.
        Rakentamisen loppuminen aiheutti konkurssiaallon rakennusalalle. Työttömiksi jäi myös arkkitehtejä ja insinöörejä rakennusmiesten lisäksi. Diplomi-insinöörien ja arkkitehtien yhteinen työttömyysaste on noussut 4,6 prosenttiin.
        Rakennusalalta työttömyys lähti leviämään palvelualoille, jossa alkoi myös konkurssiaalto.

        Nyt Suomessa on jo yli 300 000 työtöntä ja työttömyys kasvaa. Avoimien työpaikkojen määrä on sen sijaan laskenut tuntuvasti.
        Hallituksen leikkaukset taantuman aikana vaikuttavat työttömyyden kasvuun, kun suomalaisten ostovoima leikataan ja siinä samalla arvonlisävero nostettiin 25,5 prosenttiin.

        Tekoälyn lisääntyessä monilla eri aloilla, työttömyys kasvaa, kun koulutuksessa ei huomioida tekoälyn vaikutuksia, kun työaikaa ei lyhennetä eikä eläikää alenneta.
        Vanhentuneella ammattitaidolla, ilman uudelleenkoulutusta työtä työttömälle ei ole eikä tule. Yli 50-vuotiaita ei uudelleenkouluteta, ja nuoria koulutettuja on myös runsaasti työttöminä.

        Tuet tai sosiaalitukien leikkaukset eivät ketään
        kannusta työhön, kun avoimia työpaikkoja ei ole eikä näytä Orpon hallituksen aikana tulevan.
        Yli 300 000 työtöntä hakee jatkuvasti työtä ja ellei hae tulee sanktiot ja tulottomuus. Kun vielä viimesijainen tukimuoto, toimeentulotuki, leikataan, niin leipäjono korvaa Suomessa toimeentulotuen.

        Hallitukselle näyttää olevan tärkeämpää "miljardikiskot", junayhteys Helsinki-Turku, jota varten jouduttaneen ottamaan lisää ulkomaan velkaa useita miljardeja.

        Miljardikiskojen tavoite on saada valtion omaisuutta myyntiin suursijoittajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyysturvan leikkaaminen monin tavoin vaikeuttaa erityisesti työttömien lapsiperheiden elämää. Muiden sosiaalitukien leikkaaminen lisää työttömyyttä ja eikä se kannusta millään tavoin työntekoon, kun avoimia työpaikkoja ei ole eikä näytä tulevan.

        https://yle.fi/a/74-20119372

        Lue lisää linkistä.
        Asiantuntijoiden mukaan työttömyys on kasvussa, vaikka yleinen työttömyysaste on nyt jo 8,4 %.

        Korkeakoulutettujen työttömyys nousee nyt keskivertoa enemmän.
        Rakentamisen loppuminen aiheutti konkurssiaallon rakennusalalle. Työttömiksi jäi myös arkkitehtejä ja insinöörejä rakennusmiesten lisäksi. Diplomi-insinöörien ja arkkitehtien yhteinen työttömyysaste on noussut 4,6 prosenttiin.
        Rakennusalalta työttömyys lähti leviämään palvelualoille, jossa alkoi myös konkurssiaalto.

        Nyt Suomessa on jo yli 300 000 työtöntä ja työttömyys kasvaa. Avoimien työpaikkojen määrä on sen sijaan laskenut tuntuvasti.
        Hallituksen leikkaukset taantuman aikana vaikuttavat työttömyyden kasvuun, kun suomalaisten ostovoima leikataan ja siinä samalla arvonlisävero nostettiin 25,5 prosenttiin.

        Tekoälyn lisääntyessä monilla eri aloilla, työttömyys kasvaa, kun koulutuksessa ei huomioida tekoälyn vaikutuksia, kun työaikaa ei lyhennetä eikä eläikää alenneta.
        Vanhentuneella ammattitaidolla, ilman uudelleenkoulutusta työtä työttömälle ei ole eikä tule. Yli 50-vuotiaita ei uudelleenkouluteta, ja nuoria koulutettuja on myös runsaasti työttöminä.

        Tuet tai sosiaalitukien leikkaukset eivät ketään
        kannusta työhön, kun avoimia työpaikkoja ei ole eikä näytä Orpon hallituksen aikana tulevan.
        Yli 300 000 työtöntä hakee jatkuvasti työtä ja ellei hae tulee sanktiot ja tulottomuus. Kun vielä viimesijainen tukimuoto, toimeentulotuki, leikataan, niin leipäjono korvaa Suomessa toimeentulotuen.

        Hallitukselle näyttää olevan tärkeämpää "miljardikiskot", junayhteys Helsinki-Turku, jota varten jouduttaneen ottamaan lisää ulkomaan velkaa useita miljardeja.

        Asiantuntijat ovat toista mieltä.

        Pienempi työttömyyskorvaus, joka edellyttää pidempiä työjaksoja vaikeuttaa nykysitä keplottelua, jolla tehdään minimi ja heittäydytään säännöllisesti työttömäksi. Kaikilla ihmisillä ei ole korkea moraali.

        Pienemmät korvaukset lisävät myös töissä olevien palkasta käteen jäävää rahamäärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalainen NRC Group omistaa kunnossapitoyhtiö VR Trackin, tosin Vr omistaa NRC:stä 18 prosenttia.

        Rahoja voi siis mennä ulkomaille.

        Aina sitä jonkun verran menee. Eihän meillä tehdä kaivinkoneitakaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe