Jos hallituksen näkemys ja todellisuus on ristiriidassa, niin sen pahempi todellisuudelle. Hallitus aikoo mullistaa päätöksenteon tueksi tietoa kokoavat tiedepaneelit ja siirtä ne suoraan Valtioneuvoston kanslian alaisuuteen kontrollin koventamisseksi.
Ilmastopaneelin entinen puheenjohtaja Markku Ollikainen arvioi, että uudistus heikentäisi ilmasto- ja luontokysymysten analyysia. Ollikainen luulee lausumaansa "kritiikiksi", mutta sehän kertoo hallitukselle, että Ollikaisenkin mielestä uudistus toimii, kuten sen on suunniteltu toimivan.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010977025.html
Hallitus lopettaa ilmastonpaneelin, koska tieteen tulokset eivät vastaa hallituksen ideologiaa
26
154
Vastaukset
- Anonyymi
Hallitus lopettaa ilmastonpaneelin, koska tulokset eivät vastaa todellisuutta. Möllikäisellä on hätä tietysti kädessä.
- Anonyymi
Ja joku gradunsa kopioimalla maisteriksi päässyt valtiotieteilijä ymmärtää hiilen kierron paremmin kuin alaa koko aikuisikänsä tutkinut alalta väitellyt tohtori?
Jostieteen johtopäätökset ovat ristiiriidassa hallitusohjelman kanssa, niin tietenkin hallitusohjelma on oikeassa?
- Anonyymi
Niinhän Trumpkin tekee USA:ssa. Ideologia edellä, ei tieteestä ja asiantuntijpoista niin väliä. Käsrijoitähän ovat NE muut..esim. tulevat sukupolvet.
- Anonyymi
🤣Sinä itse menet ideologia edellä. Etkä edes tiedosta sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Medialla on suuri vaikutus, keskiajalla moni uskoi noitiin, tänä päivänä "ilmastomuutokseen".
- Anonyymi
Voihan sitä aina lähteä Marsiin pakoon jos on massia 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieteen menetelmä on paras ihmiskunnan keksimä tapa saada tietoa ympäristöstämme.
Et taida raukkaparka ymmärtää miten monen tieteen tuloksen on täytynyt osottautua toimiviksi, jotta pystyit tuonkin tyhmyyden tälle palstalle postaamaan?
- Anonyymi
Kohta ainoa maa Kioton sopimuksessa on Suomi, joka maksaa vähäisen teollisuutensa käytöstä muulle maailmalle.
Ei järki tätä maata pakota.- Anonyymi
Tai sitten ollut vielä ainoa jolla järkeä on. No puuta päin kuten muutkin. Viimeinen sammuttaa valot.
- Anonyymi
Ahneus, narsismi ja hedonismi voittivat.
- Anonyymi
Viimeinen siivoaa pöydän. Siinä trumpetistipersujen ajatusmaailma. Muut voi sitä ennen sikailla mielinmäärin.
- Anonyymi
Kiinassa, Intiassa ja indonesiassa on hiilen käyttö lisääntynyt.
- Anonyymi
Mihin ilmastopaneelia tarvitaan? Hallituksella ja eduskunnalla on lainsäädäntötyössä kaikki asiantuntijatieto käytettävissään. Lain valvojat eivät taas kysele ilmastopaneelin kantaa vaan lukevat mitä lakikirjassa seisoo.
- Anonyymi
Ilmastopaneelin tehtävvä oli koota tuo asiantuntijatieto, mutta kun tieteen johtopäätökset eivät sovi laitaoikeistolaisen hallituksen agendaan, niin he ratkaisevat ristiriidan lopettamalla tieteen johtopäätösten kuuntelemisen.
- Anonyymi
Juurikas näin. Eli säädetään laki, jonka puitteissa ilmastonmuutosta ei voi olla. Lainvalvonta varmistaa, ettei mitkään "ilmastopanelit" jatka myyräntyötään lakia vastaan.
Persuilla on USA:ssa hyvä malli pahassa.
- Anonyymi
Orkku Mallikaista pitikin kuunnella liian kauan.
- Anonyymi
Valtiovelan lisäksi oikeisto niin Suomessa kuin USA:ssa haluaa jättää tuleville polville myös ilmastovelkaa.
- AnonyymiUUSI
Saatiin turha viherverotus kuriin, siitä hallitukselle kiitos.
Marinin hallitus oli sikakallis Suomelle, typeryyttä,koronaflunssan paisuttelu, fortumin miljaditappiot, sosialismin rakenelua. Hävettävää toimintaa!!
- AnonyymiUUSI
Naurettavaakuvitella, että ilmastoa voitaisiin säädellä jollakin paneeleilla....vai onko siinä jokin säätöruuvi ja termostaatti???????????
- AnonyymiUUSI
Keinu on heilautettu. Lämpeneminen jatkuu, vaikka päästöt lopetettaisiin huomenna.
- AnonyymiUUSI
Päästöjen lopettamisella välittömästi voitaisiin lämpenemistä hillitä parin asteen verran. Hillintä ei tunnu trumpilaisia kiinnostavan. Drill, baby, drill ja God bless America.
- AnonyymiUUSI
Mitään paneeleja ei enää tarvita itsestään selvää asiaa vatvomaan. Tarvittaisiin keinoja, joilla päästöt saadaan loppumaan. Mitä nopeammin, sitä parempi ilmaston kannalta.
- AnonyymiUUSI
Päästöt kyllä loppuvat aikanaan fossiilivarantojen hupenemisen myötä. Nopeutetulla vähentämisellä voitaisiin rajata lämpenemistä parhaimmillaan pari astetta. Tämä ei tunnu nyt maailman mahtimiehiä kiinnostavan.
- AnonyymiUUSI
Oikeistossa ei ymmärretä vaikeita asioita niin "silloin niitä ei ole". Yksinkertaisille uppoaa ainoastaan yksinkertaiset asiat, jos nekään. Lopuksi "lakkauttavat tai saksivat" toisensa.
- AnonyymiUUSI
Tai sitten oikeisto ei ylläpidä illuusioita, joissa kuvitellaan voitavan tehdä mahdottomia asioita ,,,realismi ei ole seksikästä tokikaan..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten oikeisto ei ylläpidä illuusioita, joissa kuvitellaan voitavan tehdä mahdottomia asioita ,,,realismi ei ole seksikästä tokikaan..
Juuri näin asia on. Komppaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345518Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4852519Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271339JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51275En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171049Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7954- 61868
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43853Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4847HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193796