Onko muita joiden puolisolla on suuri oman ajan ja tilantarve?
Puolisoni haluaa herätä vapaapäuvinään rauhassa. Tuohon menee pari tuntia. Tuolloin pysymme eri tiloissa ettei puoliso hermostu.
Töiden jälkeen puoliso haluaa levähtää ja vetäytyykin omiin oloihinsa pariksi kolmeksi tunniksi.
Työpäivinä aamuisin välttelen ja väistelen puolisoani ettei hän hermostu. Ei ole ollenkaan aamuihmisiä.
Meille jää vähän yhteistä aikaa emmekä juuri keskustele asioista koska puoliso haluaa olla niin paljon rauhassa.
Puolison suuri omanajanatarve
19
528
Vastaukset
- Anonyymi
Se on ihan normaalia, myöskin omat harrastukset tärkeitä. Oon ollut tilanteessa missä niistäkin kitistään. Onko se sitten normaalia että pitää yhteisen ajan verukkeella esim rapistaa oma kunto? Ja suurin osa ihmisistä kuitenkin viehättyy fyysisistä ominaisuuksista. Ja siihen sitten sopivassa tasapainossa omaa rauhaa ja paikallaan oloa.
- Anonyymi
No voi että.
- Anonyymi
Alusta saakka ollut näin. Hyvää Joulua.
- Anonyymi
Miksi valitset jatkaa parisuhteessa (ilmeisesti jaatte saman kodin!!!) ihmisen kanssa joka kristallin kirkkaasti ei halua sinua seuraansa?!
Miksi?
Jos haluat pitää hänet edes jonkinlaisena ystävänä, ehdottaisin että kumpikin hankkii oman asunnon (rahapula on typerin syy hankkia kertomasilaista "parisuhdekaveria").
Voitte tapailla silloin kun sinulle/hänelle sopii.
Täten kumpikin voi rauhassa viettää haluamansalaista elämää, omalla kenllonajallaan eikä tarvitse pelon alla kulkea jatkuvasti varpaillaan.
Ja Ystävyys säilyy. (Jos on säilyäkseen tuon itsekkään "ystävän" kanssa.)
Sinun elämän rytmiin paljon paremmin sopiavia ystäviä 100% varmasti ON olemassa!!!!!!!- Anonyymi
Meillä on 2 lasta.. kertomattakin varmaan selvää kuka ne hoitaa?Ja joo,ei kaipaa heidänkään seuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on 2 lasta.. kertomattakin varmaan selvää kuka ne hoitaa?Ja joo,ei kaipaa heidänkään seuraa.
OK, sitten vain poistut kotoa parin tunnin lenkille. Ilmoita että lasten ruoka on mikrossa, lämmitä se ja ruoki lapset ennenkuin palaat.
Järjestä vain omat ja lastesi ateriat. Salli miehelle tilaisuus verrytellä ja nousta kokkaamaan omat sapuskansa ja pestä pyykkinsä ja silittää paitansa ja maksaa sen omiin harrastuksiinsa (kuten someen tarvittavat) laskunsa, järjestellä oma "harrastusalueensa" jne jne jne.
Olet tainnut opettaa miehesi laiskuriksi. Kokeileppa jos tuo edellinen saa edes vähääkään tuulta sen purjeisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OK, sitten vain poistut kotoa parin tunnin lenkille. Ilmoita että lasten ruoka on mikrossa, lämmitä se ja ruoki lapset ennenkuin palaat.
Järjestä vain omat ja lastesi ateriat. Salli miehelle tilaisuus verrytellä ja nousta kokkaamaan omat sapuskansa ja pestä pyykkinsä ja silittää paitansa ja maksaa sen omiin harrastuksiinsa (kuten someen tarvittavat) laskunsa, järjestellä oma "harrastusalueensa" jne jne jne.
Olet tainnut opettaa miehesi laiskuriksi. Kokeileppa jos tuo edellinen saa edes vähääkään tuulta sen purjeisiin.En oo ehtinyt opettaa vielä mitään. Meillä on 1 vuotiaat kaksoset ja yhteiseloa takana 3v. Saman katon alla astuttu 2v. Molemmat ollaan työelämässä tällä hetkellä. Enkä jätä lapsia enää miehelle koska sen hermonei kestä vaan alkaa huutamaan pienille.
Ei oo parisuhteesta kokemusta, mutta ainakin järkeen tuntuu käydä, ettei vapaapäivää ainakaan aloitetaan kauheella häsläämisellä. Ei sitä tarkoita että oltais täysin omissa oloissa, mutta otettaisiin rauhallisesti. Ja omista harrastuksusta, niin pitäähän niitä olla. Mullakin on puuverstas ja se on mulle tärkee, mutta jos puoliso haluaa tulla sinne, niin saa tulla, en mä noista laitteista mustasukkanen oo.
- Anonyymi
Itse ajattelen ettei puuverstas saa viedä liikaa aikaa parisuhteesta eikä perheen lapsiltakaan.
On mullakin kasvihuone,kasvimaa,lenkkeily ja lukeminen. Anonyymi kirjoitti:
Itse ajattelen ettei puuverstas saa viedä liikaa aikaa parisuhteesta eikä perheen lapsiltakaan.
On mullakin kasvihuone,kasvimaa,lenkkeily ja lukeminen.Ei tietenkään saa liikaa aikaa viedä. Mutta en oikeen usko, että ees kohtaisin ketään joka ei tykkäisi käsitöistä. Ja eihän sen välttämättä tarvi olla puutöitä, vaan voi olla muutakin esim kutomista, ompelutyötä. Ja mukavahan se ois lapsillekin näyttää, käsityötunteja kun ei kouluissa oo paljoa. Ja se on ihan hyvä perustaito, niin kuin ruoanlaitto. Ja siitä voin ihan suoraa sanoa, että niiden köksän tuntien perusteella en osaa yhtään mitään. Hyvä että perunat saa keitettyä. Mutta yhteenvetona näkemykseen. Että kohtuudella on hyvä että on omia, mutta tietyllä tapaa myös yhteistäkin harrastusta.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Ei tietenkään saa liikaa aikaa viedä. Mutta en oikeen usko, että ees kohtaisin ketään joka ei tykkäisi käsitöistä. Ja eihän sen välttämättä tarvi olla puutöitä, vaan voi olla muutakin esim kutomista, ompelutyötä. Ja mukavahan se ois lapsillekin näyttää, käsityötunteja kun ei kouluissa oo paljoa. Ja se on ihan hyvä perustaito, niin kuin ruoanlaitto. Ja siitä voin ihan suoraa sanoa, että niiden köksän tuntien perusteella en osaa yhtään mitään. Hyvä että perunat saa keitettyä. Mutta yhteenvetona näkemykseen. Että kohtuudella on hyvä että on omia, mutta tietyllä tapaa myös yhteistäkin harrastusta.
Se arkirakkaus on tärkein. Ihmisellä on hyvä olla omaa tilaa ja aikaa. Kaikesta selviää kun se tehdään yhdessä. Tehdään kompromisseja jne. Kun toinen lähtee sooloilemaan kuten meillä on käynyt niin jälki ei ole hyvää..huomioonottaminen toisen tilan ja rajojen kunnioittaminen, sanoittaminen eli puhuminen luottamus ja luottamuksen ansaitseminen. Aika pitkä ja vaativa lista muttei ainakaan minulle vaikea toteuttaa.
Nuo harrastukset ja kotitöiden jakaminen on minun mielestä pikku tekijöitä sen muun rinnalla. Kun kyetään yhdessä sopimaan asioista ja on TAHTO ottaa se toinenkin kaikintavoin huomioon koska rakastaa häntä. En kykene ymmärtämään sellaista rakkautta jossa suurimmaksi osaksi puoliso miettii mitä hän haluaa ja mitä hän eniten hyötyy ja mikä hänestä on mukavaa tuntui toisesta miltä tuntuu. Ehkä olen liian kriittinen ja omaan ihan paikan oikeellisuuden tajun joka hipoo suurinpiirtein pykäliä toisen perään kun puhutaan humanitäärisyydestä.
Puutyöt ovat loistava harrastus. Rakastan ouukäsitöitä. Se muito tuoksu puun pinta ja kaikki mitä siittä saa aikaiseksi,voi käyttää luovuttaa jne. Voisin harrastaa sitä itsekin ja pohtinut asiaa viime aikoina.
Mutta tosiaan Olipa harrastus mikä hyvänsä ja vaikka se veisi kuin aikaa niin se kohtaaminen sen toisen ihmisen kanssa on tärkeintä? Miten kohtaat puolisosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se arkirakkaus on tärkein. Ihmisellä on hyvä olla omaa tilaa ja aikaa. Kaikesta selviää kun se tehdään yhdessä. Tehdään kompromisseja jne. Kun toinen lähtee sooloilemaan kuten meillä on käynyt niin jälki ei ole hyvää..huomioonottaminen toisen tilan ja rajojen kunnioittaminen, sanoittaminen eli puhuminen luottamus ja luottamuksen ansaitseminen. Aika pitkä ja vaativa lista muttei ainakaan minulle vaikea toteuttaa.
Nuo harrastukset ja kotitöiden jakaminen on minun mielestä pikku tekijöitä sen muun rinnalla. Kun kyetään yhdessä sopimaan asioista ja on TAHTO ottaa se toinenkin kaikintavoin huomioon koska rakastaa häntä. En kykene ymmärtämään sellaista rakkautta jossa suurimmaksi osaksi puoliso miettii mitä hän haluaa ja mitä hän eniten hyötyy ja mikä hänestä on mukavaa tuntui toisesta miltä tuntuu. Ehkä olen liian kriittinen ja omaan ihan paikan oikeellisuuden tajun joka hipoo suurinpiirtein pykäliä toisen perään kun puhutaan humanitäärisyydestä.
Puutyöt ovat loistava harrastus. Rakastan ouukäsitöitä. Se muito tuoksu puun pinta ja kaikki mitä siittä saa aikaiseksi,voi käyttää luovuttaa jne. Voisin harrastaa sitä itsekin ja pohtinut asiaa viime aikoina.
Mutta tosiaan Olipa harrastus mikä hyvänsä ja vaikka se veisi kuin aikaa niin se kohtaaminen sen toisen ihmisen kanssa on tärkeintä? Miten kohtaat puolisosi.Lisään vielä että koska tykkään valtavasti tehdä ruokaa ja leipoa niin minulle sopii vallan hyvin että omistan keittiöyilan itselleni koen sen olevan minun valtakuntaani. En haluaisi sinne puoliso heilumaan ja sotkemaan kuvioitani ja häiritsemään keskittymistäni. Tuo nyt vain on minun oma juttuni. Jokaisella on ne omat juttunsa. Niinkuin jotkut neuvovat että älä tee ruokaa älä tiskaa jne niin kyllä se puoliso oppii itse tekemään. Minä en edes haluaisi häntä sinne keittiöön muuta kuin syömään. Tuo on meillä sukuvika joten minkä teet. Se on jossain syvällä selkärangassa ja se tuntuu älyttömän hyvältä asua keittiössä vispaten ja vatkaten ja puunaten sekä kokaten. Ja lisäksi nautin tajuttoman paljon siityä kun näen muiden syövän ruokiani ja heillä vatsa täyttyy jaksavat sitten saavat vitamii eja ja ehkä mahdollisesti joku pöpökin karttaa niiden ansiosta kyseistä ihmistä ja toivottavasti joku elimellinen sairauskin kun muistaa kasviksiakin laittaa ja marjoja. Tykkään haalia myös marjoja metsistä soilta pensaista...Ihan pakko mielle ja pakko mielle tuputtaa niitä. Ei noille asioille mitään voi. Kuihtuisin ihan Rusi aksi jos en saisi häärätä ruuan kimpussa. Sinulla se on tuo puutyö.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä että koska tykkään valtavasti tehdä ruokaa ja leipoa niin minulle sopii vallan hyvin että omistan keittiöyilan itselleni koen sen olevan minun valtakuntaani. En haluaisi sinne puoliso heilumaan ja sotkemaan kuvioitani ja häiritsemään keskittymistäni. Tuo nyt vain on minun oma juttuni. Jokaisella on ne omat juttunsa. Niinkuin jotkut neuvovat että älä tee ruokaa älä tiskaa jne niin kyllä se puoliso oppii itse tekemään. Minä en edes haluaisi häntä sinne keittiöön muuta kuin syömään. Tuo on meillä sukuvika joten minkä teet. Se on jossain syvällä selkärangassa ja se tuntuu älyttömän hyvältä asua keittiössä vispaten ja vatkaten ja puunaten sekä kokaten. Ja lisäksi nautin tajuttoman paljon siityä kun näen muiden syövän ruokiani ja heillä vatsa täyttyy jaksavat sitten saavat vitamii eja ja ehkä mahdollisesti joku pöpökin karttaa niiden ansiosta kyseistä ihmistä ja toivottavasti joku elimellinen sairauskin kun muistaa kasviksiakin laittaa ja marjoja. Tykkään haalia myös marjoja metsistä soilta pensaista...Ihan pakko mielle ja pakko mielle tuputtaa niitä. Ei noille asioille mitään voi. Kuihtuisin ihan Rusi aksi jos en saisi häärätä ruuan kimpussa. Sinulla se on tuo puutyö.
Hyviä ajatuksia sulla ja hyvät oltavat on sun miehellä. En oiken tiedä mikä sitten on, työstressiä hänellä? Stressaantunu ihminen ei useinkaan osaa huomioida toisia niin hyvin. Oon ihan itsessänikin joskus huomannu ikäviä piirteitä, kun stressi painaa. Silti toi ettei omia kaksosia hermo kestä, niin kuulostaa aika karulta. En osaa tähän enempiä sanoa, oisko joku ulkopuolinen neuvoja, Parisuhdeterapeutti?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Hyviä ajatuksia sulla ja hyvät oltavat on sun miehellä. En oiken tiedä mikä sitten on, työstressiä hänellä? Stressaantunu ihminen ei useinkaan osaa huomioida toisia niin hyvin. Oon ihan itsessänikin joskus huomannu ikäviä piirteitä, kun stressi painaa. Silti toi ettei omia kaksosia hermo kestä, niin kuulostaa aika karulta. En osaa tähän enempiä sanoa, oisko joku ulkopuolinen neuvoja, Parisuhdeterapeutti?
Kävimme viime vuonna parisuhdeterapeutilla 3 kertaa . Kysyivät lopulta näkeekö mies suhteessa parannettavaa niin vastasi että ei ja minä vastasin kyllä jolloin terapia muutettiin yksilöterapiaksi elin minä olisin saanut jatkaa yksilöterapiana. Kävin kerran mutten halunnut jatkaa koska koin ettei yksilöterapia ollut sellainen joka auttaisi.
Kyllä,miehellä on ollut työstressiä niin kauan kuin muistan. Usein tuon vuoksi on mökillä yksin,omassa rauhassaan. Viikonloput eli vapaat viettää mökillä. Sieltä tultuaan ei tosin vaikuta levänneeltä vaan uupuneelta. Menee omiin oloihinsa. Viettää paljon iltaisin aikaa jossain huoneessa puhelimella tai tabletilla jos on kotona. Jos pyydän tekemään jotain niin usein hermostuu joten vältän tuota. Teen siis melko paljon yksin hommia kotona. Mies ei jaksa. Silti sanoo tekevänsä kaiken. En saa koskaan mistään kehuja tai kiitosta. Olen suurimmaksi osaksi kuin ilmaa paitsi silloin kun purkaa kiukkuaan.
En ymmärrä tuota että stressi puretaan toiseen ihmiseen koko ajan. Menen ihan rikki. Anonyymi kirjoitti:
Kävimme viime vuonna parisuhdeterapeutilla 3 kertaa . Kysyivät lopulta näkeekö mies suhteessa parannettavaa niin vastasi että ei ja minä vastasin kyllä jolloin terapia muutettiin yksilöterapiaksi elin minä olisin saanut jatkaa yksilöterapiana. Kävin kerran mutten halunnut jatkaa koska koin ettei yksilöterapia ollut sellainen joka auttaisi.
Kyllä,miehellä on ollut työstressiä niin kauan kuin muistan. Usein tuon vuoksi on mökillä yksin,omassa rauhassaan. Viikonloput eli vapaat viettää mökillä. Sieltä tultuaan ei tosin vaikuta levänneeltä vaan uupuneelta. Menee omiin oloihinsa. Viettää paljon iltaisin aikaa jossain huoneessa puhelimella tai tabletilla jos on kotona. Jos pyydän tekemään jotain niin usein hermostuu joten vältän tuota. Teen siis melko paljon yksin hommia kotona. Mies ei jaksa. Silti sanoo tekevänsä kaiken. En saa koskaan mistään kehuja tai kiitosta. Olen suurimmaksi osaksi kuin ilmaa paitsi silloin kun purkaa kiukkuaan.
En ymmärrä tuota että stressi puretaan toiseen ihmiseen koko ajan. Menen ihan rikki.Juu, tähän on tosi paha sanoo mitään. Mutta toi stressi pitäs saada häneltä pienemmäksi. Ite oon stressin kanssa pitkään kamppaillu. Ja tiedän siihen on vaikee hakee apua. Kuitenkaan sairaslomia ei hyvällä katsota. En oo itekään uskaltanu hakea ja jos ois kotona kaks pientä niin vielä vaikeampi. Mutta ei stressiä missään tapauksessa saa muiden päälle kaataa, uskon hyvin, että se käy raskaaksi. Ikävä ettei parisuhdeterapia tuottanut tulosta. Mutta niin se menee monella, ellei siinä molemmat ole täysillä mukana. Omilla vanhemmilla tökkäsi heti ensimmäiseen kertaan. Toivon todella että saatte asiat jotenkin ratkaistua.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu, tähän on tosi paha sanoo mitään. Mutta toi stressi pitäs saada häneltä pienemmäksi. Ite oon stressin kanssa pitkään kamppaillu. Ja tiedän siihen on vaikee hakee apua. Kuitenkaan sairaslomia ei hyvällä katsota. En oo itekään uskaltanu hakea ja jos ois kotona kaks pientä niin vielä vaikeampi. Mutta ei stressiä missään tapauksessa saa muiden päälle kaataa, uskon hyvin, että se käy raskaaksi. Ikävä ettei parisuhdeterapia tuottanut tulosta. Mutta niin se menee monella, ellei siinä molemmat ole täysillä mukana. Omilla vanhemmilla tökkäsi heti ensimmäiseen kertaan. Toivon todella että saatte asiat jotenkin ratkaistua.
Kiitos asiallisesta vastauksestasi! Mies harrastaa monenlaista. Viikonloput esim mökkeilee ja tosiaankin ihan joka viikonloppu. Välillä ollaan mukana ja välillä ei.. On muitakin harrastuksia viikolla iltaisin että jospa nuo levittäisi hivenen stressiä. Mutta mistään ei juuri puhu eikä kerro eikä tykkää jos kyselen. Hermostuu jo ensimmäisestä kysymyksestä miyä kysyn vaikka se koskisi mitä haluaa ruuaksi. Yhtään mitään ei saisi kysyä.
- Anonyymi
Miehesi täytyy saada ymmärtämään että molempien tulee kantaa vastuuta lapsista ja parisuhteesta.Myös sinä tarvit parisuhde aikaa ja omaa aikaa. Kuulostaa että töissä on jotain stressaavaa tms.joten olisko lääkärin pakeille ja sairaslomalle.Eihän lapsille jatkuva tiuskiminen ja huomiotta jättäminen normaalia ole. Lapset tarvitsee myös välittävää isää koska lapsetkin kasvaa nopeasti ja lapsuusmuistot säilyy aina. Hienoa että välität miehestäsi mutta asioiden pitää muuttua että hän hakee apua ja tuet siinä. Mieti myös omaa jaksamistasi ja haluatko tätä parisuhdetta.
- Anonyymi
Sandra kurki on läski...muna ei mahu sisään kun maharoikkuu paljon...
Kysymys kuuluu, onko hänen käytöksensä ollut aina tuollaista, vai muuttunut hiljattain?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058237- 1125764
- 555231
- 2895206
- 783851
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452491