Eikö olekin harmillista, että häneltä ei enää ilmesty mitään uutta ja ennen julkaisematonta materiaalia. Olisi mukava saada uusia ilmestyksiä ja päivityksiä aikaisempiin.
Ymmärrän toki, että hän on kuollut ja uutta ei voi tulla!
Ellen White
9
178
Vastaukset
- Anonyymi
Adventismi on jähmettynyt 1800-luvulle ja sen ajan taikauskoisiin harhaisiin sepittäjiin, jotka 'näkivät' (kuvittelivat) kaikenlaista.
- Anonyymi
Ei sitä tiedä. Joku voi alkaa julkaisemaan Ellenin muistelmia. Ihan omasta päästään.
- Anonyymi
Minulla on kotonani myös Ellen Whiten karvoja hänen kirjansa välissä.
Löysin ne käydessäni USA:n Elmshavenissa vuonna 1979 kun olin 10-vuotias. Kyseisessä talossa Ellen asui, kun hän oli ostanut sen itselleen vuonna 1900.
Lattialautojen alta näin osin piirongin nurkasta, kuinka sieltä pilkotti hentoisia kihariakin karvoja. Karvat olivat tummia ja joukossa oli myös harmaantuneita karvoja. Vedin karvatupsusta ja ne tulivat irti. Alue oli eristetty köysin, eikä sinne piirongin luokse olisi saanut mennä.
Olen täysin varma, että ne olivat olleet siellä lähes 80 vuotta, sen verran tiukassa ne olivat ja syvälläkin laudoituksen alla.
Ellenin Elmshaven koti oli kalustettu samalla tavalla kuin silloin, kun Ellen White asui ja työskenteli siellä. Itse asiassa monet kalusteista kuuluivat hänelle, ja ovat edelleen siellä, mihin hän ne asetti. Elmshavenin omistaa ja ylläpitää Seitsemännen päivän adventistikirkko, mutta se on avoin yleisölle. Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kotonani myös Ellen Whiten karvoja hänen kirjansa välissä.
Löysin ne käydessäni USA:n Elmshavenissa vuonna 1979 kun olin 10-vuotias. Kyseisessä talossa Ellen asui, kun hän oli ostanut sen itselleen vuonna 1900.
Lattialautojen alta näin osin piirongin nurkasta, kuinka sieltä pilkotti hentoisia kihariakin karvoja. Karvat olivat tummia ja joukossa oli myös harmaantuneita karvoja. Vedin karvatupsusta ja ne tulivat irti. Alue oli eristetty köysin, eikä sinne piirongin luokse olisi saanut mennä.
Olen täysin varma, että ne olivat olleet siellä lähes 80 vuotta, sen verran tiukassa ne olivat ja syvälläkin laudoituksen alla.
Ellenin Elmshaven koti oli kalustettu samalla tavalla kuin silloin, kun Ellen White asui ja työskenteli siellä. Itse asiassa monet kalusteista kuuluivat hänelle, ja ovat edelleen siellä, mihin hän ne asetti. Elmshavenin omistaa ja ylläpitää Seitsemännen päivän adventistikirkko, mutta se on avoin yleisölle.Karvat pelastuvat koska SDA-opin mukaan pyhäinjäännökset pelastuvat.😇
- Anonyymi
Onhan tuosta frozen prinsesessoistakin tullutl jatkossa. Ellen ei tosin muistuta prinsessaa mutta onhan apinoiden planeetan takin tullut uusia versioita.
- Anonyymi
Jatkuva ja arvovaltainen totuuden torvi on hiljentynyt! Enää on jäljellä vain maksavat asiakkaat. TIRSK!
- Anonyymi
Onhan se historiallista jos nainen luo harhaopin
Uskoo mitä Jumala ei ole sanonut ja saa toisetkin uskomaan. White palveli oman aikansa seurakuntaa.
Hän oli erinomainen Raamatun opettaja. Siksi kirjallisuutta.
Profetian lahja koski oman aikansa seurakunnan palvelua.- Anonyymi
Harhaoppi on harhaoppi vaikka voissa paistaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392085Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821520- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70894
- 250886