Timo Lindroos tv 7 ssa

Anonyymi-ap

Mauno Mattila suositteli tv7n haastattelua Lindroosista. Mukava mies. Matemaatikko. Kultainen leikkaus luonnon ihme. Samoin avaruus.

Ihmettelin joskus kun tämä huutaa hirveän kovaa videolla ja siitä oli kuuloviallisen vaikea saada tolkkua. Rauhallinen puhe on selvempää. Tv7n videolla Timo sanookin ihailevansa vapaiden suuntien vanhoja persoonallisia puhujia jotka on omalla tyylillään aidosti. Timo ei pidä yliopistojen tai koulujen kouluttamista koska nämä ei puhu eläytyen vaan ovat
liian samanlaisia ja kansanpuhujan rönseys puuttuu.
Liian akateemista?

Hyvä haastattelu ja antoi ymmärrystä puhujasta.

31

3041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna huutaa.

    • Anonyymi

      Puhuja ajattelee että mahdollisimman suuri ääni muuttaa syntiset

    • Anonyymi

      Lienee saanut palautetta. Ei buuda

      • Anonyymi00024

        Kuules kyllä nyt vaaan muutakin !!!!

        Tässä sulle totuutta!!!!

        https://www.youtube.com/watch?v=a6HjyCgbWcY

        TÄSSÄ:

        Tajuatko TÄSSÄ!!!!TUOSSA!

        Siitä selviää aikamoinen oivallus tolle yhdelle juutalaiselle, jota ei ole ehkä Raamatusta itse tajunnut, mutta juutalaisaivonsa toimivat tasokkaasti, tarkoitan että juutalaisvihassa on kyse henkivalloista.


    • Anonyymi

      Kyllä siinä haastattelussakin Timo Lindroos puhui välillä aika kiivaaseen sävyyn mutta ei sentään huutanut. :D Hyvä haastattelu oli ja Ali Nimeleä toimittajana antoi Timon puhua.

      Preterismistä on myös Pauli Rahkonen tehnyt hyvän videon. Helluntailaisista Niilo Närhellä on myös Avainmedian kanavalla korvausteologiaa käsittelevä sarja. Närhen lisäksi helluntailiikkeessä myös Juhani Laukkonen opettaa perinteisesti lopunajoista ja Israel aiheesta.

    • Anonyymi

      Timo korosti myös rouhean ei koulutetun puhujan hyvyyttä. Lauseet ei saa olla hienoja vaan karkeita alkukantaisia.

    • Anonyymi

      Timo on selkeä puhuja. Sanoi Pellossa 4 syntiä
      1 miesten pornosynti puhelimella. 70pros tekee
      2 naisten Lootin vaimon helppoon kauniiseen maallisen elämään mieltyminen
      3 nuorten szyntinä ei kunnollinen kääntymys
      4 pappien syntinä että hyväksyvät väärät opit kuten Toronton usko ja ortodoksisuus jne jne.

      Tuntuu näin naisena hyvältä kuunnella puhujaa joka ei tee pornosyntejö. Naisten synneistä mietin että pitäisikö olla rumaa ja ankeaa kotona ja huonoa ruokaa ja vanhat rääsyt.

      • Anonyymi

        Mistä tietää, ettei katso?


      • Anonyymi00032
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tietää, ettei katso?

        Äärimmäisen tärkeä kysymys


    • Anonyymi

      Pappien synneistä Timohyväksyy vain itsensä opit?

    • Anonyymi

      Tässä ajassa pitää ottaa kantaa amerika homoihin ja Isrselin sotarikoksiin.

      Ryysyt ei hetkauta.

    • Anonyymi

      Ilm.19:8 Ja hänen annettiin pukea itsensä puhtaalla ja kiiltävällä kalliilla liinalla, joka kallis liina on pyhäin vanhurskaus. Biblia (1776) Ps.45:13-14. Ps.132:9. Jes.61:10. Hes.16:10. Ilm.3:5.

    • Anonyymi

      Aloittaja: Mauno haukku pataluhaksi

      • Anonyymi00021

        Sellaista sattuu.


    • Anonyymi

      Tutkikaapa Lindroosin historiaa hiukan!! Kenen vaimo ja missä vaimo??

      Kaikki yhteystiedot piilossa!!!

      Henki ei ole terve!!!

    • Anonyymi00015

      Eikös Mattilalla ääni kellossa muuttunut Timoa kohtaan kun jokin yksityiskohta opetuksessa oli Mattilan mielestä väärin. En muista mistä oli kysymys.

      • Anonyymi00016

        niin kai sitten.


      • Rauhan tervehdys.

        Timo Lindroosin preterismi kritiikki oli erinomaista, mutta jouduin huomauttamaan useita kertoja hänen lakihenkisestä käsityksistä, synnittömyys oppia lähestyvästä pyhitys käsityksestä sekä käytännössä koko Kristuksen evankeliumin puuttumisesta. Ja kun tästä nostin krtiikin, tiemme erkani nopeasti, mutta ilman evankeliumia, kaikki muukin oppi on turhaa ja vääristyy.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4

        Tästä ongelmasta on kyse:
        https://www.youtube.com/watch?v=DaxQU5yKuZk

        Siunauksin,MM.


      • Anonyymi00018
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Timo Lindroosin preterismi kritiikki oli erinomaista, mutta jouduin huomauttamaan useita kertoja hänen lakihenkisestä käsityksistä, synnittömyys oppia lähestyvästä pyhitys käsityksestä sekä käytännössä koko Kristuksen evankeliumin puuttumisesta. Ja kun tästä nostin krtiikin, tiemme erkani nopeasti, mutta ilman evankeliumia, kaikki muukin oppi on turhaa ja vääristyy.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4

        Tästä ongelmasta on kyse:
        https://www.youtube.com/watch?v=DaxQU5yKuZk

        Siunauksin,MM.

        "hänen lakihenkisestä käsityksistä"

        Raamatussa ei arvostella ketään lakihenkisyydestä, mutta arvostellaan monia lain rikkomisesta toisinsanoen laittomuudesta.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4"

        Tässä on erikoinen lause, joka vaikuttaa asiayhteydestä irroitettuna olevan täysin ristiriidassa mm. Jeesuksen sanojen kanssa. Itse asiassa Paavali moittii tässä vain niitä, jotka yrittivät pelastua ihman uskoa Kristukseen, mutta hän ei kumonnut lakia.

        Mitä tulee Paavalin opetukseen laista, niin Paavalin mukaan ihminen tulee vanhurskaaksi lain tekojen kautta siis noudattamalla lakia. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsku tulee täyttää, jotta voi olla vanhurskas.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Mauno Mattila kumoaa usein lain ottamalla Paavalin kirjoituksista lauseen, joka on ilmisevä väärä käännös: "Kristus on lain loppu". Kreikan sana TELOS tulisi kääntää "Kristus on lain päämäärä", kuten professori Aapeli Saarisalo käänsi jakeen. Saarisalo on oikeassa, koska Paavali viittasi Jeremian kirjan jakeisiin 23:5,6:

        Room 10:4. Sillä Kristus on lain päämäärä (TELOS) vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

        1 Piet 1:9 sillä te saavutatte uskon päämäärän (TELOS), sielujen pelastuksen.

        Jos Paavali olisi oikeasti sanonut, että Kristus lopetti lain, hän olisi ollut Jeesuksen sanojen mukaan väärä profeetta, mikä lukee Matt 7:15-23. Paavali ei sellaista sanonut, mutta Mauno Mattila sellaista harhaoppia saarnaa, koska Mattila on väärä profeetta.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi00022
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Timo Lindroosin preterismi kritiikki oli erinomaista, mutta jouduin huomauttamaan useita kertoja hänen lakihenkisestä käsityksistä, synnittömyys oppia lähestyvästä pyhitys käsityksestä sekä käytännössä koko Kristuksen evankeliumin puuttumisesta. Ja kun tästä nostin krtiikin, tiemme erkani nopeasti, mutta ilman evankeliumia, kaikki muukin oppi on turhaa ja vääristyy.

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galatalaiskirje 5:4

        Tästä ongelmasta on kyse:
        https://www.youtube.com/watch?v=DaxQU5yKuZk

        Siunauksin,MM.

        Pysy Mauno totuudessa.
        Lindroos ei ole lakihenkinen, tuo esiin ajankohtaisia asioita.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Pysy Mauno totuudessa.
        Lindroos ei ole lakihenkinen, tuo esiin ajankohtaisia asioita.

        Niin lakihenkinen suorittaja kun olka voi!


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Niin lakihenkinen suorittaja kun olka voi!

        Anna todiste Timon lakihengellisyydestä

        Lakihenkinen.

        " Ulkonaisiin tekoihin keskittyvä asenne, suorituskeskeisyyys, kaavamaisuus, pilkunviilaus. "

        "Uskonnollisessa kielenkäytössä: Lakihenkinen = Henkilö, joka kokee Jumalan vaativana, pyrkii teoillaan miellyttämään Jumalaa ja ansaitsemaan Hänen hyväksyntänsä; tarkkailee ihmisten epäonnistumisia ja virheitä kykenemättä asettumaan heidän vierelleen tai osoittamaan epäonnistuneelle myötätuntoa. Lakihenkinen painottaa armon sijasta tekoja. Vastakohta armollisuus."

        https://urbaanisanakirja.com/word/lakihenkisyys/


    • Anonyymi00020

      Seurakuntaan tuleva on usein Jumalan armoa vaille. Lakihenkinen paatos saa armoa hakemaan tulleen kuulijan herkästi poistumaan tilaisuudesta.
      Tärkeintä olisi oppia tuntemaan Jeesus. Lait ja käskyt sisäistyy kyllä Jeesuksen tuntemisen kautta.

    • Anonyymi00023

      Näyttäkää julistaja, joka tekee parannusta omista -ei naapurin-synneistä!

    • Anonyymi00025

      Ymmörtää että haukkuvat preterismin. En itekään kannata. Mutta maunolta ja Timolta menee koko pohja pois kun heidän saarnat pohjautuu vain kauhujen kuvailuun. Tosin Trump on Maunon pelastus. Trump tervein kuvatus.

      • Anonyymi00033

        Trump hylkäsi Israelin niinku tuleva antikristus


    • Anonyymi00026

      En ymmärtänyt täysin mistä uusimmassa videossaan Maunosta Pönni kritisoi Maunoa. Ymmärtänyt kasteen väärin? Ymmärtänyt herätyksen väärin? Kuka noista tietää. Jokaisella nettisaarnaajalla on oma kapea erilainen tulkinta mutta jokainen väittää että saa Jumalalta oikean tiedon.
      Maunon Trumpin nuoleskelu on outoa. Mies tuhoaa kaiken ei saa mitään hyvää aikaan. Kuolemaa vain. On joniin vanha ettei kauaa toimi enää. Tähänkö uskot.

      • Anonyymi00028

        Trump on ollut hyvä Israelille. Se on kaikkein tärkeintä. Luultavasti Trump ei itse tekisi hyviä asioita, mutta Jumala on järjestänyt asiat niin että Trump toimii kuten nyt toimii Israelia siunaavasti. Sitä en tiedä tajuaako D Trump itsekään siunaavasti toimivansa Israelia kohtaan.


    • Anonyymi00027

      Mauno tuomitsee kristittyjä mutta onko itsekään ok?

    • Anonyymi00029

      Kritiikkiä kyllä sataa, mutta missä evankeliumi?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe