Sote-alan työttömyys ja kohtaanto-ongelma

Anonyymi-ap

Sote-alalle on koulutettu ja koulutetaan jatkuvasti alalle soveltumattomia. Suurimmalla osalla vika on korvien välissä. Työ ei ole raskaampaa kuin mikä tahansa muu työ. Toki kansanedustajan työ on raskasta. :)) Jos korvien väli on kunnossa ja kun huolehtii omasta työkyvystään, pienen kuormituksen kyllä kestää. Olen tehnyt hoitoalan vaativiksi töiksi väitettyjä töitä yli 20 vuotta. Koulutukseen hakeutuvien korvien väli pitäisi tutkia paremmin.

4

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

aika monia masentaa se palkka vaivaan nähden kun tuttu tienaa hitsatessa vaikka 5000e kk päivätyössä tai konttoristisihteeri 3500e kk istumalla ja päivätyössä...

Toki itsekkin aikanaan olin rakennustöissä enkä niihin paskahommiin enään mene...hoitotyö on siistiä sisätyötä kuitenkin

• Anonyymi

Lisää työttömiä hoitajia tulee kun Oulaskangas lopetetaan. (siis ympärivuorokautinen päivystys ja sen vuoksi vain päiväkirurgia toimii enää sen jälkeen)
      Eivät kaikki halua/voi muuttaa Ouluun, joten ammatinvaihto monella edessä. Eikö olisi ollut viisaanpaa jatkaa Oulaskankaalla ja säilyttää sekä hoitohenkilökunta, että monen potilaan henki.
      Työttömyys kasvanut hoiva-alalla Koko hoitoalan työttömyys kasvoi marraskuussa yli 2 400 työttömällä verrattuna vuotta aiempaan, ilmenee työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) tilastoista. Lähihoitajia oli marraskuussa työttömänä lähes 6 400. Määrä kasvoi vuoden takaisesta 1 500 ihmisellä

• Anonyymi

Mulla on työkkäriin hyväveliverkoston suhteita. Suuri lauma hoitsuja on työttömänä siksi, että heistä ei ole alan töihin ja/tai he ovat työtä vieroksuvia.

• Anonyymi

Aloittajalle vastaus. Hullu työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Aamulla on mukava kääntää kylkeä, kun te ahkerat lähdette tienaamaan myös minulle leipää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2490
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      55
      1796
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1184
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      299
      1067
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      992
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      884
    8. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      797
    9. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      111
      775
    10. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      47
      770
    Aihe