Minulla on ollut tavoitteena, että enemmän pitää tienata kuin toimeentulotuki asiakas. Tässä olen onnistut hyvin omilla valinnoilla. Koulutuksessa on oltu. Myöskin palkkatuettuna ja kuntouttavassa.
Nyt jää ihan överi 1150€ per kuukausi pakollisten menojen, eli vuokran jälkeen. Säästöönkin jää hienosti rahaa, kun 480€ on elämän kulut.
Itse tykkään tästä mallista ja tykkään osa-aika töistä jatkossa, jossa jää omaakin aikaa työn lisäksi.
Mb_76
Tienaaminen
17
315
Vastaukset
- Anonyymi
MBDtautisen säästäjän vakiopostaus
- Anonyymi
Ja katkeran ärhentelijän vakipostaus vastaus. eri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja katkeran ärhentelijän vakipostaus vastaus. eri
Niin..ei ole kaalilaatikkoa eikä naapureitakaan joiden pizzalähetyksiä voisi vahtia ajankuluksi päinvastoin kuin sinulla.
Asioita pohtiessa ja onnistuminen omaan makuunsa voi tuottaa tuloksia jos on mahdollisuus.
Toimeentulotuella kannattaa sijoittaa rahat sukkaan ja elintarvikkeisiin. ja materiaan. näin tein toimeentulotuella paitsi sukan ja piirongin sijasta sijoitin rahat sikariboxiin ja sitten vasta hyllyyn jonne olen sijoittanut lukemattomat kirjat.
työmarkkinatuella kannattaa sijoittaa ilmaisrahastoihin ja osakkeisiin. näin myös eläkkeellä. mutta myös elintarvikkesiin. itse suosin riisiä jauhoja sokeria nuudeleita kauraleseitä voita. ja kaalta on nyt syöty joksikin aikaa ihan tarpeeksi.- Anonyymi
Oliko sen ttt asiakkaan saama summa 570 € kulujen jälkeen ?
No tavallisen työeläkeläisen asuntokulujen ja laskujen jälkeen jää vielä yli
tonni käteen kuukaudessa joten ei ole hätäpäivää. Säästöönkin voi laittaa
sekä pankkitilille että jemmarahalokerikkoon.- Anonyymi
Sitten jos perheessä on suorastaan kaksi työeläkeläistä, niin voi aloittaa
jopa vuosia kestävät kulutusjuhlat, sillä eläkkeet ylittävät yhteensä 5000 €,
joten siitä jää melkoisen mukavasti jo nettoakin. - Anonyymi
"Vuonna 2025 perusosan määrä yksinasuvalle on 593,55 e/kk."
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin
- Anonyymi
1976 mb on jo pahoin ruostunut !
ajatus luistaa takellellen, hihnan kiristin tulisi vaihtaa. - Anonyymi
Sä nyt kirjoittelet joka palstalle jotakin.
Elätkö jossain omassa todellisuudessasi, millä ei ole oikean todellisuuden kanssa mitään tekemistä? - Anonyymi
Enemmän työttömänä on jäänyt säästöön kuin töissä ollessa. Töihin piti mennä omalla autolla ja bensaan meni 250 euroa kk. Ja kun palkka oli 1400 brutto niin ei jäänyt mitään säästöön.
- Anonyymi
Kokopäivätyöstä 1400 euroa? Ei taida noin pieniä palkkoja olla missään nykyään.
- Anonyymi
Hienoahan se on että on noita tavoitteita... hihhiii... jos sen vuoksi teet työtä että tienaat enempi kuin tt tukiasiakas, niin ei ole sun tavoitteesi kovin kestävällä pohjalla.
Töitä tehdään yleensä rahan vuoksi ja toimeentulon vuoksi, ei siksi että pitää näyttää itselleen että tienaa enempi kuin joku muu.
Eikä töitä koskaan pidä ajatella että tehdään töitä että saadaan enempi kuin naapuri, tai joku tuttu tai joku muu, kyllä kaikki tekee töitä itseään ja perheetä varten, ei näyttämisen vuoksi.
Mutta jos sinua tyydyttää vain se että haluut nyttää jotain, niin meneehän se harrastuksena, ekä... hohhoijaa, noita sun ideoitasi.
Koita nyt saada se työpaikka itseäsi varten ei näyttämistä varten.- Anonyymi
Et ole näköjään taaskaan ymmärtänyt koko aloituskommenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole näköjään taaskaan ymmärtänyt koko aloituskommenttia.
Aivan selvästihän nän kisaa siitä että saa palkaksi enempi kuin tt hakeva!!! Mitä epäselvää siinä olisi ymmärtää, selvä kisa hänellä käynnissä. Ei normaali työntekijä kisaa kumpi tienaa enempi hän vai tt tukiasiakas??? Lapsellista ajattelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan selvästihän nän kisaa siitä että saa palkaksi enempi kuin tt hakeva!!! Mitä epäselvää siinä olisi ymmärtää, selvä kisa hänellä käynnissä. Ei normaali työntekijä kisaa kumpi tienaa enempi hän vai tt tukiasiakas??? Lapsellista ajattelua.
En tuota ehkä kisaksi kutsuisi, kartanon herratar. Mutta on tosiaan hieman outoa vertailuksi ottaa tt-tukiasiakas.
- Anonyymi
Niin normi työeläkeläiselle jää ihan mukavasti eli pakollisten kulujen jälkeen
jää vielä toista tonnia kulutettavaksi. Kyllä sillä pärjää ilman luottoja.
Osan vaan sujauttaa säästöön ja osan laittaa vielä jemmarahaksi
niin voi tarpeen vaatiessa vähän lainata omistaan eikä tule edes kuluja.
Voi olla omaan taloudenhoitoonsa ihan tyytyväinen. - Anonyymi
Olen täysin tietämätön toimeentulo tai muistakaan anottavista tuista ja aikanaan epäilin olisinko saanutkaan mitää.
Lopetin töissä käymisen ennen euroaikaa.
Viimeisten työvuosieni korvaus oli 1520mk/päivä. Työaika oli määrittelemätön. Se ei koskaan rajoittunut 37,5 viikkotuntiin.
En laskenut mutta arvioni oli 50:n tunnin kahden puolen. Yleensä sillä pitemmällä puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765