Helluntailaisten suhtautuminen syntiin

Anonyymi-ap

Jaak 5:20:

"Niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden."

1. Kielteinen suhtautuminen perisynnin olemassaoloon

2. Jumalan kymmenen käskyn kaataminen roskapönttöön

3. Syntisten uudestikastaja pastoreiden tekemät liittymisrituaalit upotusmenetelmällä

4. Parannukseen ei lahkoliha taivu

41

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Synnin mitta täyttyy.

• Anonyymi

"Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli."

Voiko olla pyhempi kuin helluntailainen ?

• Anonyymi

Sinä luterilainen pakankirkon jäsen olet totta tosiaan syntinen ja paha ja saastainen. KUINKA MONTA KERTAA AIOT KEHUSKELLA KOKO MAAILMAN SILMIEN EDESSÄ SYNNEILLÄSI!
        Lopulta sinulle käy kuten Jeesus opettaa, ja kuulet tuomarin suusta sanat: "Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen".
        Väärät eivät peri Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

Oletteko nähneet parannuksen tehnyttä pakkovauvakastettua?

• Anonyymi

kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
        Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myös joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia.
        Nooan eikä Danielin vanhurskaus ei ollut kykenevä pelastamaan heidän omia lapsiaankaan: sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
        Jos minä antaisin pahain petoeläinten käydä halki maan ja ne riistäisivät siltä
        lapset ja se tulisi autioksi, niin ettei kukaan siellä kulkisi petoeläinten tähden,
        niin nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.

• Anonyymi

ppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti, veden valuttaminen päähän, ovat luterilaisuuden perusta.
        Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
        Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
        Sanasta et löydä luopiokirkon perisyntioppia. Päinvastoin sillä
        Sana todistaa selkeästi: "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajaksi.

• Anonyymi

Sana kehottaa tekemään parannuksen. Parannuksen tehnyt ja Jumalan puoleen kääntynyt ei ole enää syntinen, vaan pyhä!
        Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
        Uudesti syntynneillä niillä, jotka ovat syntyneet Jumalasta, elämä syntisenä kuuluu vanhaan, taakse jääneeseen elämään.
        Paavali jakoi ihmiset kahteen ryhmään: "käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä" pyhät ja väärät. Toisista ryhmästä, vääristä Paavali todisti: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
        Vain pyhät, Jeesuksen verellä pestyt perivät taivasten valtakunnan. Pyhät myös tuomisevat maailman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivi Räsänen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisia ei ole olemassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
        Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myös joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia.
        Nooan eikä Danielin vanhurskaus ei ollut kykenevä pelastamaan heidän omia lapsiaankaan: sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
        Jos minä antaisin pahain petoeläinten käydä halki maan ja ne riistäisivät siltä
        lapset ja se tulisi autioksi, niin ettei kukaan siellä kulkisi petoeläinten tähden,
        niin nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.

Kaikki ovat syntiä tehneet. Näin se on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti, veden valuttaminen päähän, ovat luterilaisuuden perusta.
        Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
        Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
        Sanasta et löydä luopiokirkon perisyntioppia. Päinvastoin sillä
        Sana todistaa selkeästi: "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajaksi.

Kuten myös alkukirkon perusta. Kaikki kääntyneet kastettiin

Perisynti on Raamatussa

Mutta sanasta et löydä synnittömyysoppia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivi Räsänen.

Kunnioitan Päivi Räsäsen rohkeutta ja väsymättömyyttä, mutta Päivi Räsenenkään ei ole vilpitön Jeesuksen seuraaja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnioitan Päivi Räsäsen rohkeutta ja väsymättömyyttä, mutta Päivi Räsenenkään ei ole vilpitön Jeesuksen seuraaja!

Kuinka voit sanoa noin!

• Anonyymi

1. Kielteinen suhtautuminen perisynnin olemassaoloon ////// jokaisen tappaa oma- itsetehty synti. Synti on Jumalan lain rikkomista.... perisyntiä --- kantsii miettiä sitä, että tehdäänkö sitä luvattaa. Vaikka kansankirkon sisällä oleva lahko- kaivelee, jonkun tekeleen sielussa, jopa oman perheenjäsenen, tyttären haaruksia. Siis siitä, mitä lehdet, sielunhoitajat jopa nuhtelevat, mutta lentävät saarnapöntöstä pihalle.
      Koska perisyntiopetus on saatanallista. Lopsitaan syntejä anteeksi, uhri vaiennetaan perisynti ja sananvalinta valheella. Mitä on anteeksi annettu, siitä ei saa puhua.
      Eli oletko sinä tämä saatanallisen perisynti vinkujan perkele.

Älä mussuta palstsalla, vaan kaivele pesäsi kuntoon. Ja sanon kaikille, tiedän perisynti- anteeksi- Jeesuksen nimessä ja turpa kiinni perisynnistä SE saatanallinen puheesi saa aikaseksi, ettei synnistä tarvii tehdä parannusta, eli Augustiinuksken perisyntioppi on sinut sokaissut. Hänhän kaiveli vieraan naisen haaruksia ja nussi häntä, vaikka oli oma vaimo, ja äitinsä häntä ojensi.... Augustiinus oli sinun laillasi vinkuja- ---
      Ota hieman vinku ääni, ja sano ääneen. Pitäähän minun vierasta saada, kyntää väärää vakoa, ------koska----- perisynti on lihassa.... Tajuatko toope???? oletko älytön vinkuja?

Siis kaikki - jotka kansankirkossa on hyväksikäytetty alaikäisenä--- esim. heti viranomaisen luo. nnämä perisynti valheen vinkujat kääntävät synti käsitteet rianaukseksi...... perinsyyyyyyyynti..... voi helvetti syljettää tuollainen raukkamainen vinkuminen.... Vastuuu-- vastuuu tekemisistä on SINULLA; ei aatamilla.

Raamatun kertomus- -on kertomus, jolla osoitetaan se, että kun on annettu tieto..
      Niin esim.... SINULLA ON henkilökohtainen vastuu itsestäsi, et voi mennä vanhan aatamin kommeroon piiloon...... perisynti teettäää nyt sitä ja tätä...

Sanon, että perille ei pääse mitään epäpyhää ja kauhisteuksen tekijääää siinä sinulle perisynti vinkumista. helvetin tuli on läsnä tuvassasi....

Mietipä Ilmestyskirjan tuhvatvuotista rautaisen valtakauden aikaa.
      Jeesus- on sitonut Saatanan. Sitten synnytään tuossa aikakaudessa....

eli on syntyneitä, jotka eivät ole aaaaaaatami- vinkulain alaisena, mitä lakia pidä yllä.
      Tajuutsä'????? ja sitten S.tana päästetään vapaaksi.
      Mitä Ilmestyskirja kertooo????? Oletko lukenut-- etsipä kirja ja etsi.

Siellä on joukko- mikä nousee itse Vapahtajaa v astaan.... kun S.tana päästetään vapaaksi...

He ihan ite nousevat, ei aaatami siellä nouse, eikä perisynti-- tajuutsä?

Vaan ihana ite tehdään valinnat. siis jokainen vastaa aivan ite- mitä tekee ja saa tuomion, aivan ite----- eli ei aatamin synti kadota, vaan se ihan ite tehdyt teot.
      Siksi synti on Raamatullisesti Jumalan lain rikkomista.....

Se on ihan ite tehtyä vapautta- tehdä jotain, tai olla tekemättä

Vingututtaako sinua edelleen peeeerisynti- enhän minä"!

Vanha aatami- se Raamatunkertomus jatkaa-- hän syytti jopa Jumalaa- Jumalanteoista..

Teit minulle tuollllaasen akan.... kyllähän minä olisin seissyt synnittömänä, mutta tuo akka perkules. tässä se sinun perisynti- jankkaamisesi on.,,, syyttää Jumalaa --- eikä nähdä itseä....

Kyllä Jumala ihan Itse opetti aatua- syö noin ja näin, mutta älä syö tuolta.
      Eli ohje, iankaikkisesti -- elämään. SE on kertomus tajuta, mitä siinä sanotaan.

Ei siinä EEvaa vielä paikalla ollut nevuoissa ja ohjeissa Aadamilla. Jäsennäpä asiat uudelleen, ja tee oikein, äläkä mussuta Jumalalle, että perisyyyyyyynti...

enhän minä...... Kyllä, kyllä sinä teit itse sen synnit. ei perisynti vaan SINÄ.

Sinä rikot ihan itse- tieto on, mutta sinä valitset....
      Siksi Pyhä pyhittyy- ja saastainen saastuu----- ihan ite....... hokaatko

2. Jumalan kymmenen käskyn kaataminen roskapönttöön
      kuis- sunnuntaisi? Augustiinuksen pakanallinen oppipyhä, ei Raamatullinen.
      Laskepa - keskiviikko- keskelle viikkoa, monesko päivä on seitsemäs ja minkä Jumala pyhitti lepopäiväksi---- tämä näin sivujuonteena-- sinun juttuihisi, kuinka olet yleisuskonnon kahleessa.

3. Syntisten uudestikastaja pastoreiden tekemät liittymisrituaalit upotusmenetelmällä
      älä pilkkaa Raamatunsanaa- kasteen haudasta.
      4. Parannukseen ei lahkoliha taivu --- entä itsesi? eikö polvesi notkistu vieläkään?

• Anonyymi

Sana ilmoittaa yksiselitteisesti ja monta kertaa:
        minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        Joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan

Kukin saa palkan hänen OMIEN tekojen mukaan, EI AADAMIN TAI EEVAN TAI ISOÄIDIN TAI KUMMIEN TAI VANHEMPIEN TEKOJEN JA USKOJEN MUKAAN, VAAN OMIEN TEKOJEN MUKAAN MAKSETAAN PALKKA!
        Sana ilmoittaa: Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa.
        Sanassa on myös todistus, ettei kukaan voi omalla vanhurskaudellaan edes lastaan pelastaa: jos sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
        nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.
        Oppi perisynnistä on tyhjän jauhamista ja perisyntioppi on eittämättä Sanan vastainen, sillä monet Raamatun kohdat todistavat perisyntioppia vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana ilmoittaa yksiselitteisesti ja monta kertaa:
        minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        Joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan

Kukin saa palkan hänen OMIEN tekojen mukaan, EI AADAMIN TAI EEVAN TAI ISOÄIDIN TAI KUMMIEN TAI VANHEMPIEN TEKOJEN JA USKOJEN MUKAAN, VAAN OMIEN TEKOJEN MUKAAN MAKSETAAN PALKKA!
        Sana ilmoittaa: Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa.
        Sanassa on myös todistus, ettei kukaan voi omalla vanhurskaudellaan edes lastaan pelastaa: jos sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
        nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.
        Oppi perisynnistä on tyhjän jauhamista ja perisyntioppi on eittämättä Sanan vastainen, sillä monet Raamatun kohdat todistavat perisyntioppia vastaan.

Kyllä omien tekojen mukaan. Se ei kumoa sitä että kaikki olemme syntisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä omien tekojen mukaan. Se ei kumoa sitä että kaikki olemme syntisiä

Eri aikakausina on ollut erilaiset pelastumissuunnitelmat. Aatami ja Eeva olisivat pysyneet ikuisessa elämässä Jumalan seurassa, jos olisivat totelleet yhtä kieltoa, jonka Jumala heille antoi. Moosekselle Jumala antoi kymmenen käskyä, juutalaisille. Jeesus julisti ensin kuningaskunnan evankeliumia. Kun hänen kansansa ei ottanut häntä vastaan Messiaanaan, hän avasi sanomansa koko pakanamaailmalle; pelastumisen yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksen vereen. Uskovien ylöstempauksen jälkeen viimeiset seitsemän vuotta tänne jääneet elävät taas toisenlaista pelastussuunnitelmaa. Silloin ei pelastu yksin uskosta, ja pelastumisensa voi menettää.

Raamattu sanoo, että jokainen on syntinen. Jumala loi Aatamin virheettömäksi, mutta kun hän lankesi syntiin, hänen henkensä kuoli. Sillä hetkellä, kun uskomme Jeesuksen veren sovituksen ja sen oman syntisyytemme kohdalle vastaanotamme, saamme taas elävän hengen, ja pelastuksemme on sinetöity sillä hetkellä. Tulemme osaksi Kristuksen ruumista.

Kukaan ei pelastu omilla teoillaan tässä armon ajassa. Jokainen pelastuu uskomalla Jeesukseen.

• Anonyymi

Perisyntiä ei ole!

Hes18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
      18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

• Anonyymi

Kyllä perisynti on. Et vain tajua

• Anonyymi

Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
      jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
      Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

• Anonyymi

Ei ole vaan sinä et tajua mikä on perisynti

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjä on taas vikissyt täällä. Kukaan ei usko sen satuja

• Anonyymi

Kaikkia satuja, lue aloituksia, ei tarvitse ottaa todesta, koska jo lähtökohtaisesti niistä monesti käy ilmi, ettei totuudesta edes haluta pitää kiinni.

Totuus ei ole tässäkään aloituksessa, vaan aloittajan sydämen tila tulee siinä esille.

Jeesus käski ensin tutkimaan omaa sydämen tilaa ja puhdistautumaan, ojentautumaan Jeesuksen opetuksen mukaisesti.

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

Miksi siis osoitat sormellasi toisia, pahaa puhuen, vaikka uskovan ihmisen sydämestä pitäisi nousta esille hyvää totuudellisesti.

Eihän kukaan voi tietää jonkin ryhmän syntejä, eikä taipumusta parannuksen tekoon.

Ei kaiketi kukaan voi sanoa, että kaikki luterilaiset, helluntailaiset, katoliset, vapaakirkolliset ovat kaikki aloituksen mukaisia. Ei voi.

Suomihan on luopumuksen kärkimaita, uskoa Jeesukseen syntien sovittajana ja Herrana on vain vähemmistössä tätä kansaa.

Ja syntihän on sitä, että "he eivät usko".

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun ( Joh 16)

Ja maailman menoa, lue syntielämää, rakastavat eivät ole ottaneet vastaan Totuuden Henkeä.

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh 14)

Jos Totuuden Henki saa johdattaa ihmistä, niin hän ojentautuu Kristuksen sanan mukaan.
        Ja ilman Totuuden Hengen johdatusta, ihminen ei näe sydämensä tilaa (mahdollinen malka).

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkia satuja, lue aloituksia, ei tarvitse ottaa todesta, koska jo lähtökohtaisesti niistä monesti käy ilmi, ettei totuudesta edes haluta pitää kiinni.

Totuus ei ole tässäkään aloituksessa, vaan aloittajan sydämen tila tulee siinä esille.

Jeesus käski ensin tutkimaan omaa sydämen tilaa ja puhdistautumaan, ojentautumaan Jeesuksen opetuksen mukaisesti.

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        ( Luuk 6)

Miksi siis osoitat sormellasi toisia, pahaa puhuen, vaikka uskovan ihmisen sydämestä pitäisi nousta esille hyvää totuudellisesti.

Eihän kukaan voi tietää jonkin ryhmän syntejä, eikä taipumusta parannuksen tekoon.

Ei kaiketi kukaan voi sanoa, että kaikki luterilaiset, helluntailaiset, katoliset, vapaakirkolliset ovat kaikki aloituksen mukaisia. Ei voi.

Suomihan on luopumuksen kärkimaita, uskoa Jeesukseen syntien sovittajana ja Herrana on vain vähemmistössä tätä kansaa.

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

Ja maailman menoa, lue syntielämää, rakastavat eivät ole ottaneet vastaan Totuuden Henkeä.

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh 14)

Jos Totuuden Henki saa johdattaa ihmistä, niin hän ojentautuu Kristuksen sanan mukaan.
        Ja ilman Totuuden Hengen johdatusta, ihminen ei näe sydämensä tilaa (mahdollinen malka).

Usko Toivonen

Usko Toivonen, aloitus on sinun luterilaisen kirkkosi oppia, ja koska olet kirkon jäsen, niin olet samaa mieltä aloittajan kanssa, ja jaat aloittajan väitteet!
        Sana varoittaa, joka yhtyy porttoon on yksi ruumis hänen kanssa. Olet porttokirkon jäsen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Luuk 6)

( Joh 14)

Usko Toivonen

Sinulla on kapea pohja synnistä - vain epäuskon viitekehyksessä.
        Menisit uskossa helluntaiseurakuntiin pitämään raamattupiirejä.

Mikä uskova se on joka ei lue Raamattua ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen, aloitus on sinun luterilaisen kirkkosi oppia, ja koska olet kirkon jäsen, niin olet samaa mieltä aloittajan kanssa, ja jaat aloittajan väitteet!
        Sana varoittaa, joka yhtyy porttoon on yksi ruumis hänen kanssa. Olet porttokirkon jäsen!

Aloitus on Raamatun oppia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on kapea pohja synnistä - vain epäuskon viitekehyksessä.
        Menisit uskossa helluntaiseurakuntiin pitämään raamattupiirejä.

Mikä uskova se on joka ei lue Raamattua ?

Kristuksen sana ei voi olla pysyväisenä uskaovassa, ellei hän lue Jumalan sanaa ja ojentaudu Kristuksen sanan mukaan.

Nyt vaan on kysymys siitä, kuinka Raamatun ilmoitusta, Kristuksen sanaa käytetään aivan väärin ja useasti tarkoituksena vain puhua pahaa toisista.

Paremminkin pitäisi kysyä, mikä uskovainen se on, joka ei ojentaudu Kristuksen sanan mukaan.

Jeesuksen opetuslapsen tuntee siitä, että hän tuntee Jeesuksen opetukset.

Esim. sen, mitä Jeesus opetti lahkoajattelusta opetuslapsilleen.

Jos aloitus on Raamatun oppia, niin jospa aloittaja kommentoisi, että mitä Jeesus opetti lahkoajattelusta.

Ja mitä Jeesus opetti siitä, mistä Hänen opetuslapsensa voi tunnistaa.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristuksen sana ei voi olla pysyväisenä uskaovassa, ellei hän lue Jumalan sanaa ja ojentaudu Kristuksen sanan mukaan.

Nyt vaan on kysymys siitä, kuinka Raamatun ilmoitusta, Kristuksen sanaa käytetään aivan väärin ja useasti tarkoituksena vain puhua pahaa toisista.

Paremminkin pitäisi kysyä, mikä uskovainen se on, joka ei ojentaudu Kristuksen sanan mukaan.

Jeesuksen opetuslapsen tuntee siitä, että hän tuntee Jeesuksen opetukset.

Esim. sen, mitä Jeesus opetti lahkoajattelusta opetuslapsilleen.

Jos aloitus on Raamatun oppia, niin jospa aloittaja kommentoisi, että mitä Jeesus opetti lahkoajattelusta.

Ja mitä Jeesus opetti siitä, mistä Hänen opetuslapsensa voi tunnistaa.

Usko Toivonen

Et ole itse ojentautunut Sanan ohjeen mukaan: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        ...Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole itse ojentautunut Sanan ohjeen mukaan: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        ...Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

Nyt on kysymys Kristuksen sanan mukaan ojentautumisesta.

Ja kysyin, mitä Herra Jeesus opetti opetuslapsilleen lahkoajattelusta?
        Ja kysyin myös, mistä Hänen opetuslapsensa voi tunnistaa.

Ja keiden keskeltä Jeesus kehoitti lähtemään ja eroamaan?

Uskovien ei tarvitse lähteä uskovien keskuudesta, eikä erota toisista uskovista.

Jeesuksen omat eivät ole saastaisia.

"Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
        ( Apt 10)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Olsen oli helluntaipastorien mielestä synnitön niin siksi hänet korotettiin heidän apostolikseen.

• Anonyymi

Kuolleitten korottaminen apostoliksi on lahkolaisuutta.
        Mistä hengestä peräisin ?

• Anonyymi

Viekottelevat syntiset naiset saavat aikaan "kaikenlaista" ajatuksiin heidän pukeutumisellaan helluntaiseurakunnassa.
      Totta vai tarua ?

• Anonyymi

Eihän monille edes sotarikokset tai kansanmurha ole mitään, niin miten voi itkeä jostain käsittämättömistä synneistä.

• Anonyymi

Varo raatelevia lahkolaisia.
      Ne haluavat raadella jopa vauvoja.

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia." — Matteuksen evankeliumi 7:15

• Anonyymi

Kuitenkin vain mielikuvitus leikkiä sotaan verrattuna mitä naama punaisena puolustetaan.

• Anonyymi

Tässä kirkon pappi varoittaa "raatelevista susista", jotka pukeutuvat lampaiksi.

"Pappi Pauli Selkee: ”Kirkon tulisi pysyä Raamatun opetuksissa”

Liberaalit ajavat voimakasta muutosta evankelis-luterilaisen kirkon uskonoppeihin. Onko kirkossa enää tilaa konservatiiveille?

Ihmisten on sopeuduttava yhteiskunnassa tapahtuviin muutoksiin, mutta kirkon sen sijaan ei pitäisi sopeutua ja muuttua, linjaa pappi ja YouTube-toimittaja Pauli Selkee. "

"– Jos piispojen esitys menee läpi, niin se tekee laillista sellaisesta, mikä Raamatun näkökulmasta ei ole oikein, vaan laittomuutta. Kirkko on hyvin vaikeassa tilanteessa."

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/pappi-pauli-selkee-kirkon-tulisi-pysya-raamatun-opetuksissa/

Valitettavasti laittomuus valtaa alaa Suomessa.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä kirkon pappi varoittaa "raatelevista susista", jotka pukeutuvat lampaiksi.

Liberaalit ajavat voimakasta muutosta evankelis-luterilaisen kirkon uskonoppeihin. Onko kirkossa enää tilaa konservatiiveille?

Ihmisten on sopeuduttava yhteiskunnassa tapahtuviin muutoksiin, mutta kirkon sen sijaan ei pitäisi sopeutua ja muuttua, linjaa pappi ja YouTube-toimittaja Pauli Selkee. "

"– Jos piispojen esitys menee läpi, niin se tekee laillista sellaisesta, mikä Raamatun näkökulmasta ei ole oikein, vaan laittomuutta. Kirkko on hyvin vaikeassa tilanteessa."

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/pappi-pauli-selkee-kirkon-tulisi-pysya-raamatun-opetuksissa/

Usko Toivonen

Usko toivonen, olet osallinen kirkkosi, luterilaisen porton synteihin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Luterilainen kirkko ei ole koskaan ollut maailman valo eikä koskaan tule olemaakaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko toivonen, olet osallinen kirkkosi, luterilaisen porton synteihin!

Puhut varmaan helluntaikirkosta joka on portto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko ei ole koskaan ollut maailman valo eikä koskaan tule olemaakaan!

Ei sen paremmin kuin helluntaikirkkokaan. Uskovat ovat maailman valo

• Anonyymi

On kunkin henkilökohtainen asia miten suhtautuu herjaamisen syntiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      226
      4553
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3399
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1965
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      7
      1726
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1237
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1199
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      934
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      767
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63