Naurattaa nämä kirjoitukset köyhyyspalstalla nämä lähinnä säästäjät kun tämä on köyhyyspalsta elikä persaukiset.Täytyyhän sitä jossain päteä kirjoittaen laitan sivuun 150eur.
Kirjotus sen mukainen jos elää köyhyysrajalla. Vuonna 2023 toimeentulotukea myönnettiin 263 000 kotitaloudelle ja 387 000 henkilölle. Koko väestöstä tämä oli 7 prosenttia. Toimeentulotukea saaneiden kotitalouksien määrä väheni 4 prosenttia ja henkilöiden 3 prosenttia verrattuna vuoteen 2022.
Kuka säästää
29
374
Vastaukset
- Anonyymi
Ei toimeentulotuesta mitään säästetä yksittäiset henkilöt.
- Anonyymi
Ei tämän palstan kirjoittajat kaikki köyhiä ole. Joillakin on jopa Mersu ja kartano.
- Anonyymi
Kirpputoreilta 1000€/kk lisätienestiä kun myy logistiikkahameilla hankittua irtainta.
- Anonyymi
Niimpä itellä 3000eur kk eläke netto,löytyy bemari.Aikoja sitten maksettu asunto.Puskurirahoja joku 50 000eur.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä itellä 3000eur kk eläke netto,löytyy bemari.Aikoja sitten maksettu asunto.Puskurirahoja joku 50 000eur.
Kun taloudessa on kaksi eläkeläistä, niin ihan tavallisilla ihmisillä on br. n. 5000 €/kk
Täytyy olla tyhmä tai muuten juoppo jos noilla ei pärjää ihan mukavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En paljon kehuisi mossen koneella varustettua romua 😅
- Anonyymi
Kiva et on hauskaa ja oikein naurattaa. Sehän pidentää ikääkin
- Anonyymi
Miksi tuollaiset kolmen tonnin eläkeläiset sitten kirjoittavat -köyhyys-palstalle. Eikö heidän paikkansa ole ihan muissa keskusteluketjuissa.
- Anonyymi
Se, että täällä keskustellaan köyhyydestä, ei tarkoita, että keskustelijat olisivat köyhiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että täällä keskustellaan köyhyydestä, ei tarkoita, että keskustelijat olisivat köyhiä.
Oma syyni kilkutteluun on se, että lapsena ja myös aikuisuudessa olen elänyt TODELLISESSA köyhyydessä aina puutteellista, ja joskus puuttunuttakin ravintoa myöten ja vielä avioliiton alkuvaiheissa ollut vailla perushyödykkeitä jotka silloin kuitenkin kuuluivat taviksen elämään. Esimerkkeinä mm. fillari, tv, kelvolliset vaatteet yms.
Suunnitelmallinen ja vaivoja kaihtamaton ponnistelu kohensivat hilajalleen tilanteen josta minun ei tarvitse olla kiitollinen kenellekään!
Työttömyyspäivärahaa aloin nostelemaan 52v ikäisenä vaihtelevan pituisissa pätkissä.
Työsuhteita, vakituisia ja määräaikaisia, kertyi rutkasti (suhteellinen käsite ). - Anonyymi
koska he eivät ole 5 tonnin eläkeläisiä eikä 3 tonnineläkeläisiä. Jokainen täällä voi sanoa mitä haluaa, minäkin voisin olla vaikka 10 000 e eläkettä saava, tai 20 000 e...hih...
Jokainen voisi sanoa että hei, mulla on viisi uutta autoa, viisi huvilaa aurinkorannoilla, oma lentokone, oma laiva... ihan mitä vaan. Sanoa saa mitä vaan muttei tarvi uskoa mitä vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
koska he eivät ole 5 tonnin eläkeläisiä eikä 3 tonnineläkeläisiä. Jokainen täällä voi sanoa mitä haluaa, minäkin voisin olla vaikka 10 000 e eläkettä saava, tai 20 000 e...hih...
Jokainen voisi sanoa että hei, mulla on viisi uutta autoa, viisi huvilaa aurinkorannoilla, oma lentokone, oma laiva... ihan mitä vaan. Sanoa saa mitä vaan muttei tarvi uskoa mitä vaan.Vaatimattomana sinä olet maininnut vain kartanosta, 2 autoa ja kesämökistä laitureineen järven liki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatimattomana sinä olet maininnut vain kartanosta, 2 autoa ja kesämökistä laitureineen järven liki.
mie oon niin vaatimaton, kato rikkassa perheessä ja nyt omassaperheessä ja elämässä elänyt ei osaa arvostaa rahaa yhtään, kun sitä on aina ollut ja paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voisi sanoa että hei, mulla on viisi uutta autoa, viisi huvilaa aurinkorannoilla, oma lentokone, oma laiva... ihan mitä vaan. Sanoa saa mitä vaan muttei tarvi uskoa mitä vaan.Eihän sitä normaalia eläkettä voi tajuta, jos ei ole koskaan vienyt verokirjaa
kenellekään työnantajalle. Kyllä ihan tavallinen duunari voi saada sitä eläkettä
noin 3000 € / kk. Minäkin melkein. ja tuntemani ryhmänjohtajat saavat yli 3t€/kk - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voisi sanoa että hei, mulla on viisi uutta autoa, viisi huvilaa aurinkorannoilla, oma lentokone, oma laiva... ihan mitä vaan. Sanoa saa mitä vaan muttei tarvi uskoa mitä vaan.Mutta jos tilille tulee joka kuukausi 2075 € niin kyllä se eläke hipoo 3000 €:a.
Lisään vielä löylyä siten että puolisokin saa melkein saman verran niin yht.
räpsähtää rikki se viiden tonnin raja.
Se vaan vaatii reilun 40 vuoden työrupeaman ihan TAVALLISESSA ammatissa.
Onko tätä Kelan mannekiinin ihan mahdotonta käsittää ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos tilille tulee joka kuukausi 2075 € niin kyllä se eläke hipoo 3000 €:a.
Onko tätä Kelan mannekiinin ihan mahdotonta käsittää ???40 vuotta nyrkkipajalla ja kun työura ohi niin aika menee suomikaksnelosessa lässyttäessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos tilille tulee joka kuukausi 2075 € niin kyllä se eläke hipoo 3000 €:a.
Onko tätä Kelan mannekiinin ihan mahdotonta käsittää ???Ei tarvitse olla kelan mannekiini, kun tässä siivoojan palkasta kertyneellä 1470 euron eläkkeellä elelee vaatimattomasti, eikä kehu autojaan, talojaan tai mökkejään. Saati etelänmatkojaan. Kun mitään niistä ei ole.
- Anonyymi
Lapsellisia kirjoituksia edes viittiikään mulla on rahaa yllin kyllin katin kontit.Voihan sitä satuja kirjoittaa nettiin vaikka mitä.Melko suhteellista mikä on köyhyyttä nyt ja aikoinaan,kaikilla lapsilla ei aiemmin ollut edes kenkiä kaikille ja ravinto niukkaa.Afrikka saat kupillisen riisiä ja sanotaan kyllä tuolla pärjäät.
- Anonyymi
Afrikka ei liity mihinkään millään tavoin. Tai liittyypäs sieltä matkustetaan suomen kelan asiakkaaksi.
- Anonyymi
Varmaankin luonnollista poistumaa, kuolivat nälkään.
- Anonyymi
Orpon vika taas. Ei kun orvon.
- Anonyymi
Jos jotain duunarihommia tehnyt melkein 40 vuotta niin eläke kieppuu siinä 2000eur kieppeillä.Tehtaassa ammattimies nykyään saa käteen nettona rapiat 3000eur käteen.Sitten eläke varm kohtuullinen jos tuntipalkka kieppuukin 30eur kieppeillä mutta tarvitaan jo koulutusta.
- Anonyymi
Sellainen, joka kieppuu vaan pussikaljat käsissä kylän raitilla ei voi mitenkään
ymmärtää sitä, että sillä eläkkeelläkin pärjää ihan hyvin.
Kun vielä ymmärtää tilipäivänä laittaa vähän sivuun , niin varojen kertyessä
voi ostaa helposti vaikka huonekaluja tai kodinkoneita ihan käteisellä.
Kun lainaa omia jemmarahoja niin ei mene korkoa eikä osamaksulisiä.
Mutta ymmärtääkö tyhmä/köyhä tämän strategian. EI todellakaan tajua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen, joka kieppuu vaan pussikaljat käsissä kylän raitilla ei voi mitenkään
Mutta ymmärtääkö tyhmä/köyhä tämän strategian. EI todellakaan tajua.Minkä ihmeen strategian?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ymmärtääkö tyhmä/köyhä tämän strategian. EI todellakaan tajua.Kyllä köyhä ymmärtää. Itse olen jo säästänyt seitsemän vuotta.
- Anonyymi
Miul eläke on 25.000 e kk, katoin just eläkelakelmaa... ai että mitää en oo pahemmin tehny mutta elkettä tulee... sit viel saa elkeläinen asumistukee ja tt tukee, ja sairaspäivärahaa javaikka mitäetuuksia.. kun vaan hakkeee..
- Anonyymi
Niin on että eivät nämä pussikaljatyypit tajua mitään siitä että moni on vuosikymmenien aikana tehnyt töitä ja siitä kertyy eläke.Yleinen ajattelumalli on nykyään mä täs vaan oon kelasossurahoilla.Köyhä on tyhmä tosiaan.
- Anonyymi
Tupauunot kirjoittavat huuli pyöreänä parin euron makkara&hernekeitosta ja jemmarahasta.
- Anonyymi
Hyvin menee tämän päivän köyhillä, mutta menköön.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765