v-92 käännöksen ja siihen laitettujen viittauksien mukaan Paavali oli Nasiiri.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
Paavali oli Nasiiri
128
444
Vastaukset
- Anonyymi
Harhaoppinen näkemys. Nasiirilupaus vaatii vähän muutakin kuin hiusten leikkaamisen.
Harhaoppia taasen syötetään.- Anonyymi
Nasiiri menetti voimansa ja viisautensa, jos antoi leikata hiuksensa pois.
- Anonyymi
Nasiiri (hepr. נָזִיר, nazir) on Raamatun Vanhassa testamentissa[1] käytetty nimitys askeettilupauksen tehneestä henkilöstä. Lupaus oli joko eliniäksi tai määräajaksi annettu. Nasiiri oli Jumalalle vihitty tai vihkiytynyt, ja hänen tuli pidättyä kaikesta saastuttavasta ja antaa hiustensa kasvaa. Simson[2] oli nasiiri ja myös Johannes Kastaja ja apostoli Paavali olivat antaneet nasiirilupauksen.[3][4]
- Anonyymi
Simson ja Johannes Kastaja olivat Jumalalle vihittyjä oikeita Nasiireita.
Paavali oli tekonasiiri. - Anonyymi
[2,3,4] Uusi tietosanakirja. (Osa 14, palsta 470, hakusana nasiiri) Helsinki: Tietosanakirja Oy, 1964.
- Anonyymi
Paavali ei kuitenkaan tuolloin tehnyt lupausta eikä muutkaan, koska se tehtiin ilmestysmajassa ja siihen kuului uhri ja muita menoja.
Toisekseen vanha liitto oli kumottu sen juutalaiset tavat ja lait joten myöskään nasiirikupaus ei ollut voimassa ja Paavali olisi toiminut vastoin omaa opetustaan jos olisi alkanut vanhan liiton tapoja ja lakeja noudattaa.
On harhaoppia väittää Paavalin halunneen olla nasiiri.
Kuten monet muutkin itse keksityt tarinat Paavalista.
Niissä on vahva harhaopin leima.- Anonyymi
Luehan tarkemmin Raamattua, jos sinulla sellainen edes on.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Ilmestysmajat liittyi Israelin erämaavaelluksen aikaan, ei siihen aikaan, mistä nyt puhutaan.
- Anonyymi
Paavali oli "Janus", pelasi useilla eri korteilla, kun kohtasi eri ihmisryhmiä.
Nuori Timoteus oli lapsena (brephoksena) kastettu kristityksi, mutta Paavali lisäksi ympärileikkasi hänet.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.
Janus kuvattiin usein kaksikasvoisena. - Anonyymi
Paavali ei tosiaan uuden liiton uskovana mitään nasiirilupausta tehnyt. Se kuului vanhaan liittoon, sen säädöksiin ja käsyihin, joita vastaan Paavali oli ja sanoi ympärileikkaajiakin kuohitsijoiksi. Hän ei tosiaan julistanut juutalaisia tapoja eikä lakeja vaikka itse oli juutalainen ja oli tutustunut Tooraan paremmin kuin mitä ihmisen yleensä. Ei hänelle tarvinnut mennä neuvomaan miten vanhan liiton lait ja asetukset olivat. Kyllä hän tiesi ne, mutta oli tehnyt Jeesuksen kanssa Hengen liiton, tehnyt parannuksen lakihenkisestä farisealaisuudesta ja alkanut palvella Jumalaa uudella tavalla, ei kirjaimen vanhassa, vaan Hengen uudessa tilassa.
Tietenkin hän joutui tämän vuoksi varsinkin juutalaisten taholta vainotuksi, koska eivät juutalaiset voineet hyväksyä uutta Hengen liittoa. Tai kyllä heissäkin oli samanlaisia kuin Paavali, mutta hän oli nimenomaan pakanoiden apostoli eikä siellä kohdannut samaa vastustusta ja herjaa kun pakanoilla ei edes ollut mitään käsityksiä juutalaisista laista ja säädöksistä. Siksi se ottivat sanan vastaan aivan toisella tavalla kuin juutalaiset, jotka vastustivat Paavalia väkivaltaan asti.
Paavali kuitenkin pelasti kristinuskon ettei se jäänyt vain juutalaisten keskuuteen ja he olivat tukahduttaneet ajan saatossa Jeesukseen uskovat ja hävittäneet todisteet siitä että mitään uutta liittoa koskaan olisi ollutkaan. Nyt Paavali vei sanoman pakanoille ja se säilyi tietoisena ympäri maailman.
Ilman Paavalia meillä olisi vain juutalaiset sapatteineen eikä varsinaista kristinuskoa edes olisi edes olemassa.- Anonyymi
Lakiuskoville riittää vanha testamentti.
- Anonyymi
Jos Paavali ei olisi kokenut kääntymystä eikä Pietari saanut näkyä siitä miten usko kuuluu myös pakanoille, ei kristinusko olisi koskaan levinnyt maailmaan. Juutalaiset olisivat tukahduttaneet Jeesuksesta nousseen lahkon, hävittäneet kaikki siihen liittyvän kirjallisuuden ja jatkanee vanhan liiton uskoa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei olisi olemassa kuin juutalaisuus ja muut ei-kristilliset uskonnot.
Voimme kiittää Paavalia siitä että laittoi itsensä alttiiksi siinä että levitti sanomaa Kristuksesta pakanoille eikä antanut siitä juutalaisille periksi vaikka joutui vainottavaksi kun ei julistanut juutalaisia säädöksiä eikä lakeja.
Sen mukaan Paavali ei ollut mikään nasiiri, ei pyrinyt sellaiseksi, vaan Jumala oli valinnut hänet suureen tehtävään aloittaa kristinuskon levitys koko maailmaan. Ilman Paavalia meillä olisi joku aivan muu usko kuin kristinusko.- Anonyymi
Paavali oli Nasiiri.
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Nasiiri.
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]Paavalin uskonkiihko johti mielettömyyksiin ja julmuuksiin.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' [Ap. t. 7:58, 8:1] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin uskonkiihko johti mielettömyyksiin ja julmuuksiin.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' [Ap. t. 7:58, 8:1]Alkuseurakunta joutui nopeasti antikristuksien valtaan.
Yksi pariskuntakin tapettiin (Ananias ja Safiira) siellä talokaupan rahojen saamiseksi ja syy murhista laitettiin Pyhän Hengen piikkiin, ja täydestä meni.
Johannes puuttui epäkohtiin ja toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuseurakunta joutui nopeasti antikristuksien valtaan.
Yksi pariskuntakin tapettiin (Ananias ja Safiira) siellä talokaupan rahojen saamiseksi ja syy murhista laitettiin Pyhän Hengen piikkiin, ja täydestä meni.
Johannes puuttui epäkohtiin ja toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Jeesus varoitti hänen kuolemansa ja taivaaseen nousemisen jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja uusista suuruuksista, joita tulee heidän keskuuteensa. Eksyttäjät ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa yrittäessän hävittää sen pois maan päältä.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoitti hänen kuolemansa ja taivaaseen nousemisen jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja uusista suuruuksista, joita tulee heidän keskuuteensa. Eksyttäjät ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa yrittäessän hävittää sen pois maan päältä.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."Filistealaiset eli Hamasin porukat jatkavat sitä samaa työtä, yrittäessään hävittää Juutalaiset ja Juutalaisten uskon pois maan päällä, siinä kuitenkaan onnistumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filistealaiset eli Hamasin porukat jatkavat sitä samaa työtä, yrittäessään hävittää Juutalaiset ja Juutalaisten uskon pois maan päällä, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Jes. 45:25
Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 45:25
Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa.Ps. 94:14
Sillä Herra ei hylkää kansaansa eikä perintöosaansa heitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filistealaiset eli Hamasin porukat jatkavat sitä samaa työtä, yrittäessään hävittää Juutalaiset ja Juutalaisten uskon pois maan päällä, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Aika outoa sekin, että Hamas ei taistele Kristittyjä vastaan, vaan Juutalaisia vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika outoa sekin, että Hamas ei taistele Kristittyjä vastaan, vaan Juutalaisia vastaan?
Hitler yritti hävittää Juutalaiset ja heidän uskonsa kokonaan pois maan päältä.
- Anonyymi
Simson oli kuuluisin Nasiiri.
Hän antoi leikata hiuksensa ja menetti voimansa.
Vihollinen sokaisi hänet ja mies joutui pyörittämään myllynkiviä koko lopun elämänsä ajan.- Anonyymi
Lue Simsonista, Tuom.13-16 luku
- Anonyymi
Juutalaisvihan eli antisemitismin tarkoitus on hävittää Juutalaisten eli Jeesuksen usko eli Juutalaisuus pois maan päältä.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi
Wikipedia
Antisemitismi eli juutalaisvastaisuus tarkoittaa vihamielistä suhtautumista juutalaisiin joko heidän juutalaisen uskonsa tai kansallisuutensa vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia
Antisemitismi eli juutalaisvastaisuus tarkoittaa vihamielistä suhtautumista juutalaisiin joko heidän juutalaisen uskonsa tai kansallisuutensa vuoksi.Antisemitismi on perisisynnin aiheuttama ilmiö.
1.Ms.3
14 Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
- Anonyymi
Jeesus arveli, löytäneekö hän enää omaa uskoaan eli oikeata Juutalaisten uskoa maan päältä kun tulee takaisin.
Antisemitismi on tehnyt työnsä siihen mennessä, vai onko?
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" - Anonyymi
Antisemitismi ja korvausteologia kulkevat käsi kädessä. Niillä on sama tavoite.
- Anonyymi
Juutalaiset halusi hävittää kristinuskon maan päältä, mutta Paavalin vuoksi se ei onnistunut.
- Anonyymi
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos ei muuta lue Raamatusta.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
- Anonyymi
Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja Jaakob palauttaa meidät maan tasalle.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
Paavali ei elänyt eikä kulkenut päivääkään maan päällä Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, eikä tuntenut Jeesuksen ääntä. Joten oli helppo tapaus eksytettäväksi pelkille henkijeesuksille, joista Jeesus varoitti oikeita Karitsan apostoleitaan.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Ei siellä uudessa Jerusalemissa ole mitään Paavalin portteja, pilareita eikä perustuksia.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei elänyt eikä kulkenut päivääkään maan päällä Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, eikä tuntenut Jeesuksen ääntä. Joten oli helppo tapaus eksytettäväksi pelkille henkijeesuksille, joista Jeesus varoitti oikeita Karitsan apostoleitaan.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Ei siellä uudessa Jerusalemissa ole mitään Paavalin portteja, pilareita eikä perustuksia.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]1. Sam. 12:22
Suuren nimensä tähden Herra ei hylkää kansaansa, koska Herra on tahtonut tehdä teidät omaksi kansaksensa.
- Anonyymi
Paavali pelasti kristinuskon juutalaisten käsistä..
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli murhamies, joka valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä paha ollenkaan.
Sai uudeksi henkioppaakseen Saatanan enkelin, joka oli mukana lähetysmatkoilla.
Hyvin epäluotettava tyyppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolainen oli murhamies, joka valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä paha ollenkaan.
Sai uudeksi henkioppaakseen Saatanan enkelin, joka oli mukana lähetysmatkoilla.
Hyvin epäluotettava tyyppi.Demoni ei saanut nousulupaa...depart from me...vaikka kuinka sitä rukoili ja aneli.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demoni ei saanut nousulupaa...depart from me...vaikka kuinka sitä rukoili ja aneli.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.Demonit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä eli enkeleitä, joilla ei ole mitään fyysistä ruumista.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
a Satan-like man
Satans ängel
Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
- Anonyymi
Ilman Paavalia juutalaiset olisivat hävittäneet kaikki kirjoitukset Jeesuksesta ja kieltäneet Hänet.
Ei se ole juutalaisille hieno tarina, että tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.
Paavali toi sen tarinan maailman tietoon.- Anonyymi
Suuri osa Juutalaisista tunnusti Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja kuninkaaksi ja samalla säilyttivät isiensä uskonnon ja temppelin jäsenyyden.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"
Helluntaina kristityksi 3000 kastettua olivat kaikki Juutalaisia, he olivat oikeita pakanoiden apostoleita, jotka menivät heti kotimaahansa ja kastoivat perhekuntansa Kristityiksi.
- Anonyymi
Paavali valehteli kastamisasioistaan ja tekeytyi huonomuistiseksi.
1. Kor. 1:14
Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
1. Kor. 1:16
Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
Paavalihan oli kastanut sekä Lyydian että vanginvartijan perhekunnan.
Perhekunta tarkoittaa isäntäperheen kaikkien perheenjäsenien lisäksi kaikki perheenpään taloudesta riippuvaisten ihmisten perheineen kastamisen. Palvelijat, orjat perheineen kastettiin heti perheenpään määäräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perhekuntia ei hyväksytty siihen aikaan.
Suurin tiedetty perhekuntakaste alkuseurakunnan aikana käsitti 400 eri ihmisen kastamisen yhdella kertaa.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. - Anonyymi
Paavali repi ja hajotti seurakuntia pieniksi osalahkoiksi. Paavalismi oli vain yksi alalahko sen ajan uskonnollisessa ympäristössä.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Luuk. 11:23
Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. - Anonyymi
Ei kaikki hyväksynyt silloinkaan Paavalin opetuksia, vaan vertasivat niitä pyhiin Kirjoituksiin, kuten Tooraan, jos eivät täsmää, niin Paavalin opit tuli hylätä.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.
Sanan vastaanottaminen ei tarkoita mitään uskoontuloa, vaan asioiden tutkimista.- Anonyymi
Paavali piti valehtelua hyvänä asiana.
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
- Anonyymi
Paavali nimenomaan pelasti kristinuskon, koska juutalaiset eivät hyväksyneet alkuseurakuntalaisia, heidän tapojaan ja sitä että eivät viettäneet sapattia. Kun ei Paavalikaan juutalaisena hyväksynyt silloin kun oli vielä sapatin viettävä lakihenkinen fariseus. Alkuseurakuntalaisia vainottiin juutalaisten toimesta ja heidät haluttiin hävittää. Se oli Paavalin alkuperäinen tarkoitus kuten muidenkin juutalaisten. Jeesus ilmestyi hänelle ja teki hänestä kristinuskon pelastajan, siten että se levisi alueille, johon juutalaisten vaino ei ulottunut.
Jos usko Jeesukseen olisi säilynyt vain juutalaisten keskuudessa eikä Paavali olisi kääntynyt Hengen uskoon, olisi kova vainoaminen päättynyt siihen että ihmiset olivat jok tapettu tai he olisivat luopuneet uskosta.
Ja jos asia olisi ollut juutalaisten käsissä, tuskin he olivat kirjoittaneet tarinaa Jeesuksesta, että Jumalan Poika ilmestyi meidän keskuuteen ja me tapoimme Hänet sapattirikkomuksista. Juutalaiset olivat painaneet Jeesuksen unholaan, eivät olisi levittäneet juttua Hänestä.
Kun Paavali levitti tarinan pakanoiden keskuuteen, ei juutalaisten vaikutusvalta ulottunut sinne eivätkä he voineet mitään sille että UT:sta tuli sellainen kirja kuin siitä tuli, jossa he tappavat Jumalan Pojan sekä vainoavat alkuseurakuntaa. Paavali veti ehdollisviintä.🥖🍷. Ei ollunna Poavo nassiiri eikä nasseri.⛪️😇👍
- Anonyymi
Voi vain kuvitella jos usko Jeesukseen olisi jäänyt vain juutalaisten asiaksi, niin olisivatko he kirjoittaneet kirjaa siitä miten meille pääsi Jeesuksen kanssa käymään, kun intoilimme niin sapatista että Jeesus piti sen vuoksi tappaa. Ja sitten kun kuitenkin nousi ylös kuolleista ja vielä villitsi kansaa, niin vainosimme ne hengiltä ja kielsimme puhumasta Jeesuksesta kellekään. Kuten Paavali ja muita kiellettiin.
Juutalaisten toimesta Jeesus olisi unohdettu eikä asiaa olisi tuotu kenenkään tietoon tai jos joku olisi siitä maininnut, olisi päässyt hengestään.- Anonyymi
Raamattu on Juutalaisten kirjoittama kirja.
Helluntaina ensimmäiset 3000 kristityksi kastettua olivat Juutalaisia. He veivät kristinuskon sanoman ja kasteen liiton jopa Roomaan asti.
Paavalin ei tiedetä edes koskaan käyneen Rooman seurakunnassa.
Saulus Tarsolainen piilotteli väärällä nimellä ulkomailla kymmenkunta vuotta ettei olisi saatu kiinni murhista. Kukaan ei tiedä mitä mies touhusi.
Gal. 1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
Saatana vie ihmisen kuiviin erämaihin.
Herra johdattaa virvoittavien vetten äärelle.
- Anonyymi
Paavali meni jopa niin pitkälle Juutalaisten luottamuksen saadakseen tekeytymällä Nasiiriksi.
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista suuruuksista, joiden tavoite on Juutalaisten eli valittujen eksyttäminen.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."- Anonyymi
Korintossa Paavali puhui siellä vaikuttaneen Delfoin Oraakkelin tavoin täysin sekavia molotuksia eli glossolaliaa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Juutalaiset, sapattia viettävät juutalaiset eivät ole UT:ta saataneet kansan tietoisuuteen.
Miksi muutoin olisivat Paavalia ja muita ankarasti kieltäneet puhumasta Jeesuksesta?
Ja siitten julkaisseet kirjan missä se kerrotaan.
UT on sapattijuutalaisille kauhistus.- Anonyymi
Raamatussa on monenlaisia yksittäisiä kohtia, jakeita, ilmaisuja, kieltoja,käskyjä, täysin outojakin ilmaisuja, mitkä liittyvät siihen erikoistilanteeseen ja kulttuuriin mihinkä ne liittyvät.
Ei sieltä voida noukkia pelkkiä yksittäisiä jakeita irralleen pois alkuperäisestä asiayhteydestä eli kontekstista. - Anonyymi
Puhekiellolla on saatettu esim. suojella Jeesusta siinä tilanteessa, jotta kaikki tapahtuisi oikeana aikana, määrähetkellä, mikä kullakin asialla on auringon alla.
- Anonyymi
Sapattiasia on traumatisoinut Adventistit, mistään muusta he eivät osaa puhuakaan.
- Anonyymi
Jeesus oli ylipappi ja Juutalaisten Rabbi, opettaja, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet.
Suurin osa Juutalaisista hyväksyi Jeesuksen, vain äärilahkot Fariseukset ja Saddukeukset vastustivat Jeesusta. Heitä Johannes Kastaja nimitti kyykäärmeitten sikiöiksi, eikä kastanut ollenkaan Jordanilla.
Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".- Anonyymi
Jeesus oli haluttu opettaja Juutalaisten keskuudessa.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Ei mikään lahkoissa hilluva ja kaatuileva helluntailainen.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
- Anonyymi
Koko UT kertoo siitä miten juutalaiset vihasi Jeesusta.
Sekä vielä enemmnän tarinaa siitä miten Jeesus vapautti lain ja synnin orjuudesta.
Siitä ei saanut kertoa silloin eikä jälkipolville.- Anonyymi
Suurin osa Juutalaisista rakasti Jeesusta.
Matt. 21:9
Ja kansanjoukot, jotka kulkivat hänen edellään ja jotka seurasivat, huusivat sanoen: "Hoosianna Daavidin pojalle! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna korkeuksissa!"
Vain pirulliset äärilahkot Fariseukset ja Saddukeukset vihasivat Jeesusta. - Anonyymi
Ei Jeesus mitään lakeja kumonnut, se on paha eksytys, heresia, mitä hoetaan.
Jumala nauraa taivaassaa lakiensa kumoajille:
"Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä."
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut, vai onko sielläpäin niin tapahtunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa Juutalaisista rakasti Jeesusta.
Matt. 21:9
Ja kansanjoukot, jotka kulkivat hänen edellään ja jotka seurasivat, huusivat sanoen: "Hoosianna Daavidin pojalle! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna korkeuksissa!"
Vain pirulliset äärilahkot Fariseukset ja Saddukeukset vihasivat Jeesusta.Juuri siksi Jeesus piti tappaa sapattirikkomuksista ettei kansa Jeesuksen esimerkin mukaan hylkää sapattia.
Ja juuri siksi Jeesuksesta piti vaieta ettei kansa vapaudu lain kirouksesta.
Paavalin tehtävä oli pelastaa usko juutalaisten käsistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siksi Jeesus piti tappaa sapattirikkomuksista ettei kansa Jeesuksen esimerkin mukaan hylkää sapattia.
Ja juuri siksi Jeesuksesta piti vaieta ettei kansa vapaudu lain kirouksesta.
Paavalin tehtävä oli pelastaa usko juutalaisten käsistä.Sulla on paha sapattitrauma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on paha sapattitrauma.
Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan, Juutalaisen uskonnon opettaja, Rabbi.
Hepr. 7:17
Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
He joutuivat ammattinsa puolesta tekemään "työtä" myös sapattina, mutta heille se on luvallusta Juutalaisen uskonnon mukaan.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on paha sapattitrauma.
Raamatussa ikävä kyllä kerrotaan miten juuri sapatin takia Jeesuksella ja fariseuksilla oli kinaa. Siitä kinasivat koko ajan.
Siitä syntyi juutalaisten viha Jeesusta kohtaan.
Ja sen vuoksi Paavali ja muut eivät olisi saaneet puhua Jeesuksesta lain kirouksen poistajana.
Mutta ei yllättävää jos Jeesuksesta ei tänäkään päivänä pidetä samasta syystä eikä voida lukea UT:tä.
- Anonyymi
Jeesuksen murha oli pohjimmiltaa poliittinen murha, mutta se haluttiin peittää uskonkiistojen syyksi. Vallanpitäjät pesivät kätensä todellisesta motiivista, kuten usein tapahtuu.
Rooman hirmuvalta pelkäsi, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta on huhuttu tulevan sen uusi kuningas.
Luuk. 23:3
Niin Pilatus kysyi häneltä sanoen: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Hän vastasi hänelle ja sanoi: "Sinäpä sen sanot".
Luuk. 23:38
Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas".- Anonyymi
Herodes tapatti jo aikanaan kaikki alle kaksi vuotiaat poikalapset, koska itämaan tietäjät puhuivat hänelle, että he näkivät tähden, jonka mukaan uusi kuningas on syntynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herodes tapatti jo aikanaan kaikki alle kaksi vuotiaat poikalapset, koska itämaan tietäjät puhuivat hänelle, että he näkivät tähden, jonka mukaan uusi kuningas on syntynyt.
Nyt Herodes yrittää estää lapsien kastamisen Jeesuksen omaksi sisälle Jumalan valtakuntaan.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
- Anonyymi
Raamattua jos lukee, pitää ymmärtää mistä mikin asia saa alkunsa. Ymmärtää koko tarina, eikä takertua muutamaan jakeeseen.
- Anonyymi
Pitäisi tosiaan ymmärtää miksi fariseukset vihasivat Jeesusta niin, että ottivat Jeesuksen veren päälleen.
Ja miksi Jeesuksesta ei saanut myöhemmin puhua.
Syy oli sapatti kun mitään muuta syytä ei ollut.
Muun syyn etsiminen on epätoivoista.- Anonyymi
Sulla viiraa ja pyörii sama sapattilevy päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla viiraa ja pyörii sama sapattilevy päässä.
Ellen G. Whiten perustamake lahkollle,
7.pv. adventisteille sapattiasia on pelastuskysymys.
Oppiriitojen seurauksena 7.pv. adventisteista erkaantunut yksi haara muodosti Jehovantodistajien lahkon.
- Anonyymi
Tyhmiä noi UT:n kirjoittajat kun menivät Jeesuksen ja fariseusten sapattikiistoista kirjoittamaan.
Ja vielä olevinaan Jumalan sanaa.- Anonyymi
Sapattifani Ellen G.White kielsi tuomasta ristiä haudalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattifani Ellen G.White kielsi tuomasta ristiä haudalleen.
Mormonismin perustaja Joseph Smith kuoli vankilatappelussa ammuskeltuaan siellä viemällään revolverilla.
Kultaiset taulut ovat edelleen kateissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mormonismin perustaja Joseph Smith kuoli vankilatappelussa ammuskeltuaan siellä viemällään revolverilla.
Kultaiset taulut ovat edelleen kateissa.Paavalikin teki Korintossa ns. sijaiskasteita eläville ihmisille jonkun kuolleen vainajan puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Raamatussa saa kaikki osapuolet vapaasti ilmaista mielipiteitään.
Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla palstatilaa, Saatana puhuu ihan kirjoituksien mukaan.
Jobin vaimo antoi miehelleen neuvon, tosin sitä ei pidä pitää Jumalan sanana....Job 2:9 Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"
Paratiisissa käärme sai puhua ihan vapaasti. Se piti oman herätyskokouksen ja julisti, mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista!
Nainen tuli uskoon ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
- Anonyymi
Ei ihmisten teot muuta sitä, että sapatista meni Jeesuksella sukset ristiin fariseusten kanssa.
Ja se koitui Jeesuksen kohtaloksi.- Anonyymi
Sapattilevy on jäänyt pyörimään. Etsi hyvä sielunhoitaja ja henkien manaaja, että saisit rauhan sielullesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattilevy on jäänyt pyörimään. Etsi hyvä sielunhoitaja ja henkien manaaja, että saisit rauhan sielullesi.
Wikipedia
Manaus tarkoittaa henkiolentojen saamista tottelemaan loitsun avulla.[1] Se voi merkitä joko henkiolentojen esiin kutsumista,[2] tai riivaajien eli pahojen henkien pois karkottamista eli eksorkismia (kreikan sanasta eksorkismos).[3] Manauksen käsite on hyvin vanha ja edelleen osa useita uskontoja. Assyriassa 700-luvulla eaa. punaisiin pukeutunut manaaja paransi sairaita, joille taudin oli aiheuttanut paha henki.[4] Aasialaisissa kulttuureissa usko pahoihin henkiin on ollut kautta aikojen vahva, ja myös eksorkismi on säilynyt osana kulttuuria. 2000-luvun alussa Afrikan kristittyjen (esimerkiksi Nigeriassa) keskuudessa on huomattu harjoitettavan eksorkismia.
- Anonyymi
Raamatun mukaan henget tulee koetella, mistä ne ovat peräisin.
Heti jos suusta alkaa tulla epämääräistä hengen molotusta (glossolaliaa) niin hengen puhe pitää keskeyttää ja kysyä siltä ihmisen äänielimiä käyttävältä hengeltä käskevällä äänellä hengen nimeä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.- Anonyymi
Samoin jos tulee herjaamista.
Mitä on tämä saastus, joka tulee suusta ulos.
Ei ole Herrasta.
On väärät henget ja pitää panna stoppi.
- Anonyymi
Herjaamista jos ilmenee niin totisesti villitsevät henget päässeet asialle.
- Anonyymi
Niitä ei tarvitse kuvitella, vaan voi nähdä kun herjaus saa vallan ihmisessä.
- Anonyymi
Totuus karvastelee, eikä totuuden puhujia mielellään kuunnella.
Totuus voi kuulostaa väärämielisten mielissä pelkältä herjaamiselta.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
2.Tim.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
- Anonyymi
2. Tim. 4:3
Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.
Tit. 1:11
Heidän suunsa on tukittava, sillä he villitsevät kokonaisia perheitä esittämällä oman voiton toivossa vääriä oppejaan.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Ei Raamatun sana ole mitään herjaamista, vaikka se käskeekin panemaan pois pahan puhumisen ja puhumaan niin että sanat ovat suolalla höystettyjä ja mieluisia niille, jotka kuulevat.
Ei siinä herjata onnettomia herjaajia, joiden herjat ovat vain lapsellisuutta, vaan siinä pyritään ohjaamaan heitä oikealle tielle, pelastuksen tielle, pois paholaisen vallasta.- Anonyymi
Paavali suolasi ja kirkasti sitä sanan totuutta omilla valheillaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali suolasi ja kirkasti sitä sanan totuutta omilla valheillaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.Kukaan ei ole ikinä lukenut Raamatusta juuri tuota kohtaa missä Jumalan totuus korostuu.
Vaikka sinällään onkin hyvä korostaa Jumalan totuutta.
Ei siinä mitään pahaa ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole ikinä lukenut Raamatusta juuri tuota kohtaa missä Jumalan totuus korostuu.
Vaikka sinällään onkin hyvä korostaa Jumalan totuutta.
Ei siinä mitään pahaa ole.Paavali oli ensimmäinenJesuiitta.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli ensimmäinenJesuiitta.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita.Kuuluisi olla, että 80%:a on valhetta ja 20%:a on joten kuten uskottavaa!
- Anonyymi
Kyllä herjaaminen ohella hyvä korostaa Jumalan totuutta.
Niin vähentää syntien paljoutta.- Anonyymi
Eikös se yksikin eksyttäjä siellä luvannut, että synnit voi peittää kun rakastaa kovasti.
Pelkkä syntien peittäminen riittää pelastukseen.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se yksikin eksyttäjä siellä luvannut, että synnit voi peittää kun rakastaa kovasti.
Pelkkä syntien peittäminen riittää pelastukseen....1. Kor. 13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
- Anonyymi
Kun rakastaa Hengessä ja totuudessa ei tee Jumalan edessä syntiä.
Tai jos tekee silloinkin, niin on turha urputtaa kenenkään synneistä, kun on kaikkien osana. - Anonyymi
Vatipäiden aivopieru on syyttä toisia synnistä ja vielä kauheammin jos ei ole syntiä.
Siinä vatipäisyys löytänyt paikkansa. - Anonyymi
Synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.
Merkitystä ei ole sillä missä mielentilassa sen tekee.
Synti on synti.
1. Joh. 3:4
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, SILLÄ SYNTI MERKITSEE JUMALAN LAIN RIKKOMISTA."
Totisesti: LAISTA ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."- Anonyymi
Rosvot ja murhamiehet, laittomuuden tekijät, kuvittelee että lait on kumottu ja kaikki on kunnossa.
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."
- Anonyymi
Sitten perään syytös siitä että jotkut ovat synnittömiä.
- Anonyymi
Vain Jeesus oli synnitön, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
Kaikki muut ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen syntiinlangenneen Aadamin sukuun.
Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen syntiuhriksi, niin eihän tänne Jeesuksen olisi tarvinnut tulla ollenkaan.
- Anonyymi
Idiotismia syyttää kaikkia laittomuuden tekijöiksi kun saa samalla itsekin syytteen.
- Anonyymi
Mikä tosiaan voi olla tyhmempää kuin vannottaa että kaikki ovat syntiä tehneet ja sitten perään huutaa että kaikki ovat laittomuuden tekijöitä.
Tietenkin on hyvä jos ajattelee sen koskevan vain itseään ja haluaa tehdä parannuksen laittomuuksistaan.
Siitä huolimatta että se on käytännössä mahdotonta. - Anonyymi
Raamattu varoittaa kiihkouskovaisista "jeesustelijoista", niitten suhteen moni erehtyy.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT." - Anonyymi
Idiootti ei taida ymmärtää että kun kaikki ovat syntiä tehneet, niin kaikki ovat laittomuuden tekijöitä. Myös hän itse.
Tai sitten häntä herjataan siitä että kuvittelee olevansa synnitön.- Anonyymi
Jumalalla on aina jäännös, jotka eivät tee syntiä, eivätkä mene lahkoihin hillumaan ja kaatuilemaan.
Room. 11:4
Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
- Anonyymi
Jeesuksen mukaan Jumalan lakien ja käskyjen mukaan eläminen eli uskon kuuliaisuus ei ole edes vaikeata tai raskasta.
Matt. 11:30
"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.- Anonyymi
Room. 11:5
Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
- Anonyymi
Tosiaan kun on jakelevinaan tuomiota Raamatun sanalla pitää ottaa sen verran huomioon ettei samalla jaa tuomiota itselleen.
Kun julistaa että "jeesustelijat" ovat niitä laittomuuden tekijöitä sanan mukaan, niin unohtaa sen että tietenkin kuuluu itse siihen joukkoon ja lyö itse itseään Raamatulla päähän.
Vähän tietenkin noloa, mutta joskus aivan terveellinen opetus.
Kaiken huippu olisi jos alkaisi vielä heti perään herjata että toiset "jeesustelijat" ovat synnittömiä.
Mutta sen tekevät toiset tahot, jotka nimenomaan julistavat että kaikki ovat laittomuuden tekijöitä, vain Jeesus ei ollut.
Järjen käyttö ei uskossa ole kiellettyä.
Vaikkei tee muuta kuin kopioi, niin vähän siinäkin pitää miettiä mistä sanan ottaa ja mihin sen kohdentaa jos tarkoitus on vain syyttää.
Tietenkin jos vahingossa löytäisi Raamatusta jotain lupauksia, pelastuksen eväitä ja siihen tarrautuisi, niin vahinkojen mahdollisuuden määrä olisi pienempi. - Anonyymi
Paavali lupaa, että koko Israel pelastuu.
Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Paavali muuttaa puheitaan kuin tuuliviiri.
Room. 9:27
Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.- Anonyymi
Onko Jaakob koko Israel?
Paavali näki entisenä lakikiihkoisena fariseuksena aivan oikein, että eivät juutalaiset tule ottamaan vastaan Jeesusta, vaan pitäytyvät vanhan liiton ohjeissa ja sapatissa ja vain hyvin pieni jäännös heistä seuraa Jeesusta Pyhän Hengen liitossa. Paavali näki sen täydellisesti sekä ymmärsi myös että uusi liitto Hengessä kuuluu myös pakanoille ja että he ovat avarakatseisempia kuin heillä ei ole vanhan liiton juttuja rasitteina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jaakob koko Israel?
Paavali näki entisenä lakikiihkoisena fariseuksena aivan oikein, että eivät juutalaiset tule ottamaan vastaan Jeesusta, vaan pitäytyvät vanhan liiton ohjeissa ja sapatissa ja vain hyvin pieni jäännös heistä seuraa Jeesusta Pyhän Hengen liitossa. Paavali näki sen täydellisesti sekä ymmärsi myös että uusi liitto Hengessä kuuluu myös pakanoille ja että he ovat avarakatseisempia kuin heillä ei ole vanhan liiton juttuja rasitteina.Raamattu puhuu kasteen liitosta. Ei pelkästä Hengen liitosta. Koska niitä henkiä on niin monenlaisia.
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu puhuu kasteen liitosta. Ei pelkästä Hengen liitosta. Koska niitä henkiä on niin monenlaisia.
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Hurmoslahkoissa, kuten helluntailaisuudessa pyöritään tälläisten henkien tekemissä liitoissa.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi
Pelkkien irtohenkien tekemiä kasteita, kosketuksia ja liittoja kannattaa varoa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Ei Raamatussa ole sanaa irtohenki. Se pelkkää herjaajien keksintöä.
Jos henkiä niin pelkää, ei mitenkään voi lainata mitään Raamatusta missä on sana Henki ja varsinkaan Pyhä Henki.
Jos pelkää Pyhää Henkeä, pelkää Raamattua ja joutuu tosiaan liiaksi selittelemään kuten harhaoppinen ja herjaamaan kaupan päälle. - Anonyymi
Mikä edes voisi olla irtohenki. Kiintohenki olisi sen vastakohta ja se olisi oikea henki, kun se olisi jossain ankuroitu kiinni. Joskin henkeä saattaa olla kovin vaikea ankuuroida millään tavalla mihinkään kiinni. Kummastakaan ei Raamatussa ole mitään mainintaa. On Pyhä Henki.
On vain suuri ja mahtava Pyhän Hengen pelko. - Anonyymi
Irtokarkkeja kyllä on olemassa. Niissä nimitys tulee siitä että eivät ole pakattuja pakkaukseen, vaan ovat kaupan hylyllä irrallaan josta voi kukin ottaa sitä laatua ja sen määrän kuin itse haluaa.
Irtohenkiä kyllä ei missään sillä tavalla ei ole, eikä Raamattu tunne sellaista käsitystä että henkiä käytäisiin kaupasta ostamassa pussiin sen mukaan kuin on tarve ja halu.
Asian täytyy olla harhaoppisten keksiä ja yleensä sellainen mitä ei Raamatussa ole on harhaoppia kun siitä aletaan julistamaan. Harhaopille on tyypillistä että se kertoo asioista mitä Raamatussa ei ole ja jättää kertomatta asioista mitä siellä on.- Anonyymi
Ilm. 16:14
Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä.
- Anonyymi
Harhaoppi nimenomaan keksii asioita mitä Raamatussa ei ole ja jättää kertomatta ne asiat mitä siellä on.
Sillei ne helppo tunnistaa aika vaivattomasti sekä karttaa sellaista julistusta.- Anonyymi
Saatana puhui kiroituksien mukaan, eli niinkuin kirjoitettu on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana puhui kiroituksien mukaan, eli niinkuin kirjoitettu on.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Niin hyvät kuin pahat enkelit, 1/3 taivaan enkeleistä on langenneita enkeleitä, jotka ovat maan päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Niin hyvät kuin pahat enkelit, 1/3 taivaan enkeleistä on langenneita enkeleitä, jotka ovat maan päällä.Saatana matkii Jumalaa ja Jeesusta ja pistää vielä paremmaksi ja näyttävämmän näköiseksi.
-esim. peruskristityn kastaminen uudestaan kiihkolahkoihin.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana matkii Jumalaa ja Jeesusta ja pistää vielä paremmaksi ja näyttävämmän näköiseksi.
-esim. peruskristityn kastaminen uudestaan kiihkolahkoihin....Jumalan ei tarvi uusia tekojaan, yksi kaste riittää. Ef.4:5. Hen baptisma.
Jeesuksen ei tarvi mennä ristille toista kertaa.
- Anonyymi
Raamatussa kuitenkin kastettiin Johanneksen kasteella ja vielä sen jälkeen Johannes itse sanoi että tulee minun jälkeeni Hän, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Myös alkuseurakuntalaiset myöhemmin ihmettelivät että mikä se Pyhän Hengen kaste oikein on ja he olivat kastettu Johanneksen kasteella. Heidät kastettiin sitten uudestaan ja saivat Pyhän Hengen.
Vain tyhmä vertaa siihen että Jeesus menisi ristille toista kertaa. Kaste tehdään ihmisille eikä Jeesukselle.- Anonyymi
Jeesus tarkoitti sitä, että helluntaina veden lisäksi kasteeseen tulee Pyhän Hengen lahja.
Helluntaina kastettiin 3000 syntistä vedellä ja Hengellä, jotka molemmat ovat yhdessä kristillisessä kasteessa. Yksi kaste uuden liiton sinetti.
Ei heitä 3000 kristityksi kerran kastettua sen jälkeen enää millään muulla kasteella kastettu.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tarkoitti sitä, että helluntaina veden lisäksi kasteeseen tulee Pyhän Hengen lahja.
Helluntaina kastettiin 3000 syntistä vedellä ja Hengellä, jotka molemmat ovat yhdessä kristillisessä kasteessa. Yksi kaste uuden liiton sinetti.
Ei heitä 3000 kristityksi kerran kastettua sen jälkeen enää millään muulla kasteella kastettu.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Jumalan ei tarvi uusia tekojaan. Yksi kaste, Ef.4:5 Hen baptisma. Siinä on kaikki yhdessä kassteessa yhdellä kertaa. Hen on numeraali, lukumäärää tarkoittava sana.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Yhdessä Kasteessa on läsnä yhtä aikaa ihminen ja Kristus. Kasteessa ihmisen syntirasite pestään pois ja sielu liitetään Ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi tulevaa ylösnousemusta ja ikuista elämää varten.
Kristillinen Kastaminen tarkoittaa ihmisen sielun yhteenliittämistä Kristuksen ylösnousemusruumiin kanssa.
Room.6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Pyhän Hengen kaste riittää.
Kuka on monta kertaa Pyhällä Hengellä kastanut?
Ja onko onnistunut?- Anonyymi
Ef.4:5
Kristillisessä yhdessä kasteessa on mukana Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef.4:5
Kristillisessä yhdessä kasteessa on mukana Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.
1.Joh.5
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Kääntyminen, engl. Repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä kasteen edellä.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
Kristillisessä yhdessä kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa paketissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyminen, engl. Repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä kasteen edellä.
Apt.2
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
Kristillisessä yhdessä kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa paketissa.King James
Apt.2
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
39 For the promise is unto you, and to your children, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
King James
Apt.2
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
39 For the promise is unto you, and to your children,Helluntaina 3000 syntistä kastettiin vedestä ja Hengestä sovintoveren suojaan kristityiksi.
Ei heitä sen jälkeen enää millään erillisellä henkikasteella kastettu.
Ef.4:5 Yksi kaste on Jumalasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392085Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821520- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70894
- 250886