Pahoinvoiva nuoriso provosoi satanismilla

Anonyymi-ap

Alkuun totean, että valtaosa kristillisyydemme nuorisosta voi hyvin. Ne, jotka ivät voi, voivat taas pahemmin, kuin ennen. Aika muistuttaa 90-luvun lamaa, jolloin myös pahoinvointia oli paljon.
Somessa on voinut havaita, että huonosti voivat jakavat provosoidakseen sisältöä, jotka liittyvät erilaisiin ääriliikkeisiin. Uskovaisten kodin nuoret provosoi satanismilla, kun taas uskonnottomiin perheisiin syntyneet pahoinvoivat taas erilaisilla ääriliikkeillä.

Jos näet, että joku uskovaisen kodin nuori jakaa sisältöä satanismista, salaseuroista ja saatanan palvonnasta, he hakevat sillä vain huomiota. Moni myös avoimesti jakaa postauksia, joissa on väkivaltaa, päihteitä ja kristinuskon häpäisemistä. On äärimmäisen harmillista, että mielenterveyden palveluista on karsittu rahan puutteen vuoksi. Nuoriso hakee huomiota näillä ja haluavat, että saavat huomiota.

Itseäkin ahdistaa tää aika. Vaikka itse voi vielä hyvin, voimat ehtyy, kun näkee ympärillä paljon pahoinvointia, eikä itse kykene millään auttamaan.

3

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki ei siis provosoi satanismilla. Satanismi ja saatanan palvonta on eri asioita.
      Satanismi jaetaan teistiseen ja ateistiseen satanismiin. Ensimmäisessä uskotaan henkiolentoihin ja joissa saatanakin on oikea henki. Ateistinen satanismi ei usko lainkaan henkiolentoihin ja käyttää saatanaa symbolisessa merkityksessä.
      Osa provosoi antiteististisella materiaalilla, joka on siis aktiivista ja vihamielistä uskonnon vastustamista. Joku voi sanoa olevansa ateistinen satanisti ja antiteisti yhtäaikaa.
      Suomessakin toimii useampia satanistisia seurakuntia.

Azazelin tähti edustaa teististä satanismia.
      The Satanic Temple Finland taas ateistista ateismia.
      Lisäksi on liuta rekisteröimättömiä seurakuntia.

Hassuinta, mitä itse olen huomannut, nuori saattaa jakaa sekä azazelin tähden, että Satanic Templen sisältöä, vaikka toinen uskoo henkimaailmaan ja toinen kieltää sen olemassa olon. Johtopäätös: Huomionhaku. Nuori ei ilmeisesti ymmärrä rahtuakaan näistä, vaan haluaa vain huomiota provokaatiolla.

• Anonyymi

Mielenterveys ongelmien hoitoon menee nykyään vuosittan 10miljardia euroa.
      Eihän toi mikään ihme ole jos sitä ei löydy lisää.

• Anonyymi

...kristillisyydemme...niin justiinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5014
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1792
    3. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      1681
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      289
      1656
    5. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1625
    6. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1458
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1250
    8. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1190
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      69
      1141
    10. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1139
    Aihe