Terveydenhuollon laskutus on ulkoistettu ja se ajattaa laskut tahallaan ulosottoon

Anonyymi-ap

Laskuja katoaa, tulostetaan valmiiksi vanhoilla päiväyksillä, postin jakelu kadotetaan tahallaan/ tai se jaetaan viiveellä. Alkuperäinen lasku ja perintäkirje saattaa tulla yhtä aikaa laatikkoon, myöhässä.
KUKAAN EI VASTAA PUHELIMEEN KUN YRITTÄÄ SOITTAA JA SELVITTÄÄ ASIAA.

Tää on tilanne SOTE alueilla.

Joku paskapää tekee bisnestä perinnällä.

ONKO SIELLÄ LIIVIPOJAT ASIALLA?

”mina…ei ummarra”

YKSI SYY OLLA MENEMÄTTÄ ENÄÄ JULKISELLE.

25

215

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Monellako on varaa soittaa perinnän maksulliseen puhelinnnumeroon?

JONOTTAA SINNE KYMMENIÄ MINUUTTEJA?

• Anonyymi

Mafian touhua! 🤢

• Anonyymi

Tehkää E-lasku sopimus verkkopankissanne. Hyvinvointialueen laskut veloitetaan sitten automaattisesti, niin halutessaan.

• Anonyymi

DIKI DIKI! Sanoi Sulevi.

• Anonyymi

Terkkareista ei tule koskaan nykyään laskuja . Laittavat aina suoraan ulosottoon . Tämä alkoi Marinin aikana

• Anonyymi

Valehtelee porvaritrolli korvat heiluen.

• Anonyymi

Älä puhu paskaa * omo.

• Anonyymi

Persu, hommaa itsesi hoitoon.

• Anonyymi

Laskutus/perintä-firmoille maksetaan isot summat sitä rahaa, jota kuuluisi käyttää terveydenhoidossa.
      Esimerkki omasta kokemuksesta: Käyn säännöllisesti eräässä hoidosasa terveyskeskuksessa. Ennen hoitaja tulosti laskun minulle mukaan, mutta sitten se koko homma myytiin perintäfirmalle, eikä laskua saanut tulostaa. Sitten kerran sain karhukirjeen, aika isolla korolla. En ollut saanut koko laskua, mutta maksettava oli.

• Anonyymi

Minulle on käynyt samoin. Sillä tavalla kai ne perintäfirmat eli rosvot tulosta tekevät, lisäämällä 'perintäkuluja' sen sijaan, että lähettäisivät itse laskun. On väärin, että julkinen sairaanhoito tukee tuollaista mafiameininkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on käynyt samoin. Sillä tavalla kai ne perintäfirmat eli rosvot tulosta tekevät, lisäämällä 'perintäkuluja' sen sijaan, että lähettäisivät itse laskun. On väärin, että julkinen sairaanhoito tukee tuollaista mafiameininkiä.

Ihan aikuisten oikeesti nyt. Kyllä sieltä perintäfirmaltakin tulee se huomautus vaikka Posti olisikin hukannut laskun. Tämähän on ihan tavallista aina niin luotettavalta Postilta ja syy on aina lähettäjän/vastaanottajan. Siihen ei ole kahta sanaa. Oli sitten firma mikä tahansa, etkä laskua maksa, on laskuun aina lisätty vitonen (pääsääntöisesti). Itsellä on omakohtaista kokemusta omaisen laskuista, jotka meni hoitopaikkaan ja josta ne aina hain, mutta kun koronan aikana oli täyssulku jäi myös laskut hakematta ja viivästyi. Ei hätää, soitin suoraan sinne perintäfirmaan (en lääkärille) ja asia oli kunnossa, ei tarvinnut maksaa edes sitä vitosta. Ettekö osaa hoitaa asioitanne, jos rahat on loppu, niin soitto perintäfirmaan ja selittää asian. Näin ne asiat sovitaan. Ei se kiroaminen täällä auta. Sama koskee puhelin-, sähkö- ym laskuja. "Armonaikaa" kyllä laskuihin saa, muttei se onnistu, kun itsekseen jupisee ja kirjottelee palstoille.

• Anonyymi

Hyvät veljet asialla . Mahd. poliittista rahastusta

• Anonyymi

Tilatkaa ne laskunne pankkiin taliaivot niin eivät katoa eikä tarvitse tänne tulla esittämään omaa tyhmyyttään.

• Anonyymi

Kaikki eivät ole niin taliaivoja, että antaisivat laskuttajille automaattisen pääsyn tilille! On tyhmää luovuttaa omien tilien kontrolli edes yhdelle laskuttajalle, saati monelle. Voi helposti ajaa tilin miinukselle. Ja pilkkaa nyt, kun kaikilla ei ole tonnien puskuria käyttötileillään.

• Anonyymi

Totta tosi lyhyet eräpäiväpäivät. Ennen kuin posti tuo sen menee aikaa rahaa ja tupakkaa.

• Anonyymi

Kirjeet kulki vanhaan hyvään aikaan 80-luvulla päivässä, kakkosluokan kirje kahdessa. Nyt niitä jemmataan viikko. Maksuaikaa on viikko. Eli täytyy maksaa samana päivänä, jona lasku saapuu, jos edes saapuu. Perintäkirje lähtee heti seuraavana päivänä, ja sen 'perintäkulut' joudut maksamaan, vaikka olisit jo laskun maksanut heti sen saatuasi. Rikollista.

Kummaa, että postipaketit kyllä usein saapuvat seuraavana päivänä.

• Anonyymi

Olen huomannut saman asian perintäkirje tulee ennen huomautuslaskua kun alkuperäistäkään laskua ei ole tullut postilaatikkoon. Väärällä viitenumerolla maksettuja laskuja ei ilman erityistä takaisinpyyntöä palauteta ainakaan säädylliseen aikaan eikä ymmäretä kirjata sitä avoimen laskun suoritukseksi vaikka näkevät kaikki asiakkaan maksut ja laskut näytöiltään aiheelliset ja aiheettomat.

Itse joutuu selvittämään mistä heidän tekemänsä virheet johtuvat esim. vahingossa maksetun aiheettoman laskun maksaminen aiheellisen laskun eräpäivänä kun summakin oli aivan sama vain viite oli väärästä laskusta epähuomiossa kirjoitettu. Vaikka soitin laskutusta hoitavlle taholle niin asiaan ei saanut mitään päivänselvää vastausta.

Aikaisemmin olin soittanut tästä aiheettomasta laskusta lupasivat poistaa sen aiheettomana, mutta sitten kun olin aiheellista laskua maksamassa jostain syystä tämä aiheeton lasku tuli sitten maksettua koska siinä ei ollut maksettu merkintää kun merkkaan laskuun maksupäivän tai maksettu eräpäivänä niin tähän olin merkannut maksettu eräpäivänä ja jälkikäteen selvittäessä perinnältä saamani laskun syytä selvisi tämäkin seikka laskun eräpäivä oli ollut aikaa sitten ja tämä aiheeton lasku oli jäänyt laatikonpohjalle pyörimään.

Kaiken lisäksi näille käyntimaksuille on katto 3 kpl vuodessa tai 56 euroa kertamaksuna eli maksukattokin oli täyttynyt, mutta sekin pitää näköjään itse vaatia täytäntöön pantavaksi.

En sitten tiedä, mutta omakannasta tarkistaessani minulle oli merkitty kaksi käyntiä samalle päivälle liekö yrittääneet pestä tämän aiheettoman laskun aiheelliseksi laskuksi tällä merkinnällä koska sairaanhoitopiiri saa maksun joka tapauksessa näistä lakisääteisestikin potilaalle maksuttomista käynneistä. Tässäkin tapauksessa kunta ostaa palvelut yksityiseltä palvelun tuottajalta niin lieköhän tällä jotain tekemistä asian kanssa.

Kyllähän se sapettaa kun pienissäkin asioissa yritetään linssiin viilata niin miten sitten isomissa hoitojen arvioinneissa ja muissa suoritetuissa operaatioissa tehdäänkö niitä vain rahan vuoksi. Kuten minulle ennen leikkausta lääkäri sanoi, että mitään operaatioita ei suoriteta ilman minun suostumusta johon minä vastasin olevani täällä sitä varten jotta saisin tietoisuutta päätökseni tueksi ilman sitä en voi tehdä mitään järkeviä päätöksiä suuntaan tai toiseen asian suhteen. Eiköhän se lääkärien tehtävä ole juurikin vakuuttaa potilas sen hoidon tarpeellisuudesta faktoihin perustuen ympäripyöreyksien sijaan. Enemmänkin tuntuu siltä, että vastuuta siirretään potilaan kannettavaksi suostumuksia vaadittaessa ei voi valittaa kun on itse suostumuksen antanut. Tietysti suostumus on annettava aiheellisenkin operaation suorittamiseksi kunhan se on tarpeeksi hyvin perusteltu ja mahdolliset vaihtoehdot käsitelty.

Pääsääntöisesti hoitaminen tapahtuu potilaan kanssa yhteistyössä tarpeen vaatiessa potilaan näkemyksien tukemisella , koska sillä on iso merkitys miten potilas tulee kuulluksi asiassaan ja voin sanoa, että aina näin ei toimita vaan pelotellaan seurauksilla mikäli ei noudata lääkärin ohjeita saatetaan potilaskertomuksessa mainita potilas ei ole sitounut hoitoon vaikka olisi omalla toiminnallaan saanut kuinka hyviä tuloksia tahansa sairautensa tilaan. Hyvänä esimerkkinä tästä on vaikka 2 tyypin diabetes johon tarjotaan jos jotakin lääkettä aina pillereistä insuliinipistoksiin asti kun asia voidaan hoitaa pelkästään ruokavaliolla kuntoon useimmissa tapauksissa niin tätä ei juurikaan tueta pikemminkin päinvastoin.

• Anonyymi

Onko se laskun lähettäjän vika, jos Sinä kirjoitat viitenumeron väärin? Ei ole. Kun viitenumero on väärin, kohdistus oikeaan laskuun on vaikeata, koska niitä laskuja on todella.paljon.
        Hommaa lukija.

• Anonyymi

Kantelu pitää tehdä
      EKn oikeusasiamiehelle!

• Anonyymi

Seinäjoen keskussairaalan kontrollikäynnistä tuli poliklinikkalasku 66,90 € ,aika paljon noussut edellisestä, mutta oli siinä se 2 viikkoa maksuaikaa.

• Anonyymi

Sama Keusotessa Uudellamaalla.

• Anonyymi

Kiitä laskun suuruudesta ihanaa hallitustamme.

• Anonyymi

Olipa surkea provo koko avaus. Kuka voi olla noin typerä idiootti, että edes keksii tuollaista väittää.

• Anonyymi

Sairas systeemi tukee roistofirmoja. Sairaanhoidon sijasta asioiden sairasta hoitoa.

• Anonyymi

Tiesittekö että asiakasmaksujen byrokratiaan menee useita kymmeniä prosentteja niistä asiakasmaksuista?

Poistetaan asiakasmaksut ja hyvinvointiauleille verotusoikeus vaikkapa puoli-2 prosenttia palkka&ja pääomatuloista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3352
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      2591
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82