Jeesus paransi mm. epileptikkoja ja herätti kuolleita pelkällä sanalla. Sokealle hän kuitenkin teki savesta ja syljestä tahnan jonka siveli silmiin. Miksiköhän sokeus on monimutkaisempi parantaa kuin herättää kuolleet.
Jeesuksen parannusmetodit
34
186
Vastaukset
- Anonyymi
Lasarus oli Jeesuksen ryyppykaveri. Sen näyttelijäsuorituksesta oli helpompi sopia. Eil se olisi antanut sorkkia silmiään, ei kuolleenakaan.
- Anonyymi
Jeesuksen suoritus meni vain siinä pieleen että meni parantamaan sapattina. Siitä syystä menetti henkensä. Juutalaiset eivät siitä pitäneet eikä ollut mahdollisuutta neuvotella asiasta, vaan ainut harkittava keino oli listiä Jeesus.
- Anonyymi
Onko näissä parannuskertomuksissa jokin ristiriita vai mitä aloittaja hakee?
Näitä ihmetarinoita on lähes joka uskonnossa eivätkä ne ole totta missään. Kuolleet eivät herää, kuolema on peruuttamaton tapahtuma. Sokeutunut voi kyllä saada näkönsä jos on lääke siihen mikä on sokeutumisen aiheuttanut ja joissakin tapauksissa on muinoinkin voitu löytää tuollaisia lääkkeitä.
Juutalaisten parissa ei tuollaista tietoa ollut mutta jos Jeesus sellaisen olisi tuntenut hänen olisi pitänyt yrittää auttaa muitakin ja opettaa salvan käyttö muillekin. Kätten päällepano parantaa korkeintaan jonkin henkisen asian, epilepsia on aivoperäistä eikä parane hokkuspokkuskostein.
Rooma Jeesuksen tuomitsi kuolemaan ja "listi" hänet, parempi olisi tietenkin jos hän olisi saanut elää elämänsä normaalisti loppuun, "Listiminen" tuotti vain uuden ja monesti hyvin julmasti toimivan uskonnon ja tosiasiassa kristityt eivät ole olleet sen lähimmäisen rakkaampia kuin muidenkaan uskontojen tunnustajat.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Näitä ihmetarinoita on lähes joka uskonnossa eivätkä ne ole totta missään. Kuolleet eivät herää, kuolema on peruuttamaton tapahtuma. Sokeutunut voi kyllä saada näkönsä jos on lääke siihen mikä on sokeutumisen aiheuttanut ja joissakin tapauksissa on muinoinkin voitu löytää tuollaisia lääkkeitä.
Juutalaisten parissa ei tuollaista tietoa ollut mutta jos Jeesus sellaisen olisi tuntenut hänen olisi pitänyt yrittää auttaa muitakin ja opettaa salvan käyttö muillekin. Kätten päällepano parantaa korkeintaan jonkin henkisen asian, epilepsia on aivoperäistä eikä parane hokkuspokkuskostein.
Rooma Jeesuksen tuomitsi kuolemaan ja "listi" hänet, parempi olisi tietenkin jos hän olisi saanut elää elämänsä normaalisti loppuun, "Listiminen" tuotti vain uuden ja monesti hyvin julmasti toimivan uskonnon ja tosiasiassa kristityt eivät ole olleet sen lähimmäisen rakkaampia kuin muidenkaan uskontojen tunnustajat.Suosittelen lukemaan KOKO KETJUN, toinen asia on sitten, että ymmärrätkö edes lukemaasi, sillä kohdalla on jatkuvasti ongelmia.
- Anonyymi
Peppi Pitkätossu jaksoi nostaa hevosen ilmaan.
Pysyikö Jeesus samaan?- Anonyymi
Mielenkiintoinen kysymys.
- Anonyymi
Konkreettisempi asia Raamatussa ihmetekoihin liittyen - kuin vain joidenkin kertojien luomat yksittäistarinat - on itse ihmetekojen 'luomisen idea sanan voimalla', josta syystä juuri tuo kyky oli suojattava sitomalla aika materiaan, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla 'jumalien kaltaiseksi' luomaan sanan voimalla.
Löytyy 1.Moos.3:22
Nimittäin 'tuo luominen' liittyy kvanttifysiikan mukaan atomiytimien reaktioiden seurauksien valintaan, joissa atomiytimissä ei ole aikaa ollenkaan, ja koska jo sata vuotta sitten todettiin, että mitään faktoja luonnonlakeja ei edes ole, vaan seurauksia voidaan tarkastella ainoastaan tilastollisina joukkoina, niin ihmeet ovat oleellinen osa meidän todellisuuden rakennetta.
Onhan Suomi ikään kuin edellä kävijänäkin tässä asiassa - osasihan Väinämöinen jo muinoin sanan voimalla laulaa Joukahaisen suohon.- Anonyymi
Kyseessä ei ole mikään uskon asia, usko tulee kuvaan mukaan vasta sitten, kun Paholainen saa uskovaisen uskomaan, että ihminen joutuu tekojensa vuoksi helvettiin, ellei palvo tälle Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa kiroukseksi kirottuna uhrinaan pahalla tiedolla. Tämä sen vuoksi, ettei uskova saa ihmeiden tekokykyä haltuunsa, vaan ihmistä voidaan alistaa rahan vallalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä ei ole mikään uskon asia, usko tulee kuvaan mukaan vasta sitten, kun Paholainen saa uskovaisen uskomaan, että ihminen joutuu tekojensa vuoksi helvettiin, ellei palvo tälle Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa kiroukseksi kirottuna uhrinaan pahalla tiedolla. Tämä sen vuoksi, ettei uskova saa ihmeiden tekokykyä haltuunsa, vaan ihmistä voidaan alistaa rahan vallalla.
Tämä on koko Raamatun ydintarina - hyvä tieto ja paha tieto, ja niiden suhde ihmeiden tekemiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on koko Raamatun ydintarina - hyvä tieto ja paha tieto, ja niiden suhde ihmeiden tekemiseen.
Ja jos yksikään uskovainen pystyy tekemään ihmeen tietoisesti uskomalla pahaan tietoon - pystyy vaikuttamaan atomiytimien toimintaan - on Luojajumalan materiasuojaus pettänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos yksikään uskovainen pystyy tekemään ihmeen tietoisesti uskomalla pahaan tietoon - pystyy vaikuttamaan atomiytimien toimintaan - on Luojajumalan materiasuojaus pettänyt.
Ja mitä tulee sokeuden vaikeaan parantamiseen, niin se ilmenee jo itse tarinasta, kun yrittää selittää uskovaisille, että jos te Jeesuksen nimeen, joka opetti moraalia ja etiikkaa, palvotte häntä karmealla tavalla kuoliaaksi kidutettuna viattomana uhrina ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, niin te myytte vain sielunne Paholaiselle, koska tämä itse sen helvetin omistaa, eikä Jumala, jonne helvettiin uhkaa teidät laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tulee sokeuden vaikeaan parantamiseen, niin se ilmenee jo itse tarinasta, kun yrittää selittää uskovaisille, että jos te Jeesuksen nimeen, joka opetti moraalia ja etiikkaa, palvotte häntä karmealla tavalla kuoliaaksi kidutettuna viattomana uhrina ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, niin te myytte vain sielunne Paholaiselle, koska tämä itse sen helvetin omistaa, eikä Jumala, jonne helvettiin uhkaa teidät laittaa.
Myös Martti Lutherilta löytyy mudasta ja syljestä tehty tahna, kun hän Vähä katekismuksensa liitteessä toteaa, että vaikka sitä laittaisi kastettavan sieraimiin ja KORVIIN, niin siitä ei ole mitään apua, kun kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elän ajaksi. Kyseessä on ilmestyskirjan 13. luvun Pedon merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Martti Lutherilta löytyy mudasta ja syljestä tehty tahna, kun hän Vähä katekismuksensa liitteessä toteaa, että vaikka sitä laittaisi kastettavan sieraimiin ja KORVIIN, niin siitä ei ole mitään apua, kun kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elän ajaksi. Kyseessä on ilmestyskirjan 13. luvun Pedon merkki.
Pedon merkkihän laitetaan juuri siksi tuon luvun mukaan, että on käytettävä ostamiseen ja myymiseen vain konkreettista rahaa. Jeesushan tarinassa viskoo rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja lupaa opettaa seuraajilleen ihmeiden tekemisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pedon merkkihän laitetaan juuri siksi tuon luvun mukaan, että on käytettävä ostamiseen ja myymiseen vain konkreettista rahaa. Jeesushan tarinassa viskoo rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja lupaa opettaa seuraajilleen ihmeiden tekemisen.
Ja kun luette vaikka tämänkin osion otsakkeita, niin jokainen aima jollakin tavalla liittyy aina vain Raamatun valetarinaan uskontona, kun Paholainen huijaa ihmiseltä sielun - on kirjoittaja sitten ateisti tai uskovainen. Tämä sokeus on aivan uskomatonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistanette, että mitä kirkko on vuosituhannet tehnyt ihmisille, joiden on edes epäilty omaavan samanlaisia - aikaisemmin yliluonnollisisi sanottuja - kykyjä, kuin Jeesuksen kerrotaan hallinneen. Tänä päivänä nämä kyvyt ovat osa tiedettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistanette, että mitä kirkko on vuosituhannet tehnyt ihmisille, joiden on edes epäilty omaavan samanlaisia - aikaisemmin yliluonnollisisi sanottuja - kykyjä, kuin Jeesuksen kerrotaan hallinneen. Tänä päivänä nämä kyvyt ovat osa tiedettä.
Ja juuri tästä syystä Raamatun tarina kokonaisuutena on noussut - uudella tavalla ymmärrettynä - aivan uuteen valoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri tästä syystä Raamatun tarina kokonaisuutena on noussut - uudella tavalla ymmärrettynä - aivan uuteen valoon.
Eikö tässä muuta ongelmaa olekaan, kuin niin ateistien kuin uskovaistenkin tuon uskon sokeuden voittaminen.
- Anonyymi
"Nimittäin 'tuo luominen' liittyy kvanttifysiikan mukaan atomiytimien reaktioiden seurauksien valintaan, joissa ..."
Itse olen myös tutkimuksissani tullut samantyyppiseen tulokseen että kaikki luominen palautuu kvanttifysiikkaan ja minulla on jo naju miten se on aikoinaan tapahtunut. Itse maailmankaikkeutta Jumalan ei tarvi muuttaa vaan luoda ihminen ym. jolla on kyky ottaa vastaan tietynlaisia energiavärähtelyjä ja aivot jotka voivat tästä infosta luoda "järkevän" kokonaisuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimittäin 'tuo luominen' liittyy kvanttifysiikan mukaan atomiytimien reaktioiden seurauksien valintaan, joissa ..."
Itse olen myös tutkimuksissani tullut samantyyppiseen tulokseen että kaikki luominen palautuu kvanttifysiikkaan ja minulla on jo naju miten se on aikoinaan tapahtunut. Itse maailmankaikkeutta Jumalan ei tarvi muuttaa vaan luoda ihminen ym. jolla on kyky ottaa vastaan tietynlaisia energiavärähtelyjä ja aivot jotka voivat tästä infosta luoda "järkevän" kokonaisuuden.Jos kuudessa päivässä luo ja seitsemännen päivän on levättävä FYYSISESTÄ rasituksesta, niin ei tarvitse olla Einstein keksiäkseen kuka on luonut ja mitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen myös tutkimuksissani tullut samantyyppiseen tulokseen että kaikki luominen palautuu kvanttifysiikkaan ja minulla on jo naju miten se on aikoinaan tapahtunut. Itse maailmankaikkeutta Jumalan ei tarvi muuttaa vaan luoda ihminen ym. jolla on kyky ottaa vastaan tietynlaisia energiavärähtelyjä ja aivot jotka voivat tästä infosta luoda "järkevän" kokonaisuuden.Koko ajan ja jostakin syystä kyllä ihmisillä on juuri hukassa tuo 'järkevä kokonaisuus'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen myös tutkimuksissani tullut samantyyppiseen tulokseen että kaikki luominen palautuu kvanttifysiikkaan ja minulla on jo naju miten se on aikoinaan tapahtunut. Itse maailmankaikkeutta Jumalan ei tarvi muuttaa vaan luoda ihminen ym. jolla on kyky ottaa vastaan tietynlaisia energiavärähtelyjä ja aivot jotka voivat tästä infosta luoda "järkevän" kokonaisuuden.Kyllä kai tiedät, että siellä atomiytimissä ei todellisuudessa olekaan juuri mitään - taitaa olla 99,9 prosenttia pelkkää tyhjää tilaa? Tietääkö joku tähän oikean luvun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai tiedät, että siellä atomiytimissä ei todellisuudessa olekaan juuri mitään - taitaa olla 99,9 prosenttia pelkkää tyhjää tilaa? Tietääkö joku tähän oikean luvun?
No, elämme siis joka tapauksessa vain ajatusuniversumissa - varsinaisesti materiaa ei ole edes olemassa, joka koostuisi atomeista, koska nekin ovat vain tyhjää täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, elämme siis joka tapauksessa vain ajatusuniversumissa - varsinaisesti materiaa ei ole edes olemassa, joka koostuisi atomeista, koska nekin ovat vain tyhjää täynnä.
Joten ei ole mikään ongelma sanoa vuorelle, että siirry täältä tuonne ja se siirtyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten ei ole mikään ongelma sanoa vuorelle, että siirry täältä tuonne ja se siirtyy.
Olette varmaan huomanneetkin?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen myös tutkimuksissani tullut samantyyppiseen tulokseen että kaikki luominen palautuu kvanttifysiikkaan ja minulla on jo naju miten se on aikoinaan tapahtunut. Itse maailmankaikkeutta Jumalan ei tarvi muuttaa vaan luoda ihminen ym. jolla on kyky ottaa vastaan tietynlaisia energiavärähtelyjä ja aivot jotka voivat tästä infosta luoda "järkevän" kokonaisuuden.Kuka tai mikä siis ottaa vastaan puhumasi energia värähtelyt?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tai mikä siis ottaa vastaan puhumasi energia värähtelyt?!
Tai mistä ajattelisit tällaisten energiavärähtelyjen tulevan? En tunne aihetta.
- Anonyymi
Jeesus kun tunsi kaikki ne pahan henkivallat mitkä sairauksia aiheuttaa ja nämä olivat Hänelle alamaisia ja tottelivat Jeesuksen käskyjä. Sama Jeesuksen omaava taito on myös meillä käytössämme.
- Anonyymi
Pistähän silmilläsi kiikarit oikein päin ja lue mitä edelle on kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - voijumalautaettänäitähullujariittää kirjoituskykyineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kuitenkin on se parantaja!!
... sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".
- Jumala - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - voijumalautaettänäitähullujariittää kirjoituskykyineen.
Niin, miten olisi ne ohjukset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kuitenkin on se parantaja!!
... sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".
- JumalaAhaa, saimme itse Jumalankin kirjoittamaan. Hienoa. Ongelmahan onkin vain se, että tuo Jumala tällä hetkellä on kirottuna helvetissä Jeesuksen nimeen miljardien kristinuskon palvojien voimin, heidän pahojen tekojensa puolesta uhrina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, saimme itse Jumalankin kirjoittamaan. Hienoa. Ongelmahan onkin vain se, että tuo Jumala tällä hetkellä on kirottuna helvetissä Jeesuksen nimeen miljardien kristinuskon palvojien voimin, heidän pahojen tekojensa puolesta uhrina.
Syytä olettaa, että siltä on kyllä evatty osallistumisoikeus ja ihminen joutuu ihan itse selvittämään sotkun, jonka on saanut aikaiseksikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1643110
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541809Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461764Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571620- 761542
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3351433Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771261The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201258- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251065