Kirkkoisä piispa Origines opetti niin ja julistettiin ketettiläisen opin levittäjänä pannaan 556 v.
Mitä mielltä?
Onko sielu ollut olemassa ennen syntymää ?
34
189
Vastaukset
- Anonyymi
Sielu on vain renkaan venttiilissä. Ihmisen keksimä sekin.
- Anonyymi
Vajoatko pimeyteen ja tyhjyyteen kun kuolet? Katoatko universumista?
Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento. 1.Moos 2:7, atekemä eikä ihmisen keksimä, kumma että on kaikki väänettävä kirjoitukset, mikä on todellista, haholainen käryreitä paholainen kun on valheen isä se tahto noudattavat tässä maaimassa.
- Anonyymi
kirja1 kirjoitti:
Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento. 1.Moos 2:7, atekemä eikä ihmisen keksimä, kumma että on kaikki väänettävä kirjoitukset, mikä on todellista, haholainen käryreitä paholainen kun on valheen isä se tahto noudattavat tässä maaimassa.
KR 33/38 käyttää ihmisestä (body, mind, spirit) nimitystä elävä sielu.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Raamatusta löytyy myös ajatus siitä, että kaikkien ihmisten"sielut" luotiin valmiiksi luomistyön tuloksena ja koko sielujen varasto meni pilalle ja turmeltui perisynnissä.
Jes. 57:16
Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Raamatusta löytyy myös ajatus siitä, että kaikkien ihmisten"sielut" luotiin valmiiksi luomistyön tuloksena ja koko sielujen varasto meni pilalle ja turmeltui perisynnissä.
Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.Kaikilla ihmisillä on Jumalana antama henki, joka kuollessa palaa Jumana luokse.
Siksi kaikkia ihmisiä pitää kunnioittaa sen takia ja ihmiset ovat tasa-arvoisia.
Jaak. 4:5
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vajoatko pimeyteen ja tyhjyyteen kun kuolet? Katoatko universumista?
Olen ollut yli 13 miljardia vuotta olematon ennen syntymääni ja kuolemani jälkeen palaan tuohon olemattomuuteeen.
Minulla ei ole minkäänlaisia ikäviä muistoja tuosta 13 miljardin vuoden olemattomuudesta, joten ei ole syytä huolestua kuoleman jälkeisestäkään olemattomuudesta. Anonyymi kirjoitti:
Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.Heprean sielu ei ole mikään henkinen asia vaan kaksisanaa jotka suomennos kääntää sieluksi toinen tarkoittaa hengitystä toinen kurkkua Hepr. raamatussa ei myöskään ole perisyntiä, se on kristillisen teologian tuote.
- Anonyymi
Jumalan antama henki mikä on ihmisen elämän keskus on ollut Jumalan luona ikuisesti, sillä ...
Jaak. 4:5
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? - Anonyymi
Pelastuvien nimet on kirjoitettu elämänkirjaan jo maailman luomisessa.
Ilm. 13:8
Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.- Anonyymi
"Pelastuvien nimet on kirjoitettu elämänkirjaan jo maailman luomisessa."
Jumalahan on Kaikkivaltias ja Kaikkitietävä! Hän jo nyt tietää ketkä pelastuvat ja ketkä ovat paholaisen pettämiä. - Anonyymi
Elämän kirjaan kirjoitetaan niihin ihmisten nimiä jotka ottavat pelastuksen vastaan Aatamista lähtien sitä mukaan, kuin ihmiset tekevät valintansa.
Ei ole syytä tehdä tuosta kohdasta sellaista tulkintaa, että elämänkirja olisi kirjoitettu jo valmiiksi luomisen yhteydessä.
- Anonyymi
Raamatusta löytyy myös ns. ennaltamääräämisoppi.
2. Tess. 2:13
Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.- Anonyymi
Näin on - Jumala valitsee pelastuneet! Siksi onkin tärkeää ihmisen ottaa tämä vakavasti ja mennä nöyrin mielin Jumalansa eteen kuten Daavid teki iskettyään Batseban.
- Anonyymi
Biblia
Mutta meidän pitää aina teidän edestänne Jumalaa kiittämän, rakkaat veljet Herrassa, että Jumala on teidät alusta autuuteen valinnut, Hengen pyhityksen kautta ja totuuden uskossa.
Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biblia
Mutta meidän pitää aina teidän edestänne Jumalaa kiittämän, rakkaat veljet Herrassa, että Jumala on teidät alusta autuuteen valinnut, Hengen pyhityksen kautta ja totuuden uskossa.
Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan."veljillä"tarkoitetaan Juutalaisia miehiä. Ei naisia, jotka Paavali määräsi vaikenemaan ja olemaan hiljaa seurakunnassa.
Biblia
Mutta meidän pitää aina teidän edestänne Jumalaa kiittämän, rakkaat veljet Herrassa, että Jumala on teidät alusta autuuteen valinnut, Hengen pyhityksen kautta ja totuuden uskossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biblia
Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan."Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan."
Ei kumoa, sillä ihmisen pitää ratkaista suostuuko Jumalan pelastukseen. Tuhlaajapoika vertauskin tuo tämän esiin kun kaiken tuhlannut poika ratkaisi palata takaisin isänsä luokse.
Lisäksi tämän lausuja tekee toisenkin virheen kun tuo Jumalan aivoitusten tason ihmisjärjen tasolle. Me emme ymmärrä Hänen aatoksiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"veljillä"tarkoitetaan Juutalaisia miehiä. Ei naisia, jotka Paavali määräsi vaikenemaan ja olemaan hiljaa seurakunnassa.
Biblia
Mutta meidän pitää aina teidän edestänne Jumalaa kiittämän, rakkaat veljet Herrassa, että Jumala on teidät alusta autuuteen valinnut, Hengen pyhityksen kautta ja totuuden uskossa."Mutta meidän pitää aina teidän edestänne Jumalaa kiittämän, rakkaat veljet Herrassa, että Jumala on teidät alusta autuuteen valinnut, Hengen pyhityksen kautta ja totuuden uskossa."
Jumala siis valitsee ketkä tekevät ratkaisun ottaa vastaan pelastuksen!
Ihmisjärjen kautta ajateltuna tässä on ristiriita siksi me emme voi ymmärtää Jumalan aatoksia.
Ihmisen lopulta on tehtävä se ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta kuten opetuslapset ovat tästä hyvä esimerkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biblia
Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan."Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan."
Tällainen järkeily on Jumalan tahdon ja aivoitusten siirtäminen ihmisjärjen tasolle eli paholaisen tuottamaa spekulointia ja ihmisviisastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se kumoaa ns.ratkaisuteologian...että ihminen itse päättäisi omasta pelastuksestaan omilla järjen valinnoillaan."
Ei kumoa, sillä ihmisen pitää ratkaista suostuuko Jumalan pelastukseen. Tuhlaajapoika vertauskin tuo tämän esiin kun kaiken tuhlannut poika ratkaisi palata takaisin isänsä luokse.
Lisäksi tämän lausuja tekee toisenkin virheen kun tuo Jumalan aivoitusten tason ihmisjärjen tasolle. Me emme ymmärrä Hänen aatoksiaan.Esim. vaikeasti kehitysvammainen ei itse valitse yhtään mitään omilla järjenpäätelmillään.
- Anonyymi
Paavalin mukaan nainen pelastuu "lapsensa synnyttämisen kautta"....
Paavali keksi erilaisia oppeja, joilla houkutteli Juutalaisia luopumaan Juutalaisuudesta.- Anonyymi
"Paavalin mukaan nainen pelastuu "lapsensa synnyttämisen kautta"...."
Juuri näin lapsen synnyttämisten kautta myös naisella on mahdollisuus ratkaista lähteekö seuraamaan Jeesusta vai ei!!
Uudessa testamentissa on paljon naisia jotka ratkaisivat lähteä seuraamaan Jeesusta ja usea heistä seurasi Jeesusta aina ristinjuurelle saakka. Siksipä varmaan Jeesus ilmestyi ylösnousemuksen jälkeen ekana naisille - - Jeesuksen hienovarainen kunnioitus naisia kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paavalin mukaan nainen pelastuu "lapsensa synnyttämisen kautta"...."
Juuri näin lapsen synnyttämisten kautta myös naisella on mahdollisuus ratkaista lähteekö seuraamaan Jeesusta vai ei!!
Uudessa testamentissa on paljon naisia jotka ratkaisivat lähteä seuraamaan Jeesusta ja usea heistä seurasi Jeesusta aina ristinjuurelle saakka. Siksipä varmaan Jeesus ilmestyi ylösnousemuksen jälkeen ekana naisille - - Jeesuksen hienovarainen kunnioitus naisia kohtaan.Ei Jeesusta kukaan voi seurata.
Joh. 8:21
Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
Jeesuksen seuraaminen tarkoittaisi menemistä kerran viikossa Juutalaisten synagoogaan.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei mikään lahkoissa hilluva, sekavia puhua ja kaatuileva helluntailainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesusta kukaan voi seurata.
Joh. 8:21
Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
Jeesuksen seuraaminen tarkoittaisi menemistä kerran viikossa Juutalaisten synagoogaan.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei mikään lahkoissa hilluva, sekavia puhua ja kaatuileva helluntailainen.Joh.3: 13
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
- Anonyymi
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan siitä, että hänen noustua taivaaseen sinne ilmestyy valejeesuksia ja Paavalin kaltaisia eksyttäjiä, jotka ovat valittujen ja Juutalaisten uskon kimpussa kuin herhiläiset.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi
Kaikki sielut on luotu aikojen alussa. Kun ihmisen alku hedelmöittyy antaa Jumala hänelle samalla sielun. Kun aika jättää ihmisestä palautuu sielu takaisin Jumalan huomaan.
- Anonyymi
Ja tälllaisiin uskomuksiin ihmiset uskovat vuonna 2025.
Järkevyys ja sivistys on ohutta pintakiiltoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tälllaisiin uskomuksiin ihmiset uskovat vuonna 2025.
Järkevyys ja sivistys on ohutta pintakiiltoa.Kyllähän jokaisessa sielussa näkyy Jumalan kädenjälki.
Ja sielun ikuisuus tarkoitta sitä että se on myös ollut olemassa aina. Aina alusta saakka.
- Anonyymi
1.Ms.2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
King James
7 And the Lord God formed man of the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; and man became a living soul.[(of the dust…) : Heb. dust of the ground]
Brown-Driver-Briggs Hebrew Lexicon
Sana "living soul"
Translitteroitu
Strongin koodi 05315
נפש
nephesh neh'-fesh
Sanan tausta
Sanaluokka
from 05314
subst. (fem.)
King James Version käännökset sanasta
AV-soul 475, life 117, person 29, mind 15, heart 15, creature 9, body 8, himself 8, yourselves 6, dead 5, will 4, desire 4, man 3, themselves 3, any 3, appetite 2, misc 47- Anonyymi
Sielu voidaan siis kääntää varsin monella eri tavalla
King James Version käännökset sanasta sielu=life 117, person 29, mind 15, heart 15, creature 9
Sielu = elämä, persoona mieli, sydän, olento
Uudemmat suomalaiset raamatun käännökset käyttävätkin luomiskertomuksessa sanaa elävä olento, joka on mielestäni varsin hyvä.
Ikuisesti elävän sielun oppi on peräisin käärmeeltä, joka väitti Eevalle "ette suinkaan kuole" jos syötte puusta, josta Jla on kieltänyt syömästä.
- Anonyymi
Paavali toi kreikkalaisesta filosofiasta käsitteen ihmisestä irtoavasta erillisestä "sielusta", mistä puhutaan vasta Uudessa Testamentista.
- Anonyymi
Vanhassa Testamentissa sielulla tarkoitetaan koko ihmistä, kokonaisuutta, body, mind, spirit.
1.Ms.2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. - Anonyymi
Evankeliumi Johanneksen mukaan 15:16 FB92
"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte."
Jeesus itse valitsi opetuslapsensa, jopa Juudaksen. Suostumus tarvitaan, ei ratkaisua.
Kirje filippiläisille 2:13 Kirkkoraamattu 1992 (FB92)
"Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa."
= Jumala vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen.
PKTNH- Anonyymi
"Jeesus itse valitsi opetuslapsensa, jopa Juudaksen. Suostumus tarvitaan, ei ratkaisua."
Mutta ei niistä suuria kansanjoukkoja, jotka uskoivat häneen.
Jeesuksen oppilaat olivat erityisasemassa.
Juutalainen opettaja yleensäkin valitsi oppilaansa, joita koulutti useamman vuoden.
- Anonyymi
Onko se sielu ollut siis tuonpuoleisessa aina ennen lihaantumistaan. On varmaan aika tullut pitkäksi odotella sopivia vanhempia joille syntyä lapseksi
Lyhyt pätkä noin 80 vuotta elellä täällä maapalolla ja tämän elämän molemmin puolin ikuisuudessa.
Surkia kohtalo ihmispololla.
Mutta se Origines taisikin opettaa että jälleensynnytään säännöllisesti. Komppaan originesta ❤️
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1643110
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541809Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461764Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571620- 761542
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3351433Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771261The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201258- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251065