Ajattelin vastauskoon tultuani, että nyt koitti auvoisat ajat ja Jumala ompi linnani. Vaan toisin kävi, yllättäen huomasin etten saanut Jeesuksesta mitään iloa tai hyötyä, joten jonkin aikaa raamattua tutkiskeltuani päätin jättää kristinuskon taakseni. Sama hörhöily näyttää jatkuvan, minuakin pidettiin syntisenä hulttiona kun join kahvia ja vaatteeni olivat joskus vähän likaiset. Nykyään tutkin idän uskontojen salaisia oppeja ja ammennan niistä elin voimani.
En saa iloa Jeesuksesta
16
198
Vastaukset
Ajatteletko kaikissa ihmissuhteissakin vain hyötyä?
- Anonyymi
Haha, voi että, tässä on kyllä hauska vertaus! Jos mietitään oikeaa ihmisten välistä suhdetta – sanotaan vaikka ystävyyttä – niin se perustuu vuorovaikutukseen: molemmat osapuolet antavat ja saavat. Ystävät tukevat toisiaan, jakavat ilot ja surut, nauravat yhdessä ja tekevät elämästään vähän vähemmän tylsää. Mutta jos katsotaan tätä "suhdetta" Jeesukseen, niin sehän on vähän niin kuin yrittäisi olla ystävä näkymättömän ja äänettömän kaverin kanssa. Ei voi odottaa paljon tukea, jos toinen ei ole koskaan paikalla, ei koskaan vastaa puheluihin, eikä oikeastaan tee mitään...
t. Iloinen ateisti Anonyymi kirjoitti:
Haha, voi että, tässä on kyllä hauska vertaus! Jos mietitään oikeaa ihmisten välistä suhdetta – sanotaan vaikka ystävyyttä – niin se perustuu vuorovaikutukseen: molemmat osapuolet antavat ja saavat. Ystävät tukevat toisiaan, jakavat ilot ja surut, nauravat yhdessä ja tekevät elämästään vähän vähemmän tylsää. Mutta jos katsotaan tätä "suhdetta" Jeesukseen, niin sehän on vähän niin kuin yrittäisi olla ystävä näkymättömän ja äänettömän kaverin kanssa. Ei voi odottaa paljon tukea, jos toinen ei ole koskaan paikalla, ei koskaan vastaa puheluihin, eikä oikeastaan tee mitään...
t. Iloinen ateistiNiin siis sulla ei ollutkaan suhdetta Jeesukseen? Ymmärrän kyllä että raamatun luku ilman pyhän Hengen voimaa on tylsää eikä sitä kauan jaksa.
- Anonyymi
" yllättäen huomasin etten saanut Jeesuksesta mitään iloa tai hyötyä "
Minä olen saanut iloa ja sen lisäksi toivoa. Juuri toivoa, toiveikkuutta pijän suuressa arvossa, se on mulle se elinvoimanlähje, jota sä hajet saatanalta, ijän epäjumalanpalvonnoissa saatana on tehnyt pitkälliset yötyöllisytensä, saatanan epäjumalanpalvonnoissa/uskonnoissa on sama saatanallinen leimallisuutensa, jonka Jumala havaitsee, ja jotkut kuilla on siihen harjaantuneet henkelliset aistinnot, niitä vertaillessa saatanan leimallisuuvet sieltä vastaantullessa.
Likakaivosta haet helpotusta. Olit jo oikealla Lähteellä, mutta lähjuit eksyksin, hömelö.
Hyötyä on Jeesuksesta jo nyt, tosin jos etsit tunnekokemuksija niin ne outtaa ylöstempauksen jälkeen autuvaallisutena. Ylösottoon ei ole enää kauvan aikaa.
"Ylöstempaus tapahtuu 2020luvulla." -Juhani Laukkonen
" Maan 6000v ikä täyttyy 2020-luvulla." -Juhani Laukkonen
Pidän tätä ajallisuuven suurjännittävällistä arvijota suurellis kiinnostavallisena ja täysin mahjollisena.
Selef Urge - Anonyymi
Miksi et saa siitä iloa? Se takia koska Raamattu on korruptoitunut ja muokailtu jatkuvalla syötöllä koko historiansa ajan. Olen lukenut Raamatun 300 luvun käsikirjoituksen ja se ei ole sama mikä sinulla on kotona. 300 luvun raamatussa esim Markuksen evankeliumi loppuu töksäyttäen ilman ylös nousemus kertomusta. Kaikki kuolleista herättämiset, sairaiden parannukset ja ihmeteot tulevat pakanuudesta. Pakana Jumalilla oli inkarnaatioita ja neitsyydestä syntymistä ja ihmetekoja. Ennen Raamattua uskonto oli kreikkalainen mytologia joka muovautui myöhemmin juutalaisuudeksi ja kristinuskoksi. Kreikkalaisesta mytologiasta apollolla oli myös kyky parantaa sairaita ja tehdä ihmeitä kuten jeesuksella
- Anonyymi
Lähes kaikki Raamatun jutut on otettu suoraan kreikkalaisesta mytologiasta kuten apolllo ja jeesus
- Anonyymi
Paavali kävi pitämässä puheita Kreikassa ja siellä kyllä kreikkalaiset olivat kovin kiinnostuneita kuulemaan jumalista ja Paavali sanoikin heille että teillä on täällä paljon jumalia ja kuvia niistä. He kuuntelivat mielenkiinnolla siihen asti kun Paavali kertoili tarinaa, mutta kun puhe kääntyi siihen että ei ollut kyse tarusta jota huvin vuoksi kerrottiin, vaan että usko vaikutti ihmiseen, ihmisen piti myös elää sitä, eivät kreikkalaiset enää halunneet kuulla, vaan sanoivat että tämä tänään, tule huomenna kertomaan lisää.
Siinä oli huomattava ero kreikkalaisten taruston ja uuden liiton uskon välillä. - Anonyymi
Tietenkin myös monille uskoville Raamattu on vain kuin kreikkalainen tarusto josta selitellään ja väitellään, mutta ei ajatella että kaiken sen takana on elävä vaikuttava Jumala.
- Anonyymi
Minulla on ollut onni kasvaa hiljaa Raamatun ymmärtämättömästä lukijasta hiljalleen oivallusten ja ihmeitten kautta huomaamaan, että nykyiset hyväksytyt Raamatut, ovat puhdasta Jumalan sanomaa ihmiskunnalle. On valtava ilo, kun huomaa Raamatun heräävän koko loistoonsa, Pyhän Hengen opastuksessa. Samoin alkoi henkilökohtainen, vuorovaikutteinen suhde toimia, kolmiyhteisten persoonien kautta. Vaikka paholainen aloitti kiusantekonsa, ei se voi minulle mitään henkilökohtaisesti. Mutta se käy kimppuuni ateististen ihmisten kautta vaikuttaen. Mutta demonit karkoitan Jeesuksen valtavan nimen voimalla. käsken ne pois ikuisiksi ajoiksi, eikä ne koskaan palaa. mutta vielä joku joskus yrittää onneaan, Taitavat olla jo lopussa. Idänuskonnot ovat demonisia, mutta niissä on Raamatun Taivaan Isän ja Jeesuksen opetuksien vaikutteita, niiden hyvyyttä korostavissa osioissa. Kaikki hyvyys on Raamatusta ja Jeesukselta perittyä,, eikä päinvastoin, kuten he mielellään väittävät. Itse olen vanha guru . Jätin nämä meta fyysiset ontologiat aikoja sitten pois, koska sama hyvyys on Raamatun Jumalalla, mutta konkreettisesti, näin lihan kahleissakin tajuttavissa.
- Anonyymi
Olipa värikäs kertomus! Mutta täytyy kyllä hymyillen todeta, että taitaa se sinun olematon mosaiikkijumalasi olla koottu vähän joka puolelta – idän vaikutteet mukaan lukien. Raamattu kun ei putkahtanut taivaasta valmiina kirjapakettina, vaan sen tarinat ja opit ovat peräisin muinaisten kulttuurien sekoituksesta. Vanhan testamentin jumala on ilmiselvästi saanut piirteitä Lähi-idän muinaisista uskonnoista, ja Uuden testamentin ajatus pelastuksesta ja sielun ylösnousemuksesta kuulostaa kumman paljon idän uskontojen henkiseltä jatkumolta.
Idänuskonnot demonisia? Höpöhöpö. Jos niiden hyvyys on "peräisin Raamatusta", niin miten selität niiden syntyneen ennen Raamatun Jumalan ideaa? Vai olisiko sittenkin niin, että ihmiset ovat aina keksineet hyveitä ja arvoja ilman mitään taivaallista postikonttoria? Jeesuksen opetukset, kuten lähimmäisenrakkaus, eivät ole mitään ainutlaatuista Raamatussa – samanlaisia ajatuksia löytyy kaikkialta maailmasta, ihan ilman "paholaisen" sekaantumista.
Demonien karkottaminen Jeesuksen nimessä kuulostaa kyllä dramaattiselta, mutta vähän epäilen, että demonit ovat enemmän mielikuvituksen tuotetta kuin todellisia häiriköitä. Jos ne nyt ovat "jo lopussa", niin ehkä maailmassa on enemmän järkeä ja vähemmän pelottelua kuin aiemmin? Onnea siis uuden "guruton" elämäsi kanssa, mutta muistutuksena: hyvä ei tarvitse mitään yliluonnollista lähdettä ollakseen totta!
t. Iloinen ateisti
- Anonyymi
Oletko lukenut Merlin Carothers kiitos kirjat? Kannattaa lukea. Jos iloa kaipaat sitä tulet saamaan ja mikä tärkeintä pääset lähemmäksi Jeesusta.
- Anonyymi
Muistui mieleeni Raamatun kertomus, kun moni lähti seuraamaan Jeesusta.
Mutta syynä olikin siis pelkkä hyödyn tavoittelu.
Miten Jeesus toimikaan siinä kohtaa ?
24 Kun siis kansa näki, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensa, astuivat hekin venheisiin ja menivät Kapernaumiin ja etsivät Jeesusta.
25 Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"
!
26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
!
28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.- Anonyymi
Täytyy lisätä vielä tähän se syy, miksi sinäkin petyit.
Nykyään ymmärtämättömät uskovat houkuttelevat lupaamalla n.s "kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista", vaikka ei Raamattu oikeasti upaa uskovalle mitään ruusuista elämää täällä maan päällä.
Uskovan tulisi kerätä niitä pysyviä aarteita, eli Hengellisiä aarteita Taivaaseen, eikä maallisia maan päällä, sillä totuus on se, että "käärinliinoissa ei ole taskuja", eikä maallisia siten saa mukaansa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy lisätä vielä tähän se syy, miksi sinäkin petyit.
Nykyään ymmärtämättömät uskovat houkuttelevat lupaamalla n.s "kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista", vaikka ei Raamattu oikeasti upaa uskovalle mitään ruusuista elämää täällä maan päällä.
Uskovan tulisi kerätä niitä pysyviä aarteita, eli Hengellisiä aarteita Taivaaseen, eikä maallisia maan päällä, sillä totuus on se, että "käärinliinoissa ei ole taskuja", eikä maallisia siten saa mukaansa !Laitetaan nyt vielä se Raamatunpaikka tähän edelliseen liittyen:
Matteus 6
19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
- Anonyymi
Joo sama täällä. Ei auttanut ristus vaan ihan itse piti elämä saada siihenkin muotoon mitä se nyt on… kovaa työtä ja tekemistä, onneksi välillä saa levähtää ja nauttia työnsä hedelmistä! Ei se elämä saa olla myöskään pelkkää työtä. Tässä elämässä ei ole jeesuksella mitään sijaa.
- Anonyymi
Jep.
Varsin loppuun kaluttu luu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1362391Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1941137Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1041011Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa388922Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296868- 65833
- 53831
- 46809
- 85797
- 51723