Jumala on salattu Jumala

Anonyymi-ap

Jes. 45:15

Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Jumala on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti.

Jumala on salattu Jumala. Siitä sanasta tulee sakramentti, secret, Jumalan salattu teko tapahtuu sekä kasteessa että ehtoollisessa. Jumala käyttää kuitenkin fyysisen maailman aineita, kuten vettä ja viiniä ja leipää omassa toiminnassaan.

Mitään uutta ei voida luoda tyhjästä.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

40

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Siksi juuri kun Jumala on salattu, Jeesus sanoo että Jumalaa tulee rukoilla salassa omassa kammiossa, niin sellaisen rukouksen salattu Jumala kuulee. Ei jos turhia jaarittelee toisten nähden yrittäen rukoilla kaiken ja kaikkien puolesta julkisesti.

• Anonyymi
        UUSI

Epämääräiset rukouspalvelut rahastaa sairaita ihmisiä tarjoamalla ja myymällä heille rukouspalveluita, lupaamalla heille vaikka mitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Epämääräiset rukouspalvelut rahastaa sairaita ihmisiä tarjoamalla ja myymällä heille rukouspalveluita, lupaamalla heille vaikka mitä.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ovat vähän kuin Mooses joka johti Israelia Jumalan pilven ja tulen alla autiomaassa.
        Näkyvästi esillä pysyen.....

Juutalaiset oli samaistunut Moosekseen. Heillä ei muuta esikuvaa niin suurta ollut. He käyttäytyivät Moosesta imitoiden.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ovat vähän kuin Mooses joka johti Israelia Jumalan pilven ja tulen alla autiomaassa.
        Näkyvästi esillä pysyen.....

Juutalaiset oli samaistunut Moosekseen. Heillä ei muuta esikuvaa niin suurta ollut. He käyttäytyivät Moosesta imitoiden.

Mooseksen laki on heille käsikassara, jolla he lyövät armottomasti vihollisia sekä sellaisiakin, jotka eivät ole vihollisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseksen laki on heille käsikassara, jolla he lyövät armottomasti vihollisia sekä sellaisiakin, jotka eivät ole vihollisia.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Jumalan rakastaminen tarkoittaa Jumalan käskyjen noudattamista.

Ei mitään sekopäistä lahkolaisten hillumista ja kaatuilua villitsevien hurmoshenkien voimasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali opetti ja yritti kaikenlaista, yritti ensin kumota lait, mutta sitten kävi lain nojalla kiinni jopa nuoren Timoteuksen penikseenkin.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat Korintossa, kun oli kyse naisten alistamisesta.

1.Kor.14
        34 Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta meidän on uskominen totteleminen.

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Jos Jumalan lait kumottaisiin, niin ei olisi syntiä eikä viimeistä tuomiota.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kai ? Niinkö historia on osoittanut. Esim. Toinen maailmansota. Lyötiin niin että muilta meni taju kankaalle?

Itse olen käynyt 1996 Israelissa ja hyvin merkittävää ystävällisyyttä ja siunauksia sain kokea.

Maa oli sotatilassa jo tuolloin. Ja pienet lapset olivat hengeltään muslimien tekoa. Aina ei voi säilyä puhtaan jumalisena kun vieras valta temmeltää maassa. Niin vuonna 33 jkr oli Rooma Israelin syöjä ja 1996 jkr muslimit.

Kerran kävi Messiaaninen juutalainen saarnaamassa ja kertoi joka siunaa Aabrahamia yhä siunataan. Pyytäkää vaikka merkkiä siitä hän sanoi. Annoin vähän kolehtiin ja pyysin saada nähdä sateenkaaren. Ja se tapahtui ja sen jälkeen pyynnöstä useammankin kerran.

Esim kun oli syntymäpäiväni pyysin saada sateenkaaren nähdä jos Jumala hyväksyy homoseksuaalisuuden. Heti ilmestyi suoraan kirkon taakse erikoisen näköinen sateenkaari joka ei ollut kaari vaan kuin lippu suorakaiteen muotoinen täysin vailla kaarevuutta.

Paljon tuota kansaa vihataan. Mikä mahtaa olla syynä muu kuin selkeä jumalinen antaumus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kai ? Niinkö historia on osoittanut. Esim. Toinen maailmansota. Lyötiin niin että muilta meni taju kankaalle?

Itse olen käynyt 1996 Israelissa ja hyvin merkittävää ystävällisyyttä ja siunauksia sain kokea.

Maa oli sotatilassa jo tuolloin. Ja pienet lapset olivat hengeltään muslimien tekoa. Aina ei voi säilyä puhtaan jumalisena kun vieras valta temmeltää maassa. Niin vuonna 33 jkr oli Rooma Israelin syöjä ja 1996 jkr muslimit.

Kerran kävi Messiaaninen juutalainen saarnaamassa ja kertoi joka siunaa Aabrahamia yhä siunataan. Pyytäkää vaikka merkkiä siitä hän sanoi. Annoin vähän kolehtiin ja pyysin saada nähdä sateenkaaren. Ja se tapahtui ja sen jälkeen pyynnöstä useammankin kerran.

Esim kun oli syntymäpäiväni pyysin saada sateenkaaren nähdä jos Jumala hyväksyy homoseksuaalisuuden. Heti ilmestyi suoraan kirkon taakse erikoisen näköinen sateenkaari joka ei ollut kaari vaan kuin lippu suorakaiteen muotoinen täysin vailla kaarevuutta.

Paljon tuota kansaa vihataan. Mikä mahtaa olla syynä muu kuin selkeä jumalinen antaumus.

Jeesus oli Juutalainen uskoltaan alusta loppuun asti. Ei mikään hurmoshenkien voimasta hilluva ja kaatuileva lahkolainen.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Jeesus tarkoitti Juutalaisuutta, epäili löytäneekö enää sitä omaa uskoaan, kun tulee takaisin maan päälle.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali opetti ja yritti kaikenlaista, yritti ensin kumota lait, mutta sitten kävi lain nojalla kiinni jopa nuoren Timoteuksen penikseenkin.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat Korintossa, kun oli kyse naisten alistamisesta.

1.Kor.14
        34 Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo.

Paavali yritti kumota Jumalan ikuisen käskyn Juutalaisille päästä liittoon Herran kanssa ymärileikkauksen kautta.

Room. 3:1

Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?

Ei Jeesus kumonnut ympärileikkauksen käskyä ja ikuista liittoa.
        Eikä Jumalan lakeja voi kukaan ihminen kumota omilla tulkinnoillaan.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala vain voi antaa lain, ikuisen käskyn.
        Vain Jumala voi lain antaa tai kumota lain, ei kukaan ihminen omilla tulkinnoillaan.
        Ei sitä tehnyt Jeesuskaan.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

• Anonyymi
      UUSI

Kun Jeesus tulee takaisin, hän löytää juutalaiset tappamista ihmisiä sapattinakin.

Saattaa ihmetellä, että miten nämä tuomitsivat Minut kun paransin sairaan sapattina ja nyt itse tappavat ihmisiä sapattina.

Jeesus olisi ymmällään myös siitä että kun Hän oli ristinkuolemalla täyttänyt lain juutalaisten puolesta eikä sitä edes oltu pakanoille koskaan julistettu, vaan he pääsivät uuteen liittoon suoraan ilman vanhan liiton hapatusta, niin vielä vain väännetään laista samalla tavalla kuin väänsivät fariseukset silloin kun olin maan päällä.

Ihmeteltävä juttu Jeesus ajattelisi.

• Anonyymi
        UUSI

Joo mutta nyt on rauhansopimus solmittu sapattina ja se ei kyllä ole sattuma :D juutalaiset raivostuu. Tämä ei jää tähän.

• Anonyymi
      UUSI

Kristityn naamasta näkee, että sillä värähtää housussa aina kun se sanoo "totisesti". Siinä on jotain miestä väkevämpää mukana. Pää tärisee ja puntissa roiskuu.

• Anonyymi
        UUSI

Israel on Jumalan valittu kansa. Silmäteräkansa.

Israelilla on Jumalan käsky ja lupa hankkia luvatun maa alueet itselleen. Vasta sitten Jeesus tulee takaisin ja alkaa tuhatvuotinen rauhan valtakunta.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on Jumalan valittu kansa. Silmäteräkansa.

Israelilla on Jumalan käsky ja lupa hankkia luvatun maa alueet itselleen. Vasta sitten Jeesus tulee takaisin ja alkaa tuhatvuotinen rauhan valtakunta.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

• Anonyymi
      UUSI

Saunatonttu ei ole salattu eikä moni muukaan jumala.

• Anonyymi
      UUSI

Vanha liitto ja sen ohjeet on kuopattu.

On harhaoppi tappaa sen ohjeilla

Suurin osa ihmiskunnasta pitäisi tappaa sen mukaan kun eivät käskyjä noudata.

• Anonyymi
        UUSI

Vanha ei tarkoita kadonnutta liittoa.

Jumalan tekemiä liittoja on voimassa yhtä aikaa useita erilaisia. Vanhempia ja uudempia.
        Ne eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi
      UUSI

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut, vai onko?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut, vai onko?

Ei ole juutalaisetkaan joille noin sanottiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole juutalaisetkaan joille noin sanottiin.

Jumalan sana pysyy.

• Anonyymi
      UUSI

Liitonarkku ja siellä olevat Laintaulut ovat tallessa ja ne tuodaan uuteen Jerusalemiin.

Jumalan sormellaan Kiveen kirjoittamat Laintaulut murskaa monen hihhulin toiveet luottamisesta pelkkiin henki-ilmiöihin ja hurmoskokemuksiinsa.

Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

• Anonyymi
        UUSI

Herjat menee kivile kun niillä tuomitaan pahantekijät, ei Jumalan lapsia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Herjat menee kivile kun niillä tuomitaan pahantekijät, ei Jumalan lapsia.

Eikös jeesus olekaan jumalan ainoa lapsi?

• Anonyymi
      UUSI

Liitonarkussa on laintaulut, ikuiset lait.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Viimeisellä tuomiolla kaikki tuomitaan tekojen ja lakien perusteella, kuten Jumalan säätämä järjestys on.

Ei ihme ollenkaan, että roistot haluasi kumota Jumalan säätämät lait.

• Anonyymi
        UUSI

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali oli kiero mies ja hän kehitteli käännyttämällä kuulosta ja muiden eri aistien perusteella ihmisen mielessä alkavan psykologisen uskon tilan syntymisen ja väitti, että sellainen pelastaa ihmisen.

Jeesuksen veli Jaakob, Jerusalemin seurakunnan johtaja opetti täysin eri tavalla kuin Paavali.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Raamatussa usko ja uskollisuus eli tekeminen on sama sana.

Ei ole tekemisestä irrallista pelastavaa uskoa, vaan uskossa on aina kyse käskyjen tottelemisesta, uskon kuuliaisuudesta.

• Anonyymi
        UUSI

Matt. 7:24

"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."

• Anonyymi
      UUSI

Olematon on helppo salata.

• Anonyymi
      UUSI

Hurmoshenkiset lahkot särkee laintaulut ja aloittaa hillittömät menot niiden ympärillä, päät sekaisin. Peruskristityille he uskottelevat, että sellainen meininki on sitä oikeata Jumalanpalvelusta.

1. Kun. 18:29

Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

• Anonyymi
      UUSI

Jumala nauraa taivaasta niille, jotka väittävät, että lait on kumottu ja nyt eletään vaan henkien viemänä kuin ellun kanat.

Ps. 2:4
      "Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!
      Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi
        UUSI

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi
      UUSI

Yleinen väärä selitys lakien suhteen on esim. sanonta "Joutua lain alle", mitä se tarkoittaa.

Se ei suinkaan tarkoita lakien noudattamista, vaan lain säätämän rangaistuksen alle joutumista. Lain rikkomisesta siinä varoitetaan.

• Anonyymi
        UUSI

Jumalan lakien ja käskyjen noudattamisesta, kuuliaisuudesta seuraa siunaukset.
        Joista vähin ei liene hyvä elämä, menestys ja pitkä ikä. Se on sitä todellista menestysteologiaa.

1. Kun. 3:14

Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

Vanhempien kunnioitus ja Jumalan lakien kunnioitus ja totteleminen liittyvät yhteen.

5. Moos. 5:16

Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5257
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2096
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1921
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      31
      1840
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1813
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1653
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19