Rauhaa, rauhaa

Jokainen oikea kristitty ja muukin uskovainen on aina ennenkaikkea rauhan puolella. Sota on paha asia. Mutta on aika sotia ja aika tehdä rauha. On oikeutettuja sotia ja epäoikeutettuja sotia.

Ukraina on oikeassa. Israel on oikeassa. Älkää erehtykö. Venäjä on roisto, Iran on terroristi. Heidän valtionsa ja johtonsa. Kansat eivät heidän sotiansa halua.

35

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa.

      • Niin, kunpa ajatus vaan olisi yleinen ja se tajuttaisiin. Venäjän ortodoksit tukevat Putinia ja muslimit vihaavat Israelia. Monenlaiset uskovat ovat monissa sodissa väärällä puolella eivätkä myönnä sitä ja lähde käpykaartiin, maanpakoon ym. Hidastuslakko vähintään pitäisi tehdä.

        Toisaalta on oikein noudattaa kirkkonsa johdon ohjeita. He vastaavat siitä, jos väärin toimivat.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Niin, kunpa ajatus vaan olisi yleinen ja se tajuttaisiin. Venäjän ortodoksit tukevat Putinia ja muslimit vihaavat Israelia. Monenlaiset uskovat ovat monissa sodissa väärällä puolella eivätkä myönnä sitä ja lähde käpykaartiin, maanpakoon ym. Hidastuslakko vähintään pitäisi tehdä.

        Toisaalta on oikein noudattaa kirkkonsa johdon ohjeita. He vastaavat siitä, jos väärin toimivat.

        Venäjä paha ja Ukraina hyvä? Miten noinkin vanha mies voi olla noin lapsellinen, vai onko kyse siitä, että santtusen kehä on umpeutumassa ja mieli kohti lapseksi palautumista on alkanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä paha ja Ukraina hyvä? Miten noinkin vanha mies voi olla noin lapsellinen, vai onko kyse siitä, että santtusen kehä on umpeutumassa ja mieli kohti lapseksi palautumista on alkanut?

        Jep, jep.
        Vanhukset jotka ei osaa kieliä joutuvat turvautumaan siihen propagandaan mitä suomen media oksentaa heille.
        Se on väärin että rehellistä mutta liian hyväuskoista kanssa johdetaan harhaan usa:n agendan takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä paha ja Ukraina hyvä? Miten noinkin vanha mies voi olla noin lapsellinen, vai onko kyse siitä, että santtusen kehä on umpeutumassa ja mieli kohti lapseksi palautumista on alkanut?

        Vemäjä hyökkäsi Ukrainaan ja se oli väärin. Ukraina puolustautuu urhoollisesti ja on jo voittanut tämän sodan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, jep.
        Vanhukset jotka ei osaa kieliä joutuvat turvautumaan siihen propagandaan mitä suomen media oksentaa heille.
        Se on väärin että rehellistä mutta liian hyväuskoista kanssa johdetaan harhaan usa:n agendan takia.

        Ukraina on oikeassa, Venäjä väärässä. Ukraina on voittanut, koska sen ei anneta hävitä, eikä Venäjä saanut maata miehitettyä.

        Ja Suomi ja Ruotsi liittyivät NATOon. Putinin poliittinen epäonnistuminen.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Vemäjä hyökkäsi Ukrainaan ja se oli väärin. Ukraina puolustautuu urhoollisesti ja on jo voittanut tämän sodan.

        "Vemäjä hyökkäsi Ukrainaan ja se oli väärin. Ukraina puolustautuu urhoollisesti ja on jo voittanut tämän sodan."

        heh, heh..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, jep.
        Vanhukset jotka ei osaa kieliä joutuvat turvautumaan siihen propagandaan mitä suomen media oksentaa heille.
        Se on väärin että rehellistä mutta liian hyväuskoista kanssa johdetaan harhaan usa:n agendan takia.

        Puhut kielitaidon puutteesta, etkä osaa edes perussääntöjä substantiivien kirjoittamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vemäjä hyökkäsi Ukrainaan ja se oli väärin. Ukraina puolustautuu urhoollisesti ja on jo voittanut tämän sodan."

        heh, heh..

        Israelin pitäisi liittyä Ukrainan puolelle. Se ratkaisisi molemmat sodat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä paha ja Ukraina hyvä? Miten noinkin vanha mies voi olla noin lapsellinen, vai onko kyse siitä, että santtusen kehä on umpeutumassa ja mieli kohti lapseksi palautumista on alkanut?

        Miksei se sotahullu mene sotimaan Ukrainaan ? miksi se täällä huutaa noita paska juttuja ?


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Vemäjä hyökkäsi Ukrainaan ja se oli väärin. Ukraina puolustautuu urhoollisesti ja on jo voittanut tämän sodan.

        Eu yritti liittää ensin Itsenäisen Ukrainan itseensä ilman aseita 2014 siitä sota alkoi ,Venäjän vastaus oli ennalta kaikkien tiedossa. Sitä saa mitä tilaa. Eu ei saanut Ukrainaa ja Venäjä tulee viemään osan siitä lopullisesti,mitä kauemmin sitä tuetaan ja rahaa poltetaan sitä enemmän Ryttäs siitä saa..ja sitä pahempi on Suomen konkurssi minkä valtion velkaantuminen aiheuttaa.
        Hullua hommaa,Suomi ei olisi saanut entaa Euroakaan tuohon järjettömään sotaan eikö tukea Merkkeliä Ukrainan ryöstö yrityksessä joka oli ennalta tuhoon tuomittu.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Israelin pitäisi liittyä Ukrainan puolelle. Se ratkaisisi molemmat sodat.

        Niin 2 Hullua Natsi-Juutalaista Netajaahu ja Zelensky !


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Niin, kunpa ajatus vaan olisi yleinen ja se tajuttaisiin. Venäjän ortodoksit tukevat Putinia ja muslimit vihaavat Israelia. Monenlaiset uskovat ovat monissa sodissa väärällä puolella eivätkä myönnä sitä ja lähde käpykaartiin, maanpakoon ym. Hidastuslakko vähintään pitäisi tehdä.

        Toisaalta on oikein noudattaa kirkkonsa johdon ohjeita. He vastaavat siitä, jos väärin toimivat.

        Juutaiset on aivan ihania ,Israel pitäs liittää Eu:n


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Vemäjä hyökkäsi Ukrainaan ja se oli väärin. Ukraina puolustautuu urhoollisesti ja on jo voittanut tämän sodan.

        Noihin Sotiin on vain 1 oikea ratkaisu ! Ydin pommi Israeliin ja Ukrainaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut kielitaidon puutteesta, etkä osaa edes perussääntöjä substantiivien kirjoittamisesta.

        Lapsellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä paha ja Ukraina hyvä? Miten noinkin vanha mies voi olla noin lapsellinen, vai onko kyse siitä, että santtusen kehä on umpeutumassa ja mieli kohti lapseksi palautumista on alkanut?

        sotaa sotaa sotaa tuo vanha ukko oikeesti haluaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noihin Sotiin on vain 1 oikea ratkaisu ! Ydin pommi Israeliin ja Ukrainaan .

        Väkivalta on ainut toimintatapa diktaattorille


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eu yritti liittää ensin Itsenäisen Ukrainan itseensä ilman aseita 2014 siitä sota alkoi ,Venäjän vastaus oli ennalta kaikkien tiedossa. Sitä saa mitä tilaa. Eu ei saanut Ukrainaa ja Venäjä tulee viemään osan siitä lopullisesti,mitä kauemmin sitä tuetaan ja rahaa poltetaan sitä enemmän Ryttäs siitä saa..ja sitä pahempi on Suomen konkurssi minkä valtion velkaantuminen aiheuttaa.
        Hullua hommaa,Suomi ei olisi saanut entaa Euroakaan tuohon järjettömään sotaan eikö tukea Merkkeliä Ukrainan ryöstö yrityksessä joka oli ennalta tuhoon tuomittu.

        Suomi tukee Ukrainaa, ja se on ihan oikein tietysti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei se sotahullu mene sotimaan Ukrainaan ? miksi se täällä huutaa noita paska juttuja ?

        Putin on sotahullu. Ukrainalle rauha kelpaisi mainiosti. Toiset sotahullut on ne islamistit. Ne haluavat takaisin Islamin suurvallan. Iran ja sen proksit, Afganistan. ISIS, Al Qaida ym. Syyrian hallinnosta ei vielä tiedä, mihin se kallistuu. Turkin liittolaiseksi ehkä, tai sitten ajaa Turkinkin mailtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä paha ja Ukraina hyvä? Miten noinkin vanha mies voi olla noin lapsellinen, vai onko kyse siitä, että santtusen kehä on umpeutumassa ja mieli kohti lapseksi palautumista on alkanut?

        Santtunen on jakanut maailmansa hyviin ja pahoihin. Hän laskee itsensä hyvien puolelle, tietenkin, uskovainen mies kun on. Erikoista tässä "hyvässä" santtusessa on se, että hän hyväksyy ja ymmärtää esim. palestiinalaisten kansanmurhan ja tuomitsee islamismin ja siihen uskovat pahoiksi. Ehkä miettii, ettei palestiinalaisia edes olisi, eikä siksi kansanmurhaakaan voi tapahtua?! Tai ettei palestiinalaisalueitaakaan olisi, vaan luvattu maa kuuluisi itseoikeutetusti Israelin juutalaisille ja siksi on aivan paikallaan että vääräuskoiset palestiinalaiset "kitkettäisi" pois juutalaisten ( oikeauskoisten ja hyvien ) tieltä että he voisivat saada lisää elintilaa.

        Helluntailaiset tunnetaan tällaisesta ajattelusta mutta sama ajattelutapa näyttää kuuluvan myös santtuselle joka kertoo olevansa Mormooni. Helluntailaisuus ja Mormonismi tulevat molemmat Yhdysvalloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei se sotahullu mene sotimaan Ukrainaan ? miksi se täällä huutaa noita paska juttuja ?

        santtunen on kohta rollaattori-iässä eikä kykene kuin lapselliseen suunsoittoon.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Suomi tukee Ukrainaa, ja se on ihan oikein tietysti.

        IHANKO OIKEIN ETTÄ TUETAAN SODAN JATKUMISTA JA IHMISUHREA....urkainanatseilta sotilaita ja venäläisiltä siviilejä brutaalisti...lapsiakin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        santtunen on kohta rollaattori-iässä eikä kykene kuin lapselliseen suunsoittoon.

        Santtunen sekoilee vihakiimassaanSelkeästi. Sitä mitä pelkää, se tulee ja se on natsivallan kukistuminen Ukrainassa - Zelenskyi pakenee, reppu on valmiina miljardiomaisuuden kanssa ja siinä mukaan tulee sukua ja ennen kaikkea turvamiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Santtunen sekoilee vihakiimassaanSelkeästi. Sitä mitä pelkää, se tulee ja se on natsivallan kukistuminen Ukrainassa - Zelenskyi pakenee, reppu on valmiina miljardiomaisuuden kanssa ja siinä mukaan tulee sukua ja ennen kaikkea turvamiehiä.

        Huomatkaa, että juuri natsimielisiltä palstalla tulee ne rivot puheet sivistymättömällä tyylillä ala-arvoisina kommentteina.
        Heillä selkeää tappohimoa kuten oli heti H-Ahollakin niskalaukauksineen.
        HUOMATKAA, että Putin on asiallinen ja hänestä kuvastuu sivistyneisyys ja karisma, mitää valtaisa määrä maapallolla kannattaa.
        Toista on nähdä surkeasti miten alistutaan kiihotukseen kuten kuolemallakin pelotteluun tuossa plandemiassa. Moni retkahti siihenkin, pakotettuna ja painostettuna toki moni moni.
        Säälittää tuo yksi Tampereen sairaanhoitajakin joka kuoli ensin kärsien kun pakotettiin piikille työn menetyksen varjolla. Nuoria ja terveitä..säälittää tämä oksettava meo jossa tuota sotaa ihannoidaan ja annetaan aseita, jotta sota jatkuisi ja slaaveja kuolisi.
        Suurin osa kannattajista on näitä myös piikkeihin repsahtaneita herkkäuskoisia ja mediaan alistuvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eu yritti liittää ensin Itsenäisen Ukrainan itseensä ilman aseita 2014 siitä sota alkoi ,Venäjän vastaus oli ennalta kaikkien tiedossa. Sitä saa mitä tilaa. Eu ei saanut Ukrainaa ja Venäjä tulee viemään osan siitä lopullisesti,mitä kauemmin sitä tuetaan ja rahaa poltetaan sitä enemmän Ryttäs siitä saa..ja sitä pahempi on Suomen konkurssi minkä valtion velkaantuminen aiheuttaa.
        Hullua hommaa,Suomi ei olisi saanut entaa Euroakaan tuohon järjettömään sotaan eikö tukea Merkkeliä Ukrainan ryöstö yrityksessä joka oli ennalta tuhoon tuomittu.

        Niin, Venäjän diktatuuri ei millään antaisi Ukrainan olla itsenäinen ja päättää omista asioistaan, vaan sen pitäisi kuulua Venäjään. Samoin ukrainalaiset haluavat demokratian eikä diktatuuria. Eli ovat uhka Venäjän vallanpitäjille.

        Nyt taistellaan sitten, kumpi voittaa, vapaus ja demokratia, vai Suurvaltaimperialismi ja diktatuuri.

        Ei ole vaikea valita puolta. Ukraina on oikeassa, Venäjä väärässä. Ja Ukrainan tuki on riittävä voittoon ja oikeudenmukaiseen rauhaan. Jos ei muu auta, sinne on lähetettävä retkikunta. Sellaisella uhkaaminen Talvisodankin lopetti. Vain NATO ja ydinasevaltiot voivat tämän uhkauksen tehdä. Ranska on jo tehnyt, mutta on sisäisissä vaikeuksissa. Saksa ei ole ydinasevaltio. USA ja Britannia eivät ole tällaista uhkausta vielä tehneet, eikä NATO.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin 2 Hullua Natsi-Juutalaista Netajaahu ja Zelensky !

        Putin tässä ainoa fasisti on. On rakentanut diktatuurin ja hyökännyt itsenäiseen valtioon. Ukraina ja Israel ovat vapaita demokratioita ja voivat vaihtaa päämiehensä kun sotatila loppuu.

        Putin pitäisi kaataa, ja Venäjällä tehdä vallankumous. Jeltsinin tyyliin, demokraattinen vallankumous. Ei sotaa! Putin alas! Väliaikainen hallitus ja uudet vaalit.


    • Anonyymi

      Suomessa ei rauhaa halua yksikään politiikko (PAAVO VÄYRYSTÄ LUKUUN OTTAMATTA)
      Kaikki muut on sota hulluja ja niitä tukeva kansa on samanlaista paska porukkaa...
      Mutta jos sotaa haluetaan niin näin se saadaan !

      • Anonyymi

        Paavo haluaa Rauhaa ,Santtulainen ei !


      • Paavo Väyrynen on tullut ihan kummalliseksi. Ennen oli vai suomettunut, nyt on ruvennut täysin Venäjän trolliksi.


      • Anonyymi

        Juurikin näin, Suomessa on jenkkien takomaa natokiihotusta sotaan koko ajan ettei unohtuisi vaan, että tänne hyökätään...pelkoa luodaan todella kuten sitä kuolemanpelkoa jos et ota huuhaapiikkejä käteesi.
        Meinaako ne, että rahvas alkaa uskoa sodan tuloon.
        Tuleehan se jos jatketaan droonien ampumista jatkuvasti Venäjän puolelle ja sitten vaikka jykevämpääkin ja keksitään ankkurihumpuukia ja kohta kai yrittävät sulkea koko meren...siinähän se sitten taas löytyy syyllinen sotaan kuten Mainilan laukaukset - emme enää muuten usko suomalaisten selityksiä. Nyt on usko vahvistunut siihen, että Suomi aloitti sen sodan kuten jenkkikiihtuksella nyt taas tarve.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Paavo Väyrynen on tullut ihan kummalliseksi. Ennen oli vai suomettunut, nyt on ruvennut täysin Venäjän trolliksi.

        Sittenhän Paavo on jättänyt ilmeisesti korrrooosiopiikit ottamatta ja järki säilynyt.
        Hatun nosto Paavolle. Hän sanoo omaan mielipiteensä eikä median alainen siinä ole eikä aivopesty. Hän on mies eikä narri.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Paavo Väyrynen on tullut ihan kummalliseksi. Ennen oli vai suomettunut, nyt on ruvennut täysin Venäjän trolliksi.

        Voisiko arvoisa santtunen laittaa linkkiä jostakin Väyrysen blogeista mistä voisi osoittaa että Väyrynen on "täysin Venäjän trolli".

        Pidetään mielessä että Väyrynen on kuitenkin valtiotieteitten tohtori, ministeri ja kansanedustaja, joten luulisi Väyrysellä olevan ainakin yhtä hyvä käsitys maailman tapahtumista kuin santtusella joka arvostelee Väyrystä "täydelliseksi Venäjän trolliksi".

        Santtusen mielipiteet ovat kovin värittyneitä. Oikeassa ovat automaattisesti Israelia "ymmärtävät uskovaiset" ja Ukrainaa kannattavat natsit. Santtunen sekoittaa syyt ja seuraukset, ja seuraukset ja syyt mitä kieroimilla tavoilla. Geopoliittiikka tai Yhdysvaltojen sekaantumiselta Ukrainan sotaan suljetaan silmät ja palestinalaisten kansanmurhaa arvostelevat ovat tottakai juutalaisvastaisia antisemitisteja, putinisteja ja Venäjän trolleja. Tällainen on santtusen mielenmaailma. Ai niin, ja Väyrynen Venäjän trolli..


    • Anonyymi
      • Tässä Trumpin puheet asiasta:
        https://www.forssanlehti.fi/uutissuomalainen/8229927
        Zelensky taas sanonut, että turvatakuut pitää olla, eikä armeija pienene, eikä laske aseitaan muuta kuin rauhansopimuksen mukaisesti. Vähintään 200.000 läntistä rajavartijaa tarvitaan rajalle.

        Tosiasiahan on, että Ukrainan armeija on nyt mahtava armeija Euroopan turvana Venäjän imperialismia vastaan, muilla maillakin on armeijat ja Euroopan taloudelliset voimat ylittävät roimasti Venäjän voimat.

        Venäjä etenee, mutta hitaasti.


    • Nyt Trump puhuu aivan hyvin: Putinin on lopetettava sota, muuten Venäjä tuhoutuu?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe