Mikä on kristinuskossa lain tehtävä (ei lahkolaisuudessa) ?
Lain tehtävä
59
241
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Pelotella herkkiä ihmisiä.
- AnonyymiUUSI
Mitä oikein tarkoitat...
Ketkä ovat herkkiä ihmisiä ja miten se ilmenee ?
- AnonyymiUUSI
Eriseuraisuus on lahkolaisuuden tunnusmekki.
Myös tavoitellaan hengellisiä kokemuksia. - AnonyymiUUSI
Laki on sama ja se on Jumalan asettama. Laki myös osoittaa synnin. Ilman lakia ei olisi syntiä.
- AnonyymiUUSI
Joissain lahkoissa ei uskota perisyntioppiin.
Lahkolaisuus ja eriseuraisuus on jo itsessään syntiä.
- AnonyymiUUSI
"Profeettojen" näyt innostavat monia.
- AnonyymiUUSI
Ei laki mahda mitää kasteen armolle.
Eikä herjaamiselle.
On yllyke siihen.- AnonyymiUUSI
Miksi lahkolaiset herjaavat ja jumaloivat uudestikastelakiaan ?
- AnonyymiUUSI
Onko seurakunnassasi käytössä kaste jonka hengessä oppii herjaamaan ?
Valheenhenki kieltää totuuden. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko seurakunnassasi käytössä kaste jonka hengessä oppii herjaamaan ?
Valheenhenki kieltää totuuden.Onhan ne jehovatkin uskovia.
Lakiliittoa ei ole olemassa enää.
- AnonyymiUUSI
Elämme laittomuuden aikaa lopunajassa.
Hyvä vai huoono asia ? - AnonyymiUUSI
Ei sitä pakanoille ole koskaan ollutkaan.
Meille on vain uudenliiton laki kahdessa jakeessa emmekä sitäkään saa toteutettua kuin ohuesti.
- AnonyymiUUSI
Lahkolaisuudessa ruokitaan salasyntejä.
- AnonyymiUUSI
Milloin käsität että luterilaisuis on suomen suurin lahko !
Onko se niin lujassa se isien opetus ettei siitä saa silmiään irti !
- AnonyymiUUSI
Parempaakin on tarjolla kuin laki - ihmehengistä juopumista !
"Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta." - AnonyymiUUSI
Pastoreille kovemmat tuomiot.
Matteuksen mukaan 7:23
"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - AnonyymiUUSI
Luterilaisuudessa ei ole lakia.
Kaikki saa elää niin kuin tahtovat. Leipäpapit kertoo, että pakkovauvakaste vie varmasti taivaaseen. - AnonyymiUUSI
Minä uskon Jumalan lain arvovaltaan.
Raamatussa on laskettu olevan 31173 jaetta. Ihmiset ovat ne kirjoittaneet Pyhän Hengen innoittamina ja johtamina. Mutta viisitoista niistä Jumala itse puhui ja kirjoitti kivitauluihin. Nämä viisitoista jaetta sisältävät kymmenen käskyä , joita Herra piti niin tärkeinä ettei hän uskonut niitä ihmisten kirjoitettaviksi.
Mitään muita sanoja ei ole julistettu niin majisteettisella tavalla, eikä mistään muista sanoista kuin kymmenestä käskystä voida sanoa, että ne on kirjoitettu "Jumalan sormella" Ne ovat totisesti kaksinkertaisesti pyhiä.
Miksi Jumala on antanut meille lakinsa ? - AnonyymiUUSI
Se on lahkopastoreiden mukaan lakihenkistä noudattaa tieliikennelakia.
Laki on hyväksi ihmiselle ja lähimmäisille.
Ihmevääntäjiä nuo helluntaioikeaoppiset.- AnonyymiUUSI
Miksi juopot kuterilaiset ei noudata tieliikennelakia?
Nykysin liikenne in villiä länttä. - AnonyymiUUSI
Ei kukaan osaisi ajaa eikä olisi syytäkään ajaa, jos jokainen tulkitsisi lait miten tahtoo.
Kun laista on rangaistukset, se on voimassa, jos ei ole, se ei ole voimassa.
Uskon tietä ohjaa Pyhä Henki. Muutoin se ei ole kuin pöhköpäitä mielipiteitä, jotka ei pidä tiellä.
- AnonyymiUUSI
Hihhulit on Suomen pelastus. Ilman heitä tälle maalle käy huonosti. Löytyisikö Sodomasta edes 10 vanhurskasta niin minä en sitä hävitä. Ei löytynyt ja taitaa olla sama kohtalo meillä täällä.
- AnonyymiUUSI
Lahkolaiset näkevät että Raamatussa puhutaan suomalaisista.
Tuskin Suomen helluntailahkolaiset (pelastusvarmat) ovat Jumalan valittu kansa. Maailmassa on voimassa vain Rakkauden laki ja se vain Jeesuksen kautta.
Koskee kaikkia maapallon ihmisiä.- AnonyymiUUSI
Ei osu MrHyvis !
Lukisitko ja tutkisitko sitä Raamattuasi edes vähän enemmän?
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Joten älä hyvä ihminen julista laittomuutta !
En enää yhtään ihmettele sitä, että puolustelet kaikkinaisia syntejä ja vääryyksiä, jos ja kun sinun näkemyksesi jopa tässä perusasiassa eroaa noin paljon Raamatun selvästä opetuksesta ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei osu MrHyvis !
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
En enää yhtään ihmettele sitä, että puolustelet kaikkinaisia syntejä ja vääryyksiä, jos ja kun sinun näkemyksesi jopa tässä perusasiassa eroaa noin paljon Raamatun selvästä opetuksesta !Hyvä toteamus.
Anonyymi kirjoitti:
Ei osu MrHyvis !
En enää yhtään ihmettele sitä, että puolustelet kaikkinaisia syntejä ja vääryyksiä, jos ja kun sinun näkemyksesi jopa tässä perusasiassa eroaa noin paljon Raamatun selvästä opetuksesta !Uskovat kristityt eivät ole synnin eikä kuoleman lain alla vaan pelastetut armosta ,koska ovat uskoneet Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan.
Ne, jotka ovat saatanan omia ovat lainalla ja uskovat lakiin.Anonyymi kirjoitti:
Ei osu MrHyvis !
En enää yhtään ihmettele sitä, että puolustelet kaikkinaisia syntejä ja vääryyksiä, jos ja kun sinun näkemyksesi jopa tässä perusasiassa eroaa noin paljon Raamatun selvästä opetuksesta !Sinä olet ulkona pelastuksesta jos olet lainalla oleva.
Niinkuin olet.- AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Uskovat kristityt eivät ole synnin eikä kuoleman lain alla vaan pelastetut armosta ,koska ovat uskoneet Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan.
Ne, jotka ovat saatanan omia ovat lainalla ja uskovat lakiin.Luetko nyt ihan itse kunnolla sen, mitä sinä kirjoitit:
" Maailmassa on voimassa vain Rakkauden laki ja se vain Jeesuksen kautta.
Koskee kaikkia maapallon ihmisiä. "
Maailmassa on voimassa vain rakkauden laki tuon kirjoituksesi mukaan !
Ja se siis koskee kaikkia maapallon ihmisiä !
Vai perutko nyt sanasi ? - AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Uskovat kristityt eivät ole synnin eikä kuoleman lain alla vaan pelastetut armosta ,koska ovat uskoneet Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan.
Ne, jotka ovat saatanan omia ovat lainalla ja uskovat lakiin.Viimeaikaisten kirjoitustesi perusteella sinä itse kyllä kuulut niiden joukkoon, jotka ovat lain alla !
Siis sinun omaa toimintaasi kuvastaa usea asia tässä lain alaisten listassa, joska tuossa toin tiedoksi:
laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan
Nytkin sinä nimittelet väärin ja herjaat ja annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi.
Lisäksi oma kirjoituksesi oli Raamatun vastainen ! Anonyymi kirjoitti:
Luetko nyt ihan itse kunnolla sen, mitä sinä kirjoitit:
" Maailmassa on voimassa vain Rakkauden laki ja se vain Jeesuksen kautta.
Koskee kaikkia maapallon ihmisiä. "
Maailmassa on voimassa vain rakkauden laki tuon kirjoituksesi mukaan !
Ja se siis koskee kaikkia maapallon ihmisiä !
Vai perutko nyt sanasi ?Rakkauden kaksoiskäsky on voimassa kaikkialla.
Juutalaisten laki eli lakiliitto on kumottu.
Joka perustaa juutalaisten kumottuunn lakiliittoon on ulkona pelastuksesta.Anonyymi kirjoitti:
Viimeaikaisten kirjoitustesi perusteella sinä itse kyllä kuulut niiden joukkoon, jotka ovat lain alla !
Siis sinun omaa toimintaasi kuvastaa usea asia tässä lain alaisten listassa, joska tuossa toin tiedoksi:
laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan
Nytkin sinä nimittelet väärin ja herjaat ja annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi.
Lisäksi oma kirjoituksesi oli Raamatun vastainen !Ihan kerro vaan vapaasti missä raamatun vastainen.
- AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Ihan kerro vaan vapaasti missä raamatun vastainen.
Juurihan sen näytin edellä !
Etkö sinä tuonkaan vertaa ymmärrä ? - AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Rakkauden kaksoiskäsky on voimassa kaikkialla.
Juutalaisten laki eli lakiliitto on kumottu.
Joka perustaa juutalaisten kumottuunn lakiliittoon on ulkona pelastuksesta.Juutalaisten lakiliitto on ihan eri asia, kuin Jumalan laki !
Laki on oikeammin sanottuna Jumalan Hyvä Tahto, jonka Hän on meille ilmoittanut Sanasa kautta !
Jos et käsitä, niin otan yhden esimerkin:
Joh. 10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
Missä tämä on sanottu ?
Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Psalmeissa !
Mutta sinulla näkyy olevan hyvin kapea käsitys itse laistakin !
Ei ihme siis, että ei osu ! Anonyymi kirjoitti:
Juurihan sen näytin edellä !
Etkö sinä tuonkaan vertaa ymmärrä ?No mikä..
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisten lakiliitto on ihan eri asia, kuin Jumalan laki !
Laki on oikeammin sanottuna Jumalan Hyvä Tahto, jonka Hän on meille ilmoittanut Sanasa kautta !
Jos et käsitä, niin otan yhden esimerkin:
Joh. 10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
Missä tämä on sanottu ?
Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Psalmeissa !
Mutta sinulla näkyy olevan hyvin kapea käsitys itse laistakin !
Ei ihme siis, että ei osu !Minä tiedän tarkalleen mitä mikin on.
Vanhanliiton lakia ei ole enää eikä lakiliittoa.
On vain Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan uusiliitto Hänen veressään.
Uskon kautta Häneen.- AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
No mikä..
Jos et sen vertaa ymmärrä kirjoituksestani, niin turhaa on jatkaa enempää.
Minä jo hyvin selvästi Raamatusta näytin sen, keille se laki on yhä voimassa.
Mutta sinä itse sanoit, että laki ei enää ole voimassa ollenkaan !
Vaan rakkauden laki vain on voimassa kaikille !
Siis tämän mukaan se laki kuitenkin on voimassa yhä näille:
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle,
!!!
vaan (LAKI ON PANTU) laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu. Anonyymi kirjoitti:
Jos et sen vertaa ymmärrä kirjoituksestani, niin turhaa on jatkaa enempää.
Minä jo hyvin selvästi Raamatusta näytin sen, keille se laki on yhä voimassa.
Mutta sinä itse sanoit, että laki ei enää ole voimassa ollenkaan !
Vaan rakkauden laki vain on voimassa kaikille !
Siis tämän mukaan se laki kuitenkin on voimassa yhä näille:
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle,
!!!
vaan (LAKI ON PANTU) laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.Niin.. sinun ei todella kannata leikkiä opettajaa koska sinusta ei koskaan tule opettajaa.
- AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Niin.. sinun ei todella kannata leikkiä opettajaa koska sinusta ei koskaan tule opettajaa.
Voi voi sentään !
Sama meno vaan jatkuu...
Minä en leiki mitään !
Minä vain perustelen kunnolla asiat Raamatulla, joka on minun ohjekirjani , johon kaiken perustan ! - AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Niin.. sinun ei todella kannata leikkiä opettajaa koska sinusta ei koskaan tule opettajaa.
Huomaatko muuten itse tämän kaiken aikaa toistuvan toimintamallisi MrHyvis ?
Jos et kykene vastaamaan asiakysymyksiin, niin alkaa tälläinen henkilökohtaisuuksiin meneminen ja herjaaminen !
Se on järjestäin tätä samaa !
No, tuo on niin kovin tuttua, eli keskustelija, joka jää kiinni jostain itselle ikävästä asiasta.
Usein yrittääkin siirtää huomion ihan muualle ja pois itselle ikävästä asiasta !
Ja sitähän tämä on järjestäin ollut, eli kun näytän Raamatusta sinun olevan väärässä, niin sitten jo alkaakin herjaaminen ja nimittely ja ns. "olkiukkojen" viljely ! Anonyymi kirjoitti:
Huomaatko muuten itse tämän kaiken aikaa toistuvan toimintamallisi MrHyvis ?
Jos et kykene vastaamaan asiakysymyksiin, niin alkaa tälläinen henkilökohtaisuuksiin meneminen ja herjaaminen !
Se on järjestäin tätä samaa !
No, tuo on niin kovin tuttua, eli keskustelija, joka jää kiinni jostain itselle ikävästä asiasta.
Usein yrittääkin siirtää huomion ihan muualle ja pois itselle ikävästä asiasta !
Ja sitähän tämä on järjestäin ollut, eli kun näytän Raamatusta sinun olevan väärässä, niin sitten jo alkaakin herjaaminen ja nimittely ja ns. "olkiukkojen" viljely !Sinusta oikeasti ei ole opettajaksi.
Sanon vaan tämän ihan rauhallisesti.- AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Sinusta oikeasti ei ole opettajaksi.
Sanon vaan tämän ihan rauhallisesti.Olenko muka sanonut itse itseäni opettajaksi ?
No EN !
Joten se menee sinun kanssasi ihan juuri niin, kuin edellä jo kirjoitin sinusta ja toiminnastasi ! Anonyymi kirjoitti:
Olenko muka sanonut itse itseäni opettajaksi ?
No EN !
Joten se menee sinun kanssasi ihan juuri niin, kuin edellä jo kirjoitin sinusta ja toiminnastasi !Sinä et ole missään tekemisissä Jumalan kanssa.
- AnonyymiUUSI
MrHyvis kirjoitti:
Sinä et ole missään tekemisissä Jumalan kanssa.
Mihinkäs se nyt unohtui se "väärä näön mukaan tuomitseminen" ???
Toimintasi vain pahenee pahenemistaan, mistä on nyt kyse ?
Pitäisikö sinun rauhoittua hetki, sillä nyt tulee lihan iikaa ajattelemattomia sanoja sinulta !
Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
- AnonyymiUUSI
Lain tehtävä on synnyttää synnintunto
Lain tehtävä on syyttää, soimata, pelottaa, tuomita synnistä, johtaa helvettiin ja viskata kuolemalle. (Luther). Tuska synnin tähden tulee vain lain saarnasta. (Luther). Laki alati paljastaa tämän turmelukseni, ”niin että joudun häpeään kaikkine yrityksineni, näen itseni ja parannukseni todella huonoksi enkä siten saa mitään lohdutusta itsestäni” (Rosenius).
Käskyt siis saavat aikaan katumuksen. Jumalan käskyjen synnyttämä pelko nöyryyttää ihmisen ja saa hänet näkemään itsensä Jumalan sanan valossa. Näin tapahtui nuorelle Jesajalla silloin, kun Herra kutsui hänet. ”On saarnattava käskyjä syntisten pelottamiseksi ja heidän syntiensä paljastamiseksi, jotta heissä syntyisi katumusta ja he kääntyisivät” (Luther).
Jos vaikeroimme, ettei meillä ole katumusta, se saattaa olla merkki siitä, ettei meillä ole lain saarnaa tai emme suostu kuuntelemaan sellaista. Turha meidän on elää siinä luulossa, että nykyaikana Jumala ei enää vihastuu synnistä ja rankaise sitä hyvin ankarasti.
Mutta se on mahdollista, että meiltä puuttuu se, mikä oli todellista vaikkapa Wilhelm Malmivaaran saarnoissa. Niissä oli "tuota oikean herätyssaarnan paljastavaa voimaa, joka on vetänyt kuulijat tilille heidän synneistään ja pannut heidät tutkimaan tilaansa" (Martti Simojoki). On saarnattava ja julistettava niin, että kuulijat tuntisivat syntinsä ja Jumalan vihan ja sanan kautta alistuisivat Jumalan vihan ja kadotustuomion alaisiksi (Luther).
Sinulla pitää kyllä olla tällainen katumus ja synninsuru, sillä muuten et ikinä rupea syntiä koko sydämestäsi vihaamaan etkä myös sydämestäsi pyydä, että syntisi annettaisiin sinulle anteeksi (Luther). Isät ”eivät tahtoneet, enempää kuin mekään, julistaa syntien anteeksiantamusta kenellekään, joka ei tunnustanut syntejänsä ja käytöksellään osoittanut, että hän niitä katui. Tämä on oikein, ja niin pitää ollakin” (Luther).
"Ei evankeliumi voi ihmistä pelastaa ennen kuin hän on alkanut tuntea pelastuksen tarvetta, kaivata armoa, isota ja janota vanhurskautta. Uutta elämää ei syntinen halua, ennen kuin hän on kyllästynyt vanhaan elämäänsä, ennen kuin hänestä on tuskallista rakastaa syntiä ja elää sen orjana. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat, sanoo Jeesus (Matt 9:12). Lain avulla Henki vaikuttaa syntisen omaantuntoon niin, että hän tuntee olevansa sairas" (Hallesby).
s-seutulainen - AnonyymiUUSI
Miten laki saisi synnintuntoa esim. israelilaisille kun tekivät sotarikoksia ja yrittivät kansanmurhaa?
Ei laki saisi mitään aikaan, vaikka miten luettaisiin että älä tapa. He vain selittävät että kyllä Raamatussa tapetaan ja että on oikein tappaa kuka vain jos joukossa on terroristeja. On syytä tappaa vaikka samaan tulokseen, panttivankien vapauttamiseen päästään kun Trump vähän jyrähtää.
Raamattu sanoo että laki saa aikaan vihaa ja niin se on eikä se höpöttämällä muuksi muutu.
Laki saa vain aikaan vihaa ja riitaa kuten elävästi näemme ja vain Pyhä Henki liittää uskovat yhteen siten kuten sanan mukaista on. Kun ihminen tulee Kristuksen omaksi niin hän saa uuden Hengen.
Silloin ihminen on Jumalan ohjaama ja jos tuossa tilassa pysyy saa myös Jumalan ohjauksen .
Se tarkoittaa kaikkea Rakkauden toimintaa.
Kaikkea hyvää.
Harvat vain ymmärtävät mitä tämä tarkoittaa.
Lakivalhejuutalaiset ovat ulkona.Sitä sanoi Paavalikin kun yritti turhaan tuoda heille pelastuksen armonoppia.- AnonyymiUUSI
>On pelottavaa, jos voin kohdata Jumalan käskysanan niin, ettei sen rikkominen aiheuta minussa ahdistusta enkä näe, että rikkomuksen valtaan jääminen tuo minulle kuoleman (Room 7:10). En siis tajua synnin pettävän ja lopulta surmaavan minut (7:11). On pelottavaa, jos Jumalan laki ei enää tee syntiä minulle todella pahaksi asiaksi (7:13). Silloin olen siinä vaarallisessa tilassa, missä kerran oli Laodikean kristillinen seurakunta. Siellä itse todettiin kiitollisin mielin: ”Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse”. Mutta se oli valhetta, sillä silloin ei kuultu Jumalan lakia, joka sanoi miten todellisuudessa asiat olivat: ”Etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston” (Ilm 3:17, KR 38).
Yksin Jumalan laki pystyy tekemään ihmisen hänen omissa silmissään jumalattomaksi ja vasta jumalattomaksi tulleen ihmisen Jumala saa vanhurskauttaa uskon kautta. Muunlaisille ihmisille ei kelpaa uskonvanhurskaus. Siksi lain tehtävä ei suinkaan ole tehdä ihmistä vanhurskaaksi ja Jumalalle otolliseksi välittömästi. Siihen ei laki pysty. Laki on annettu siksi, että synti nähtäisiin synniksi, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi (Room 7:13, KR 38) ja näin ”jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä” (3:19, KR 38). ”Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi” (5:20).>>
( Olavi Peltola)
s-seutulainen
Kaikki on Jumalan armoa kaikille.
Kaikki meni uusiksi.
Saapui uusiliitto.
Se on täydellinen.- AnonyymiUUSI
Jollakin saattaa olla sellainen käsitys, että Jeesus on poistanut kymmenen käskyn lain.
Mutta Jeesus kumoaa jyrkästi tällaisen otaksuman. Meidän ei tule sallia sellaisen ajatuksen tulla hetkeksikään mieleemme, että Korkeiman ylevä perustuslaki, kymmenen käskyä, olisi poistettu.
Kaikkina aikoina ovat totiset jumalanpalvelijat antaneet arvoa kymmenelle käskylle.
Suuri uskonpuhdistaja Martti Luther sanoo: "Ihmettelen suuresti, että minua on syytetty kymmenen käskyn lain hylkäämisestä. Voisimmeko pitää synnin olemassaoloa mahdolisena ilman lakia ? Joka poistaa lain, hänen ehdottomasti täytyy
poistaa myös synti. En ole milloinkaan hylännyt lakia"
Metodismin jalo perustaja John Wesley lausuu dekalogista: "Tämän lain jokaisen osan täytyy pysyä voimassa koko ihmiskunnalle ja kaikkina aikoina."
Saarnaajien ruhtinas C:H: Spurgeon puolestaan todistaa: "Uudestisyntymisen kautta laki tulee täytetyksi, sillä kun ihminen syntyy uudesti, tulee hänessä uusi luomus, joka rakastaa Jumalan lakia ja on täydellisessä sopusoinnussa sen kanssa."
Raamatussa puhutaan kyllä laista, jonka Jeesus kumosi. Tämä laki oli seremonialaki, joka sisälsi määräyksiä Jeesukseen viittaavista uhreista vuotuisista juhlista ym. Nämä säädökset on naulittu ristille. mutta ei suinkaan siveyslakia eli kymmentä käskyä. Kymmenen käskyn lain Jeesus tuli tekemään "suureksi ja ihanaksi". - AnonyymiUUSI
Jeesus ei sanonut rakkauden tekevän kymmentä käskyä merkityksettömiksi.
Hän osoitti niiden riippuvan siinä kiinni. - AnonyymiUUSI
Uudestisyntyneiden uskovien sydämessä on Jumalan laki. Tämä on totta myös Suomessa!
Jer31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.- AnonyymiUUSI
Tämän vahvistaa myös Paavali Uuden Liiton uudestisyntyneille uskoville!
Hebrealaiskirje:
8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämän vahvistaa myös Paavali Uuden Liiton uudestisyntyneille uskoville!
Hebrealaiskirje:
8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";Tämän todistaa myös Pyhä Henki!
Heb10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: - AnonyymiUUSI
Ai, onks toi se sama laki, joka sai yhden järkensä menettäneen huitomaan miekalla Keski-Suomessa? Jos jokaisen uskovan sydämeen muka on kirjoitettu joku jumalallinen laki, niin eikö sen pitäisi näkyä vähän parempana käytöksenä kun kylmäverisenä murhana? Vai onko tää taas niitä ”mysteereitä”, joita ei saa kysellä liikaa?
Mä laitan tänään putket kuntoon ilman mitään yliluonnollisia lakeja – hommat toimii, koska noudatan ihan oikeita rakennusmääräyksiä, enkä jonkun muinaisen heimojumalan epämääräisiä sääntöjä.
t. Iloinen ateisti
- AnonyymiUUSI
MrHyvis ymmärtää nämä asiat, siis kuulkaamme häntä. Tee se uskonratkaisu niin Jumalan henki alkaa opettamaan kuinka asiat on.
- AnonyymiUUSI
Linnakundeja ja rosvoja miellyttää ajatus, että Jumalan säätämät lait on kumottu. Silloin ei tule mitään tuomiota, ei ole syntiä, josta voitaisiin syyttää.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.- AnonyymiUUSI
Jeesusta syytetään valehtelijaksi, kun hän näin on sanonut.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274995Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133038Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481129Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138914Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport42881- 113826
- 37804
- 142723