Onko tapanasi viljellä näitä rauhaa ja siunausta toivotuksia vai jätätkö ne sanomatta? Ja jos näitä käytät, niin rajaatko ne vain tietyille henkilöille? Kuuluuko uskovan näitä toivotuksia käyttää?
Sanotko rauhaa ja siunausta ystäville vai kaikille?
14
251
Vastaukset
Käytän,uskovien seurassa ainoastaan.
- Anonyymi
Uskoville lähinnä, niille uskoville jotka itsekin näitä toivotussanoja käyttävät.
- Anonyymi
En "viljele" noita termejä. Sanon yleensä "päivää", "hei" ja "näkemiin". Mitä tuo "päivää" muuten tarkoittaa? "Hyvää päivää", siitä lyhenne, jota ei sanoessaan edes ajattele.
Toivotan "siunausta" tilanteessa jossa koen siihen P. Hengen erityistä kehoitusta ja se on aika harvoin. Mutta joskus, kyllä. Jeesus kieltää turhien, merkityksettömien sanojen viljelyn.
"Rauhaa" en toivottele, se on helluntailainen termi, enkä ole edes miettinyt mitä he sillä tarkoittavat. En ole helluntailainen.- Anonyymi
Lue raamatusta, sieltä se selviää mitä se tarkoittaa !
- Anonyymi
Kuten edellä. Raamatussa on ohjeet näihinkin asioihin. Lue sieltä.
Turhuutta ja uskonnollista potaskaa. Siunaukset, samoin kuin ristinmerkin tekeminen - turhuutta!
- Anonyymi
Ristinmerkki on henkilökohtainen ele, eikä kuulu muille, vaikka muut sen näkisivätkin. Itse usein teen ristinmerkin, ortodoksiseen tapaan. Se on Jumalan ja minun välinen asia.
Tyhjät toivottelut sen sijaan suuntautuvat toiseen ihmiseen ja tässä saattaa kulkea kunnioituksen ja epäkunnioituksen raja. On otettava huomioon se toinen, ei vain oma, suulas höpötys.
"Kuis roikkuu?" on ihan hyvä avausrepliikki. Sopii sekä naisille, että miehille.
- Anonyymi
Sain päivän naurut 😁😂🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain päivän naurut 😁😂🤣
Mikä naurattaa? Eihän tuo roikkuminen mikään iloinen asia ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä naurattaa? Eihän tuo roikkuminen mikään iloinen asia ole.
Göring lihavana pötkäleenä pelkäsi roikkumista niin paljon että otti myrkkyä kun lepsu vartija sitä toimitti.
Narkkari oli koko ukko.
- Anonyymi
Toivotan siunausta vain heille jotka tiedän uskovaksi, koska en halua vahingossakaan loukata sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole uskovia.
- Anonyymi
"Siunausta sinulle!" huikkaa helluntailainen iloisesti kaupan kassalle, tietämättä, että kassan nimi on Ahmed ja hän lausuu mielessään takaisin "Wa alaikum assalam".
Jaa niin, mitäs nyt? Palautetaanko ostokset? Vai olisiko kuitenkin parempi, että siunauksia toivotellaan siellä, missä niitä varmasti osataan vastaanottaa – eli oman seurakunnan kahvipöydässä?
Enkeli Mäntä- Anonyymi
Siunausten sinne, tänne toivottelut ovat tyhjää sanahelinää, jos ei niistä todella leviä aito siunaus. Ja aidon siunauksen voi antaa vain Jumala Itse, ei ihminen.
Ne ovat turhia sanoja, jotka Jeesus kielsi. Ne alentavat uskon arvoa, kun ihmiset huomaavat, ettei turhista sanoista leviä minkäänlaista rauhaa ja siunauksia. Ne ovat siis antikristillisyyttä ja kääntyvät Jeesusta vastaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419