Olen 20v nainen, 161cm pitkä ja painan 46kg. Tuntuu vaan niin läskille.. Puristelen sormien väliin jäävää ihoa peiliin katsoen ja itken, haluaisin kaiken sen ylimääräisen massan, rasvan pois.
Olen kamala ihrainen läski.
Jalat on liian leveät ja läskit, mulla on kamala pallukkamaha, kädet turvonneen näköiset ja naama kamala.
Hoitotahossa väittävät että mulla syömishäiriö, en tunne itseäni sairaaksi.
Kuinka pystyisin saamaan tuota massaa pois? Jaloista, käsistä, vatsan alueelta, ja kasvoista ??
Syön noin 400kcal päivässä, onko se liikaa tai jotain? Kun tuntuu ettei mitään tapahdu
Kiitos antakaa vain asiallisia vastauksia pliis
Läski tahtoo laihduttaa
27
182
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sä et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet ?
Älä puristele itseäsi. Kun kerrot pituutesi ja painosi, et todellakaan ole lihava.
Onko ongelmia elämässä, onko sulla kavereita, läheisiä, tms. ? - Anonyymi
400 kcal on ihan liian paljon . Pitää mennä kaloreitten syöminen miinuksen puolelle ettet vaan liho.
- Anonyymi
Tarkotitko tätä vai vittuilitko tai jotain?
Jos tarkotit niin kuinka paljon sitä sitten kuuluu syödä? Ja minkälaisia asioita?
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkotit niin kuinka paljon sitä sitten kuuluu syödä? Ja minkälaisia asioita?
-apEi tuon kirjoittaja ole tarkoittanut mitään, muuta kuin jauhaa potaskaa.
Sillä on itsellään paha olla, ja yrittää olla ilkeä.
Älä usko sanaakaan, ja muista syödä, et ole yhtään lihava, ei sinne päinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apNormaalin ihmisen energiantarve on 2000 kcal joten aloittaja voi ihan itse miettiä onko 400 kcal aivan liian paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-ap2000 kcal on normaalin ihmisen energiantarve. Mene ravitsemusterapeutille juttelee niin hän antaa sulle ohjeet miten syödä. Se ei maksa julkisella puolella mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2000 kcal on normaalin ihmisen energiantarve. Mene ravitsemusterapeutille juttelee niin hän antaa sulle ohjeet miten syödä. Se ei maksa julkisella puolella mitään.
Aloituksessa ei kysytty miten olla normaalipainoinen, lihota tai syödä normaalisti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa ei kysytty miten olla normaalipainoinen, lihota tai syödä normaalisti..
ainii ei kysytty. Hitsi sitten se 400 kcal on liian paljon jos kerta nostaa aloittajan painoa eikä sillä paino putoa.
- Anonyymi
aika seksyltä tunnut ainakin mittojen mukaan:)
- Anonyymi
😂😂 ..Mut en oo.
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂😂 ..Mut en oo.
-apEt todellakaan oo! Ainakin 10 kg lisää painoa, niin saatat olla kiinnostava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et todellakaan oo! Ainakin 10 kg lisää painoa, niin saatat olla kiinnostava.
Aivan! Oot ihan oikeassa.
Ei olekaan tarkoitus olla kenekään muun mieleen🙂 Kunhan on omaan mieleen edes, ja haluan vain olla mahdollisimman laiha ja luiseva. Sillain oon onnellinen, ja se riittää mulle. -ap
- Anonyymi
Aloittaja ei voi olla lihava jos syö 400 kcal päivässä . Tuolla määrällä ihmisen pitäisi laihtua eikä lihoa.
- Anonyymi
Aivan, mutta missä ajassa ? Tuntuu niin hitaalta painon putoaminen, tuntuu ettei mitään tapahdu.
-ap
- Anonyymi
Minulla on sama pituus kuin aloituksessa mainittiin. Vain yks Jussi oli minuu lyhyempä, mutta muuten välkky.
Olen mies setäsi ikäluokkaa. Kolarin jälkeen jalkani eivät ole enää vuorikiipeilykondiksessa. Siks oli keksittävä kotiliikuntakeinoja ja tarpeitakin.
Kuntopöytä, joka kestää yli 70 kg painavankin tyypin harjoitusta. Se lienee tämän päivän hinnoissa satoi euroi.
Hartiansa olivat ennen harjoitusta aivan lukossa...kipeet hartiat kuin vuorenpeikolla pitkän linnatuomion jälkeen.
tom.tom. - Anonyymi
Siis hyvä luoja, tuntuu olevan mahdoton kysymys ihmisille että miten ne laihtuu niin että ne on pelkkää luuta ja nahkaa?? Ja missä ajassa se tapahtuu??
Auttakaaaa
Oon tavannut kolme sellaista henkilöä kasvotusten, tulee entistä lihavampi olo siinä ja kateus.. että miten tuo onnistui..?
Sanokaa nyt joku pliis
-ap- Anonyymi
Kysy sieltä sun hoitotaholta miten pystyt laihduttaa . Heidän on pakko auttaa sua laihduttaa koska sä haluat neuvoja, Terveydenhuollon pitää antaa neuvoja laihduttamiseen jos asiakas haluaa apua painonpudotukseen.
- Anonyymi
Kysy tuolla anoreksia palstalla tuota. Anorektiot kyllä neuvoo sua miten toimia. Eli sinne kysymään neuvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy sieltä sun hoitotaholta miten pystyt laihduttaa . Heidän on pakko auttaa sua laihduttaa koska sä haluat neuvoja, Terveydenhuollon pitää antaa neuvoja laihduttamiseen jos asiakas haluaa apua painonpudotukseen.
Luuletko että ne antaa psykiatrialta vinkkejä laihdutukseen ? 😅
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apNo mene tuonne anoreksia palstalle kysyy. Siellä neuvovat sua kyllä miten syöt ja liikut. Rohkeasti vaan kaltaistesi joukkoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anorektikko ei tarvitse neuvoja laihdutukseen.
Tarvitsisi ennemminkin neuvoa, miksi ei ole hyväksi olla liian laiha.
Kun syö huonosti ja liian vähän, seuraa jatkossa muutakin terveyteen liittyvää ongelmaa, puutostiloja ym. voi mennä todella heikkoonkin kuntoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anorektikko ei tarvitse neuvoja laihdutukseen.
Tarvitsisi ennemminkin neuvoa, miksi ei ole hyväksi olla liian laiha.
Kun syö huonosti ja liian vähän, seuraa jatkossa muutakin terveyteen liittyvää ongelmaa, puutostiloja ym. voi mennä todella heikkoonkin kuntoon.Mutta kun aloittaja on mielestään lihava niin tarttee silloin neuvoja painonpudotukseen. Miksi hän käy psykiatrisella jos kerta tarttee apua painonpudotukseen. Ravistemusterapeutti on oikea taho saada painonpudotusruokavalio
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun aloittaja on mielestään lihava niin tarttee silloin neuvoja painonpudotukseen. Miksi hän käy psykiatrisella jos kerta tarttee apua painonpudotukseen. Ravistemusterapeutti on oikea taho saada painonpudotusruokavalio
Luulisin, että hän käy psykiatrilla sen takia, koska jokin on psyykessä pielessä, kun haluaa tulla langanlaihaksi. Anoreksia on ainakin osittain psyykkinen sairaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apKyllä sieltä mömmöt saa, millä turpoaa helposti muutaman kilon viikossa
- Anonyymi
Sairaudentunnittomuus on paha juttu.
Se on menoa psykiatriseen pakkohoitoon. - AnonyymiUUSI
Näitä on muutama tapaus jossa on päässeet omasta mielestä oikeisiisn mittoihin ja sen jälkeen kuolleet laihuuden ja aliravitsemuksen aiheuttamiin komplikaatioihin.
Kun ravinnon saantia rajoitetaan niin elimistö käyttää oman kehon energiavaroja (rasva) mutta kun nuo energiavarat loppuvat niin elimistö alkaa syömään itseään.
Eli lihakset alkavat kadota ja lopuksi alkaa myös sydänlihas ja muut elimet kadota.
Eli keho syö itseään jos ei saa tarpeeksi ravintoa, voisi sanoa että liiallinen laihduttaminen on hidas itsemurha.
Joo tekstini on rajua mutta se on vain todellisuutta, turhaa lähteä harhaiseen ajatukseen mukaan. Hei,
Laitan tähän kaikille vinkiksi ryhmächattejä, joissa voi keskustella mm. seuraavista aiheista: Askarruttaako syöminen, ruoka tai liikunta? Onko oma kehosuhde vinksallaan?
Syömishäiriöliitto – SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi keskustella edellä mainituista https://tukinet.net/teemat/syli-chat-1903200558/ryhmachatit/
Myös Etelän-SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi jakaa mm. syömiseen, liikkumiseen tai kehonkuvaan liittyviä haasteita yhdessä ryhmäläisten ja vertaistukiohjaajien kanssa. https://tukinet.net/teemat/etelan-sylin-ryhmachat/ryhmachatit/
Chatit ovat avoimia kaikille, joita teemat koskettavat ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillää.
Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi halutessaan saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/
Osassa palveluista edellytetään anonyymiä rekisteröitymistä sivustolle, osaan pääsee ilmankin.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544149
- 623656
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1992995- 1052818
- 432623
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212560- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192116- 282011