huono olla

Anonyymi-ap

oon 23 vuotias... mulla on huono olla lääkkeistä huolimatta.. ja on hoitokontati... nyt juopottelen helpottaakseni ees täksi päivää oloa en tiiä en usko enää et mua voitas auttaa millään tapaa oon niit toivottomia tapauksia.. mulla ois im suunitelma valmiina se vaatis vaa rohkeutta tehä sen enää

19

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keksi joku harrastus. Hiihto, laskettelu, lumikenkäily. Tai muuten vain metsään kävelemään. Tee 3 tunnin kävelylenkki ilta pimeällä. Valaistus kaunistaa silloin paljon. Tee joku nautinto. Käy syömässä Amarillossa, Rollsissa, Hesessä jne. Käy hakemassa suklaata.

Kuuntele seuraavia kappaleita, ulkona kävellessä:
      - Era: Ameno
      - Popeda: Tahdotko mut tosiaan
      - Pave Maijanen: Elämän nälkä.

Itsemurhaa et voi tehdä, koska "seuraavassa elämässä" seuraukset voi olla todella rajut. Itsemurha on evoluution lakien vastainen tapa lähteä. Joten et voi tietää, mitä rangaistuksia siitä seuraa "rajan takana".

• Anonyymi

Just joo, "keksi joku harrastus" jne. jne.
        Tiedätkö, että kun ihminen on maassa henkisesti kaikinpuolin siihen ei mikään hiihto auta.
        Ja tiedätkö, että loppujen lopuksi masentunut ihminen on masentunut koska hänellä ei ole mitään elämässä.
        Tiedätkö, että moni haluaisi ystävän, joka kuuntelisi, ja tekisi noita sanottuja asioita sinun kanssa.
        Mutta kun ei ole ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just joo, "keksi joku harrastus" jne. jne.
        Tiedätkö, että kun ihminen on maassa henkisesti kaikinpuolin siihen ei mikään hiihto auta.
        Ja tiedätkö, että loppujen lopuksi masentunut ihminen on masentunut koska hänellä ei ole mitään elämässä.
        Tiedätkö, että moni haluaisi ystävän, joka kuuntelisi, ja tekisi noita sanottuja asioita sinun kanssa.
        Mutta kun ei ole ketään.

Tiedätkö sä edes miltä tuntuu, kun menet klo 20-21 pimeään metsään hiihtoladulle, jossa on valaisu. Pimeän metsän, valkean lumen ja valojen valaisema satumainen maailma. Kuin Liisa Ihmemaassa. Kukaan ei voi kiistää tuollaisten elämysten vaikutusta, mieltä parantavana asiana.

• Anonyymi

Jätä myös lääkkeet pois. Ne pahentaa oloa jo yksistäänkin...

• Anonyymi

Ei pidä paikkansa. Minun ahdistuneisuutta on ainakin helpottanut lääkkeet. Ei mitään rauhoittavia vaan mielialaa tasoittavia.

• Anonyymi

Lääkkeet eivät pahenna oloa muuta kun laulussa hetkisen sen jälkeen alkaa vahvistumaan! Joten älä mene neuvomaan toiselle mitään lääkkeistä koska et tiedä edes mitä syvä masennus on , ja jos sinulle ei lääkkeet ole sopineet niin s åe ei merkitsee etteivätkö sopisi jollekkin muulle.. pojan on vaan jaksettava sen ajan ennenkuin lääkkeet alkavat auttaa, mutta jos juoda alkoholia niin ei tule edes terveeksi . Sillin ei lääke edes tehoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkkeet eivät pahenna oloa muuta kun laulussa hetkisen sen jälkeen alkaa vahvistumaan! Joten älä mene neuvomaan toiselle mitään lääkkeistä koska et tiedä edes mitä syvä masennus on , ja jos sinulle ei lääkkeet ole sopineet niin s åe ei merkitsee etteivätkö sopisi jollekkin muulle.. pojan on vaan jaksettava sen ajan ennenkuin lääkkeet alkavat auttaa, mutta jos juoda alkoholia niin ei tule edes terveeksi . Sillin ei lääke edes tehoa.

Korjaan alussa eikä laulussa . Kone muuttelee sanoja

• Anonyymi

ok mulla on jo harrastus käyn uimassa :) mut nyt en jaksanu ku vointi on niin huono koitan toki ulkoillakin mut ei aina kykene :O

• Anonyymi

Ootko kuunnellut pimeässä kävellessä kappaletta Era: "Ameno"... Uskon, että sitten helpottaa..
        https://www.youtube.com/watch?v=6xUnSVTh8fI

Myös Pave Maijasen "Elämän nälkä" ja Popedan "Tahdotko mut tosiaan", on pakollisia. Mä oon aina saanut niillä selätettyä pahimmatkin vitutukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko kuunnellut pimeässä kävellessä kappaletta Era: "Ameno"... Uskon, että sitten helpottaa..
        https://www.youtube.com/watch?v=6xUnSVTh8fI

Myös Pave Maijasen "Elämän nälkä" ja Popedan "Tahdotko mut tosiaan", on pakollisia. Mä oon aina saanut niillä selätettyä pahimmatkin vitutukset.

Just joo taas...eli kun kuuntelee musiikkia niin kaikki on hyvin- kyllä minäkin kuuntelen musaa ja nautin, ei siinä mitään mutta ei siitä elämän piristäjäksi ole pitkällä tähtäimellä.

• Anonyymi

Minäkin käynyt muinoin uimassa, tykkäsin tosi paljon. Sitten tuli näitä vaikeita juttuja; läheisten kuolemia ynnä muuta. Eikä siinä vielä kaikki mitä elämässäni on tapahtunut. Mutta tässä vielä olen.

• Anonyymi

lääkkeet+alkoholi. Onko sun mielestä hyvä yhdistelmä?

• Anonyymi

ei oo periaattees mut onks sil täs tilantees enää väliä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei oo periaattees mut onks sil täs tilantees enää väliä

Mitä sulle on sattunut? Miksi on paha olo? Ootko ollut töissä tai koulussa hetkeen? Mulla paloi koti joskus, ja masennus oli riipaiseva. Jälkeen päin vain vahvistava kokemus.

• Anonyymi

Mun mielestä ne on pahin mahdollinen yhdistelmä.
        Ymmärrän sen, kuinka ihminen saattaa alkaa " hoitamaan " pahaa oloaan alkoholilla, itsekin nuoruudessa niin tein, mutta se ei saa muuta kuin lisää ongelmia aikaiseksi, syventää ahdistusta ja masennusta pitemmällä tähtäimellä, vaikka lyhytkestoisen, humalan ajan, helpotuksen tuokin.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Hoitokontaktikin sinulla on, joten sekin on hyvä asia. Laitan silti tiedoksi myös matalan kynnyksen auttamistahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Etenkin itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa puheeksi. Myös oman hoitotahon kanssa.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Minun mielestä paras Kriisipuhelin on yksinkertaisesti toinen ihminen sieltä oikeasta elämästä joka sulle hymyilee ja saa sut hyvälle tuulelle!

• Anonyymi

No niin , ei ole ihme jos voit huonosti. , koska silloi. Kun syö mt lääkkeitä ei oteta tippaakaan alkoholia. , siis alkoholi ja lääkkeet vaikuttavat samaan osaa aivoja , ja jos ottaa molempia samana päivänä on teho nolla, ja vointi vaan huononee..en käsitä miten nykyaikana ollaan noin pihalla asioista jotka koskevat omaa itseään ja mahdollista tervehtyä.
      Myrkytyksen vaara on myös koko ajan olemassa kun vetää lääkkeitä ja alkoholia samaan aikaan moni on niin huolellinen lääkityksensä kanssa ettei ota edes ota päänsärkytablettia silloin kun syö mt lääkkeitä. vaikuttaa ettei sinulla ole ajatustakaan; tulla terveeksi , vaikea sanoa oikeastaan mitään enempää , toivittavasti hoitelet itsesi terveeksi , ja otat selvää asioista jotka koskevat sairauttasi ja lääkkeiden käyttöä. Masennuslääkkeet auttavat kun niitä käyttää oikein ja noudattaa lääkärin ohjeita.

• Anonyymi

Vaan eipä se ole pelkästään nykyaikana, itse tein samaa jo kolmekymmentä vuotta sitten, lääkkeitä ja alkoholia sekaisin monet vuodet.
        Tosin niistä vuosista, niiden aikana, tuli opittua todella paljon.
        Se, miksi ihminen pakenee sekavaan maailmaan, olotilaan, sitä ei voi käsittää, siinä olet oikeassa, kun sanot, ettet käsitä. Jokaisella omat syynsä, erilaiset ongelmat. Ihminen ei sekoile kaiken maailman aineiden kanssa, jos hän voi hyvin.
        Hyvin voiva ihminen pystyy kohtaamaan myös vastoinkäymiset selvinkin päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      43
      2297
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      242
      2109
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1558
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      144
      1291
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1237
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      139
      1134
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1117
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1019
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      65
      983
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      960
    Aihe