Miksi ohittaminen on joillekkin pakkomielle ?
Jos ajaa suurinta sallittua nopeutta mittarivirhe huomioiden silti moni painaa ohi
Miksi ?
Ohi on mentävä
121
486
Vastaukset
- Anonyymi
Kiire sairaalaan? Kiire lapsia hakemaan?
Niin olen itse ajatellut että heillä on jokin hätä. Eikä se häiritse enempää tuon ymmärtämisen jälkeen.
Joskus harvoin olen itsekin ajanut hiukan nopeammin.
Mutta älä luule että se olisi jotenkin halpaa tai järkevää.
Poliisi valvoo ja polttoainetta kuluu ja myös moottori joutuu kovemmille.
Anna niiden mennä jotka menee. Voihan siellä olla joku "junttikin" joka luulee, että se on jotenkin fiksua tai hienoa. Ovat vaan hiukan tyhmiä tavallaan.- Anonyymi
Jos liikenteessä ei ole mitään järkevää mietittävää, voi vaikka ihmetellä toisten motiiveja tehdä tuo-ja-tuo liike. Ei siitä tule hullua hurskaammaksi, mutta onpahan riittävästi aihetta miettiä.
Ajetaan ja annetaan toisten ajaa parhaan kykynsä mukaan. Juuri sitä varten tarvitaan yhteiset säännöt ja sopivat turvavälit, ettei ihan heti kolise jonkun saadessa kuningasidean "vähän tuosta oikaisen".
Jonkun on aina päästävä ohi. Seuraavissa valoissa on mukavampi jonottaa kaksi autoa edempänä kuin taaempana. Erityisesti säälin ihmisparkoja mustassa bemarissa. Se näyttää syöksähtävän ohitukseen mitä ihmeellisimmissä paikoissa ilman, että kuski voi mitenkään sitä estää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos liikenteessä ei ole mitään järkevää mietittävää, voi vaikka ihmetellä toisten motiiveja tehdä tuo-ja-tuo liike. Ei siitä tule hullua hurskaammaksi, mutta onpahan riittävästi aihetta miettiä.
Ajetaan ja annetaan toisten ajaa parhaan kykynsä mukaan. Juuri sitä varten tarvitaan yhteiset säännöt ja sopivat turvavälit, ettei ihan heti kolise jonkun saadessa kuningasidean "vähän tuosta oikaisen".
Jonkun on aina päästävä ohi. Seuraavissa valoissa on mukavampi jonottaa kaksi autoa edempänä kuin taaempana. Erityisesti säälin ihmisparkoja mustassa bemarissa. Se näyttää syöksähtävän ohitukseen mitä ihmeellisimmissä paikoissa ilman, että kuski voi mitenkään sitä estää.Mieluummin se facebookissa roikkuva joka liikennevaloissa vihreillä katse alaviistoon, jolle pitää joka valoissa töötätä, saakin olla sen kaksi autoa taaempana, eikä minun edessä.
- Anonyymi
Jotkut haluavat siirtyä paikasta toiseen parasta mahdollista vauhtia eikä seilata tientukkona varastaen muilta aikaa.
- Anonyymi
Miksi aina puhutaan tientukosta jos ajaa suurinta sallittua nopeutta. Eikö laki koske kaikkia ?
- Anonyymi
Mites Poliisi suhtautuu ylinopeuteen ? Ei suurinta sallittua nopeutta ajava ole tientukko.
- Anonyymi
Liikenteessä kuluu juuri niin paljon aikaa, kun siellä kuluu. Kukaan ei ole sääntöjen ja lakien yläpuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi aina puhutaan tientukosta jos ajaa suurinta sallittua nopeutta. Eikö laki koske kaikkia ?
Eipä viitsi toisen repussa roikkua,80km vauhti on muutenkin mopojen vauhti,ajele sinä sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä viitsi toisen repussa roikkua,80km vauhti on muutenkin mopojen vauhti,ajele sinä sitä.
Ihanaa kun kundi käy kuumana...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä kuluu juuri niin paljon aikaa, kun siellä kuluu. Kukaan ei ole sääntöjen ja lakien yläpuolella.
Kyllä vaan on, esim. Bemareita, Mersuja, Audeja ei tavallisten kuolevaisten säännöt ja rajoitukset koske.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan on, esim. Bemareita, Mersuja, Audeja ei tavallisten kuolevaisten säännöt ja rajoitukset koske.
Kyllä säännöt koskevat myös niitä asennevammaisia, vaikka toki itse muuta kuvittelevat.
- Anonyymi
Niin? Millä tavalla se on pois sinun elämästä? Pidät huolen omasta menosta ja turvavälit kunnossa niin kaaharit ei ahdistele kiilaamalla eteesi.
Et paljon muuta voi 😂.
Tottakai henkisiä murheita saat mutta niistäkin pääset yli kun annat vaan toisten mennä.
Ja kyllä. Ajan itse aina kaikista ohi, en osaa vaan ajatella heitä hitaammaksi. Ajattelen että he ovat suorituskykynsä äärirajoilla liikkuessaan 😂😂- Anonyymi
Nykyään pitää keskittyä enemmän myös muiden tekoihin. Siihen velvoittaa tieliikennelaki.
- Anonyymi
Luin vastauksesi oikein tarkkaan, mutta silti en löytänyt siitä yhtään mainintaa niistä hyvistä syistä, miksi pitäisi ajaa ylinopeutta ja ohitella muita.
- Anonyymi
Ei paljon vaadi painaa kaasua pohjaan. Siinä vaan on se riski että silloin ei välitä muiden turvallisuudesta. Jarrutusmatka pitenee ym. riskejä varsinkin kaupunkialueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paljon vaadi painaa kaasua pohjaan. Siinä vaan on se riski että silloin ei välitä muiden turvallisuudesta. Jarrutusmatka pitenee ym. riskejä varsinkin kaupunkialueella.
Ei ole mikään riski kun toimii oikein ja tietää mitä tekee. Ei vauhti tapa, vaan virheet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään riski kun toimii oikein ja tietää mitä tekee. Ei vauhti tapa, vaan virheet.
Kyllä usein tulee virheitä juuri isossa vauhdissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään riski kun toimii oikein ja tietää mitä tekee. Ei vauhti tapa, vaan virheet.
Tiedätkö myös aina, mitä muut liikenteessä olevat tekevät tai aikovat tehdä? Sitten, kun he tekevät jotakin muuta, kuin mitä oletat, olet ongelmissa.
Tietysti, jos ihmisellä on täydellinen ajatustenlukutaito ja muuttohaukkaa nopeammat refleksit, niin vain fysiikan lait rajoittavat toimintaa liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään riski kun toimii oikein ja tietää mitä tekee. Ei vauhti tapa, vaan virheet.
Toimi sinäkin oikein ja noudata sääntöjä.
- Anonyymi
Nopeusrajoituksen rikkomisesta, eli ylinopeudesta määrätään rangaistukseksi rikesakko. Ylinopeus on liikennerikkomus. Tietyissä tilanteissa ylinopeuden voidaan katsoa täyttävän rikoslain mukaisen rikoksen tunnusmerkistön.
Mikäli ajoneuvon kuljettaja ajaa ylinopeutta, voi rikosnimikkeenä kyseeseen tulla liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Liikenneturvallisuuden vaarantamiseen syyllistyy se, joka tienkäyttäjänä tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo tieliikennelakia tai ajoneuvolakia taikka niiden nojalla annettuja säännöksiä tai määräyksiä tavalla, joka on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle. Jotta kyseessä on liikenneturvallisuuden vaarantaminen, on nopeusrajoituksen ylittämisen oltava omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle. Huomattavaa on se, ettei ylinopeuden tarvitse aiheuttaa konkreettista vaaraa, vaan liikenneturvallisuuden vaarantamisesta voidaan rangaista jo silloin, mikäli ylinopeudella ajaminen on omiaan aiheuttamaan vaaraa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei paljon vaadi painaa kaasua pohjaan. Siinä vaan on se riski että silloin ei välitä muiden turvallisuudesta. Jarrutusmatka pitenee ym. riskejä varsinkin kaupunkialueella.
Tuskinpa tuossa aloituksessa kaupunkiliikenteestä turistiin. Veikkaan ihan maantietä.
Ei minua häiritse pätkääkään, jos minä ajelen norminopeutta ja joku menee ohi. Antaa mennä, sillä on kiireempi sillä hetkellä, kun mulla. Ohittelen itsekin. Kyllä näitä hitaasti ajelevia on minunkin edessäni ihan riittävästi ja olen kyllä sitä mieltä, jos järjestään ajaa 20km/h alle nopeusrajoitusten ja kerää letkaa peräänsä, voi jättää sen autoilun pois. Uusinta muotia on sitten nämä sähkärikuskit, jotka ajaa ilmeisesti säästösyistä alle nopeusrajoitusten.
Jokaisen kannattaa huomioida se oma ajaminen. Jos ja kun ei enää pysy normissa muun liikenteen mukana, miettiä kannattaako enää olla ratin takana. Oma lukunsa on sitten nuoret kuskit. On ikävä lukea niistä kuolinkolareista.
- Anonyymi
Itse teen ohituspäätöksen muutaman seikan takia.
Jos ajaa yli 5km/h alle nopeusrajoituksen.
Jos nopeus seilaa, eli välillä hitaampi ja välillä nopeampi.
Jos muutenkin epävarmaa ja ennakoimatonta ajoa.
Jos sumuvalot käytössä esim. pikku sateella.
Varsinkin tuo sumuvalokäytäntö on joillakin niin hukassa että voisi oikeastaan sakottaa väärin käyttävät.
Olen ihmetellyt että mitkä valot laitetaan sitten päälle jos oikeasti näkyvyys menee.
Sumuvaloille ei ole syytä jos näkee 5 - 10 edessäajavan takavalot, jos e näe kun korkeintaan 2 takavalot niin silloin oi harkita sumuvaloja ja jos ei näe kuin 1 satunnaisesti niin silloin sumuvaloista on oikeasti hyötyä. - Anonyymi
Hauskoja nämä avaukset "mittari virhe huomioon ottaen". Melkoista huomion hakua ja tarvetta päästä inttämään tyhmyyksiä.
Ettäs kehtaat olla noin nolo.- Anonyymi
No sitähän juuri intetään että tarkista mittarisi. Aina väitetään että vika on matkamittarissa kun kun joku ajaa ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitähän juuri intetään että tarkista mittarisi. Aina väitetään että vika on matkamittarissa kun kun joku ajaa ohi.
No, en oikein keksi, miten matkamittarin lukema vaikuttaisi ohitustarpeeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, en oikein keksi, miten matkamittarin lukema vaikuttaisi ohitustarpeeseen.
No aina väitetään että kun ajoit alinopeutta siksi ajoin ohitse. Sitä käytetään usein verukkeena vaikka ajoin suurinta sallittua nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No aina väitetään että kun ajoit alinopeutta siksi ajoin ohitse. Sitä käytetään usein verukkeena vaikka ajoin suurinta sallittua nopeutta.
Ajoit sitä matkamittarin näyttämää suurinta sallittua nopeutta? Ehkä se ongelma piilee tuossa.
- Anonyymi
Juuri näin, pitäisi jo pikkuhiljaa päästä pois 1980-luvulta, jolloin mittarivirhe oli pelkkä MuTu.
Nykyään KAIKKI tietävät oman autonsa nopeusmittarin virheen.
Pitäisi olla : "Ajoin 100km/h" vaan ei, heti joku alkaa 1980-lukulaisen jaarituksensa mittarivirheestä "Ajoit siis oikeasti 93 km/h.." - Anonyymi
Tollo on sellainen, joka ei tiedä ja huomioi oman autonsa mittarivirhettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, pitäisi jo pikkuhiljaa päästä pois 1980-luvulta, jolloin mittarivirhe oli pelkkä MuTu.
Nykyään KAIKKI tietävät oman autonsa nopeusmittarin virheen.
Pitäisi olla : "Ajoin 100km/h" vaan ei, heti joku alkaa 1980-lukulaisen jaarituksensa mittarivirheestä "Ajoit siis oikeasti 93 km/h.."Jahas, millä jokainen tietää oman autonsa mittarivirheen?
Kaikilla ei ole gps käytössä, kaikilla ei ole edes kännykkää jossa gps.
Kaikkialla ei ole nöpeusnäyttöjä.
Sitten -80 lukuun, silloin oli tien laidassa mittaratamerkkejä, eli tarkka pituusmitta ja kun laittoi sekunttikellon päälle ja mittasi ajan niin puhtaalla matematiikalla sai nopeuden selville, joten ei mitään mutua vaan tarkkaa mittaamista ja ihan faktaa.
Itse testasin uuden autoni mittavirheen navigaattorilla, tosin nyt on alla talvirenkaat enkä ole testannut niillä joten mulla on mututieto mittarivirheestä eikä faktatietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, millä jokainen tietää oman autonsa mittarivirheen?
Kaikilla ei ole gps käytössä, kaikilla ei ole edes kännykkää jossa gps.
Kaikkialla ei ole nöpeusnäyttöjä.
Sitten -80 lukuun, silloin oli tien laidassa mittaratamerkkejä, eli tarkka pituusmitta ja kun laittoi sekunttikellon päälle ja mittasi ajan niin puhtaalla matematiikalla sai nopeuden selville, joten ei mitään mutua vaan tarkkaa mittaamista ja ihan faktaa.
Itse testasin uuden autoni mittavirheen navigaattorilla, tosin nyt on alla talvirenkaat enkä ole testannut niillä joten mulla on mututieto mittarivirheestä eikä faktatietoa.Gepsit on ollut kaikilla, viimeisilläkin 2000-luvun alusta, siksi kaikki tietävät autonsa nopeusmittarin virheen määrän, osa tietää samasta syystä myös matkamittarin virheen. Se mitä he näitä tietoja käyttävät on eri asia.
Oikeassa olet siinä, että eri renkailla virhe saattaa muuttua, omassa autossa 1 km/h ero talvi-/kesärenkailla.
Ja kuitenkin, autoilijat tietävät joka tapauksessa mittarivirheen määrän omassa autossaan paremmin kuin palstalla olevat herra Besserwisserit jotka ovat jämähtäneet viime vuosituhannelle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Gepsit on ollut kaikilla, viimeisilläkin 2000-luvun alusta, siksi kaikki tietävät autonsa nopeusmittarin virheen määrän, osa tietää samasta syystä myös matkamittarin virheen. Se mitä he näitä tietoja käyttävät on eri asia.
Oikeassa olet siinä, että eri renkailla virhe saattaa muuttua, omassa autossa 1 km/h ero talvi-/kesärenkailla.
Ja kuitenkin, autoilijat tietävät joka tapauksessa mittarivirheen määrän omassa autossaan paremmin kuin palstalla olevat herra Besserwisserit jotka ovat jämähtäneet viime vuosituhannelle.Tiedän henkilöitä jotka ihan periaatteessa käyttävät vanhoja näppäinpuhelimia joten heillä ei ole aina mukana tuota gpssää.
Sitten on tuhottomasti henkilöitä joilla on se älykännykkä mutta eivät tajua miten sillä mitataan nopeus.
Jos nyt erittäisin veikkauksen että yli puolet eivät tiedä auton todellista nopeutta kun a heillä ei ole älykännykkää eikä navigaattoria ja b ei vähääkään kiinnosta.
Itselläni on älykännykkä sekä 3 navigaattoria tai taitaa niitä löytyä peräti 5 kappaletta sekä olen tarkistanut autoni nopeuden tosin en talvirenkailla, mutta se että minulla löytyy laitteet ja kiinnostus ei tarkoita että kaikilla on. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän henkilöitä jotka ihan periaatteessa käyttävät vanhoja näppäinpuhelimia joten heillä ei ole aina mukana tuota gpssää.
Sitten on tuhottomasti henkilöitä joilla on se älykännykkä mutta eivät tajua miten sillä mitataan nopeus.
Jos nyt erittäisin veikkauksen että yli puolet eivät tiedä auton todellista nopeutta kun a heillä ei ole älykännykkää eikä navigaattoria ja b ei vähääkään kiinnosta.
Itselläni on älykännykkä sekä 3 navigaattoria tai taitaa niitä löytyä peräti 5 kappaletta sekä olen tarkistanut autoni nopeuden tosin en talvirenkailla, mutta se että minulla löytyy laitteet ja kiinnostus ei tarkoita että kaikilla on.On varmasti niitä joita mittarivirhe ei kiinnosta, syystä tai toisesta, mutta tässä "liikenne-osiossa" näköjään aina pitää alustaa :
Ajoin 100 Km/h mittarivirhe huomioituna..
Ajoin 110 km/h, koska mittarini näyttää väärin..
Edessä oleva ajoi 97 km/h, ei varmaan tiennyt todellista nopeuttaan kun mittarivirhe..
Pitäisiköhän alustuksien olla tällaisia :
Ajoin 100 km/h mittarivirhe ja sääolosuhteet huomioituna, autoni on kunnossa ja katsastettu, lisäksi olin selvinpäin, tarkkailin aktiivisesti liikennettä muut liikkeellä olevat huomioiden ja autossani oli vuodenaikaan sopivat ja lailliset renkaat...
Tuo olisi vissiin suunnilleen oikea tapa aloittaa kirjoitus ja VASTA SITTEN päästä varsinaiseen aiheeseen, mikä se sitten milloinkin olisikaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, pitäisi jo pikkuhiljaa päästä pois 1980-luvulta, jolloin mittarivirhe oli pelkkä MuTu.
Nykyään KAIKKI tietävät oman autonsa nopeusmittarin virheen.
Pitäisi olla : "Ajoin 100km/h" vaan ei, heti joku alkaa 1980-lukulaisen jaarituksensa mittarivirheestä "Ajoit siis oikeasti 93 km/h.."Nykyään biomassa = valtaosa autoilijoista ei edes tiedä, mikä nopeusrasjoitus on!
Järkiautoilija kun ajaa omasta mielestään aina oikeaa tilannenopeutta. Se nopeus riippuu lähinnä tien leveydestä ja mutkaisuudesta. Leveällä ja suoralla ajoväylällä, esim moottoritiellä tai ohituskaistoilla, saatetaan polkea 110 km/h. Vaikka voimassa olisi 80 km/h talvirajoitus.
Kun väylä kapenee, nopeus tippuu oitis 20 km/h. Kapeassa rännissä, esim .keskikaiteella varustettu tie, jossa vain 1 ajokaista suuntaansa, hidastetaan lisää -> nopeus enää 70 km/h. Vaikka rajoitus olisi 100.
Moottoritiellä tietyömaa, Osa biomassasta ei reagoi millään lailla, jos molemmat kaistat käytössä. Osa tiputtaa nopetta nimelliseti 10 km/h, eli painelee työmaan läpi 90-100 km/h.
Koska järkiautoilija ajaa ikiomilla säännöillä, ei ole tarvetta nähdä liikennemerkkejä. Siksi ei ole hajuakaan voimassa olevasta nopeusrajoituksesta. Siksi peltipoliisien kohdalla syntyy paniikki ja jarrutellan 70 nopeuteen satasenkin rajoitusalueella. Siksi puidaan nyrkkiä ja vilkutellaan valoja autoille, jotka ohittavat 100 km/h rajoitusalueella nopeuttaan 70-90 pumppaavan tietukon.
Taajamassa sitten toisinpäin eli posotellaan surutta 50-70 km/h 30/40 rajoitusalueella. Ei siinä kuulemma mitään riskiä ole. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään biomassa = valtaosa autoilijoista ei edes tiedä, mikä nopeusrasjoitus on!
Järkiautoilija kun ajaa omasta mielestään aina oikeaa tilannenopeutta. Se nopeus riippuu lähinnä tien leveydestä ja mutkaisuudesta. Leveällä ja suoralla ajoväylällä, esim moottoritiellä tai ohituskaistoilla, saatetaan polkea 110 km/h. Vaikka voimassa olisi 80 km/h talvirajoitus.
Kun väylä kapenee, nopeus tippuu oitis 20 km/h. Kapeassa rännissä, esim .keskikaiteella varustettu tie, jossa vain 1 ajokaista suuntaansa, hidastetaan lisää -> nopeus enää 70 km/h. Vaikka rajoitus olisi 100.
Moottoritiellä tietyömaa, Osa biomassasta ei reagoi millään lailla, jos molemmat kaistat käytössä. Osa tiputtaa nopetta nimelliseti 10 km/h, eli painelee työmaan läpi 90-100 km/h.
Koska järkiautoilija ajaa ikiomilla säännöillä, ei ole tarvetta nähdä liikennemerkkejä. Siksi ei ole hajuakaan voimassa olevasta nopeusrajoituksesta. Siksi peltipoliisien kohdalla syntyy paniikki ja jarrutellan 70 nopeuteen satasenkin rajoitusalueella. Siksi puidaan nyrkkiä ja vilkutellaan valoja autoille, jotka ohittavat 100 km/h rajoitusalueella nopeuttaan 70-90 pumppaavan tietukon.
Taajamassa sitten toisinpäin eli posotellaan surutta 50-70 km/h 30/40 rajoitusalueella. Ei siinä kuulemma mitään riskiä ole.Ja edelleen... ei ole mitenkään ääri harvinaista nähdä pimeän aikaan täysin vailla valoja ajavia autoja. Vanhoissa ritsoissa ei tällöin mittarivalotkaan pala = ei näy nopeusmittari. Mutta sitähän ei omilla säännöillä ajavat järkiautoilijat kaipaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On varmasti niitä joita mittarivirhe ei kiinnosta, syystä tai toisesta, mutta tässä "liikenne-osiossa" näköjään aina pitää alustaa :
Ajoin 100 Km/h mittarivirhe huomioituna..
Ajoin 110 km/h, koska mittarini näyttää väärin..
Edessä oleva ajoi 97 km/h, ei varmaan tiennyt todellista nopeuttaan kun mittarivirhe..
Pitäisiköhän alustuksien olla tällaisia :
Ajoin 100 km/h mittarivirhe ja sääolosuhteet huomioituna, autoni on kunnossa ja katsastettu, lisäksi olin selvinpäin, tarkkailin aktiivisesti liikennettä muut liikkeellä olevat huomioiden ja autossani oli vuodenaikaan sopivat ja lailliset renkaat...
Tuo olisi vissiin suunnilleen oikea tapa aloittaa kirjoitus ja VASTA SITTEN päästä varsinaiseen aiheeseen, mikä se sitten milloinkin olisikaan.En oikein ymmärrä mistä paasaat.
Väitit että kaikki ovat tarkistaneet mittarivirheen ja tietävät kuinka lujaa ajavat.
Kerroin faktat että tuskin monikaan tietää eivätkä välitä.
En ole vaatinut meriselitystä ennen asian kertomista, esitin vain faktaa väitteellesi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En oikein ymmärrä mistä paasaat.
Väitit että kaikki ovat tarkistaneet mittarivirheen ja tietävät kuinka lujaa ajavat.
Kerroin faktat että tuskin monikaan tietää eivätkä välitä.
En ole vaatinut meriselitystä ennen asian kertomista, esitin vain faktaa väitteellesi.Ok, jatketaan sitten seuraavatkin 40 vuotta kinaamista mikä oli kenenkin nopeus milloinkin, tällä palstallahan kaikki tietävät sen millä nopeudella joku TOINEN on mennyt......
- Anonyymi
Minulle on ihan sama vaikka minut ohitetaan isollakin ylinopeudella, kunhan se tapahtuu oikein ja turvallisesti. En minä alla kyttäämään muiden ylinopeuksia ja itse päästelen ohi jos minusta siltä tuntuu, oli nopeus mikä tahansa.
Jos jopillekin muiden kyttäys on kovin tärkeää, niin silloin on elämä aika mitätöntä ja tarkoitusta vailla. Kannattaa keskittyä omaan tekemiseen ja ajamiseen ja ottaa siinä muut huomioon niin, että kaikilla on turvallista, joustavaa ja mukavaa.- Anonyymi
Minusta se on vain hyvä, että kiireisemmät menevät ohi. En näe heitä enää sen jälkeen, paitsi ehkä siellä seuraavissa liikennevaloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se on vain hyvä, että kiireisemmät menevät ohi. En näe heitä enää sen jälkeen, paitsi ehkä siellä seuraavissa liikennevaloissa.
Samaa mieltä
Ohitellaan paikoissa jotka on vaarallisia.
Ei ole monella järkeä päässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se on vain hyvä, että kiireisemmät menevät ohi. En näe heitä enää sen jälkeen, paitsi ehkä siellä seuraavissa liikennevaloissa.
Monestihan siinä käy juuri niin. Miksi muuten vaivata päätä toisten kiireistä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se on vain hyvä, että kiireisemmät menevät ohi. En näe heitä enää sen jälkeen, paitsi ehkä siellä seuraavissa liikennevaloissa.
Ei niitä valoja kaikkialla ole ja usein pääsee edellisistä valoista läpi ja nysvä jää valoihin, ihan tuurista kiinni. Tunaaminen on sairaus joka pitäisi poistaa liikenteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se on vain hyvä, että kiireisemmät menevät ohi. En näe heitä enää sen jälkeen, paitsi ehkä siellä seuraavissa liikennevaloissa.
Pitäähän formula lupauztenkin harjoitella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monestihan siinä käy juuri niin. Miksi muuten vaivata päätä toisten kiireistä ?
Ne toisten kiireet kun aiheuttavat muille usein vaaraa. Ohitusta edeltää usein puskurissa roikkuminen, ja ohitus tehdään usein toisen kylkeä viistäen, ja usein ohitetaan vastaantulijoista huolimatta tai/ja pippeli ohituskieltoalueella. Ja tämä vain siksi, että joku luulee olevansa kiireinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne toisten kiireet kun aiheuttavat muille usein vaaraa. Ohitusta edeltää usein puskurissa roikkuminen, ja ohitus tehdään usein toisen kylkeä viistäen, ja usein ohitetaan vastaantulijoista huolimatta tai/ja pippeli ohituskieltoalueella. Ja tämä vain siksi, että joku luulee olevansa kiireinen.
Poikkeavalla se tuo ohittaminenkin on poikkeavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäähän formula lupauztenkin harjoitella
Pitää varmasti, mutta he älyävät harjoitella suljetulla radalla.
- Anonyymi
Jatkuvaa kilpailua näyttää olevan liikenne.
Pikkupojat kisaa kuka lähtee nopeimmin liikennevaloista.- Anonyymi
Eipä ole aikoihin näkynyt tai tullut eteen, että olisin noita kisoja nähnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole aikoihin näkynyt tai tullut eteen, että olisin noita kisoja nähnyt.
Oon nähnyt useinkin kilpailua.
- Anonyymi
Taas ns. järkiautoilija äänessä.
Järkiautoilija säästää järkeä. Aivot turvallisesti narikassa.
Oma ajonopeus = Oikea Tilannenopeus. Jokainen nopeammin aja on Kaahari. Jokainen järkiautoilijaa hitaammin ajava on tientukko, johon pitää työntää vauhtia ja jonka voi ohittaa. Taajamassa tämä ohittaminen sujuu kätevästi 40 rajoitusalueella esim liikenteejakajan väärältä puolelta koukaten.
Järkiautoilija ajaa turvallisesti, mikä tarkoittaa, että kaasupolkimen alla on puupalikka ja päässä puusilmät. Puupalikka estää nopeat kiihdytykset ja se on kalibrointu niin, että "kaasu pohjassa" auton saavuttaa hiljaksiin (pitkillä suorilla) noin 70 km/h nopeuden, mikä siis on ihan OK nopeus taajaman 40-rajoitusaluellaa, jossa ei ole mitään riskiä, kun on omat mukulat köytettyinä turvaistuimiin. Muista ei niin väliä.
Sama 70 km/h on myös ihan OK vaikkapa Kehä I 80-rajoitusalueilla, kunhan muistaa varmuuden vuoksi jarruttaa peltipoliisien kohdalla, ettei tule tarpettomia sakkoja. Nopeusrajoituksista tai muistakaan liikennemerkeistä järkiautoilijalla ei olet tietoa, koska puusilmät, joden avulla välyttyy näkemästä tarpettomat ajokiellot ja tietyömaiden rajoitukset. Rajoitus +30 tietyömalla on ihan OK, samoin rajoitus 30 satasen aluella. Kunhan muistaa puida nyrkkitä tai vilkutella valoja kaahareille (ohittajat).
Palataan vielä siihen puupalikkaan kaasupolkimen alla. Hätätilanteita varten puupalikassa on naru, jolla sen saa nykäistyä pois. Hätätilanne = ohituskaista alkaa tai järkiautoilija huomaa ohittamassa olevan auton. Ohituskaistoilla MINIMI ajonopeus on 110 ja suositus 130. Myös ja erityisesti talvirajoitusten aikaa. Riittävä nopeus parantaa liikenneturvallisuutta estämällä tarpeettomat ohitukset. Kaikki ohitukset ovat tarpeettomia, paitsi silloin, kun tientukko haluaa ajaa 70 mk/h 30-50 rajoitusaluiella.
Kun ohituskaista päättyy, tulee kiireesti jarruttaa tuttuun ja tuvalliseen "80 mittarissa" nopeuteen (=pumpataan 60-75 km/h).- Anonyymi
Miinusmerkki jäi pois.... satasen rajoitusaluelle oikea nopeus on siis 70 km/h. Samoin tietyömaiden ja pikkutaajamien 40/50/60 rajoitusalueilla. Helppoa on järkiautoilu, kun saa ajaa ihan omilla säännöillä!
- Anonyymi
Tuossahan se järkiautoilu tulikin hyvin tiivistettynä.
- Anonyymi
Valvontaa ei käytännössä ole peltipoliisien lisäksi ja alle 10 % ylinopeudesta "sakko" on olematon.
- Anonyymi
70 e oli viimeksi, arvatkaa mistä tiedän...
- Anonyymi
Etkö juuri ajanut toisessa aloituksessasi 10km/h ylinopeutta kolmenkympin alueella? Mitä järkeä siinä oli?
- Anonyymi
Ajoin mittarivirhe huomioiden 30km/h. Vaikka 40 km/ h on mittarissa niin todellisuudessa vauhti on siis 30 km/ h. Mittarini ainakin valehtelee sen verran.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin mittarivirhe huomioiden 30km/h. Vaikka 40 km/ h on mittarissa niin todellisuudessa vauhti on siis 30 km/ h. Mittarini ainakin valehtelee sen verran.
Tientukon perinteiset selitykset. Nopeusmittari ei saa näyttää todellista pienempää nopeutta ja se saa näyttää enintään 10 % liikaa.
Renkaiden vierintäkehät vaihtelevat mallista ja kulumisesta riippuen hieman, joten autovalmistajat tähtäävät siihen, että mittari näyttää keskimäärin muutaman % liikaa. Toki eroja on ja tuntuu itäautoissa (tolloloota ym) virhe olevan lähempänä asteikon yläpäätä.
Mutta laillisesti ei mittari saa siis näyttää 40 km/h eli 33 % liikaa ,kun nopeus on 30 km/h.
Että jotta se todellinen nopeus on 40 km/h mittarilukeman kanssa ollut ennemminkin 37 km/h suuruusluokkaa. Maltillinen 35 % ylitys, omalla luvalla. Mikä ei tietenkään estä haukkumasta muita säännöistä piittaamattomiksi kaahareiksi. Ne säännöt kun laatii tientukko. Ihan itseään varten. Ja vaatii muita taipumaan tahtoonsa, maailman napa kun on.
Kas tälläkin kertaa paljastui, etät tientukon mielestä alle 60 km/h rajoitukset ovat liian matalia = saa omalla luvalla ajaa ylinopeutta. Toisaalta 80 ja siitä ylöspäin on tietukon ajotaidolle liikaa ja näyryytyksen välttämiseksi pitää muut pakottaa köröttelemään tientukon tahtiin.
- Anonyymi
Ainoa oikea vastaus on TAPA.
Toiset osaa lähteä muutaman minuutin aikaisemmin liikenteeseen. Arjessa lyhyellä ajomatkalla ei oikeasti ylinopeudella saavuta juurikaan mitään etua/hyötyä. Polttoainetta kuluu vain enemmän kun kaasutetaan ja jarrutetaan rajummin. Ja kiireessä tulee helposti tehtyä virhe-arviointeja se altistaa onnettomuuksille.- Anonyymi
Nössö ja sääntöjen kyttääjä.
- Anonyymi
Itse lähden aina tuntia paria ennen, saa päästää huoletta 20-30km/h yli merkkien menemään.
En ymmärrä sanontaa lähteä aiemmin niin ei tarvi kaahata? Lähteä aiemmin mitä?
Olla perillä aiemmin mitä? Vai myöhemmin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nössö ja sääntöjen kyttääjä.
Uskallatko lyödä ventovierasta ihmistä kaupungilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse lähden aina tuntia paria ennen, saa päästää huoletta 20-30km/h yli merkkien menemään.
En ymmärrä sanontaa lähteä aiemmin niin ei tarvi kaahata? Lähteä aiemmin mitä?
Olla perillä aiemmin mitä? Vai myöhemmin ?Jos pitää olla perillä tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, niin lähtö kannattaa ajoittaa siten, että fiksusti sääntöjen mukaan ajamalla on ajoissa perillä. Yksinkertaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pitää olla perillä tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, niin lähtö kannattaa ajoittaa siten, että fiksusti sääntöjen mukaan ajamalla on ajoissa perillä. Yksinkertaista.
Se on tismalleen noin.
- Anonyymi
Itse kun lähden pidemmälle matkalle niin säädän vakionopeudeksi 100 alueelle 110.
Tuossa on mukana mittarivirhe + vähän päälle.
Ohitan ohituspaikan tullessa hitaammin ajavat ja siihen ei liity mitään muuta kuin se että haluan pitää sen asettamani nopeuden paehaani mukaan.
Jos erityistä ruuhkaa niin jään silloin ajamaan jonon mukana jos ei sitten edessä ole joku veturi joka vetää perässä kilonmetrin jonoa. - Anonyymi
Kova kakkahätä kuskilla ja myyrä kurkkii. Vaippoja suosittelen kaahustelijoille.
Ei vaan, ite syyllistyn ylinopeuteen jos edessä ajava pumppaa vauhtiaan esim. 80:n alueella 60-80 väliä. Ja kun lähden ohi n. 70:n vauhdissa niin sitten tää sankari kiihdyttää 90:iin. Siinä palaa sulake ja painan kick-downilla reilusti ohi, hetkellisesti toistasataa taulussa. Ohituksen jälkeen palaan oikealle kaistalle ja jatkan vakkari päällä 83 km/h gps nopeutta. Ohitettu tyypillisesti jää vähäksi aikaa puskuriin hiillostamaan mutta hyytyy lopulta ja häviää kauas taakse. - Anonyymi
meillä ei kommunisteilla on kiire töihin
sdp- kalevi on aina haitoilla
tojonsa kanssa
sdp- hellevi leipoo pullia
takapenkillä - Anonyymi
Kannattaa näyttää keskaria näille ohittajille kun jäävät siihen eteen sitten junnaamaan !
- Anonyymi
Tanskassa on huomattavasti tiukemmat säännöt liikenteessä..Pahimmassa tapauksessa voit menettää autosi valtiolle. Sivun voi kääntää Suomeksi.
https://sikkertrafik.dk/rad-og-viden/bil/fart/- Anonyymi
Tanskassa on tajuttu, että kova pelote auttaa takuulla hillitsemään nopeuksia.
- Anonyymi
Täältä voi katsella
https://www.youtube.com/playlist?list=PL7HYOx6kFBZtpCbyW5-QddQcI-juVlwRA- Anonyymi
Kannatan Tanskan mallia.
- Anonyymi
Ei lakkokenraaleilla ole kiire mihinkään. Kehityksen ja liikenteen jarruina tukkivat teitä wokkipannuillaan. Minua nuo eivät haittaa, amppeerit puhuu ja Riku Aallon puna-armeija jää puremaan pölyä. Rahalla saa ja Teslalla pääsee!
- Anonyymi
Ei yritys saa olla niin ahne, että se koituu oman maan ja oman kansan turmioksi. Halvemman työvoiman perään moni yritys halajaa. Halpatyövoiman suhteen voittaja onkin yritys. Kun yrityksen palkkakulut pienenevät, niin voitot paranevat tietenkin.
Häviäjän roolissa ovat sitten valtio ja veronmaksajat. Valtio saa vähemmän verotuloja pienemmistä palkoista. Usein käy myös niin, että pienipalkkainen joutuu palkan jatkeeksi hakemaan tukia tullakseen toimeen. Silloin veronmaksajien maksamia varoja kuluu tukien maksamiseen. Tällöin veronmaksajat osallistuvat myös yrityksen palkanmaksuun.
Asian ydin on se, että yrityksillä ei ole mitään yhteiskunnallisia vastuita, vaan niiden ainoa tehtävä on tuottaa mahdollisimman suuret voitot omistajatahoille. Siirretän jopa toimintaa ulkomaille, jossa sitä halvempaa työvoimaa on tarjolla. Ei siis piitata ollenkaan omasta maasta ja kansasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei yritys saa olla niin ahne, että se koituu oman maan ja oman kansan turmioksi. Halvemman työvoiman perään moni yritys halajaa. Halpatyövoiman suhteen voittaja onkin yritys. Kun yrityksen palkkakulut pienenevät, niin voitot paranevat tietenkin.
Häviäjän roolissa ovat sitten valtio ja veronmaksajat. Valtio saa vähemmän verotuloja pienemmistä palkoista. Usein käy myös niin, että pienipalkkainen joutuu palkan jatkeeksi hakemaan tukia tullakseen toimeen. Silloin veronmaksajien maksamia varoja kuluu tukien maksamiseen. Tällöin veronmaksajat osallistuvat myös yrityksen palkanmaksuun.
Asian ydin on se, että yrityksillä ei ole mitään yhteiskunnallisia vastuita, vaan niiden ainoa tehtävä on tuottaa mahdollisimman suuret voitot omistajatahoille. Siirretän jopa toimintaa ulkomaille, jossa sitä halvempaa työvoimaa on tarjolla. Ei siis piitata ollenkaan omasta maasta ja kansasta.Ja tämä siis keskustelussa, jonka aihe on ohittaminen 😀
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei yritys saa olla niin ahne, että se koituu oman maan ja oman kansan turmioksi. Halvemman työvoiman perään moni yritys halajaa. Halpatyövoiman suhteen voittaja onkin yritys. Kun yrityksen palkkakulut pienenevät, niin voitot paranevat tietenkin.
Häviäjän roolissa ovat sitten valtio ja veronmaksajat. Valtio saa vähemmän verotuloja pienemmistä palkoista. Usein käy myös niin, että pienipalkkainen joutuu palkan jatkeeksi hakemaan tukia tullakseen toimeen. Silloin veronmaksajien maksamia varoja kuluu tukien maksamiseen. Tällöin veronmaksajat osallistuvat myös yrityksen palkanmaksuun.
Asian ydin on se, että yrityksillä ei ole mitään yhteiskunnallisia vastuita, vaan niiden ainoa tehtävä on tuottaa mahdollisimman suuret voitot omistajatahoille. Siirretän jopa toimintaa ulkomaille, jossa sitä halvempaa työvoimaa on tarjolla. Ei siis piitata ollenkaan omasta maasta ja kansasta.Ihan sama kunhan mun firmalla pyyhkii hyvin. Otan työvoiman just sieltä mistä haluun. Oon 95 % saanu tehtyä halvemman tarjouksen ku kilpailijat. En kerro miten mutta sen voin sanoo että lain mukaan oon aina toiminu. Jos valtio kyykkää, ei kiinnosta. Muutan pois. Hyvä osa firmastani on jo ulkomailla. Mm. Jenkeissä, Ausseissa ja Kanukeissa on konttorit ja paljon hyviä asiakkaita. Eloniltakin olen pari isoa tilausta saanut ja herran henk. koht tavannutkin. Siinä on hieno mies!
Käytän kahvitauot ja siivun lounastauostani taistelussa AY-kommunismia vastaan. Näin aikani kuluu tehokkaasti tuottavuuden jarrujen suitsimisessa.
Terv. pitkänhuiskea Tesla-mies tuossa ylempänä.
- Anonyymi
Aika harvinaisia nuo on, ja harvoin aiheuttavat haittaa muille.
Epävakaat hidastelijat on sellainen jokapäiväinen ongelma.- Anonyymi
Mua taas häiritsee rattijuopot ja kaaharit, Heh.
- Anonyymi
Liikenneturva selvitti, mitä suomalaiset kokevat pelottavaksi liikenteessä. Vaaralliset ohitukset ja kaahaavat autoilijat aiheuttavat monessa pelkoa. NE ON PAHIMPIA.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liikenneturva selvitti, mitä suomalaiset kokevat pelottavaksi liikenteessä. Vaaralliset ohitukset ja kaahaavat autoilijat aiheuttavat monessa pelkoa. NE ON PAHIMPIA.
Siis juurikin ne Audi, Bemari, Mersukuskit, yms. autoillaan mahtailevat öykkärit
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liikenneturva selvitti, mitä suomalaiset kokevat pelottavaksi liikenteessä. Vaaralliset ohitukset ja kaahaavat autoilijat aiheuttavat monessa pelkoa. NE ON PAHIMPIA.
Liikenteen kannalta pahimpia ovat nuo joita pelottaa.
Kuskin ominaisuudet eivät riitä tieliikenteeseen, mutta kortti on saatu jollain ihmeellä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteen kannalta pahimpia ovat nuo joita pelottaa.
Kuskin ominaisuudet eivät riitä tieliikenteeseen, mutta kortti on saatu jollain ihmeellä.On ihan normaalia pelätä tilanteessa, jossa joku uhkaa henkeä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis juurikin ne Audi, Bemari, Mersukuskit, yms. autoillaan mahtailevat öykkärit
Tutkimus selvitti, miksi BMW- ja Audi-kuskit tuntuvat törttöilevän muita useammin – statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuskeja
https://www.kaleva.fi/tutkimus-selvitti-miksi-bmw-ja-audi-kuskit-tuntuva/1655716
Rikkaat varastavat ja huijaavat
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150
"Liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa."
- Anonyymi
Minulla on vain perinteinen vskionopeuden säädin, eikä sitä voi oikein käyttää jojoilevan takana. Parempi ajaa ohi, niin voi pistää vakkarin päälle.
- Anonyymi
Olemme taitavia näkemään valuvikoja muiden kuljettajien suoriutumisessa liikenteessä, mutta samalla voimme pitää omaa lievääkin ylinopeuttamme tai törttöilyämme liikennevirrassa hyvinkin perusteltuna. Kannattaa myös miettiä, kuinka vähän todellisuudessa voittaa aikaa sillä, että yrittää väkisin edetä nopeammin kuin muu liikennevirta. Jos jatkuvasti ajautuu tilanteeseen, jossa kokee muut liikkujat liian hitaiksi, on syytä korjata omaa asennetta – ja nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme taitavia näkemään valuvikoja muiden kuljettajien suoriutumisessa liikenteessä, mutta samalla voimme pitää omaa lievääkin ylinopeuttamme tai törttöilyämme liikennevirrassa hyvinkin perusteltuna. Kannattaa myös miettiä, kuinka vähän todellisuudessa voittaa aikaa sillä, että yrittää väkisin edetä nopeammin kuin muu liikennevirta. Jos jatkuvasti ajautuu tilanteeseen, jossa kokee muut liikkujat liian hitaiksi, on syytä korjata omaa asennetta – ja nopeutta.
Toki noin on, mutta kyllä se joskus potuttaa, että edetään reilusti alle rajoitusten, kun voisi edetä edes sitä rajoitusnopeutta. Ylinopeutta ei ole kenenkään pakko ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme taitavia näkemään valuvikoja muiden kuljettajien suoriutumisessa liikenteessä, mutta samalla voimme pitää omaa lievääkin ylinopeuttamme tai törttöilyämme liikennevirrassa hyvinkin perusteltuna. Kannattaa myös miettiä, kuinka vähän todellisuudessa voittaa aikaa sillä, että yrittää väkisin edetä nopeammin kuin muu liikennevirta. Jos jatkuvasti ajautuu tilanteeseen, jossa kokee muut liikkujat liian hitaiksi, on syytä korjata omaa asennetta – ja nopeutta.
Ei se ole pelkästään ajan säästöstä kyse, vaan siitä kuinka paskamaista on vauhti jojoilijan perässä ajaa ja he itsekin ajavat yleisesti ylinopeutta risteysalueilla kun rajoitus laskee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olemme taitavia näkemään valuvikoja muiden kuljettajien suoriutumisessa liikenteessä, mutta samalla voimme pitää omaa lievääkin ylinopeuttamme tai törttöilyämme liikennevirrassa hyvinkin perusteltuna. Kannattaa myös miettiä, kuinka vähän todellisuudessa voittaa aikaa sillä, että yrittää väkisin edetä nopeammin kuin muu liikennevirta. Jos jatkuvasti ajautuu tilanteeseen, jossa kokee muut liikkujat liian hitaiksi, on syytä korjata omaa asennetta – ja nopeutta.
Oman nopeuden sovittaminen edellä ajavan ämpyilevään nopeuden pumppaukseen rasittaa ja vaatii jatkuvaa keskittymistä. Pitkällä matkalla todella uuvuttavaa! Vaarantaa myös muiden liikenneturvallisuutta jos tämän takia väsähdän ratissa. Pienin paha painella moisesta ohi, vaikka sitten lyhytaikaisesti ylinopeutta taulussa. Saisi poliisi poimia tuollaiset epävarmat pumppaajat poimia pois valtateiltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oman nopeuden sovittaminen edellä ajavan ämpyilevään nopeuden pumppaukseen rasittaa ja vaatii jatkuvaa keskittymistä. Pitkällä matkalla todella uuvuttavaa! Vaarantaa myös muiden liikenneturvallisuutta jos tämän takia väsähdän ratissa. Pienin paha painella moisesta ohi, vaikka sitten lyhytaikaisesti ylinopeutta taulussa. Saisi poliisi poimia tuollaiset epävarmat pumppaajat poimia pois valtateiltä.
Sähkövoimalla kun suhauttaa niin ei tarvii kauaa ylläpitää ylinopeutta ohituksessa. Ei ehdi ämpyilijäkään tajuta mitään ja estää ohitusta kiihdyttämällä ennen kuin tilanne on ohi. "Liikenneturvallisuutta räikeä vaarantaminen" on kestoltaan on häviävän lyhyt jos ohitus kestää vain muutaman sekunnin. Ihan sama mitä on taulussa.
- Anonyymi
Yksittäisen kuljettajan näkökulmasta ajonopeuden noston vaikutukset ovat selkeitä. Kun nopeus kasvaa, ajaminen vaikeutuu ja virheiden riski kohoaa. Suuremmalla nopeudella ajettaessa on vähemmän aikaa ja tilaa vaaratilanteiden havaitsemiseen ja niiden tunnistamiseen, jarrutukseen ja väistämiseen. Virheet välimatkojen ja muiden tiellä liikkujien nopeuksien arvioinnissa kasvavat.
- Anonyymi
Melkoista paskaa kirjoitat.
Tutkimuksen mukaan reippaasti ajavat ovat hereillä ja seuraavat liikennettä, toisin ovat ne uneliaat ja letkoissa tuhnuttavat ja luuriaan pläräävät apinat. - Anonyymi
Jos nykyautoilla yli 80 km/h ajaminen on vaarallista ja hallittavuus jo huono, niin kannattaa lopettaa ajaminen kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista paskaa kirjoitat.
Tutkimuksen mukaan reippaasti ajavat ovat hereillä ja seuraavat liikennettä, toisin ovat ne uneliaat ja letkoissa tuhnuttavat ja luuriaan pläräävät apinat.Tämä kirjoitus on kopioitu kuule ihan liikenneturvan sivuilta.
Olet sitten eri mieltä liikennuturvan kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nykyautoilla yli 80 km/h ajaminen on vaarallista ja hallittavuus jo huono, niin kannattaa lopettaa ajaminen kokonaan.
Tässä olisi ymmärtämättömälle liikenneturvan sivut. Olet varmaan eri mieltä ?
https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/turvallinen-ajonopeus/#fd18f349 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista paskaa kirjoitat.
Tutkimuksen mukaan reippaasti ajavat ovat hereillä ja seuraavat liikennettä, toisin ovat ne uneliaat ja letkoissa tuhnuttavat ja luuriaan pläräävät apinat.Kaahaaja ei voi paeta fysiikan lakeja.
Jo reaktio aika tekee sen että kuljet pidemmälle ennen kuin hytissä alkaa edes tapahtumaan mitään ( esim jarrutus). Jarrutusmatka pitenee huomattavasti mitä kovempaa ajetaan.
Kaahaajan on ihan turha kaunistella asiaa! Kaahaaminen on vain opittu huono tapa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaahaaja ei voi paeta fysiikan lakeja.
Jo reaktio aika tekee sen että kuljet pidemmälle ennen kuin hytissä alkaa edes tapahtumaan mitään ( esim jarrutus). Jarrutusmatka pitenee huomattavasti mitä kovempaa ajetaan.
Kaahaajan on ihan turha kaunistella asiaa! Kaahaaminen on vain opittu huono tapa.Eiköhän luonto korjaa ne kaaharit joskus pois liikenteestä, kun Bemarit, Audit, Meset ja muut peniksen jatkeet ovat savuavina romuina metsikössä. SE siitä kaahaamisesta ja oikein hyvä näin!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista paskaa kirjoitat.
Tutkimuksen mukaan reippaasti ajavat ovat hereillä ja seuraavat liikennettä, toisin ovat ne uneliaat ja letkoissa tuhnuttavat ja luuriaan pläräävät apinat.Laita linkki tuohon tutkimukseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laita linkki tuohon tutkimukseen.
Se juttu on jo jokusen vuoden takaa. Siinä tutkijan tulokset kertoivat, että reippaasti ajava on todellisuudessa turvallisuuden kannalta parempi, koska hän on silloin tarkaavainen ja virkeä kun taas jonossa on kuin puoliksi unessa tai touhuaa muuta, eikä lainkaan varautunut ja selvillä mitä ympärillä tapahtuu. Onhan tuo selvä asia ilman tutkimustakin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän luonto korjaa ne kaaharit joskus pois liikenteestä, kun Bemarit, Audit, Meset ja muut peniksen jatkeet ovat savuavina romuina metsikössä. SE siitä kaahaamisesta ja oikein hyvä näin!
Missä menee kaahamisen raja jossa luonto alkaa korjaamaan satoaan? Taitaa olla melko marginaali ryhmä joka niin lujaa vauhtia kaahailee, että tuo kuvitelmasi toteutuu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus on kopioitu kuule ihan liikenneturvan sivuilta.
Olet sitten eri mieltä liikennuturvan kanssa.Liikenneturvako kertoo aina absoluuttisen totuuden. Heidän tehtävä on toimia "kasvatuksellisesti" ja siksi ampuvat yli oikein kunnolla ja haluavat pienellä pelolla ohjata heikkoa kaidalle tielle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liikenneturvako kertoo aina absoluuttisen totuuden. Heidän tehtävä on toimia "kasvatuksellisesti" ja siksi ampuvat yli oikein kunnolla ja haluavat pienellä pelolla ohjata heikkoa kaidalle tielle.
Missä kohtaa ovat ampuneet yli? Ihan asiallista tiedon levittämistä ja "kasvatusta" harrastavat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se juttu on jo jokusen vuoden takaa. Siinä tutkijan tulokset kertoivat, että reippaasti ajava on todellisuudessa turvallisuuden kannalta parempi, koska hän on silloin tarkaavainen ja virkeä kun taas jonossa on kuin puoliksi unessa tai touhuaa muuta, eikä lainkaan varautunut ja selvillä mitä ympärillä tapahtuu. Onhan tuo selvä asia ilman tutkimustakin.
Aika heikossa kunnossa sellainen ihminen on henkisesti, jonka vireystila on ajonopeudesta riippuvainen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aika heikossa kunnossa sellainen ihminen on henkisesti, jonka vireystila on ajonopeudesta riippuvainen.
Sellaisille ei saisi antaa ajo-oikeutta ensinnäkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus on kopioitu kuule ihan liikenneturvan sivuilta.
Olet sitten eri mieltä liikennuturvan kanssa.Liikenneturma on dementoituneiden, verovaroja tuhlaava ukkokerho, joka mielipiteistä onkin oikein olla eri mieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liikenneturma on dementoituneiden, verovaroja tuhlaava ukkokerho, joka mielipiteistä onkin oikein olla eri mieltä.
Joo. Se ärsyttää niitä kuskeja, jotka ei osaa ajaa.
- Anonyymi
Just siks. Ne jotka ajaa noin, keskittyy vain siihen nopeuteen ja todennäköisesti jarruttelee turhaan alamäessä ja tekee muutakin päätöntä, joten oman turvallisuuden kannalta, minä ohitan. Se on moro.
- AnonyymiUUSI
Sä vaan ite oot niin päätön, että ajat ilman turvaväliä. Siitä se sun ongelma johtuu.
- Anonyymi
Jos 70 - 120 km/h rajoitusalueella ylinopeus on alle 10 km/h, niin liikennevirhemaksu on 70 euroa. Tuossa on otettu huomioon myös mittauksen epävarmuus eli käytännössä 80 km/h voi ajaa huoletta 92 km/h mittarinopeutta autolla kuin autolla, jos 70 euron menetys ei pelota.
- Anonyymi
Tässä vielä faktaa asiasta
https://moottori.fi/uutinen/nain-paljon-ylinopeus-maksaa-1-kesakuuta-alkaen-tassa-poliisin-uusi-palveluhinnasto/ - AnonyymiUUSI
Peltipoliisia ennen vähän jarrutetaan ja sitten taas 20 yli rajoituksen
- Anonyymi
Eipä oo ihme et liikenneraivoja on niin paljon.
- AnonyymiUUSI
Voipi olla kiire.
- AnonyymiUUSI
Kiire on tyhmyyden ystävä.
- AnonyymiUUSI
Suomalaisella Pertti Perusautoilijalla ei tunnu olevan kuin oikeuksia liikenteessä. Velvollisuuksia ja muiden huomioimista ei ollenkaan. Jos itse tietää ajavansa rajoitusten mukaan, voi tukkia liikenteen muilta.
- AnonyymiUUSI
Velvollisuuksia on tietenkin kaikilla. Se on sitten eri asia, että jotkut asennevammaiset eivät säännöistä ja velvollisuuksista piittaa.
- AnonyymiUUSI
Täällä vaan maalaillaan kauhuja kuinka vaarallista kova ajonopeus on. Vaan käykääpä Saksassa autobahnalla. Siellä jokainen ajaa omaa tahtiaan ja nopeampaa väistetään takaisin oikealle kaistalle. Liikenteen tyypillinen marssivauhti on n. 160 km/h ja hyvin harvoin on onnettomuuksia. Nerokas systeemi!
Perus-Hyundailla pysyi hyvin tiellä ja vasemman puolimmaista kaistaa tuli ahkerasti kulutettua vaikka aiempaa kokemusta ei ekalla Saksan keikalla noin kovista vauhdeista ollutkaan. Kannattaa kokeilla jokaisen kukkahattu-Tojoilijan tämä!- AnonyymiUUSI
Saksassa on tiet aika paljon paremmassa kunnossa. Ei voi verrata.
- AnonyymiUUSI
Suomalainen on vaan niin nolo reppana, että hänellä ottaa kovasti itsetuntoon jos joku ajaa ohi. Euroopassa tapana on antaa tilaa ja kaistaa jos joku takaa haluaa ohi ja näin molempien matka jatkuu mukavasti ilman jonojen syntymistä. Myös Ruotsissa annetaan hienosti tietä maanteillä. Suomalainen on vaan kovin juntti.
- AnonyymiUUSI
Noloja reppanoita on ne, joilla on omasta mielestään oikeus ajaa miten haluavat, ja joita muiden pitäisi aina välittömästi väistää. Raivoavat sääntöjen mukaan ajaville.
- AnonyymiUUSI
Suomalaiset ajavat aina ylinopeutta, koska täällä ei ole keskinopeus valvontaa. Liikennekulttuurimmekin vaikuttaa periytyvän Itä-Euroopasta, niin minkäs teet. Jos siitä olisi varmat seuraukset, olisi kaahaaminen vähäisempää.
- AnonyymiUUSI
Jos ajaa suurinta sallittua niin se riittää.
- AnonyymiUUSI
Olen aloittaja. Siis ajan suurinta sallittua nopeutta. Olen Linja-auton kuljettaja ja minulla on myös taksikortti. En siis ole tientukko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003284843- 162266
- 1942109
- 1071486
- 811407
- 741002
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57987IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2949Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119854Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59776