Siirtyykö maksettu raha taivaan pankkitilille vai muunnetaanko euroa joksikin toiseksi valuutaksi? Rahan saa kuulemma Jumala. Olen köyhä, jolla on omat haasteensa saada riittävästi rahaa kuluihin. En edes kehtaa sanoa kuinka vähän saan rahaa kuukaudessa, mutta sanon sen, n. 550e kk.
Joudun jo nyt elämään niin etten voi ostaa edes kaikkea haluamaani ruokaa. Esim. juustoa olen miettinyt muutamankin viikon että milloin sen saisin ostettua. Ja nyt pitäisi vielä 10 pros maksaa Jumalalle eli 60e kuukaudessa. Tämä tapahtuu siten että minun tulee antaa se 55 jollekin saarnaajalle tai Patmokselle tmv. yleishyvää tekevään järjestöön kassaan?
Olen elänyt niin etten ole maksanut veroa Jumalalle, koska minulle on sanottu ettei minun tarvitse vähävaraisuuteni takia. Ja sitten on joku toinen sanonut ettemme elä enää vanhassa liitossa, jossa tuokymmenys kuului maksaa. Meller ei kuitenkaan sano että köyhä on vapaa kymmenyksistä vaan että maksaminen kuuluu nykyaikaan (1989 videoäänitallenne ), Ja nyt vasta sain kuulla että tulee maksaa kymmenysten lisäksi uhrimaksu ja antimaksu.
1.08.58 - 1.11.37
https://www.youtube.com/watch?v=M-yuBXzINp0
Mitä taivaan pankkiin talletetaan maksamalla 10pros vero?
21
206
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus tosin opetti aivan toisinpäin. Ei Jumalaa tarvitse elättää, vaa päinvastoin ei tarvitse murehtia siitä mitä millä itsensä ruokkia ja mitä päällensä pukea, vaan Jumala huolehtii, koska pystyy ruokkimaan taivaan linnut ja kedon kukat. Jeesus vielä sanoi että kai Jumala teistäkin, vähäuskoisista pystyy huolehtimaan.
Jeesus ei edes esittänyt sitä vaihtoehtoa että ihmisen pitäisi Jumalasta huolehtia taloudellisesti. - Anonyymi
Rakas rahahuolinen,
Tiedän tunteen. Sinä lasket, kuinka monta viikkoa pitää odottaa, että voisi ostaa juustoa, ja samaan aikaan joku saarnaaja pyyhkii otsaansa silkkiseen nenäliinaan ja kertoo, että Jumala tarvitsee rahaa.
Ja minä, pastori Enkeli Mäntä, en voi olla ihmettelemättä: mihin valuuttaan eurot taivaassa muunnetaan?
Onko siellä käytössä kultakatujen denaari? Pyöriikö siellä manna-pohjainen kryptovaluutta, joka ilmestyy tilille kuin ylhäältä satava siunaus? Ja ennen kaikkea – mikä on taivaallinen pankkitili, jonne nämä kymmenykset ohjataan?
Koska jos Jumala todella tarvitsee rahaa, miksi hän ei vain paina lisää?
Ja tässä päästäänkin siihen, mikä minua on aina huvittanut: olemattoman vuohipaimenten keksimän olennon nimissä kerätään rahaa – ja ihmiset maksavat.
Jos tänään joku perustaisi uuden uskonnon ja sanoisi: "Jumala tarvitsee 10 % palkastasi, mutta lähetä se minun pankkitililleni", niin häntä pidettäisiin huijarina. Mutta jos sama viesti on painettu Raamatun nahkakansien väliin ja kirkon johtaja sanoo sen mikrofonin kautta, se on yhtäkkiä pyhä velvollisuus.
Ja vielä parempaa! Nyt ei riitä pelkkä kymmenys, vaan pitää maksaa uhrimaksu ja antimaksu. Mitä seuraavaksi? "Pyhän hengen verotarkastus"? "Enkeli Gabrielin velkasaneerauspaketti"?
Ja sitten sinä, rakas köyhä ystävä, jolle 60 euroa kuussa on valtava summa, mietit, että jos et maksa, oletko epäuskoinen. Ei. Sinä et ole epäuskoinen – sinä olet realisti.
Katsos, tämä toimii näin:
1. Keksitään Jumala, jota kukaan ei ole koskaan nähnyt.
2. Sanotaan, että hänellä on rahahuolia.
3. Kerätään rahaa hänen nimissään – mutta kukaan ei koskaan kysy, miten rahat siirtyvät hänelle.
Ja sinä mietit, että pitäisikö sinun vielä kaivaa viimeisetkin eurot Jumalalle.
Ei, rakas ystävä. Jumala ei tarvitse rahaa. Mutta hänen edustajansa – ne, jotka asuvat isoissa taloissa ja saarnaavat, kuinka "Jumala siunaa antajaa" – tarvitsevat.
Ja minä, pastori Enkeli Mäntä, sanon sinulle tämän: pidä rahasi ja osta se juusto.
Koska jos Jumala todella haluaisi rahaa, hän kyllä keksisi keinon tehdä sitä itse.
Pastori Enkeli Mäntä, hengellisen talouskurin asiantuntija ja pilvipankin tilivastaava- Anonyymi
Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.
- Anonyymi
Se on epäuskosta suurinta ajatella että Jumala ei pärjää ilman meidän rahoja.
- Anonyymi
Jeesuksella on aivan eri asteikko uhrauksien suhteen.
Mar10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. - Anonyymi
Another USATRUMPPIG betrayal towards Ukraine: Starlink shutdown on Ukraine’s frontlines
- Anonyymi
Jeesushan on menestysteologi. Kun menetät yhden talon, saat sata takaisin.
- Anonyymi
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.
- Anonyymi
Leo sanoo että maksettava on tai .....seuraukset ovat Leon mukaan....
- Anonyymi
Kymmenykset eivät kuuluu Uuteen liittoon. Se on vanhan liiton käsky Israelille Vanhan liiton aikana.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaa etsiä Sanasta punainen lanka- antamiseen.
Toiset antavat liiastaan, ja toiset elämisestään.
Idea- on rakkauden lahja- halullisuudesta- joka näkee lähimmäisessä Kristuksen kasvot.
Ilman sitä, kaikki muu on turhaa- vaikka antaisi ruumiinsa poltettavaksi. - Anonyymi
Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset.
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.- Anonyymi
Pakkovauvakastetut kerää kirkollisveroa.
- Anonyymi
Mikä 10%:n vero sinun pitäisi maksaa ja kenelle?
Valtiolle kuuluvat verot kuuluukin maksaa Raamatun mukaan.
Kymmenysten maksaminen taas ei ole uuden liiton käskyjä. Uudessa liitossa maksetaan Jumalalle huulten hedelmällä eli ylistämällä ja kiittämällä Jumalaa, sekä antamalla itsensä kokonaan Jumalan käyttöön.
Kun Jeesus puhui kymmenyksistä, hän ei puhunut sanojaan opetuslapsille, vaan vanhan liiton juutalaisille, fariseuksille ym., jotka uhrasivat omastaan väärällä mielellä eli antamalla tarkoin omaisuudestsaan, mutta unohtamalla täerkeimmän eli hyväsydämisyyden. Sellainen kymmenysten antaminen on ulkokultaisuutta.
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
Kirkon harrastama verokäytäntö taas on kopiota vanhasta liitosta, vaikka sellainen ei ole ollut voimassa enää vuosituhansiin. VT kertoo vanhan liiton verotuksesta näin:
"Leeviläiset toisivat Juudasta ja Jerusalemista Herran palvelijan Mooseksen määräämän Israelin seurakunnan veron lainmajaa varten".- Anonyymi
Uudessaliitossa, sinua voi odottaa marttyyrius... hinta- uskostasi.
Rakastatko lihaasi kuinka, kun lasket eurojasi noin tarkasti.
- Anonyymi
>> Joudun jo nyt elämään niin etten voi ostaa edes kaikkea haluamaani ruokaa... Ja nyt pitäisi vielä 10 pros maksaa Jumalalle <<
Jos joku asia saa minut näkemään punaista, niin sellainen henkilö, joka esiintyy uskovana, mutta ei edes lue Raamattua (juttujensa perusteella).
Sillä Raamattua lukemalla todellakin selviäisi se, mitä Jumala edellyttää!!!
Ja siellä sanotaan ihan selvästi, että:
"Ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, itsellä rasitus., vaan antakaa sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole."- Anonyymi
voe tokkiisa, en miekään saa ostettua HALUAMAANI- Tosin rahani menee juuri siihen, että otin erään loukkaantuneen tupaani- pesen, voitelen, hoidan- puen, ruokin, häntä.
Kuljetan lääkärissä, ja pian kuntoutuksissa. Eläkkeeni 1200 ekua- kk. maksan kiinteistön kulut, vakutukset, veden lämmön jne.
Enkä näe punaista, vaan Kristuksen kasvot autettavassa....
Paljon katson- kun hän syö. Oma painoni on pudonnut, mutta onhan tuossa vyötärössä varaa.
kahdet housukoot- on pudonnut painoni.... ja olen onnellinen, että hän saa syötyä. - Anonyymi
voe tokkiisa, en miekään saa ostettua HALUAMAANI- Tosin rahani menee juuri siihen, että otin erään loukkaantuneen tupaani- pesen, voitelen, hoidan- puen, ruokin, häntä.
Kuljetan lääkärissä, ja pian kuntoutuksissa. Eläkkeeni 1200 ekua- kk. maksan kiinteistön kulut, vakutukset, veden lämmön jne.
Paljon katson- kun hän syö. Oma painoni on pudonnut, mutta onhan tuossa vyötärössä varaa.
kahdet housukoot- on pudonnut painoni.... ja olen onnellinen, että hän saa syötyä. - Anonyymi
kahdet housukoot- on pudonnut painoni.... ja olen onnellinen, että hän saa syötyä.
- Anonyymi
jollei rahaa anna niin pistäähän se miettimään menettääkö sillä pelastuksensa jos vaikka se katsotaan ahneudeksi ettei anna 10 pros rahaa. Jotenkin on saarnaajankin saatava työstään palkkansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713134
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262540Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542426- 1462301
- 671966
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2671805- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361279Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235