pitemmällä tähtäyksellä.
Eräs tuttavani aloitti alle 4-kymppisenä osakesidonnaisen rahastosäästämisen.
Hänen tililtään merkitään kuukausittain hänen valitsemansa rahaston osuuksia 150€:lla.
Kun kurssit ovat alhaalla, saa tuolla pienellä summalla osuuksia enemmän ja kurssien ollessa korkeammalla niin osuuksia saa vähemmän.
Heppu on nyt 5-kympin tietämissä. En kysynyt kertymää mutta heppu sanoi tuoton olleen noin 7%:n luokkaa inflatio huomioituna.
Jos haluaa niin korolta kolrolle laskien selviäisi säästö.
Vaivatonta ja itse asiassa huomaamatonta kertymää joka on tarvittaessa realisoitavissa.
Tarttee ainoastaan hieman suunnitella asioita eteen päin.
Jemmarahaa
11
211
Vastaukset
- Anonyymi
Toimeentulotukea saavalta tuollainen on kielletty ja eläkeläisten jotka käytännössä ovat enemmän kuolleita kuin eläviä heidän ei kannata enää.
- Anonyymi
Mutta eläkeläinen voi helposti laittaa vaan 10%:a talletustilille ja vähän vielä
kotiinkin jemmarahaa, niin saa hoidettua pikku ostokset kuten huonekalut ja
kodinkoneet ilman mitään korkoja tai osamaksulisiä.
Ajattelin vaihtaan sängyn helmikuussa ja sen jälkeen lähtee sohvakalusto vaihtoon.
Nämäkin vaatii vain vähän etukäteissuunnittelua. - Anonyymi
Terve alle nelikymppinen ei ole eläkeläinen. Heppu ei elä toimeentulotuella. Ajoittain työttömyyspäivärahalla.
Tarkoitus lienee koota hieman taloudellista pelivaraa lopullista laiskistumistaan varten.
- Anonyymi
Päin persettä noi rahastosäästämisetkin mennä mitä lukenut juttuja.
- Anonyymi
On rahastoja ja on "rahastoja"!
Tuossa kuukausittaisessa rahastosäästämisessä on ainakin tuon kurssivaihtelun tasaava ominaisuus.
Minusta vaikuttaa järkevälle eikä kaveri mitään pikavoittoja haekaan.
Viimevuodet on ollut kotipaikkakunnan ulkopuolella jonkin sortin pätkätöissä. Kyse on kuitenkin useamman kuukauden jaksoista.
- Anonyymi
Säästän myös jemmaan. Olen säästänyt 20 vuotta. Nuorempana kun tajusin miten vanhemmat aina tuhlaa rahansa viinaan ja kaikkeen niin päätin että minulla on aina ruokaan rahaa ja laskujen maksuun.
- Anonyymi
Inflaatio lienee ollut 10 vuoden aikana neljän prosentin luokkaa keskiarvo. Siihen 7 prosenttia verojen jälkeen eli 10 prosenttia brutto. Aika hyvä rahasto joka tekee 15 prosentin bruttovoiton kymmenen vuotta joka vuosi. Ei mahdotonta, mutta harva osakerahasto tuohon on pääsee.
- Anonyymi
Itsellä parhaiten tuottanut on DI Tek Indeksi K, Siihen tuli tasan tonni laitettua n. 12 vuotta sitten, nyt arvo 7451 euroa.
- Anonyymi
Itse sijoitan rahani alkoon saan heti 40%.
- Anonyymi
Itse sijoitan savossa coopin laakereihin. Prosentit eivät ole häävit mutta eipä investointikaan paljoa vaadi.
Tupauuno, varkaus.savo
- Anonyymi
Minusta tuossa on oleellista pitemmän tähtäyksen suunnittelu, vaivattomuus, siedettävä tuotto, eikä vaadi syvellisempää asiantuntemusta.
Lienee saanut hieman neuvoja joltakin "oikealta" asiaa tuntevalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205034
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22212Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361270Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 961192
- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17873viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168825En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61743Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25719