Minulla luottotiedot olleet aina kunnossa.
Olen varmaan erikoinen työtön
19
319
Vastaukset
- Anonyymi
Olenkin aina miettinyt, että kuka se on.
- Anonyymi
Onko ollut aina noin? Sain korjattua luottotietoni 2012 sen jälkeen ei ole maksuhäirintämerkintöjä kertynyt
Tulonsiirtomies, Hki. - Anonyymi
Sä olet jut hyvä noin kun olet. Ei pahastu toisten ironiasta, ei ala väittelee turhanpäiväisistä provoista, ja on sinut itsensä kanssa. Tasapaino löytyy itsestä, ei muiden arvosteluista ja itsensä muuttamisesta.
- Anonyymi
on se kumma kun ei ymmärrä sitä että tavaraa ja sälää ostetaan turhaan
esim kiinasta ihan paskaa tavaraa halpatyövoimalla tuotettuna ja sit muka ne rojut tuo onnea
ja sit on osamaksuvelkaa, kun luullaan että on varaa puolen vuoden jölkeen muka paremmin ja vihon viimeiseksi on pakko ottaa pikavippi ja sen jälkeen ihan kusessa raha-asioiden kanssa.
pintamuotia ostetaan ulkomailta postimyynnistä ja ne vaatteet on usein ihan kertakäyttö rättejä.
kaupat on täynnä kaikenlaiseja hoitomaamioita, ihan pelkkää vedätystä niiden tuomista avuista ja kaikkea muuta kemikaalia
kannattais lakata ostamasta ja töesäämästä turhuuteen ja sitten kun ostaa vaatteen ostaa laatua ja mistä todella pitää ettei jää kaappiin pitämättömäksi
itsella kaksi talvista toppatakkia jo 25 ja 20 vuotta vanhoja
samoin kahdet farkut 20 vuotta vanhoja ja yhdet samettihousut jotka olleet jo äidilläni aikoinaan varmaan 40 vuota vanhat
kenkiä joutuu ostamaan koska kävelen päivittäin 20 000 askelta
ihan tyytyväinenelämääni ja vähän väliä vien jo kauan sitten ostamiani muitakin tavaroita kiertoon ,- Anonyymi
Onko eläkeläislakki uutena ostettu vai äidiltä peritty?
- Anonyymi
Loistavia ajatuksia varsinkin vaatteiden käytöstä. Itselläkin on pari takkia, mitkä on
ostettu markkaikana, mutta vielä on vetoketjut ja taskut ihan ehjät.
Vain tyhmät sopulit ostavat joka sesonkiin uudet Hellyt Hansenit vaikka vanha
takki on aivan käyttökelpoinen. Vaatteet sekä pitää ostaa sesongin ulkopuolella,
jolloin ne saa todella edullisesti. Hajaparit ja poistolaarit ovat mannaa sillä niistä
löytyy laatutuotteita halvalla jos vain sattuu löytymään oikeaa kokoa.
Talousongelmia ei ole ollut ainakaan 55 vuoteen, vaikka 90-lun lamassakin
oli joskus tiukkaa kun menoja piti reilusti kuristaa. Ihan taviskin on kuitenkin
saanut hankituksi tilavan asunnon ja lukuisia autoja tuon ajanjakson aikana.
- Anonyymi
57v ikäisenä pitkäaikaistyöttömänä otin Nordeasta 40000€ kulutusluottoa asuntolainan korkoehdoilla. Laina-aika 10 vuotta ilman lyhennyksiä. Maksu kertasuorituksena laina-ajan päätyttyä.
Kävin kysymässä myös OP:sta mutta sieltä minut ajettiin ulos hyvin äänekkäästi.
Handesbanken toimi samoin mutta pienemmällä metelillä.- Anonyymi
Toimeentulotuellako ajattelit maksella takaisin? Vai onko joku hyvä sijoitus idea mielessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimeentulotuellako ajattelit maksella takaisin? Vai onko joku hyvä sijoitus idea mielessä?
Merkitsin Nordean osakesidonnaista säästövakuutusta koko summalla.
Sopimuksen mukaisesti makselin koko summan takaisin 10v laina-ajan päättyessä.
Nostin verotta pois alkuperäisen pääoman 40000€ jolla maksoin lainani ja jätin kertyneen pääoman muhimaan.
Nyt potissa on noin 120000€. Voisin nostaa haluamiani summia mutta niistä menisi vero.
Kuollessani ovat lapseni vakuutuksen edun saajina mutta he joutuvat silloin maksamaan pääomatulon veron.
Tilini varhaisen avaamiseni jälkeen on ko. pankin nimi vaihtunut useaan kertaan ja viimeinen muutos tapahtui pankkifuusion yhteydessä.
Olen aina hoitanut vähäiset ja joskus mittavammatkin ( asuntolainat ) tunnollisesti sopimusten mukaan.
Tunsin muutaman pankkinaisen joista eräs oli poikamiesajan kaverini vaimo.
Asuimme pari vuotta samassa pankkitalossa jossa minulla oli ulkopuolisen työnantajan työsuhdeasunto. Pankin johtajan asunnon ovi oli meitä vastapäätä.
Kyseisen dirikan kanssa menivät sittemmit polut ristiin jonka johdosta vaihdoin silloiseen Kansallis Osake Pankkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkitsin Nordean osakesidonnaista säästövakuutusta koko summalla.
Sopimuksen mukaisesti makselin koko summan takaisin 10v laina-ajan päättyessä.
Nostin verotta pois alkuperäisen pääoman 40000€ jolla maksoin lainani ja jätin kertyneen pääoman muhimaan.
Nyt potissa on noin 120000€. Voisin nostaa haluamiani summia mutta niistä menisi vero.
Kuollessani ovat lapseni vakuutuksen edun saajina mutta he joutuvat silloin maksamaan pääomatulon veron.
Tilini varhaisen avaamiseni jälkeen on ko. pankin nimi vaihtunut useaan kertaan ja viimeinen muutos tapahtui pankkifuusion yhteydessä.
Olen aina hoitanut vähäiset ja joskus mittavammatkin ( asuntolainat ) tunnollisesti sopimusten mukaan.
Tunsin muutaman pankkinaisen joista eräs oli poikamiesajan kaverini vaimo.
Asuimme pari vuotta samassa pankkitalossa jossa minulla oli ulkopuolisen työnantajan työsuhdeasunto. Pankin johtajan asunnon ovi oli meitä vastapäätä.
Kyseisen dirikan kanssa menivät sittemmit polut ristiin jonka johdosta vaihdoin silloiseen Kansallis Osake Pankkiin.Tulihan sitä KOP:n ovea kolkuteltua pankkikirja käsissä koko 70-luvun ja sen
jälkeen oltiin sitten Merita-pankissa ja edelleen Nordeassa.
Aina on sieltä laina lohjennut varsin helposti kun takaus vain riittää.
Onneksi en mennyt STS-orjaksi, kun kommareiden talousnerot kaatoivat senkin
samoin kun Euromarketin. Kun ei osata talousasioita niin ei vaan osata.
- Anonyymi
Kaikilla kunnon ihmisillä on ne luottotiedot kunnossa, hulttioilla ei .
- Anonyymi
Minullakin ovat luottotiedot olleet aina kunnossa. Kun ei ota kulutusluottoja tai pikavippejä, vaan elää sillä mitä on, ei tule ongelmia.
En ole kyllä koskaan ostanut verkostakaan yhtään mitään, liekö silläkin jotain tekemistä asian kanssa? En maksa myöskään verkkopankkitunnuksista.
Pitkäaikatyötön- Anonyymi
On hyvin selkeää ja yksinkertaista elää siten, että lähes joka kuukausi jää rahaa jäljelle.
Ylijäämän voi sitten laittaa talteen ja käyttää kun tulee joku suuri lasku tai sellainen
yllätysmeno, mikä ei sovi kuukauden budjettiin.
On erittäin järkevää kerätä vaikka kiduttavan pitkään sellaista 2-3 kuukauden menoja
vastaavaa vararahastoa, niin silloin ei mikään uusi meno kaada kuukauden taloutta.
Voi elellä huojentunein mielin, kun tilistä menee aina heti osa sivuun ja sitten niillä
lopuilla vaan sinnitellän se kuukausi. Onnistuu kun ei polta eikä juo eikä pelaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvin selkeää ja yksinkertaista elää siten, että lähes joka kuukausi jää rahaa jäljelle.
Ylijäämän voi sitten laittaa talteen ja käyttää kun tulee joku suuri lasku tai sellainen
On erittäin järkevää kerätä vaikka kiduttavan pitkään sellaista 2-3 kuukauden menoja
vastaavaa vararahastoa, niin silloin ei mikään uusi meno kaada kuukauden taloutta.
Voi elellä huojentunein mielin, kun tilistä menee aina heti osa sivuun ja sitten niillä
lopuilla vaan sinnitellän se kuukausi. Onnistuu kun ei polta eikä juo eikä pelaa.Tupakki on kallista. Ei ihme ettei rahat riitä, kun aski päivässä maksaa jo saman kuin ruoka-annos.
Tosiaan näin se järkevä talouden hoito sujuu, kun laittaa tietyn summan säästöön. Kuitenkin niitä yllätysmenoja tulee kaikille ja näin on helpompi vastata tarpeeseen. Ei tarvitse kulutusluottoja eikä pikavippejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lopuilla vaan sinnitellän se kuukausi. Onnistuu kun ei polta eikä juo eikä pelaa.Kerro omasta kokemuksesta, älä yleistä omaa näkemystäsi, sillä se on aina väärä, et voi millään tietää ihmisten asioita.
Ei kaikille jää rahaa jäljelle kuun lopussa, ole iloinen että sulle jää reilusti.
Ei kaikki pysty säästämään yhtään, joen ole iloinen että sinä pystyt reilusti säästämään.
Ei kaikki voi varavarastoa pitää ja monen talous kaatuu ylimääräisiin hankitoihin tms. Ole iloinen että sinulla riittä reilusti varavarastoa, etkä kaadu jos tulee yllättävä pakollinen meno, monet ei selviydy.
Ole iloinen että voit huojentuneena elää ja laittaa rahaa sivuun, kaikki ei voi.
JOten älä yleistä, kerro vain omasta kokemuksesta, sen tiedät muiden et.
- Anonyymi
On minullakin ollut luottotiedot aina. Olen ostanut luotolla vaikka mitä. Ostin perämoottorin luotolla joskus 9 vuotta sitten. Viimeksi ostin pleikkari vitosen mutta sitten sain rahaa pitkävedosta kun voitin 1200 euroa niin maksoin sen pleikkarin heti pois.
- Anonyymi
Samoin.
Kunnialla olen aina hoitanut vastuuni. Siksi olenkin köyhempi kuin kelan elättämät rikolliset ja huijarit.
Ne jotka saa hätöjä koko ajan , jättävät velat ja ostokset maksamatta niillä jää käteen satasia enemmän kuin sellaisella joka elää kunnollista elämää kelan tuilla.
Sitä suuremmalta vääryydeltä tuntuu kelan jatkuvat riistot ja uhkaukset. Eihän ne rikollisia haittaa. Ne vaan kieroilee mutta rehellisen satanistit ajaa masennukseen.
Älkää siksi MASENTUNEET kutsuko sitä sairaudeksi ikään kuin se olisi teidän syy. Jos ympäristö vainoaa orjiaan ja vankejaan niin masentuu eläimetkin ympäristönsä pahuudesta.- Anonyymi
Älkää hitossa masentuko , sillä nykyiset mielenterveysongelmat ovat jo muutenkin
kasvaneet räjähdysmäisesti.
- Anonyymi
Minulla on maksuhäiriöitä. Ensimmäinen tuli, kun minut määrättiin oikeudessa maksamaan tuhansien vahingonkorvaukset, enkä työttömänä pystynyt maksamaan.
Tuon jälkeen sitten ei enää ollut väliä vaan sai mennä kaikki sairaanhoito ym. laskut ulosottoon, koska kuitenkin maksuhäiriömerkintä 15 vuotta!
Tuloista ulosmitataan n. 20e/kk. joka ei kata kuin pienen osan koroista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755