Jeesus meni sapattina jumalanpalvelukseen, liikkui luonnossa ja auttoi ihmisiä parempaan elämään. Siinä meille esimerkki sapatin vietosta. "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16
"Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki" Matt.12:1
" Jeesus paransi sapattina" Luuk.13:14
Tällaista sapatin Herraa on ilo seurata joka päivä ja erityisesti sapattina kokoontua kuulemaan Hyvän Paimenen ääntä "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua." Joh.10:27
Jeesuksen sapatin vietto
78
541
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus sanoi että minä teen työtä alati kuten Isä taivaassa. Eli Jeesus eikä Jumala eivät vietä sapattia.
Lopulta Jeesus sitten haluttiin tappaa kun paransi sairaan sapattina ja siitä lainkiivailijat vihastuivat kovin kuten Raamattu asian seikkaperäisesti ilmaisee. Raamattuu kertoo hyvin lainkiivailioiden vihasta ja halusta surmata sapatin vuoksi ihmisiä.
Sapatistien kädet ovat siten veressä, eivätkä ole siunaukselliset.- Anonyymi
Adventistit ovat vuorollaan sairaaloissa töissä sapattisin Jeesuksen esimerkin mukaan. On tärkeää parantaa sairaita.
1234567---
- Anonyymi
Jeesus tiivisti näkemyksensä sapatista vastakohdaksi fariseusten käsitykselle.
"Sapatti on ihmistä varten" hän sanoi, "eikä ihminen sapattia varten"
Fariseukset olivat kuormittaneet päivän niin monilla ihmisten laatimilla säännöillä, että seitsemäs päivä ei enää vapauttanut Israelia joka viikko vaan sitoi sen kahleisiin. Se ei ollut enää ilon, riemun ja siunauksen päivä, jollaiseksi se oli tarkoitettu, vaan siitä oli tullut sellainen taakka, että ihmiset eivät saaneet edes poimia muutamia tähkäpäitä nälkäänsä.
kysyn sinulta miten sinä ymmärät nämä tekstit. Jes. 58:13.14 ja Jes. 66:23 ?
kiitos kun vastaat.- Anonyymi
Jesajan 58 kertoo sapatin juuri siten kuten se vanhassa liitossa oli. Sille oli selkeät käskyt mitä sai tehdä ja mitä ei saanut tehdä eikä Jeesus sitä millään tavalla muuttanut.
"ettet kulje omilla asioillasi,"
Jo se oikeutti tuomitsemaan Jeesuksen kun paranteli sairaita ja vaelsi pitkin viljapeltoja opetuslasten kanssa eivätkä vain jököttäneet synagoogassa.
Jesaja 66 kertoo taasen arvottomista uhrilahjoista, joka on profetia joka ei liity nykyaikaan eikä muutoinkaan voi mennä selittämään asioita mitä on sanottu että ei ole ihmisvoimin selitettävissä.
Joskaan Jeesus ei missään opettanut tuota sapatin vapauttamista eikä kukaan apostoleista. Olisi tosi outoa jos noin tärkeä ja merkityksellinen asia minkä vuoksi Jeesus haluttiin ristiinnaulita kun meni sapatin muuttamaan, ei olisi selitetty Raamatussa mitenkään, vaan se pitäisi itse keksiä, että enää ei olla kuin fariseukset tuomitsemassa sapatilla, vaan tuomitaan aivan omalla tavalla laittomuuden tekijöiksi. On enemmän kuin outoa ettei Raamattu valaise tätä uutta ja ihmeellistä sapattia millään tavalla, vaan julistaa vapautta Kristuksessa ja vapauden lakia. Sitä miten ihminen ei ole enää orjan lapsi, vaan vapaan lapsi ja pääsee Hengessä Jumalan lapseuteen. Ihmeellistä miten siitä kyllä selitetään vaikka pitäisi selittää hyvin seikkaperäisesti mitä sapattina saa tehdä, että hyvä ihme, kyllä sitä saa viljapelloilla kävellä ja sairaita parantaa. Mutta kun ei vain kerrota mitään sellaista.
- Anonyymi
Kyllä joku raja pitäisi olla siinä millaisia asioita keksii että ne ovat raamatullisia. Jeesuksen puhdistamasta ja päivittämästä sapatista, joka ei olisi fariseusten sapatti, vaan ilon ja riemun juhla ei ole yhtään mitään selitystä. Jumalan Poika on sapatin Herra tai sapatti on ihmistä varten ei tarkoita sitä. Jos sapatti olisi ihmistä varten, ei sitä vietetä Jumalan kunniaksi muistella mitään tapahtumaa, vaan ihminen viettää sen siten kuten viettää itseään varten tehden sitä mitä haluaa.
Jeesus ei missään yhteydessä selittänyt millaisen muutos sapatti kokisi eikä kukaan apostoli maininnut sellaista sanallakaan miten sapatti olisi muuttunut oikeaksi ja miten se olisi ollut fariseuksilla väärin. Eikä se voinut johtua siitä että he tiesivät sen ilman mainintaa. Miten saattoivat tietää kun kukaan ei sitä kertonut ja vielä osa uskovista oli pakanoita joilla ei olle edes siitä väärästä sapatista mitään käsitystä, miten he olisivat voineet ilman opetusta tietää mikä on se uusi sapatti.
Olisi vain sama jos opetettaisiin Pyhästä Hengestä miten Jeesus lupasi lähettää sen, miten ihmiset saavat ja sen uudestisyntyvät sen voimasta kelvolliseksi taivasten valtakuntaan, jos siitä ei olisi mitään mainintaa Raamatussa. Vai joku viittaus siihen mutta sitä ei korostettaisi eikä kerrottaisi Hengen hedelmistä, ei uudestisyntymästä eikä siitä miten ihmiset ovat muuttuneet sen voimasta.
Ja silti kivenkovaa väitettäisiin että Pyhä Henki on sellainen ja sellainen sekä saa sitä ja sitä aikaa siinä, joka uskoo siihen.
Se olisi pelkkää villitsevien henkien lietsomista eikä mitään henkiä silloin tietenkään edes olisi jos Raamattu ei niistä kertoisi. Aivan turhaa olisi puhe oikeista tai vääristä hengistä kun niistä ei olisi mitää mainintaa Raamatussa.
Raamatullisuus ei ole sitä, että selitetään asioita mitä ei ole Raamatussa, vaan sitä että eletään sen niiden asioiden mukaan mitä Raamatussa on. Uskotaan niihin ja siihen mitä ne lupaavat.- Anonyymi
Eikös Jeesus jatkuvasti nuhdelut fariseuksia heidän sapatin vietostaan ?
Missä kohtaa Raamattu kieltää parantamasta sapatina tai syömästä tähkäpäitä ?
- Anonyymi
Jeesus ei koskaan joutunut ristiriitaan sen kanssa, mikä päivä on sapatti, vaan sen kanssa, miten tuota levon päivää tuli viettää. Tänäkin päivänä sapatti on lauantai ja se on ainoa oikea pyhä, jonka Jumala siunasi jo paratiisissa ja "mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti."1Aik.17:27
- Anonyymi
Ei Jeesus nuhdellut fariseuksia sanallakaan sapatin viettämisestä. Fariseusten sapatti oli täydellinen sapatti vanhaan liittoon. Miten he olisivat voineet viettää sitä väärin kun heillä oli siihen omalla kielellään ohjeet eikä juurikaan edes ollut mitään mahdollisuuksia käännösvirheisiin. Jeesus ei millään tavalla tuominnut fariseusten sapattia.
Kun Jeesus puhui sapatista fariseuksille, hän puolusti itseään fariseusten syytöksiltä.
Kun hän paransi sairaan ja ei sopinut kun omia asioita ei saanut Tooran mukaan ajaa sapattina, niin Jeesus ei moittinut fariseuksia, vaan sanoi että sapattina saa tehdä hyvää ja että hän tekee töitä alati kuten Isä taivaassa.
Kun he opetuslasten kanssa eivät olleet sapattina synagoogassa vaan kulkivat pitkin peltoja omia asioitaan ajaen mikä oli Tooran mukaan kiellettyä, fariseukset moittivat heitä siitä. Ei Jeesus moittinut nytkään fariseusten sapattia, vaan puhui miten pappien oli lupa syödä toimituksessaan.
Jeesus ei sanallakaan moittinut sitä että fariseukset viettivät sapatin jotenkin väärin, vaan puolusti aina omaa toimintaansa sapattina, joka ei ollut linjassa Tooran kanssa.
Se ei johtunut siitä että fariseuksella olisi ollut väärä sapatti, vaan siitä että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti ja Jeesus valmisti ihmisiä uuteen liittoon, jossa ei ollut sapattia. Ja maksoi siitä hengellään kun lainkiivailija sapatisti kun eivät pärjänneet Jeesukselle väittelyssä, päättivät tappaa hänet. Siihen he lainkiihkossaan vaivattomasti kykenivät eikä lakihenkisellä ole mitään omatuntoa, vaan hän voi tehdä lakikiihossaan aivan mitä tahansa.
Mutta kun harahaoppinen on aivopesty toittomaan sitä että fariseuksilla oli väärä sapatti ja Jeesuksella oli oikea, niin sitä he paasaavat vaikka Raamattu ei niin kerro eikä missään sanallakaan opeta oikeaa sapattia.
Eikä fariseusten sapattia ole kumottu. Se on sille voimassa, joka nojaa lakiin ja omiin tekoihin eikä siihen että Jeesuksen kautta Hengessä pääsee Jumalan lapseksi.
Ja kun yrittää omilla teoilla pelastua, niin tietenkin täytyy vähän rimaa laskea, tietenkin täytyy oman mielen mukaan lakeja muokata, että itse muka pystyy ne selittämään, mutta silti on kiva sillä muita tuomita.
Mitähän Raamattu mahtaisi siitä sanoa? Se on kyllä tietona mutta saa arvata. - Anonyymi
En usko, että sapatin pyhittäminen pelastaa, mutta sen uskon, että Jeesus pelastaa ja siksi pyhitän sapatin Jeesuksen kanssa, koska haluan olla Jeesuksen ystävä. "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä." Joh.15:14 ja Jeesus käskee: "
- Anonyymi
En usko, että sapatin pyhittäminen pelastaa, mutta sen uskon, että Jeesus pelastaa ja siksi pyhitän sapatin Jeesuksen kanssa, koska haluan olla Jeesuksen ystävä. "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä." Joh.15:14 ja Jeesus käskee:
"Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit." 2Moos.20:8 Biblia - Anonyymi
Raamattu ei kieltänyt tähkäpäiden poimintaa, se ei myöskään kieltänyt parantamasta sapattina. Kristus ei suinkaan rikkonut sapattia, vaan sanoillaan ja teoillaan palautti sen alkuperäisen tarkoituksen. "Kumpi on sapattina luvallista", Jeesus kysyi fariseuksilta, "tehdä hyvää vai tehdä pahaa, pelastaa ihmishenki vai tappaa ihminen?"
Eräänä toisena sapattina, parannettuaan vesipöhöä sairastaneen miehen, Jeesus sanoi syyttäjilleen: "Miten te itse teette ? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti ?
Kun johtajat moittivat häntä naisen parantamisesta sapattina, Jeesus vastasi: "Te tekopyhät ! Jokainen teistä kyllä päästää sapattina härkänsä tai aasinsa ja vie sen juomaan sapatina. Eikö näissä teksteissä Jeesus nuhdellut heitä ??- Anonyymi
Jeesus puhui suoraan toisiaan Israelin sapatista. He eivät parantaneet sapattina, vaan tekivät sotarikoksia ja kansanmurhaa, kunnes Trump tuli väliin.
Israelin sapatti on tänä päivänä väärin ja vaikea keksiä miksi olisi muilla oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui suoraan toisiaan Israelin sapatista. He eivät parantaneet sapattina, vaan tekivät sotarikoksia ja kansanmurhaa, kunnes Trump tuli väliin.
Israelin sapatti on tänä päivänä väärin ja vaikea keksiä miksi olisi muilla oikein.Tekikö Jumala väärin kun siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän sapatin pyhäpäiväksi ?
Kaikki mikä liittyi ihmishengen pelastamiseen oli luvallista ja on myös pakollista. Laki oli maalliseen elämän tarkoitettu ja koski vain juutalaisia eikä se liittynyt mihinkään pelastumiseen -mistä muka piti pelastua?
Jos ihminen oli sairas voi häntä hoitaa mutta en ymmärrä tuota parantamista eihän kukaan pystynyt mitenkään ketään parantamaan mutta jos jollain johonkin vaivaan oli joku oma keino, sen voi käyttää arkenakin.
- Anonyymi
Sapatti on tärkeä, mutta ei tärkeämpi kuin Kristus ilman Jeesusta sapatti on vain yksi päivä seitsemästä. Ilman Jeesusta ihminen ei voi pyhittää mitään päivää.
Ilman Jeesusta sapatinviettäjistä tulee samanlaisia kuin fariseukset.
Mutta Jeesuksen kanssa. Se on toinen asia.
Siunausta kaikille !Jeesus on kristinuskon Jumala ei JHWH joka antoi lain ja liiton vain Israelille. Jeesus uskonnossanne eli maallisen elämän jossa hän oli juutalainen, hän itse kuitenkin sanoi ettei ollut tullut muuta kuin Israelin kadonneita lampaita varten, asia jonka Paavali aikoinaan muutti vastoin alkuperäisten Jeesuksen oppilaiden ja hänen veljiensä mielipidettä .
Teillä joillakin yhä on tora-ongelma vaikka tora ei koskaan ole teille kuulunut, yhtä hyvin voisitte miettiä sharia-lakia joka ei sekään teidän uskontoonne kuulu. Sunnuntai ei ole sabatti ja kun selkeästi ymmärrätte esim. ettei poikianne tarvitse ympärileikata niin miksi miettiä muita turhia?- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Jeesus on kristinuskon Jumala ei JHWH joka antoi lain ja liiton vain Israelille. Jeesus uskonnossanne eli maallisen elämän jossa hän oli juutalainen, hän itse kuitenkin sanoi ettei ollut tullut muuta kuin Israelin kadonneita lampaita varten, asia jonka Paavali aikoinaan muutti vastoin alkuperäisten Jeesuksen oppilaiden ja hänen veljiensä mielipidettä .
Teillä joillakin yhä on tora-ongelma vaikka tora ei koskaan ole teille kuulunut, yhtä hyvin voisitte miettiä sharia-lakia joka ei sekään teidän uskontoonne kuulu. Sunnuntai ei ole sabatti ja kun selkeästi ymmärrätte esim. ettei poikianne tarvitse ympärileikata niin miksi miettiä muita turhia?Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten, siis kaikkia ihmisiä varten.
- Anonyymi
Sapattina on enemmän aikaa lukea ja kuunnella Jumalan sanaa, kun arkiset työt voi panna syrjään. Kunpa alkuseurakunnan historia toistaisi itseään, jolloin "sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa." Apt.13:44
- Anonyymi
Mitä he silloin kuulivat. Lukivat Toorasta miten sapatinrikkoja pitää tappaa?
Ei alkuseurakunta kylläkään ollut sellainen sapatinpyhittäjä, vaan juutalaiset vainosi heitä juuri sapatin vuoksi eikä heillä ollut mitään asiaa synagoogaan. Ellei halunnut päästä hengestään. Sellainen. oli sapatin viettäjien moraali.
Oikeasti alkuseurakunta kokoontui joka päivä rukoukseen Pyhässä Hengessä eikä tutkimaan mitään vanhoja kirjoituksia jotka eivät enää millään tavalla pitänyt paikkaansa. Mitä järkeä olisi ollut lukea sieltä sapattikäskyjä ja etsiä tapettavakseen ihmisiä, jotka eivät sitä vietä kuten juutalaiset tekivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä he silloin kuulivat. Lukivat Toorasta miten sapatinrikkoja pitää tappaa?
Ei alkuseurakunta kylläkään ollut sellainen sapatinpyhittäjä, vaan juutalaiset vainosi heitä juuri sapatin vuoksi eikä heillä ollut mitään asiaa synagoogaan. Ellei halunnut päästä hengestään. Sellainen. oli sapatin viettäjien moraali.
Oikeasti alkuseurakunta kokoontui joka päivä rukoukseen Pyhässä Hengessä eikä tutkimaan mitään vanhoja kirjoituksia jotka eivät enää millään tavalla pitänyt paikkaansa. Mitä järkeä olisi ollut lukea sieltä sapattikäskyjä ja etsiä tapettavakseen ihmisiä, jotka eivät sitä vietä kuten juutalaiset tekivät.Eihän tuohon aikaan vielä ollut Uutta testamenttia ?
- Anonyymi
Jeesus ei ketään tappanut. Seurataan vain Jeesusta ja pyhitetään sapatti Jeesuksen seurassa. "Minä iloitsin, kun minulle sanottiin: "Menkäämme Herran huoneeseen"." Ps.122:1 "minä ilahutan heitä rukoushuoneessani, ... sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi." Jes.56:7 Iloista sapattia : )
- Anonyymi
Kiitos samoin. Sabbath Shalom!
- Anonyymi
Ei Jeesus ketään tappanut mutta sotarikoksiin ja kansanmurhiin taipuvaiset juutalaiset tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista. Jos sapattia haluaa muistella, niin muistelee sitä miten Jeesus joutui sapatin vuoksi fariseusten syytösten kohteeksi ja kärsi sen vuoksi että me emme enää koskaan kärsi kenenkään fariseuksen syytöksiä.
Sitä sapattina voi muistella.
Ei alkuseurakunta olisi voinut tutkia mitään muuta kuin Tooraa ja lukea siitä ankaraa lakia miten ihmiselle tulee sapatin vuoksi olla ikävä ja ilkeä. Ja niin siellä tosiaan lukee eikä Jeesus sitä miksikään kirjoituksina muuttanut. Kirjoitukset ovat ja pysyy ja niihin nojautuu.
Jeesus toi sen, että kärsittyään ristillä sapatin vuoksi, usko oli alkuseurakunnalle sitä että he vaelsivat Pyhässä Hengessä. Heillä oli keskinäinen rakkaus ja olivat joka päivä rukouksessa eikä kokoontuneet yhtenä päivänä kylmäkiskoisina tutkimaan miten ihmisiä pitää kirjoitusten mukaan tuomita.- Anonyymi
Oletko lukenut kaikki tekstit sapatista mitä Raamatussa on ?
- Anonyymi
Jeesus siunasi taas tämän sapatin. "Tämähän oli ihan hyvä kokous", sanoivat monet kuulijat eteisessä lähtiessään ravittuina sanan kuulosta. "Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina." Apt.13:42
- Anonyymi
Jos vaikka olisi yhden kerran lukenut UT:n huomaa ettei sapatti ollut mikään siunaus Jeesukselle. Hän joutui siitä fariseusten hampaisiin ja ristille. Jeesus ei tosiaan halua siunata sapattia ja on tyytyväinen että kärsi sen vuoksi ristillä ettei meitä enää fariseusten syytökset koske emmekä joudu kärsimään sapatin vuoksi, kun meillä on mahdollisuus Jeesuksen kautta päästä Hengessä Jumalan yhteyteen ja toimia siinä ilman inhottavia uskonnollisia asioita, niin se on siunaus minkä Jeesus meille suo ja mistä olemme ikuisesti kiitolliisia.
- Anonyymi
Ongelma oli se, että sen ajan fariseukset olivat tehneet sapatista taakan.
Jeesus moitti heitä siitä, että olivat niin perinne sääntöjen alla että olivat kadottaneet
sapatin Herran. Sapatti oli täynnä pykäliä joita ei Raamatusta löydy.
Sapattina sai parantaa ja syädä tähkäpäitä nälkäänsä.
Jeesus ei rikkonut Raamatun sapattia , mutta kylläkin fariseusten sapatin.
- Anonyymi
Jeesus tunsi Raamatun kirjoitukset paremmin me muut yhteensä ja hän pyhitti sapatin, joka kertoo paljon! Jeesus sanoo: "Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua... Ja jos joku minua palvelee, niin Isä on kunnioittava häntä." Joh.12:26
- Anonyymi
Aivan erityinen autuus eli onnellisuuslupaus annetaan Jumalan lapsille, jotka pyhittävät sapatin. "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:2
Näitä onnellisia Jeesukseen uskovia kristittyjä löytyy jo kymmeniä miljoonia kaikkialta maailmasta ja lisää tulee tuhansia joka päivä. kun Pyhä Henki kirkastaa Kristusta "Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille." Joh.16:14- Anonyymi
Miten tuo menestysteologia näkyy käytännössä?
Miten siunauksia ja onnellisuutta ropisee?
Tuleeko maallista mammonaa, hengellistä hyvää ja rakkautta ihmisten kesken?
Vai onko vain vilpillistä puhetta ja tuloksena ei ole kuin ankeaa valheellista vänkäämistä.
Jeshua veti viintä ja patongia Kenetsaretin rantamilla kera opetuslasten piqueniquella. Ne sapattit pyhitti arkipäivämmekin ikiajoiksi! SHALOM!
- Anonyymi
Jeesus antaa sapatin levon ja rauhan. "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." Matt.11:28
- Anonyymi
Minä olen ainakin saanut Jeesukselta rauhan. Eipä tuo ole häirinnyt yhtään.
Ja tuskinpa tulee koskaan häiritsemään muitakaan, muuta kuin mielikuvitusharjoituksissa. .
- Anonyymi
Niin on UT täynnä lupauksia siitä miten Pyhä Henki tekee ihmisestä voimallisen, viisaan, rakkaudellisen ja kaiken lisäksi pelastaa.
Mutta sapatin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. - Anonyymi
Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen eli Jeesuksen luo ja kulkemaan Jeesuksen viitoittamaa tietä ja iloitsemaan sapattina Jumalan huoneessa "Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, silloin on ilosi oleva Herrassa... Sillä Herran suu on puhunut." Jes.58:13,14
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jeesus varasteli myös sapattina.
Minkäs sitä luonteelleen mahtaa. - Anonyymi
Älä valehtele! "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?" Joh.8:46
- Anonyymi
Jeesus puhui ja teki totta sapatin vietossa. "Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten " Mark.2:27
- Anonyymi
Voiko sapattina vierailla naapurissa?
Nythän meillä on tuplasiunaukset lepopäivinä: Lauvantakisapatti ja Herran päivä sunnuntai! Naatitaan…! Jos osataan.
- Anonyymi
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvestet muutti nk. apostolisella VALLALLA sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Ihminen sitä vaan tekee muutoksia.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvestet muutti nk. apostolisella VALLALLA sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Ihminen sitä vaan tekee muutoksia.
1234567---Hyviä muutoksia.
- Anonyymi
445759027 kirjoitti:
Hyviä muutoksia.
Voinko minä muuttaa kalenterin viikkojärjestystä ?
- Anonyymi
On hyvä olla yhteydessä Jumalaan ja muihin ihmisiin sapattina niin kuin myös arkenakin.
- Anonyymi
Sapattikysymys tulee yhä ajankohtaisemmaksi, mitä lähemmäksi tulemme Jeesuksen toista tulemusta. ""Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,..." Ilm.14:9
- Anonyymi
Mitä tekemistä sapatilla on pedon merkin kanssa?
- Anonyymi
Convert's Catechism
KJatolinen käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen " apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä: KYSYMYS? Mikä päivä on sapatti ? VASTAUS: Lauantai on sapatti. KYSYMYS: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan ? VASTAUS: VIETÄMME SUNNUNTAITA LAUANTAIN SIJAAN SIKSI, ETTÄ KATOLINEN KIRKKO LAODIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA 364 jKr. SIIRSI PYHYYDEN LAUANTAILTA SUNNUNTAILLE. - 2. painos, s. 50.
Tästä selviää, että sunnuntai on pedonmerkki. Oli petollista siirtää pyhyys sapatilta sunnuntaille.
Vastaavasti Jumalan merkki on Jumalan pyhittämä ja siunaama sapatti.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Convert's Catechism
KJatolinen käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen " apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä: KYSYMYS? Mikä päivä on sapatti ? VASTAUS: Lauantai on sapatti. KYSYMYS: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan ? VASTAUS: VIETÄMME SUNNUNTAITA LAUANTAIN SIJAAN SIKSI, ETTÄ KATOLINEN KIRKKO LAODIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA 364 jKr. SIIRSI PYHYYDEN LAUANTAILTA SUNNUNTAILLE. - 2. painos, s. 50.
Tästä selviää, että sunnuntai on pedonmerkki. Oli petollista siirtää pyhyys sapatilta sunnuntaille.
Vastaavasti Jumalan merkki on Jumalan pyhittämä ja siunaama sapatti.
1234567---Miksi jotkut saavat noin paljon valtaa ?
- Anonyymi
Sitä saa tutkia ja ihmetellä.
- Anonyymi
Onko ensin selvitettävä mikä on Ilmestyskirjan peto ja sitten vasta sen merkki?
- Anonyymi
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
Virsi 240. 11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa, joit joukkons' kans' Paawi on ajatell', Pettääksens', joka maan paikkaa', Monell' muodoll', säätyins' seuroill', Kardinalein kavalill' neuvoill', Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain juonill'.
12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan paawin orjuust', Kuin on se ANTICHRISTUS wissist' , Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa ! Synnist' estä hädäst' päästä, Piinas ja kuolemas kautta.
1234567--- - Anonyymi
Jatkan vielä. Miksi sunnuntai pedonmerkki ?
364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdlla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Kenellä valta tässä maailmassa ?
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä. Miksi sunnuntai pedonmerkki ?
364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdlla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Kenellä valta tässä maailmassa ?
1234567---Pedolla tulee olemaan valta.
- Anonyymi
Tosi mielenkiintoista asiaa.
- Anonyymi
Ajattelin tulla huomenna jumalanpalvelukseen kuulemaan sapatin sanaa. Onko siellä myös lapsille pyhäkoulu?
- Anonyymi
Lapsille on myös pyhäkoulu, sillä Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni,"
- Anonyymi
Tänään oli ilo nähdä myös lapsia sapattina jumalanpalveluksessa. Heissä on kansamme tulevaisuus. "Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan." Ps.34;12
Jos joku haluaa pitää sapatin lain niin pitäköön, mutta pitäköön rangistuksenkin.
Ei ole vain toista.- Anonyymi
Kymmenet miljoonat Jeesukseen uskovat kristityt ovat jo löytäneet totuuden Jeesuksen pyhittämästä sapatista ja päässeet oikeaan sapatin lepoon, kiitos Jumalan. Kyllä Jeesus on hyvä! "Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." Hep.4:10
- Anonyymi
Jeesus on kuolemankin voittaja, mutta lunastustyönsä täytettyään hän lepäsi pyhittämänsä sapatin Joosef Arimatialaisen uudessa haudassa samoin kuin hän lepäsi luomistyönsä päätteeksi "Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt." 1Moos.2:2,3
Myös Jeesuksen seuraajista kerrotaan, että "sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56. Hyvää arkista viikkoa kaikille! - Anonyymi
Vankien ystäväksi mainittu Mathilda Wrede oli yksi aikakautensa tunnetuimmista suomalaisista naisista ei vain Suomessa vaan laajalti muuallakin. Mathilda Wrede syntyi 8.3.1864 Vaasassa kuvernöörin perheen yhdentenätoista lapsena.
Kaikki muuttui, kun hän 18-vuotiaana koki voimakkaan uskonnollisen herätyksen vapaakirkollisten piirissä. Kun Mathilda Wrede tuli vankilaan, hän kertoi vangeille, että Jumala rakastaa jokaista syntistä.
Tämä suuri ja tunnettu vankien ystävä pyhitti sapatin niin kuin pitääkin. - Anonyymi
Tuo oli uutta valoa.
- Anonyymi
Monia pääministereitä ja valtion johtajia on jo liittynyt sapatin kannattajiksi ja tavallista kirkkokansaa tuhansia joka päivä, kiitos Jumalan. "Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen." Apt.2:47
- Anonyymi
Tuo on hyvä kuulla.
- Anonyymi
Eikös sunnuntai ole seitsemäs päivä?
- Anonyymi
Sinun viikkojärjestyksessä, ei tule keskiviikko keskelle viikkoa.
>>Monia pääministereitä ja valtion johtajia on jo liittynyt sapatin kannattajiksi ja tavallista kirkkokansaa tuhansia joka päivä, kiitos Jumalan. "Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen." Apt.2:47>>
Putin.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Useiden maiden kalentereissa on lauantain kohdalla "sabato".
- Anonyymi
Toivotaan vielä lisää yhteiskunnan johtopaikoilla olevia ja tavallista kansaa kääntymään Jumalan puoleen ja pyhittämään sapatin "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani" Jes.56:6
- Anonyymi
Jeesus ja sapatti yhdistävät eri puolilla asuvat Jumalan lapset yhdeksi Jumalan perheeksi. "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä," Ef.2:19
- Anonyymi
Kaikki, kaikkien suuntauksien rukoushuoneiden ovet auki jumalanpalveluksille sapattina.
- Anonyymi
Ei se niin tarkkaa. Raamatun mukaan Jeesus varasteli myös sapattina.
- Anonyymi
Missä niin sanotaan?
- Anonyymi
Ei Jeesus varastanut mitään
- Anonyymi
Tänään on sapatti. "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä."Ps.118:24
- Anonyymi
Mitä opit tänä sapattina?
- Anonyymi
Jeesusta siellä kehuttiin ja paholaista moitittiin.
- Anonyymi
Tuo oli hyvin sanottu.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1142094- 2551769
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos621144Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K681045Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67977Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.41913Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉71908The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut7862Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse52854