Mikä on luovuttamattomin ydinasia mistä me emme halua koskaan luopua luterilaisina kristittyinä?
Mikä on kristinuskon tärkein asia luterilaisuudessa?
69
327
Vastaukset
- Anonyymi
Pelastuminen yksin armosta
- Anonyymi
Hyvä vastaus.
- Anonyymi
Vastaukseni on Jeesus Kristus.
- Anonyymi
Joh 3:16 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Siinä on evankeliumi, pelastussanoma hyvin lyhyesti ja tarkasti esitetty.
k_v- Anonyymi
Sanotaanko siinä, että isä Jumala antoi poikansa kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna palvottavaksi itse taivasten valtakunnan isä Jumalana, ettei ihmisen itse tarvitse vastata pahoista teoistaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaanko siinä, että isä Jumala antoi poikansa kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna palvottavaksi itse taivasten valtakunnan isä Jumalana, ettei ihmisen itse tarvitse vastata pahoista teoistaan?
"Siinä on evankeliumi, pelastussanoma hyvin lyhyesti ja tarkasti esitetty."
Ja tässä on sitten kristinuskon tärkeimmästä opetuskirjeestä sanottu, että mitä se pidämmen kaavan mukaan tarkoittaa.
!7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"
Koska Jeesus on kirottu kiroukseksi sijaisuhrina, itse tosi Jumalana, ihmisen ei itse tarvitse vastata pahoista teoistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siinä on evankeliumi, pelastussanoma hyvin lyhyesti ja tarkasti esitetty."
Ja tässä on sitten kristinuskon tärkeimmästä opetuskirjeestä sanottu, että mitä se pidämmen kaavan mukaan tarkoittaa.
!7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"
Koska Jeesus on kirottu kiroukseksi sijaisuhrina, itse tosi Jumalana, ihmisen ei itse tarvitse vastata pahoista teoistaan.On siis Paavalin sijaiskärsimys opin ja syntiopin sekä kristinuskon tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille ja luku 7. Kopioituna Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen pelastuu yksin armosta. Jos rikkoo maallista lakia, varastaa, tekee petoksen, pahoinpitelee tai murhaa jne, niistä saa maallisen rangaistuksen, tottakai.
Mutta ihminen saa syntinsä anteeksi yksin armosta uskomalla Jeesukseen syntiensä sovittajana. Tämä on erityinen luterilainen painotus. Roomalais-katoliset uskovat hieman toisin. He katsovat että ihminen voi myös hyvillä teoillaan osallistua pelastukseensa. - Anonyymi
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."
Jumala on rakastanut ja rakastaa varmaan edelleenkin. Tämä on evankeliumia. Tästä asiasta en ole valmis luopumaan luterilaisena kristittynä.
luterilainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen oma näkemys oli se, että hänet lähetettiin tuomaan TIETOA pelastuksesta, ja niinpä hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle totuudella ja oikeudenmukaisuudella , ja lupasi ohjata tien takaisin paratiisiin, jossa voittaja saa elämän puusta syödä salattua mannaa - saa ihmeidentekokyvyn, ettei ihmistä pystyttäisi alistamaan juutalaisella rahavallalla. (Löytyy ilmestyskirja 2:7 ja 2:17)
- Anonyymi
Paavali kirosi Raamatussa Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan evankeliumi, a sillä tai Jeesuksen opetuksi ei ole piirun verta lupa säätää Paavalin oppia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen pelastuu yksin armosta. Jos rikkoo maallista lakia, varastaa, tekee petoksen, pahoinpitelee tai murhaa jne, niistä saa maallisen rangaistuksen, tottakai.
Mutta ihminen saa syntinsä anteeksi yksin armosta uskomalla Jeesukseen syntiensä sovittajana. Tämä on erityinen luterilainen painotus. Roomalais-katoliset uskovat hieman toisin. He katsovat että ihminen voi myös hyvillä teoillaan osallistua pelastukseensa.Ei missään luvata syntien anteeksi saamista, VAAN PELASTUMISEN PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.
Lopettakaa valehtelemasta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään luvata syntien anteeksi saamista, VAAN PELASTUMISEN PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.
Lopettakaa valehtelemasta!Siinä lukee aivan selvästi edellä kristinuskon tärkeimmästä opetuskirjeestä, jonka kopioin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."
Jumala on rakastanut ja rakastaa varmaan edelleenkin. Tämä on evankeliumia. Tästä asiasta en ole valmis luopumaan luterilaisena kristittynä.
luterilainenJa tämä onkin mielenkiintoista:
Gal."3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Luterilaisuuden tärkein tunnustus:
"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Miten sinä tämän sitten selität ja käytät vielä nimimerkkiäkin luterilainen?! EI kyseessä ole mikään poika vaan itse isä Jumala luterilaisuuden mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä onkin mielenkiintoista:
Gal."3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Luterilaisuuden tärkein tunnustus:
"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Miten sinä tämän sitten selität ja käytät vielä nimimerkkiäkin luterilainen?! EI kyseessä ole mikään poika vaan itse isä Jumala luterilaisuuden mukaan.Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu tosi Jumala, ja sitten puhut, että Jumala antoi ainoan poikansa, nyt poistit loput, mutta juttusi ei edelleenkään ole missään balanssissa.
- Anonyymi
Silti kirkosta lähdetään kuin muuttolinnut etelään.
Jotain tarttis tehdä sanoisi Mauno Koivisto.- Anonyymi
Ehkä ihmiset ovat havahtuneet viattoman ihmisen äärimmäisen julman kuoliaaksi kidutuskuvan ja ehtoollisen veren juonnin ja ruumiin syönnin tiimoilta ymmärtämään, etteivät ne voi kuvata mihinkään hyvään, Pyhään ja kaunista asiaa.
- Anonyymi
Uskon että evankeliumia ei ole osattu kertoa. Rakkaus kyllä kelpaa jos sitä on tarjolla. Käärmeitä ja skorpioneja ei tarvitsekaan ottaa vastaan. Jeesuksen nimissä on myös huijarit liikkeellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon että evankeliumia ei ole osattu kertoa. Rakkaus kyllä kelpaa jos sitä on tarjolla. Käärmeitä ja skorpioneja ei tarvitsekaan ottaa vastaan. Jeesuksen nimissä on myös huijarit liikkeellä.
Raamatusta syntioppiin kidutuskuvin ja veren juonnein ja ruumiin syönnein perustuva pelastus on kristallin kirkas. Sitä ei pysty väärin opettamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta syntioppiin kidutuskuvin ja veren juonnein ja ruumiin syönnein perustuva pelastus on kristallin kirkas. Sitä ei pysty väärin opettamaan.
Tässä Raamatusta oikea opetus:
"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"
Tämä on täysin yksiselitteistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Raamatusta oikea opetus:
"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"
Tämä on täysin yksiselitteistä.Aivan kuin olisit ottanut Roomalaiskirjeen luvusta 7 osan ja jättänyt välistä joitain jakeita ja tuo viimeinen lausekin näyttää siltä, kuin olisit muuttanut sitä. Eikö sen pitäisi mennä: "Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."?
- Anonyymi
Suomessa on hyvä olla luterilainen kristitty. Meidän ei tarvitse uskoa jos koemme sen eettisesti vääräksi. Saamme epäillä ja olla eri mieltä ja myös kertoa sen. Meillä on vapaus uskoa ja olla uskomatta, Raamatun historiallinen ja kriittinen tutkimus on yliopistoissamme huippua, psykologinen sielunhoito toimii ja parantaa. Osaamme erottaa uskonasiat ja tosiasiat toisistaan. Kumpaakin tarvitaan. Luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
Vielä kun luterilaiset tietäisivät, että mihin kristinusko perustuu, ja miten luterilaisuus eroaa esimerkiksi katolisuudesta ja mikä oli Lutherin uskonpuhdistus.
Ne eroavat siten että, kun tällä Paavalin syntiopilla joudutaan helvettiin, jota katolisuudessa kutsutaan kiirastuleksi (1.Kor.3:13), niin maksamalla kirkolle aneita, pääsi tuolta helvetin tulesta pois. Luther puhdisti tämän anekaupan, ja nyt luterilaisuuden mukaan sieltä pääse pois vain yksin armosta, jos se Jumala, jota Jeesuksen nimeen kirottuna kirouksena palvoo itsen puolesta PELASTUKSENA, ettei tarvitse vastata pahoista teoistaan, tulee sieltä helvetistä pelastamaan. - Anonyymi
Aivan kuin uskonasiat eivät kristitylle olisi tosiasioita. Kuulostaa epäilyttävältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä kun luterilaiset tietäisivät, että mihin kristinusko perustuu, ja miten luterilaisuus eroaa esimerkiksi katolisuudesta ja mikä oli Lutherin uskonpuhdistus.
Ne eroavat siten että, kun tällä Paavalin syntiopilla joudutaan helvettiin, jota katolisuudessa kutsutaan kiirastuleksi (1.Kor.3:13), niin maksamalla kirkolle aneita, pääsi tuolta helvetin tulesta pois. Luther puhdisti tämän anekaupan, ja nyt luterilaisuuden mukaan sieltä pääse pois vain yksin armosta, jos se Jumala, jota Jeesuksen nimeen kirottuna kirouksena palvoo itsen puolesta PELASTUKSENA, ettei tarvitse vastata pahoista teoistaan, tulee sieltä helvetistä pelastamaan.Aivan kuten luterilaisuuden tunnustus kuuluu "YKSIN USKOSTA" (joutuu helvettiin), "YKSIN ARMOSTA" (pääsee sieltä pois).
Mielenkiintoista, en löytänyt enää kirkon sivuilta tätä luterilaisuuden tunnusta edes "Yksin uskonsta, yksin armosta" - onko kirkko vaihtanut tunnuksensa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuin uskonasiat eivät kristitylle olisi tosiasioita. Kuulostaa epäilyttävältä.
Elävään uskoon kuuluu usein myös epäusko. On tosiasia että kuolemme. Iankaikkinen elämä on uskonasia. Mitä epäilyttävää siinä on?
- Anonyymi
Sinä et määrää mihin me uskomme. Pidä sinä vain omat hulluutesi senkin idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elävään uskoon kuuluu usein myös epäusko. On tosiasia että kuolemme. Iankaikkinen elämä on uskonasia. Mitä epäilyttävää siinä on?
No Raamatussa on kaksikin uskoa mahdollista - uskoa Saatanaan ja uhrata Tosi Jumala Jeesuksen nimeen kiroamalla kiroukseksi ja pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, tai uskoa Jumalaan, ja se löytyy Jeesuksen opetuksista, mutta ne eivät kuulu kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et määrää mihin me uskomme. Pidä sinä vain omat hulluutesi senkin idiootti.
MINÄ MÄÄRÄÄN, ETTÄ ONKO TEILLÄ YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN MIHIN USKOA!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MINÄ MÄÄRÄÄN, ETTÄ ONKO TEILLÄ YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN MIHIN USKOA!!!!
LISÄYS: SOTA KRISTINUSKOA VASTAAN ON JO JULISTETTU. IDOOTTI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se on vain askeleen päässä kun RAAMATTU KIELLETÄÄN, kuten Päivi Räsänen jo sanoi, kun teitä tyhmiä idiootteja ei saa tajuamaan edes mitä siellä lukee, ja mistä se kirja kertoo. Ja sitten lähtee myös kirkot!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet sen sodan ainoa sotilas ja idiootti Hahhahhaa!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Raamatussa on kaksikin uskoa mahdollista - uskoa Saatanaan ja uhrata Tosi Jumala Jeesuksen nimeen kiroamalla kiroukseksi ja pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, tai uskoa Jumalaan, ja se löytyy Jeesuksen opetuksista, mutta ne eivät kuulu kristinuskoon.
Kyllä Jeesuksen opetukset kuuluvat kristinuskoon. Jeesus uhkasi helvetin ikigrillillä kaltaisiasi valehtelijoita ja paskanjauhajia
- Anonyymi
JEESUKSEN OPETUKSET EIVÄT KUULU KRISTINUSKOON, jos ne kuuluisivat, niin ette kai te, helvetti vieköön, samaan aikaa palvoisi häntä uhriksi tosi Jumalana Saatanalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUKSEN OPETUKSET EIVÄT KUULU KRISTINUSKOON, jos ne kuuluisivat, niin ette kai te, helvetti vieköön, samaan aikaa palvoisi häntä uhriksi tosi Jumalana Saatanalle!
Kahdella hevosella ei pysty Jeesuksen sanoin samaan aikaan ratsastamaan, eikä kahta Herraa palvelemaan yhtä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahdella hevosella ei pysty Jeesuksen sanoin samaan aikaan ratsastamaan, eikä kahta Herraa palvelemaan yhtä aikaa.
Jeesuksen sanoin Raanatusta - juutalaisten jumala on SAATANA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen sanoin Raanatusta - juutalaisten jumala on SAATANA.
Missä oli korvat kuulla, kun Jeesuksen opetukset kuuluvat kerran kristinuskoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä saatat olla oikeassa, mutta istunkin voiman oikealla puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesuksen opetukset kuuluvat kristinuskoon. Jeesus uhkasi helvetin ikigrillillä kaltaisiasi valehtelijoita ja paskanjauhajia
Jeesus sen enempää kuin Jumala ei omista helvettiä, mutta kun on kyykäärmeen sikiö, niin saatananpalvojana tuo helvetti on taattu paikka varoittamattakin.
Anonyymi kirjoitti:
Ketä on IDOOTTI?🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sen enempää kuin Jumala ei omista helvettiä, mutta kun on kyykäärmeen sikiö, niin saatananpalvojana tuo helvetti on taattu paikka varoittamattakin.
Ja kyykäärmeen sikiö on henkilö, joka palvoo uhria Pyhänä saman isän käskystä, joka tämän surmasikin, kuten te Paavalin käskylä Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyykäärmeen sikiö on henkilö, joka palvoo uhria Pyhänä saman isän käskystä, joka tämän surmasikin, kuten te Paavalin käskylä Jeesusta.
Raamatusta Jeesuksen sanoin siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä saatat olla oikeassa, mutta istunkin voiman oikealla puolella.
AHAA!!! Nyt kuvittelet olevasi kaksisuuntaisessa mielialahäiriössäsi jo Kiinan keisarikin. Tämä vielä puuttuikin.
- Anonyymi
445759027 kirjoitti:
Ketä on IDOOTTI?🤔
Kysy sitä Kiinan keisarilta.
- Anonyymi
Syntien anteeksiantamus
- Anonyymi
No niitä ei nyt kyllä voi yhtä aikaa anteeksi, kun Raamatun mukaan tällä opilla juuri pelastuu palvelemaan synnin lakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niitä ei nyt kyllä voi yhtä aikaa anteeksi, kun Raamatun mukaan tällä opilla juuri pelastuu palvelemaan synnin lakia.
TÄMÄ ON KOKO KRISTINUSKON PERUSTA - Paavalin Roomalaiskirje:
"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"LUKEEKO TÄSSÄ, ETTÄ ANNETAAN SYNNIT ANTEEKSI?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LUKEEKO TÄSSÄ, ETTÄ ANNETAAN SYNNIT ANTEEKSI?
Lisäystä - kerropa ihan omin sanoin, että mihin kristinusko tämän mukaan perustuu, kiitän.
- Anonyymi
OK. Tämä on hyvin tärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"Kaikkein tärkeimmässä opetuksessaan Jeesus jo etukäteen kumosi tulevat Paavalin valheet ja muut kirkkoisien valheet. Jeesus opetti Maan olevan kaikkein tärkein taivaankappale, jossa myös Isän valtakunta sijaitsee. Ei ole olemassa mitään parempaa paikkaa taivaissa jonne ruumis voisi ylösnousta, vaan sen sijaan jokainen sekuntikin Maan päällä vietettyä elämää on pelastusta ja paratiisia Isän läheisyydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein tärkeimmässä opetuksessaan Jeesus jo etukäteen kumosi tulevat Paavalin valheet ja muut kirkkoisien valheet. Jeesus opetti Maan olevan kaikkein tärkein taivaankappale, jossa myös Isän valtakunta sijaitsee. Ei ole olemassa mitään parempaa paikkaa taivaissa jonne ruumis voisi ylösnousta, vaan sen sijaan jokainen sekuntikin Maan päällä vietettyä elämää on pelastusta ja paratiisia Isän läheisyydessä.
Paavali oli Jeesuksen itsensä valitsema apostoli. Herjaamalla Paavalia herjaat myös Jeesusta senkin tyhmä pakana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Jeesuksen itsensä valitsema apostoli. Herjaamalla Paavalia herjaat myös Jeesusta senkin tyhmä pakana.
Paavali oli apostoli perustuen ainoastaan omiin väitteisiinsä.
Jeesus ei ole ikinä edes nähnyt Paavalia eikä puhunut Paavalista sanaakaan, mutta kumosi kyllä saarnoissaan etukäteen jo niitä väitteitä joita Paavali on ryhtynyt esittämään.
- Anonyymi
kirkollisvero 🤣
Das Bier.🍺😇👍⛪️
- Anonyymi
Virallisesti se on raamatullinen (Paavali) uskonvanhurskausoppi (lahjavanhurskaus), joka on luovuttamaton: "Ihminen vanhurskautuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden."
PKTNH - Anonyymi
Opillisesti kristinopin ydin ja avain taivaaseen on tässä:
Matteus
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.- Anonyymi
Tuossakin on hieman Matteuksen "teot pelastavat" ajatusta vaikka hyvä ajatus se onkin. Luterilaisuudessa mennään vieläkin syvemmälle armoon: Armo on ansaitsematon rakkaus. Ilman tätä kokemusta ihminen ei opi antamaan anteeksi kenellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossakin on hieman Matteuksen "teot pelastavat" ajatusta vaikka hyvä ajatus se onkin. Luterilaisuudessa mennään vieläkin syvemmälle armoon: Armo on ansaitsematon rakkaus. Ilman tätä kokemusta ihminen ei opi antamaan anteeksi kenellekään.
Armonjärjestyksessä mennäänkin näin:
1. Synnintunto (Pyhä henki)
2. Synnintunnustus (Poika)
3. Synninpäästö (Isä)
4. Yleinen anteeksianto (uudestisyntyminen) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen kertomus armottomasta palvelijasta kertoo samasta asiasta. Palvelija, joka on saanut isännältään velkansa anteeksi ei armahtanutkaan kanssapalvelijaansa sai kovan tuomion. Koska Jumala on armahtanut meidät meidänkin on armahdettava lähimmäisiämme.
- Anonyymi
Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.- Anonyymi
Uudestikastajalässyttäjä on ainoa joka murhaa uskovia
Kasteen kautta Jeesuksen työstä päästään osalliseksi ja se on Raamatun opetus
Uudestikastajuuteen kuuluu aina Jeesuksen omien vainoaminen - Anonyymi
Näin puhuu se joka on tullut hurmoskokouksessa kädennostolla helluntailaiseksi.
- Anonyymi
Johtajalammas on lammasten ovi - lampaat olivat VT:n jumalan uhreja, uhrilampaita, kuten Paavali 1.Korinttolaiskirje 5:7 sanoo peratkaa pois taivasten valtakunta (Matt.13:33), sillä.onhan meidän pääsiäislampaamme Kristus teurastettu. Ja Galatalaiskirje 3:13 myös kirottu kiroukseksi, ja tästä kirouksen ovesta johtajalammasta seuraamalla sitten lammaslauma päätyy tulivuorijumala Jahven uhreiksi tulenliekkeihin 1.Korinttolaiskirje 3:13, joten vastaa täysin Raamatun tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtajalammas on lammasten ovi - lampaat olivat VT:n jumalan uhreja, uhrilampaita, kuten Paavali 1.Korinttolaiskirje 5:7 sanoo peratkaa pois taivasten valtakunta (Matt.13:33), sillä.onhan meidän pääsiäislampaamme Kristus teurastettu. Ja Galatalaiskirje 3:13 myös kirottu kiroukseksi, ja tästä kirouksen ovesta johtajalammasta seuraamalla sitten lammaslauma päätyy tulivuorijumala Jahven uhreiksi tulenliekkeihin 1.Korinttolaiskirje 3:13, joten vastaa täysin Raamatun tekstiä.
Mutta en ole Raamatusta löytänyt mitään uhrilammas erottelua - että helluntalaislammas kelpaisi, mutta lestaadiolaislammas ei tai luterilainen lammas olisi katoliaista lammasta jotenkin huonompi.
Kyllä kristinuskossa on ihan yksselitteisen selvää Raamatun mukasn, että kaikki Jeesuksen uhrikuoleman palvojalampaat ovat yhtä rakkaita uhreja juutalaisten Jumalalle. - Anonyymi
Emme me luterilaiset tule teidän karsinoihinne. Saatte pitää mielihyvin omat mölykokouksenne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme me luterilaiset tule teidän karsinoihinne. Saatte pitää mielihyvin omat mölykokouksenne.
Katsele sinä kirkossasi mielihyvin auringonjumalan symboleja ja dagon-kalanjumalan asuun pukeunutta uskosta osantonta 'pappia'!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsele sinä kirkossasi mielihyvin auringonjumalan symboleja ja dagon-kalanjumalan asuun pukeunutta uskosta osantonta 'pappia'!
Niitäkö helluntailaisuudessa on? No onneksi ei tarvitse siihen uskontoon kuulua
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152203- 1291802
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631185Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841114Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k711033Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43973Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75955The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8894Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55890