Onko Leo millainen opettaja. Onko hänen julistuksensa raamatun mukaista ja raitis henkistä. Itse olen tykännyt kuunnella hänen opetus puheitaan
Leo Meller?
20
421
Vastaukset
- Anonyymi
Leo Mellerin historia on senkaltainen että vanhemmat kristityt välttelee tätä miestä. Otappa selvää.
- Anonyymi
Mellerin julistukset eivät sovi minulle. Olen kuunnellut vuosien varrella hänen julistuksiaan, mitä Jumalan antamaan sapattiin tulee.
1234567--- - Anonyymi
Olihan Leo Meller sensaatiojulistaja 70-90-luvuilla. Ei tapahtunut maailmalla uutista josta ei Mellerillä olisi ollut viittaus Raamatun profetioihin ja lopunaikaan ja ei olisi väsännyt puhetta. Puheet olivat pitkiä jopa puolentoista tunnin pituisia ja puhe rönsyili siellä täällä ettei kastein lopussa saanut enää tolkkua että mikä oli sanoman juju - lopunaikaa elämme? Kasetteja ja postia tuli niin sakeaan ettei ehtinyt paljoa pohtia kun entiset uutiset jäivät historiaan kun uutta posti toi. En itse tilannut kuin muutamia puhesarjoja mutta muutamalta ystävältä sain muovikasseittain kuunneltavaa. Vauhti oli kova ja uskonelämän valvominen omalla kohdalla taisi Leolla jäädä vähiin ja sitten tapahtui lankeemuksia joihin on jotenkin puheissaan joskus viitannut. Kysyttäessä kerran että oletko ollut harhaoppinen, vastaus oli että en, mutta olin näkyni valtaama. Ja sanoi että kauhistelee mitä on aikoinaan opettanut. Oli toiminta-aikana vain Patmoksen julistaja mutta vanhoilla päivillä vetäytyi SLEY:n piiriin ja kastattivat tyttärensä 12-vuotiaana. Tämä antaa ymmärtää ettei aikoinaan pitänyt vauvakastetta oikeana. Paljon rönsyilyä on pudonnut Mellerin julistuksesta mutta myös julistuksesta on terä pudonnut. Suurin harha on että on kalvinisti: uskoo että Jumala on ennalta valinnut ihmiset pelastukseen ja kerran pelastettu on aina pelastettu. Siis hänen tulkinnan mukaan jos uudestisyntyy, uskoa ei voi enää menettää mutta tämähän ei pidä paikkaansa. Ymmärtääkseni eskatologian Jeesuksen takaisinpaluun Meller tulkitsee suhteellisen oikein.
- Anonyymi
Kolmannen enkelin varoitussanoma ei ole Mellerille auennut.
1234567--- - Anonyymi
Ja kätevää tässä kaikessa oli, että Meller ei väittänyt omaavansa profetian armolahjaa. Hän sanoi, että tämä julistus ei ole profetointia, vaan perustuu Raamatun tutkimiseen ja maailman tapahtumien vertaamiseen siihen, mitä Raamattu kertoo. Näin häntä ei siis voi lukea kuuluvaksi vääriin profeettoihin. Tosin siitä huolimatta hän hyvin vahvasti vihjaisi, että näiden asioiden toteutuminen on mahdollista. Niinpä sitten Patmos-kansa ottikin kaiken varmasti tapahtuvana tulevaisuuden ennustuksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kätevää tässä kaikessa oli, että Meller ei väittänyt omaavansa profetian armolahjaa. Hän sanoi, että tämä julistus ei ole profetointia, vaan perustuu Raamatun tutkimiseen ja maailman tapahtumien vertaamiseen siihen, mitä Raamattu kertoo. Näin häntä ei siis voi lukea kuuluvaksi vääriin profeettoihin. Tosin siitä huolimatta hän hyvin vahvasti vihjaisi, että näiden asioiden toteutuminen on mahdollista. Niinpä sitten Patmos-kansa ottikin kaiken varmasti tapahtuvana tulevaisuuden ennustuksena.
Ja jos ja kun mikään visio tai tulkinta tulevaisuudesta ei toteutunut, selitykset olivat aina valmiina: yleensä syy oli siinä, että Jumala muutti mielensä, kun patmoslaiset rukoilivat tarpeeksi paljon asian puolesta tai lahjoittivat tarpeeksi rahaa Patmokselle evankeliumin levittämiseen.
- Anonyymi
Ei ole Raamatun mukaista.
- Anonyymi
Leo Meller ei ole helluntailainen, vaikka ehkä lähinnä sitä. Ei hän opeiltaan ole luterilainenkaan. Mitä hän uskoltaan on, en tiedä. En kuuntele häntä.
Olen kauan sitten lyhyen aikaa tuntenut häntä.- Anonyymi
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat, käy Mellerille.
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Opillisuutensa eli uskonsa menettäminen esim. paatumuksen kautta on eri asia kuin pelastuksen menettäminen. Mielestäni Meller on julistanut jotain kummallista välitilaoppia, ja paremmat ylösnousemuksen käsitykset saattavat löytyä esim. adventisteilta. Mellerin profetioista en ole kiinnostunut. Mutta tuossa kerran pelastettu, aina pelastettu -dogmassa Mellerillä on ollut aivan oikeanlaisia käsityksiä. Silti kalvinismi on eri asia. Uskonratkaisulla pelastumisen julistaja ei mielestäni ole kalvinisti, tai on sitten ymmärtänyt kalvinismista jotain väärin. Mutta näitähän on esim. ratkaisukristillisiä luterilaisissa, vaikka nämä kaksi pelastusoppia ovat vastakohtaisia.- Anonyymi
Mellerillä ei ole Raamatun sana kaikilta osin hallinnassa.
Pari vuotta sitten Leo Meller joutui trumppimaisen noloon tilanteeseen. Lukuisten selittelyjen jälkeen Leo Meller myönsi valehdelleensa uskosta, taivaasta ja Raamatun opetuksista eli käytännössä kaikesta mistä hän oli pitkän saarnajauransa aikana puhunut ja kirjoittanut. Leo Meller pyysi anteeksi "kaikkia" valheitaan.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/leo-meller-pyytaa-opetuksiaan-anteeksi-kuulijoiltaan-kuuntele-saarnamiehen-tyrmaava-tunnustus-dei-plussasta/- Anonyymi
Sunnuntaina 26.1. Taivaan ja maan väliltä ohjelma, Patmos Radion ja Radio Dein yhteislähetys
21:03
TAIVAAN JA MAAN VÄLILTÄ
Numero suoraan lähetykseen 0800 - 411 011
21:05
Leo Meller ja Marja Rantanen
Kanssasi suorassa lähetyksessä
Ohjelma on nykyään lyhempi kuin aikaisemmin. Nykyään klo 21-22.30 ja siihen on sisällytetty puoli tuntia muuta Patmoksen lähetystyöinfoa.- Anonyymi
Ei ole luottamusta kummankaan selityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole luottamusta kummankaan selityksiin.
Luultavasti sinunkaan selityksiisi ei voi luottaa! 😩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti sinunkaan selityksiisi ei voi luottaa! 😩
Puhu vain itsestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhu vain itsestäsi.
En. Minä puhun SINUSTA. Tuskin Sinä yllät lähellekään Mellerin ja Rantasen tasoa selityksissäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Minä puhun SINUSTA. Tuskin Sinä yllät lähellekään Mellerin ja Rantasen tasoa selityksissäsi.
Olen samaa mieltä tästä.
- Anonyymi
Melleristä oli 2000-luvun alussa hyvin mielenkiintoinen juttu HS (ei Hyvä Sanoma), vaan Hamasin Sanomat Suomessa!! :-))
- Anonyymi
Ei kannata lukea Terroristijärjestön Sanomia. 👻
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265