Jatkamme näitä vanhojen liikenneturmien kertomuksia hartaana toiveena, että näistä lukijat ottaisivat opiksi, eivätkä ajaisi noin tyhmästi.
Kaksi ihmistä kuoli ja yksi loukkaantui hengenvaarallisesti kahden henkilöauton törmäyksessä Lahdentiellä maanantaina aamupäivällä. Mäntsälän Ohkolassa lähellä Järvenpään rajaa sattunut onnettomuus tukki nelostien klo. 10.10:n ja 13:n väliseksi ajaksi. Liikenne ohjattiin kiertotielle.
Törmäys tapahtui, kun jäinen ja osin irtolumen peittämä moottoriliikennetie yllätti toista onnettomuusautoa kuljettaneen vuonna 1953 syntyneen hollantilaisnaisen. Pohjoiseen päin matkalla ollut nainen ohitti rekkaa, kun hänen ohjaamansa henkilöauto lähti heittelehtimään. Auto syöksyi oikea kylki edellä vastaan tulleen henkilöauton keulaan. Molemmat ohittavassa hollantilais autossa olleet naiset kuolivat. Heistä toinen oli myös 1953 syntynyt ja Itävallan kansalainen. Vastaan tullutta henkilöautoa kuljettanut vuonna 1952 syntynyt helsinkiläisnainen siirrettiin Töölön sairaalaan. Hänen autossaan ollut turvatyyny laukesi, mutta ei varjellut hengenvaaralliselta loukkaantumiselta. Onnettomuuspaikalla tie kaartaa pohjoiseen mentäessä loivasti oikealle. Vaikean kelin oletetaan olleen merkittävänä tekinänä tapahtuneessa. Autoissa ei havaittu teknistä vikaa. Tutkijalautakunta selvittää törmäyksen syytä.
kommenttia: tässä oli kerrottu uutinen ilman epäillään koru sanaa ja muutoinkin tuolloin uutiskerronta poikkeaa nyky käytännöstä, jossa kliseinä käytetään vaaransi liikenenttä termiä. Kelin sanottiin olleen vaikean, mitä sanaa ei uskalleta enää käyttää, vaan tilalle on tullut nykytrendinä haastava keli, eli kaikki kelit ovat nykyään vaasn tuota haastavaa, eikä alkuperäistä vaikeaa. Vaikean kelin myös oletettiin silloin olleen merkittävänä tekijä, eikä sen epäilty olleen sitä. Silloinkaan ei kuitenkaan kehdattu sanoa asiaa suora selkäisesti, että kuski teki merkittävät ajovirheet. Jos kuski olisi tajunnut ja hänellä olisi ollut sitä liikenteen peli silmää, hän ei olisi lähtenyt ohittelemaan, vaan pysytellyt turvallisesti rekan perässä. Kuskilla ei ollut minkäänlaista hajua liukkaassa kelissä ajamisesta, eli hän tajusi vaan sen yhden asian, eli aina pitää mennä lujaa, eikä jäädä "hitauden apostoliksi," jota irvailu sanaa epäillään trolli eläkeukko aina käyttää ja varmaan hän ei nytkään malta olla irvailematta tätä avausta. Lisäksi hänelle ukkelille kaikki mitä liikenteessä ikinä sattuukaan, ovat vaan pelkkää vahinkoa ja huonon kelin syytä, eli ei koskaan kuskin.
Kaksi kuoli kolarissa Mäntsälässä 31.12.1996
22
258
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyautot ei olisi joutuneet sivuluisuun tuollaisessa tilanteessa, kiitos ajonvakautuksen.
Siitä olen samaa mieltä että ohittaminen on usein turhaa ja jos olosuhteet on huonot, se kannattaa jättää tekemättä.- Anonyymi
Me viisaat autoilijat olemme aina samalla linjalla siinä, että ohittelu on usein aivan turhaa. Se mikään vahinko ole, kun lähdetään tahallaan liukkaalla kelillä rekkaa ohittelemaan. On lukemattomia kertoja käynyt väärin, eli ohittaja menettää autonsa hallinnan eikä kerkiä pois edestä vastaan tulevan tieltä ja aiheuttaa näin itselleen ja muille turmion
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me viisaat autoilijat olemme aina samalla linjalla siinä, että ohittelu on usein aivan turhaa. Se mikään vahinko ole, kun lähdetään tahallaan liukkaalla kelillä rekkaa ohittelemaan. On lukemattomia kertoja käynyt väärin, eli ohittaja menettää autonsa hallinnan eikä kerkiä pois edestä vastaan tulevan tieltä ja aiheuttaa näin itselleen ja muille turmion
"Viisaat" autoilijat on sillä linjalla, ettei mitään ja missään kannata ohittaa.
Tuo vakaa käsityksensä kumpuaa siitä tosiasiasta , että kun oma ajokykynsä on lähinnä sitä rattijuopon tasoa, niin ei se normi ihmisillä saisi olla sen parempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Viisaat" autoilijat on sillä linjalla, ettei mitään ja missään kannata ohittaa.
Tuo vakaa käsityksensä kumpuaa siitä tosiasiasta , että kun oma ajokykynsä on lähinnä sitä rattijuopon tasoa, niin ei se normi ihmisillä saisi olla sen parempaa.Mitäs vikaa näet siinä, ettei halua ohitella ja näin pelata varman päälle ja elää näin kauan tässä matoisessa maailmassa. Viis niistä ajo kyvyistä, vaan tärkeintähän toki on se, että selviää elämänsä aikana liikenteestä hengissä ja myös niin, ettei vie muitten henkeä toheloilla ajo tavoillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs vikaa näet siinä, ettei halua ohitella ja näin pelata varman päälle ja elää näin kauan tässä matoisessa maailmassa. Viis niistä ajo kyvyistä, vaan tärkeintähän toki on se, että selviää elämänsä aikana liikenteestä hengissä ja myös niin, ettei vie muitten henkeä toheloilla ajo tavoillaan.
Se ettei ajo-ja huomiokykynsä vakavan puutteen takia kykene liikkumaan liikenteessä muiden tahtiin, ei ole mitenkään viis veisattava asia, vaan asiahan on päinvastoin.
Tuolla kykenemättömyydelläsi aiheutat vaara tilanteiden lisäksi onnettomuuksia ja hidastusta, haittaa ja häiriötä liikenteessä.
Joten tuo tuo ajokykysi puute on sitä toheloa ajotapaa liikenteessä.
- Anonyymi
Epäillään trolli ja hitauden apostoli on yhdistäneen voimansa ja tyhmyytensä alkaen nourimaan noita vuoden yksi ja kaksi tapahtuneiden onnettomuuksien uutisointi juttuja. Nämä mielenvikaiset ei tietenkään ymmärrä sitä mitä ensimmäinen kommentoija tuo esiin, koskien tuo ajan ja tämän päivän autojen turvavarusteiden eroja.
Joten kyse on jälleen juurikin hitauden apostolin oman huonon ajokykynsä puolustelusta ja sen markkinoinnista ajokykyisille ihmisille.
Arvoisat ajokyvyttömät "viisaat" voisi myös kyvyttömyytensä lisäksi tunnustaa sen tosiasia, että haastavalla kelillä niitä onnettomuuksia sattuu enemmän kuin hyvällä kelillä, ja harva jos yksikään onnettomuus on todistettu tahalliseksi, joten ylipäätään vahingostahan niissä on aina kyse.- Anonyymi
sinulle ei kukaan halua kommentoida !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinulle ei kukaan halua kommentoida !
Sinun kuitenkin oli suoranainen pakko esittää kommenttisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kuitenkin oli suoranainen pakko esittää kommenttisi.
Eihän tuo ollut mikään kommentti, vaan viisas neuvo olla jaarittelematta tuollaisen typeryksen kanssa, jonka tarkoitus on vaan irvailla ja vääristellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo ollut mikään kommentti, vaan viisas neuvo olla jaarittelematta tuollaisen typeryksen kanssa, jonka tarkoitus on vaan irvailla ja vääristellä.
Vääristeleviä kommentteja viljeleviä asennevammaisia hyypiöitä on valitettavan paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo ollut mikään kommentti, vaan viisas neuvo olla jaarittelematta tuollaisen typeryksen kanssa, jonka tarkoitus on vaan irvailla ja vääristellä.
Tokihan tuo vähän hömelön yksilön möläytys käy kommentista, siinä kuin sinunkin mielipuolisuudesta kumpuava mielipiteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääristeleviä kommentteja viljeleviä asennevammaisia hyypiöitä on valitettavan paljon.
Sinun lisäksi nousee ensimmäisenä mieleen palstalla meuhkaavat muutamat "viisaat", ajo-ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle vajonnet ikäkuskit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun lisäksi nousee ensimmäisenä mieleen palstalla meuhkaavat muutamat "viisaat", ajo-ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle vajonnet ikäkuskit.
Mistä tiedät kuka anonyymi on kukakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät kuka anonyymi on kukakin?
Ensikäden huomio näissä viisaiden kirjoittajain kommenttien mollaajissa on se, etteivät he lainkaan kykene perustelemaan mielipiteitään, niinkuin viisaat ovat aina tehneet, eli siitä kiitos heille. On antoisaa lukea sellaisia kommentteja, jossa asiat perustellaan kunnolla. On uskottavaa, että on vain yksi nimeltä mainittu trulli, nimeltään eläkeläisukko, joka on jokaisen irvailu kommentin takana. Hänen leipä työnsä onkin vaan trollata, eli panna liikenne turvallisuus asiat aina nurin, kun viisaat niitä tuo esiin. Esim. kun ns. viisaat autoilijat kertoo turva välin pitämisen tärkeydestä, niin eläkeläis trollari heti kärppänä rientää teilaamaan hyvät neuvot sanomalla, ettei esim. vauhdilla ole mitään merkitystä onnettomuuksien syntyyn, vaan tahtoo tuudittaa kaikki lukijat siihen harhaluuloon, että kaikki on vaan pelkkää sattumaa ja onnettomuuksia, joille ei mahda kukaan mitään ja että vähänkin muita pienempi ajonopeus on samaa kuin ajo kyvytön ja rattijuopon tasolle taantunut .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensikäden huomio näissä viisaiden kirjoittajain kommenttien mollaajissa on se, etteivät he lainkaan kykene perustelemaan mielipiteitään, niinkuin viisaat ovat aina tehneet, eli siitä kiitos heille. On antoisaa lukea sellaisia kommentteja, jossa asiat perustellaan kunnolla. On uskottavaa, että on vain yksi nimeltä mainittu trulli, nimeltään eläkeläisukko, joka on jokaisen irvailu kommentin takana. Hänen leipä työnsä onkin vaan trollata, eli panna liikenne turvallisuus asiat aina nurin, kun viisaat niitä tuo esiin. Esim. kun ns. viisaat autoilijat kertoo turva välin pitämisen tärkeydestä, niin eläkeläis trollari heti kärppänä rientää teilaamaan hyvät neuvot sanomalla, ettei esim. vauhdilla ole mitään merkitystä onnettomuuksien syntyyn, vaan tahtoo tuudittaa kaikki lukijat siihen harhaluuloon, että kaikki on vaan pelkkää sattumaa ja onnettomuuksia, joille ei mahda kukaan mitään ja että vähänkin muita pienempi ajonopeus on samaa kuin ajo kyvytön ja rattijuopon tasolle taantunut .
Ensikäden huomio näistä "viisaista" ikäkuskeista on se, että kun ajo-ja huomiokykynsä on vajonnut sille kuuluisalle rattijuopon tasolle, eikä näin ollen ole kykyä pysyä liikenteen rytmissä, joka tietenkin heitä vietävästi harmittaa, niin puolustukseksi ovat keksineet, että kaikki ajokykyiset on kaahareita ja muista välittämättömiä toheloita.
Tosiasiahan noista "viisaiden" ylistetyistä neuvoista ja on se, että jokaisen pitäisi aina ja joka paikassa ajaa muita enemmän tai vähemmän hitaammin, joka olisi ainoa tai sille ettei liikenne onnettomuuksia enää ylipäätään sattuisi ollenkaan.
Se näiltä "viisailta" tosin unohtuu, että tuo ajotapansa joka hidastaa, haittaa ja häiritsee liikennettä on omiaan luomaan vaaratilanteita ja pahimmillaan aiheuttaa onnettomuuksia.
Joten jos nämä kehumasi "viisaat" tosiaan olisivat liikenneturvallisuutta edistävällä mielellä liikkeellä, niin paras teko turvallisuuden lisäämiseksi olisi heiltä lopettaa yleisessä liikenteessä kuskina oleminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät kuka anonyymi on kukakin?
Vuosia jatkuneesta kirjoitustyylistä monikin kommentoija on tunnistettavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia jatkuneesta kirjoitustyylistä monikin kommentoija on tunnistettavissa.
Ei sulla elämää sitten ole, jos olet vuosia täällä verrannut ihmisten kirjoitustyylejä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensikäden huomio näistä "viisaista" ikäkuskeista on se, että kun ajo-ja huomiokykynsä on vajonnut sille kuuluisalle rattijuopon tasolle, eikä näin ollen ole kykyä pysyä liikenteen rytmissä, joka tietenkin heitä vietävästi harmittaa, niin puolustukseksi ovat keksineet, että kaikki ajokykyiset on kaahareita ja muista välittämättömiä toheloita.
Tosiasiahan noista "viisaiden" ylistetyistä neuvoista ja on se, että jokaisen pitäisi aina ja joka paikassa ajaa muita enemmän tai vähemmän hitaammin, joka olisi ainoa tai sille ettei liikenne onnettomuuksia enää ylipäätään sattuisi ollenkaan.
Se näiltä "viisailta" tosin unohtuu, että tuo ajotapansa joka hidastaa, haittaa ja häiritsee liikennettä on omiaan luomaan vaaratilanteita ja pahimmillaan aiheuttaa onnettomuuksia.
Joten jos nämä kehumasi "viisaat" tosiaan olisivat liikenneturvallisuutta edistävällä mielellä liikkeellä, niin paras teko turvallisuuden lisäämiseksi olisi heiltä lopettaa yleisessä liikenteessä kuskina oleminen.Vanhaa paskaa ja hapautusta jauhat, kun mitään uutta sanottavaa ei pärekori päässäsi tietenkään synny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun lisäksi nousee ensimmäisenä mieleen palstalla meuhkaavat muutamat "viisaat", ajo-ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle vajonnet ikäkuskit.
Miksi herjata viisaita kuskeja, kun hehän ajavat kiltisti ja huomioivat muut liikenteessä, eritoten suojatietä ylittäviä. Nuo sun herjauksesi viisaista kuskeista ovat täysin mielipuolisia ja kateuden katkeria vuodatuksia, kun et itse osaa viisaita ajatuksia kirjoitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sulla elämää sitten ole, jos olet vuosia täällä verrannut ihmisten kirjoitustyylejä?
Toki mulla elämä on aivan kohdillaan ja huomiokyky myös, koska monihan palstaa seuraa seuraa ja jopa joskus kommenttinsa sekaan heittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaa paskaa ja hapautusta jauhat, kun mitään uutta sanottavaa ei pärekori päässäsi tietenkään synny.
Samaa vanhaa, sitä epäillään trolli ja pari muuta, ajo-ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle vajonnutta, autolla ihmisen päälle ajanutta "viisasta" ikämiestä aina vaan ohjeissaan jauhaa. Joten mihin muuhun sitä pitäisi näille "äly" siis älyttömille veikoille vastata kuin siihen vanhaan miten kokoajan kommenteissaan täysjärkisiä ajo-ja huomiokykyisiä kuskeja mollaavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi herjata viisaita kuskeja, kun hehän ajavat kiltisti ja huomioivat muut liikenteessä, eritoten suojatietä ylittäviä. Nuo sun herjauksesi viisaista kuskeista ovat täysin mielipuolisia ja kateuden katkeria vuodatuksia, kun et itse osaa viisaita ajatuksia kirjoitella.
Viisaista kuskeista en koskaan ole moitteen sanaa kirjoittanut. Se taas, että näistä muutamaa "viisaasta" olen lempeästi kritisoinut, johtuu vain siitä yksinkertaisesta, heidän itsensä tunnustamasta tosiasiasta, ettei autolla ihmisen päälle ajaneen, ajo -ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle vajonnen ikä kuiskin neuvot ja ohjeet liikenteessä liikkumiseen ole muuta kuin liikenteen hidastamista, haittaamista ja häiritsemistä, jonka seurauksena niitä vaara tilanteita syntyy. Näillä "viisailla" on myös intohimona ajotavoillaan edistää , etenkin suojatiellä tapahtuvien onnettomuuksien syntymistä.
Joten ketään ei ole herjattu, kateutta en tervejärkisenä vähän hei hei ukkeleita kohtaan tunne, enkä tunne tarvetta kenenkään neuvomiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2021774- 981455
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70930
- 250886