"Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä mitä minä olen tehnyt".

Anonyymi-ap

Johannes 4:25-36 FB38
[25] Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki". [26] Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi". [27] Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?" [28] Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille: [29] "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?" [30] Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa. [31] Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!" [32] Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä". [33] Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?" [34] Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa. [35] Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi. [36] Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

https://bible.com/bible/365/jhn.4.25-36.FB38

11

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hassu setä. Omituinen höpöttäjä.

• Anonyymi

Tarinassa nainen kaivolla on monta opetusta. Yksi on siinä että opetuslapset ihmettelivät miten Jeesus puhui naisen kanssa. Ihmettely johtui siitä, että nainen että oli samarialainen, ja vaikka olisi ollut mies, ei juutalainen olisi alentunut puhumaan hänelle. He olivat mielestään niin Jumalan valittu kansa, että ei sitä kenen kanssa vain keskusteltu eikä pidetty muita oikein ihmisinä. Se oli rasismia pahimmillaan. Jeesus tuli poistamaan sen sekä myöhemmin sen että yleensä oli mitään juutalaisia tapoja tai lakeja mitä piti noudattaa, vaan piti seurata Jumalan Hengen kautta Häntä.

• Matt.14:22 Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni." [Matt. 1:1+]

23 Mutta hän ei vastannut naiselle mitään. Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: "Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa."

24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten. "
        Matt.Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Matt. 5:19
        Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

Kullakin on oma Jeesus näköjään tai sitten Jeesus laittoi toran roskiin koska sen lait olivat typeriä ynnä uskoi että toran lait opetti muista rasismia vaikka tora sanoo juuri päin vastaista.

• "He olivat mielestään niin Jumalan valittu kansa, että ei sitä kenen kanssa vain keskusteltu eikä pidetty muita oikein ihmisinä. Se oli rasismia pahimmillaan."
        Mikä uskonto on se joka ilmoittaa että sen oma Jumala loi kaikki ihmiset ja kaikki ovat saman arvoisia ? Entä se uskonto jonka tunnustajat laittoivat miljoonia ihmisiä polttouuneihin ihan vain koska piti heitä ihmisinä alempiarvoisina?

• Anonyymi

Ja sitten jeesus otti pietarilta poskeen.

• Anonyymi

Pyyhin perseeni raamatulla.

• Anonyymi

jeesus ei sitten kaupassa käynyt koskaan ?

• Anonyymi

Kun Jeesus puhui samarialaiselle naiselle elämän vedestä, Hän tarkoitti Pyhää Henkeä ja sitä miten se tulee myöhemmin määrittämään ihmisen uskon eikä se miten noudattaa juutalaisia tapoja ja lakeja. Sitä se tarkoittaa että jolla on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Se tarkoittaa hengellistä janoa, sitä että ihminen kaipaa elämäänsä jotain suurtaa, jotain mikä muuttaa hänet, mikä mullistaa hänen elämänsä ja antaa sisäisen rauhan ainaisen levottomuuden ja hätäilyn sijaan.

Sitä on elämän vesi.

• Anonyymi

Tuo Luterilaisuus mistä lhdin tuo vain pervoa mieleen,sairas lahko suuntaus.
      Mies pappina,meikkattuna kuin homo.
      Nais papit ..
      Islamin auttajat..
      Kirkon pervous, saastainen
      Mutta ihminen keksi kirkon,ei sillä väliä ole mitään.
      Usko Kristukseen pelastaa,ei kirkko !

• Anonyymi

Se on vanha totuus, että Raamatun teksti ei siitä mitä se kertoo naisesta kaivolla ja Jeesuksen keskustelusta hänen kansaan ei millään tavalla muutu herjasi luterilaisia, helareita, jehovia, adavareita tai ketä tahansa.

Sana on ja pysyy silti ja Jeesus kertoo siinä elävästä vedestä, siitä miten kun sitä maistaa ei janoa enää ja kyse on hengellisestä janosta, joka on istutettu jokaiseen ihmiseen. Se on Pyhän Hengen kaipuu, jota jokainen ihminen jossain määrin tuntee ja jos ei saa Pyhää Henkeä, niin yrittää sen korvata jollakin uskonnollisuudella tai maallisilla lohdutuksilla.

• Alkulause kuuluu näin suomennettuna "Minä tiedän, että messias on tuleva, hän, jota sanotaan messiaaksi kun hän tulee " Heprea vain vaihtuu koineeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      115
      2193
    2. 172
      1797
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1175
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1104
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      69
      1018
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      963
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      942
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      894
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      890
    Aihe