Nuoremmat naiset riitaisia

Anonyymi-ap

Kokemukseni mukaan nuorten naisten aggressiivisuus kasvanut. Itse olen kohta 50 v nainen.

Vai onko naiset vaan avoimemmin ja hyökkäävämmin negatiivisia, kun siemmin pidettiin tunteet ja käytös muita kohtaan tiukemmin kurissa.

Jotenkin odottaisi, että nuoret olisi suvaitsevaisia ja edistyksellisiä positiivisessa mielessä, mutten voi mitään havainnoilleni.

Monet nimenomaan nuoremmat naiset esim kävelee päin kadulla, tämä on hyvin yleistä. Mitä tämä tämmöinen oikein on?

54

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja siis päin kävely vain yksi esimerkki. Esim keskusteluissa nuorten naisten kanssa huomannut, että keskustelutyyli todella riitaisa ja aggressiivinen, suorastaan väkivaltainen, vaikka itse on neutraali ja/tai positiivinen.

Yhden n 30 vuotiaan naisen kanssa keskustelin anonyymisti ja naisen tyyli oli sellainen riitaisasti nussiva minua kohtaan, ihan kuin jokin henkinen vihapanosessio...sitten ääni muuttui kellossa kun kerroin ikäni.

Onks niin hienoa olla riitaisa ämmä? Mitä tommonen oikein tarkoittaa?

• Anonyymi

Riitaisasti nussiva? Onko tämä joku uusi termi?

• Anonyymi

Ne on niitä vihan rikkomia me too-uhreja. Miltä tuntuu olla vihamielisairas? VMT. Nauraisin, mutta tämä on niin karseeta todellisuutta, että lähinnä puistattaa ja säälittää. Se siitä positiivisesta voimaantumisesta kun poletit on kirstusta loppu niin ne on loppu. Ei jaksa enää tyhjää hypettää ja jäljelle jää vaan ansaittu pimeys. Kääntykää pois tältä tieltä.

• Anonyymi

Aggressiivisuus vaikuttaa lisääntyneen ihan yleisestikin ottaen. Miksipä se ei tarttuisi myös tyttöihin ja naisiin?

Mutta onko se todella niin?

Jos ajattelee esim. tavallisen suomalaisäidin arkkityyppiä se on kaikkea muuta kuin pullantuoksuinen lämmin ja hellä, empaattinen perhettään kunnioittava kohtelias henkilöhahmo. Suomalaisnaiset ovat lajityypillisesti aina olleet kovia ja kylmiä, epäkohteliasta ja usein avoimen vihamielisiä. Yhdysvaltain kuuluisin naissarjamurhaaja oli suomalaisnainen Aileen Wuornos. Prinsessa Ruusunen- sadun Pahatar- hahmo perustuu suomalaisnaisen, Maila Nurmen luomaan Vampira- hahmoon.

Ovatko suomalaisnaiset perinteisesti pitäneet tunteet ja käytöksensä kurissa? Voiko iäkkäämpiä suomalaisnaisia luonnehtia hyväkäytöksisiksi kohteliaiksi empaattisiksi ja hyväntahtoisiksi? Onko passiivisaggressiivisuus vaikkapa marttyrismin ja manipulatiivisuuden muodossa parempi kuin suora aggressio?

Nuoret naiset ovat siis aggressiivisia ja vihamielisiä. Mitä nämä ikänaiset ovat? Asiallisia, suvaitsevaisia, fiksuja, empaattisia kunnioittavia? Edistyksellisiä positiivisessa mielessä?

Keneltä ne nuoret naiset ottavat mallinsa millä asenteella kanssaihmisiin suhtaudutaan?

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010751833.html

• "Onko passiivisaggressiivisuus vaikkapa marttyrismin ja manipulatiivisuuden muodossa parempi kuin suora aggressio?"

Passiivinen aggressio on parempaa kuin suora. Mieluummin otan vastaan murjotusta kuin nyrkin nenään.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

"Onko passiivisaggressiivisuus vaikkapa marttyrismin ja manipulatiivisuuden muodossa parempi kuin suora aggressio?"

Passiivinen aggressio on parempaa kuin suora. Mieluummin otan vastaan murjotusta kuin nyrkin nenään.

Elämää voi elää muuten kokonaan ilman minkäänlaisia väkivallan muotoja.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

"Onko passiivisaggressiivisuus vaikkapa marttyrismin ja manipulatiivisuuden muodossa parempi kuin suora aggressio?"

Passiivisaggressiivinen väkivalta on paljon muutakin kuin murjotusta. Passiivisaggressiivisuus voi olla todella julmaa ja sietämätöntä. Inhoan aggressiivisuutta ja vihaan väkivaltaa, mutta usein huomaan symppaavani enemmän ihmisiä jotka ilmaisevat itseään selkeästi ja rehellisesti suoralla aggressiolla kuin niitä jotka perseilevät päivästä toiseen sosiaalisessa elämässä erilaisilla passiivisaggressiivisilla tavoilla.

En sanoisi että passiivisaggressiivisuus olisi suoraa aggressiota vähemmän paha vallan väärinkäytön muoto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämää voi elää muuten kokonaan ilman minkäänlaisia väkivallan muotoja.

Mutta sitten saat tietää olevasi vastuussa siitä väkivallasta, jota joku muu samaa sukupuolta kanssasi oleva on tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sitten saat tietää olevasi vastuussa siitä väkivallasta, jota joku muu samaa sukupuolta kanssasi oleva on tehnyt.

Miten niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin?

Miehet! Lopettakaa naisten tappaminen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet! Lopettakaa naisten tappaminen!

Ihan vakavissasi yrität esittää että luulet tämän tarkoittavan aivan kaikkia ja joka ikistä mies yksilöä maailmassa.

Älä viitsi.

Jos lastensuojeluun vihkiytynyt järjestö postaisi somejulkaisun "äidit, lopettakaa lastenne tappaminen!" tilanteessa jossa uutisissa olisi joka viikko uusi tapaus äidin suorittamasta lapsen murhasta, ei tulisi mieleeni loukkaantua tästä ja ottaa itseeni. Olisi älyllisesti epärehellistä uskotella tämän tarkoittavan juuri minua. Naisena äitinä ja feministinä olisi helppo yhtyä vetoomukseen.

Koska hiljaisuus naisena, äitinä ja feministinä olisi hyväksymisen merkki.

En pistäisi itseäni pääosaan ja uhriutuisi naisena siitä että vetoomuksessa puhuttaisiin lapsiaan tappamista naisista kollektiivina. Pääosassa on se uhriryhmä, lapset.

Osaatko kertoa mistä kielii se että naisjärjestöjen kärjekkäiden ulostulojen seurauksena monet miehet tulivat ulos koloistaan julistamaan itsensä uhreiksi, tekivät itsestään numeron ja empatia lukemattomia naisuhreja kohtaan oli tasan nolla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan vakavissasi yrität esittää että luulet tämän tarkoittavan aivan kaikkia ja joka ikistä mies yksilöä maailmassa.

Älä viitsi.

Jos lastensuojeluun vihkiytynyt järjestö postaisi somejulkaisun "äidit, lopettakaa lastenne tappaminen!" tilanteessa jossa uutisissa olisi joka viikko uusi tapaus äidin suorittamasta lapsen murhasta, ei tulisi mieleeni loukkaantua tästä ja ottaa itseeni. Olisi älyllisesti epärehellistä uskotella tämän tarkoittavan juuri minua. Naisena äitinä ja feministinä olisi helppo yhtyä vetoomukseen.

Koska hiljaisuus naisena, äitinä ja feministinä olisi hyväksymisen merkki.

En pistäisi itseäni pääosaan ja uhriutuisi naisena siitä että vetoomuksessa puhuttaisiin lapsiaan tappamista naisista kollektiivina. Pääosassa on se uhriryhmä, lapset.

Osaatko kertoa mistä kielii se että naisjärjestöjen kärjekkäiden ulostulojen seurauksena monet miehet tulivat ulos koloistaan julistamaan itsensä uhreiksi, tekivät itsestään numeron ja empatia lukemattomia naisuhreja kohtaan oli tasan nolla?

Keitä se sitten tarkoittaa, jos ei miehiä? Harva ihminen pitää siitä, jos heitä syytetään tietoisen perusteetta jostain vakavasta, mitä he eivät ole tehneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keitä se sitten tarkoittaa, jos ei miehiä? Harva ihminen pitää siitä, jos heitä syytetään tietoisen perusteetta jostain vakavasta, mitä he eivät ole tehneet.

Koita opetella lukemaan vastaus kokonaan ilman asenteellisuutta ennen kommentoimista. Kysymykseesi vastattiin tyhjentävästi edellisessä viestissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita opetella lukemaan vastaus kokonaan ilman asenteellisuutta ennen kommentoimista. Kysymykseesi vastattiin tyhjentävästi edellisessä viestissä.

En löydä vastausta kyseisestä kirjoituksesta kyseiseen kysymykseen. Jos sinulla on se, niin voit kirjoittaa sen vastauksena tähän.

• Anonyymi

Sellaista mentaliteettia olen heissä huomannut, että he näkevät suunnilleen kaikkialla ongelmia, jotka ovat ongelmia vain heille, mutta heidän mielestään niiden pitäisi olla ongelmia kaikkien mielestä, ja he vaativat niihin ratkaisuja muilta, mutta eivät itseltään. Eivät ymmärrä, että monikaan ei jaa heidän maailmankuvaansa.

Onnea elämään, jos asenne ei muutu.

• Anonyymi

Oletko itse läkkäämpi nainen ja onko sinulla tyttäriä?

Miten se oma asenne? Fiksu asiallinen, kunnioittava empaattinen, hyväntahtoinen? Hahaha.

"Sellaista mentaliteettia olen heissä huomannut, että he näkevät suunnilleen kaikkialla ongelmia, jotka ovat ongelmia vain heille, mutta heidän mielestään niiden pitäisi olla ongelmia kaikkien mielestä, ja he vaativat niihin ratkaisuja muilta, mutta eivät itseltään."

Helvetin osuva kuvaus suomalaisista eläkeläisistä. Tosin sukupuoleen katsomatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse läkkäämpi nainen ja onko sinulla tyttäriä?

Miten se oma asenne? Fiksu asiallinen, kunnioittava empaattinen, hyväntahtoinen? Hahaha.

"Sellaista mentaliteettia olen heissä huomannut, että he näkevät suunnilleen kaikkialla ongelmia, jotka ovat ongelmia vain heille, mutta heidän mielestään niiden pitäisi olla ongelmia kaikkien mielestä, ja he vaativat niihin ratkaisuja muilta, mutta eivät itseltään."

Helvetin osuva kuvaus suomalaisista eläkeläisistä. Tosin sukupuoleen katsomatta.

En ole.

Jotenkin tulee mieleen yksi sanonta, jossa on mm. koira ja kalikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole.

Jotenkin tulee mieleen yksi sanonta, jossa on mm. koira ja kalikka.

Mikä koira ja kalikka?

Olen itse keski- ikää lähentelevä nainen ja feministi. Kyseenalaistan aloittajan väitteen että ikäiseni tai minua iäkkäämmät naiset olisivat jotenkin fiksumpia ja vähemmän riitaisia kuin nuoret naiset pääsääntöisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä koira ja kalikka?

Olen itse keski- ikää lähentelevä nainen ja feministi. Kyseenalaistan aloittajan väitteen että ikäiseni tai minua iäkkäämmät naiset olisivat jotenkin fiksumpia ja vähemmän riitaisia kuin nuoret naiset pääsääntöisesti.

Sitten se menee naisilla eri tavalla kuin miehillä. Moni mies on nuorena ehdoton, kompromissihaluton ja varma omasta erinomaisuudestaan. Vuosien myötä kertyy sellaista elämänkokemusta, joka opettaa, että jokainen erehtyy, on väärässä ja epäonnistuu - ja se on täysin ok, koska se kuuluu elämään.

Kenties sitten naisilla ei samanlaista kasvua tapahdu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten se menee naisilla eri tavalla kuin miehillä. Moni mies on nuorena ehdoton, kompromissihaluton ja varma omasta erinomaisuudestaan. Vuosien myötä kertyy sellaista elämänkokemusta, joka opettaa, että jokainen erehtyy, on väärässä ja epäonnistuu - ja se on täysin ok, koska se kuuluu elämään.

Kenties sitten naisilla ei samanlaista kasvua tapahdu.

Ahaa, iäkkäämmät miehet ovat siis henkisesti kehittyneitä ja naiset jäävät lapsen tasolle. Tällainen johtopäätös tästäkin.

Aikuiset ihmiset, yllättävän usein eritoten iäkkäät ovat niin käsittämättömän epäkypsiä Suomessa että nolottaa. Ihan sukupuolesta riippumatta. Jopa päättävissä elimissä ja valta- asemissa perseillään kuin olisivat vielä yläkoululaisia. Sitten ei oteta vastuuta omista mokista, uhriudutaan ja kaikki on muiden syytä.

Näytetään mallia lapsille ja sitten ihmetellään mikä nuoria vaivaa kun tekevät perässä mitä isot edellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, iäkkäämmät miehet ovat siis henkisesti kehittyneitä ja naiset jäävät lapsen tasolle. Tällainen johtopäätös tästäkin.

Aikuiset ihmiset, yllättävän usein eritoten iäkkäät ovat niin käsittämättömän epäkypsiä Suomessa että nolottaa. Ihan sukupuolesta riippumatta. Jopa päättävissä elimissä ja valta- asemissa perseillään kuin olisivat vielä yläkoululaisia. Sitten ei oteta vastuuta omista mokista, uhriudutaan ja kaikki on muiden syytä.

Näytetään mallia lapsille ja sitten ihmetellään mikä nuoria vaivaa kun tekevät perässä mitä isot edellä.

En tiedä, jäävätkö naiset lapsen tasolle, mutta juuri äsken minulle kerrottiin, etteivät iäkkäät naiset ole sen fiksumpia kuin nuoret. Onhan se syytä uskoa, kun kokemusasiantuntija niin sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, jäävätkö naiset lapsen tasolle, mutta juuri äsken minulle kerrottiin, etteivät iäkkäät naiset ole sen fiksumpia kuin nuoret. Onhan se syytä uskoa, kun kokemusasiantuntija niin sanoo.

Et tiedä et tiedä...

Kun välität ettei naisilla samanlaista kasvua tapahdu kuin miehillä sillä viitataan epäkypsyyteen.

"Kenties sitten naisilla ei samanlaista kasvua tapahdu."

Miehillä tapahtuu jotain "kasvua" jota naisilla ei tapahdu, ja siitä on seurannut että yhteiskuntamme on täynnä jotain sellaisia fiksuja kypsiä aikuisia miehiä joihin ei jostain syystä törmää koskaan missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tiedä et tiedä...

Kun välität ettei naisilla samanlaista kasvua tapahdu kuin miehillä sillä viitataan epäkypsyyteen.

"Kenties sitten naisilla ei samanlaista kasvua tapahdu."

Miehillä tapahtuu jotain "kasvua" jota naisilla ei tapahdu, ja siitä on seurannut että yhteiskuntamme on täynnä jotain sellaisia fiksuja kypsiä aikuisia miehiä joihin ei jostain syystä törmää koskaan missään.

En väitä, vaan pohdin asian mahdollisesti olevan niin, koska omaa kokemusta asiasta omaava sellaiseen suuntaan juttelee. Miksi kiistää hänen tietonsa?

Fiksut miehet osaavat valita seuransa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En väitä, vaan pohdin asian mahdollisesti olevan niin, koska omaa kokemusta asiasta omaava sellaiseen suuntaan juttelee. Miksi kiistää hänen tietonsa?

Fiksut miehet osaavat valita seuransa.

Kukaan muu sellaista ei ole väittänyt kuin sinä itse. Minä olen väittänyt ja edelleen väitän että sukupuoleen ja ikään katsomatta ihmiset jäävät hämmästyttävän epäkypsiksi koko elämänsä ajaksi.

Miksi otin juuri iäkkäämmät naiset tässä esille johtuu siitä että aloittaja ilmoittaa olevansa itse kohta 50-v nainen, ja kritisoi nuorempia naisia riitaisiksi. Olen sitä mitkä että pata kattilaa soimaa. Onko keski- ikäsilellä naisella varaa kritisoida nuorempien naisten käytöstä kun kuka tahansa arjessaan voi helposti nähdä etteivät keski- ikäiset saati iäkkääm,ätmnaiset käytäydy yhtään sen paremmin.

Miehet eivät tähän keskusteluun edes liittyneet alunperin mitenkään mutta sinä teit tästäkin miesasian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan muu sellaista ei ole väittänyt kuin sinä itse. Minä olen väittänyt ja edelleen väitän että sukupuoleen ja ikään katsomatta ihmiset jäävät hämmästyttävän epäkypsiksi koko elämänsä ajaksi.

Miksi otin juuri iäkkäämmät naiset tässä esille johtuu siitä että aloittaja ilmoittaa olevansa itse kohta 50-v nainen, ja kritisoi nuorempia naisia riitaisiksi. Olen sitä mitkä että pata kattilaa soimaa. Onko keski- ikäsilellä naisella varaa kritisoida nuorempien naisten käytöstä kun kuka tahansa arjessaan voi helposti nähdä etteivät keski- ikäiset saati iäkkääm,ätmnaiset käytäydy yhtään sen paremmin.

Miehet eivät tähän keskusteluun edes liittyneet alunperin mitenkään mutta sinä teit tästäkin miesasian.

Joku tuolla aiemmin kyseenalaisti näkemyksen, että naisilla tapahtuisi iän myötä samanlaista henkistä kasvua kuin miehillä. Kukas minä sitä tietoa olen kiistämään, eli luotetaan hänen näkemykseensä, kun kerran oman kokemuksensa kautta osaa sanoa, että ei tapahdu. Enkä tehnyt tästä mitään miesasiaa vaan toin esille sen henkisen kasvun, joka miehillä tapahtuu ja oletin, että sama tapahtuu naisilla.

Eri ikäisten naisten välisiin kahnauksiin en puutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku tuolla aiemmin kyseenalaisti näkemyksen, että naisilla tapahtuisi iän myötä samanlaista henkistä kasvua kuin miehillä. Kukas minä sitä tietoa olen kiistämään, eli luotetaan hänen näkemykseensä, kun kerran oman kokemuksensa kautta osaa sanoa, että ei tapahdu. Enkä tehnyt tästä mitään miesasiaa vaan toin esille sen henkisen kasvun, joka miehillä tapahtuu ja oletin, että sama tapahtuu naisilla.

Eri ikäisten naisten välisiin kahnauksiin en puutu.

"Enkä tehnyt tästä mitään miesasiaa vaan toin esille sen henkisen kasvun, joka miehillä tapahtuu"

Mitä henkistä kasvua miehillä tapahtuu? Missä ne "henkisesti kasvaneet" miehet ovat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Enkä tehnyt tästä mitään miesasiaa vaan toin esille sen henkisen kasvun, joka miehillä tapahtuu"

Mitä henkistä kasvua miehillä tapahtuu? Missä ne "henkisesti kasvaneet" miehet ovat?

Kerroin sen jo aiemmin. Ja ymmärrän, miksi et kohtaa meitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroin sen jo aiemmin. Ja ymmärrän, miksi et kohtaa meitä.

Kommentistasi ei saa mitään tolkkua. Koska siinä ei ole tolkkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentistasi ei saa mitään tolkkua. Koska siinä ei ole tolkkua.

Kaksi selkeää ja lyhyttä virkettä, mutta tolkkua et vaan saa. No, se on joillakin sellaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi selkeää ja lyhyttä virkettä, mutta tolkkua et vaan saa. No, se on joillakin sellaista.

Osanneet sitten tulkaa mitä tarkoittaa "Ja ymmärrän, miksi et kohtaa meitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osanneet sitten tulkaa mitä tarkoittaa "Ja ymmärrän, miksi et kohtaa meitä."

Mitä tarkoittaa "Osanneet sitten tulkaa mitä tarkoittaa"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "Osanneet sitten tulkaa mitä tarkoittaa"?

Pitikö tuossa taas olla jotain nokkelaa? Typerää ketjun spämmäystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitikö tuossa taas olla jotain nokkelaa? Typerää ketjun spämmäystä.

Se on ihan asiallinen kysymys. Voit nähdä siinä jotain nokkelaakin. Vastausta et osannut antaa.

• Anonyymi

Miina Äkkijyrkkäkö se siellä valittaa?

• Anonyymi

Nykymuotoinen feminismi ruokkii naisten narsistista käyttäytymistä, joka perustuu kuvitellusta uhripositiosta käsin tapahtuvaan uhriutumiseen, syyllistämiseen ja oman vastuun ulkoistamiseen, koska kaikki on aina miesten ja/tai näkymättömien patriarkaalisten voimien ja naisvihan syytä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti feminismi on syynä myös miesten narsistisen käyttäytymiseen. Heti uhriudutaan ja kaikki muiden syytä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e3da87df-85fd-4fe5-8523-e7af4f625712

Kenellekään ei tosiaan tulisi mieleenkään olla kritisoimatta miesten käytöstä, mutta auta armias, jos joku uskaltaa ottaa esille naisten käytöksen ja feminismin roolin naisten käytöksen lietsomisessa. Mitäs silloin tapahtuukaan? Aivan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko mitään mihin naisasialiike ei ole syyllinen? Kolmas maailmansotakin johtuu naisasialiikkeestä.

Kerro ihmeessä lisää tästä kolmannesta maailmansodasta. Milloin se alkoi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenellekään ei tosiaan tulisi mieleenkään olla kritisoimatta miesten käytöstä, mutta auta armias, jos joku uskaltaa ottaa esille naisten käytöksen ja feminismin roolin naisten käytöksen lietsomisessa. Mitäs silloin tapahtuukaan? Aivan.

"auta armias, jos joku uskaltaa ottaa esille naisten käytöksen"

Mitä sitten tapahtuu jos joku ottaa esille naisten käytöksen? Auta armias? Jotain hirvittävääkö sitten tapahtuu? Aloittaja otti esiin naisten riitaisan käytöksen. Mitä kamalaa tapahtui?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten tapahtuu jos joku ottaa esille naisten käytöksen? Auta armias? Jotain hirvittävääkö sitten tapahtuu? Aloittaja otti esiin naisten riitaisan käytöksen. Mitä kamalaa tapahtui?

Naisten sietämättömään käytökseen on otettu kantaa aikojen alusta asti.

https://m.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w&pp=ygUORW5maWVsZCBjb21lZHk=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika usein alkaa mutkuttelu, johon sisältyy mm. miesasialiike ja karhut. Eikä henkilökohtaisuuksiin menemistä vältellä. Mesoaminen keskittyy mihin tahansa muuhun kuin siihen perusteltuun kritiikkiin, jonka joku kehtasi esittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Feministi ja nainen juuri tässä ketjussa kritisoi iäkkäämpien naisten käytöstä. Aloittaja on nainen joka kritisoi naisten käytöstä.

Kuka se taho siis on joka ei kestä naisten käytöksen kritisointia?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen meistä elää kylläkin vain ja ainoastaan nykyhetkessä. Otanta nykymuotoisesta mediatodellisuudesta, joka toteuttaa oikeaoppisuutta:

https://www.youtube.com/shorts/Jw3ef1dK19I

Myös hyvä esimerkki siltä osin kuinka lähdemateriaali muunnetaan vastaamaan vallitsevan ideologian odotuksia.

Nykyhetkessä eläminen ei vähennä historian tuntemuksen merkitystä. Et voi edes ymmärtää nykyaikaa ymmärtämättä historiaa tai edes jotain siitä.

Oppi se on kummassakin mallissa.

Kumpi on parempi? Harry Enfieldin esittelemä elämänmalli vain itse esille ottamasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyhetkessä eläminen ei vähennä historian tuntemuksen merkitystä. Et voi edes ymmärtää nykyaikaa ymmärtämättä historiaa tai edes jotain siitä.

Oppi se on kummassakin mallissa.

Kumpi on parempi? Harry Enfieldin esittelemä elämänmalli vain itse esille ottamasi?

Historian tunteminen taas ei vie meitä pois nykyhetkestä. Puhutaanko nyt perisynnin feministisestä muodosta?

Kysymys siitä, että kumpi on parempi, ohjaa valitsemaan jommankumman ikään kuin ei olisi mahdollista tehdä toisenlaisia valintoja. En minä tuota esimerkkiä ottanut siksi, että olisi tehtävä valinta noiden kahden välillä. Se on sinun valintasi, ei minun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Historian tunteminen taas ei vie meitä pois nykyhetkestä. Puhutaanko nyt perisynnin feministisestä muodosta?

Kysymys siitä, että kumpi on parempi, ohjaa valitsemaan jommankumman ikään kuin ei olisi mahdollista tehdä toisenlaisia valintoja. En minä tuota esimerkkiä ottanut siksi, että olisi tehtävä valinta noiden kahden välillä. Se on sinun valintasi, ei minun.

Eikä kukaan väittänyt että historian tunteminen veisi pois nykyhetkestä. Keskustelun konteksti on iäkkäämmän naisen kritiikki nuorempien naisten käytöstä kohtaan, ja iäkkäämpien naisten käytöksen valkopesu. Se jo yksin ottaa keskusteluun historian kontekstin mukaan: käyttäytyvätkö iäkkäämmät naiset fiksummin ja vähemmän riitaisasti kuin nuoremmat koska ennen vanhaan opittiin parempia käytöstapoja?

"Vai onko naiset vaan avoimemmin ja hyökkäävämmin negatiivisia, kun siemmin pidettiin tunteet ja käytös muita kohtaan tiukemmin kurissa."

Perisyntikysymystä en ymmärtänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kukaan väittänyt että historian tunteminen veisi pois nykyhetkestä. Keskustelun konteksti on iäkkäämmän naisen kritiikki nuorempien naisten käytöstä kohtaan, ja iäkkäämpien naisten käytöksen valkopesu. Se jo yksin ottaa keskusteluun historian kontekstin mukaan: käyttäytyvätkö iäkkäämmät naiset fiksummin ja vähemmän riitaisasti kuin nuoremmat koska ennen vanhaan opittiin parempia käytöstapoja?

"Vai onko naiset vaan avoimemmin ja hyökkäävämmin negatiivisia, kun siemmin pidettiin tunteet ja käytös muita kohtaan tiukemmin kurissa."

Perisyntikysymystä en ymmärtänyt.

Tämän keskustelun konteksti on kylläkin kirjoituksen, joka kommentoi keskusteluketjun aloittaneen kirjoituksen aihetta feminismin kontekstissa, vastauksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän keskustelun konteksti on kylläkin kirjoituksen, joka kommentoi keskusteluketjun aloittaneen kirjoituksen aihetta feminismin kontekstissa, vastauksissa.

Siinä huippuosaaja joka osaa tuottaa paljon sanoja peräkkäin sanomatta yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä huippuosaaja joka osaa tuottaa paljon sanoja peräkkäin sanomatta yhtään mitään.

Siinä vastaus, jonka tuottama lisäarvo keskustelulle on yhtä tyhjän kanssa.

• Anonyymi

Nuorilla naisilla on paljon seksuaalisia patoumia kun saavat seksiä liian vähän. Kunnon pano pari kertaa päivässä pitää hermot kunnossa. Nykyään panohommia hoitaa vain kymmenisen prosenttia miehistä ja ymmärrettävästä syystä tavis naiset jäävät ilman kalua ja heistä tulee hermoheikkoja äksyilijöitä.

• Anonyymi

olen törmännyt useisiin, keski-ikäisiin, tosi agressiivisiin naisiin,,,, - mikähän niitä riivaa ? ei se ole normaali käytöstä.
      ei naiselle ja ei miehelle.

• Anonyymi

Luultavasti metoo:n mukaantuomaa "voimaantumista".

• Anonyymi

Eli jos seksuaalista häirintää kokenut nainen sanoo "metoo" hän haastaa riitaa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8427
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3279
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2450
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1950
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      350
      1648
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1392
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1181
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1010
    Aihe