Ostin muutamia vuosia uuden respon 3x1.5m, suorakaideputki v aisa, kunnollisella hitsatulla rungolla, kuumasinkitty. Hyvät komponentit, päädyn vanerointi. Ainoastaan renkaat on laadultaan ala-arvoiset.
Hinta sisältäen alv oli 1770€ rekisteröitynä kilvissä, kuitista katsoin. Samaan aikaan popniitti peltikulma vaunuja myytiin 1300-1400€. Tuo respo on huimasti parempi perävaunu, useita kertoja parempi. Oisko ollut majava hyvä malli samaa luokkaa tai 100-200€ enemmän, järeämmän rakenteen muutaman eron kuten hieman pidemmän aisan otin respon.
Nyt on näkynyt parin vuoden ajan 2100-2300€ hintoja. Onhan siinä eroa jos hinta 1770€ tai 2300€ yhden 1kpl tuotteen, yksinkertaisen peräkärryn kohdalla.
Jälleenmyyjät vie välistä, hinta nousee ilman syytä. Suomeen voisi myydä kaikille ostajille valmistaja kärryt samalla hintaa millä myyvät jälleenmyyjille. Toinen vaihtoehto on pienenevä myynti ja tulot vähenee. Moni firma loppunut kun rahaa ei tule kassaan riittävästi.
Eikä popniitti, peltikulma perävaunuja kannata ostaa.
Itse tehty perävaunu on nyt hinta&laadultaan nykyään paras, rungon tai aisan materiaalissa ei tarvitse pihistellä. Laitojen pellit on helppo ostaa valmiina tai halutessaan kuumasinkittääm Kuumasinkitys on helppo ostaa firmoilta.
Muut perävaunun komponentit on suoraan ostettavissa.
Ajan ja kannatan kaikkien rajoitteiden poistamista mitä vaunujen tekoon itse on keksitty. Esim itsetehty kärrissä on turvallisusempi ja kestävämpi runko ja aisa kuin yksikään peltiprofiilista tehty ja parempi kuin majavan tekemä aisa.
Olen tehnyt 90 luvun lopussa 2 peräkärryä ja kummissakin v aisa nelioputkella, hitsattu kunnolla, runko tehty kunnolla. Upotettu Kuumasinkki altaaseen. Firma teki sen sinkityksen, kysyin ennen sinkitystä millaisia aukkoja, reikiä putkirakenteessa hyvä olla. Nämä kärryt on edelleen ruosteettomia ja laadukkailla renkailla.
Hinnat ja laatu. Uudet ja itsetehdyt.
Anonyymi-ap
1
468
Vastaukset 1
- Anonyymi
Vaan 35 vuotta vanhat kumit ei ole laadukkaat. Ei myöskään linglongit
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95913
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80678- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34614Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
- 36512
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 25492
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok106477Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427