Takuueläke

Anonyymi-ap

Takuueläke.
Vaikuttaako puolison tulot takuueläkkeen saantiin ?
Pitääkö erota, jotta saa täyden takuu eläkkeen ?

47

1112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös ne laske ne puolison tulot tuloksi, niin sosiaalituet pienenee. Ja takuueläke on sosiaalituki.

• Anonyymi

Jos hakee toimeentulotukea, niin kyllä ne puolison tulon vaikuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos hakee toimeentulotukea, niin kyllä ne puolison tulon vaikuttaa.

Juu, mutta kyse oli takuueläkkeestä.

• Anonyymi

Ei vaikuta.

• Anonyymi

Toisaalta jos tuo on edes mielessä, niin erota kannattaa joka tapauksessa.

• Anonyymi

Puolison tulot ei vaikuta takuueläkkeeseen.

• Anonyymi

Vaikuttaako puolisoon tulot?
      -vaikuttaa. Rikkailla on enemmän valinnanvaraa. Tai ainakin eri osastolta

Kannattaako erota?
      -vaikea kysymys, välillä kannattaa

• Anonyymi

Nuo kommenttisi eivät liity takuueläkkeeseen….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo kommenttisi eivät liity takuueläkkeeseen….

Emmä saakaan takuu eläkettä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emmä saakaan takuu eläkettä

Ei silti liity…

• Anonyymi

Saako takkuueläkeläisellä olla säästöjä ?
      Siis saako takuu eläkkeen, vaikka ei olisi tuhlannut kaikkia rahojaan ?

• Anonyymi

Saa

• Anonyymi

Saa olla vaikka miljoona säästössä ja puolisolla myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa olla vaikka miljoona säästössä ja puolisolla myös.

Takuueläkkeessä tulisi ottaa huomioon muut tulot.
        Nykyinen takuueläke houkuttelee huijaamaan eläkemaksuissa kun voi ne eläkerahat sijoittaa muualle ja saada sitten palkkiona tuosta huijauksesta vielä takuueläkkeenkin.
        Yrittäjien yel maksut ovat olleet tyypillisesti näitä huijauskohteita mutta myös pimeän työn tekemisellä voidaan hommata sitä muuta varallisuutta ja tuota huijausta palkitaan sitten takuueläkkeellä.

• Anonyymi

Takuueläke on minimi eläke.

• Anonyymi

Ja se on iso summa. Egyptiläisen hotellisiivoojan vuosipalkka joka kuukusi vastikkeetta tilille.

• Anonyymi

Ei ole minimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole minimi.

On se, kaikilla Suomen kansalaisilla on oikeus takuueläkkeeseen, jollei muita eläkkeitä, ja myös maahanmuutajat sen saa, kunhan ikä on 65 vuotta, eikä muita eläkkeitä.

• Anonyymi

Olen hakenut viime syksynä, siis 2024, takuu-elöäkettä.
      Ja tein uusintahakemuksenkin jo tammikuussa 2025.
      Kun ei ole tullut sitä takuu-eläkettä, tai ei mitään tietoa.
      - Meneekö takuu eläkkeen hakuun monta vuotta ?

• Anonyymi

Katso tilanne OmaKelassa.

• Anonyymi

Pitäisi olla eläkeiässä ensin.

• Anonyymi

Huomioithan, että takuueläke tarkoittaa sitä, ettei kaikki yhteenlasketut eläketulot eivät voi jäädä alle takuueläkkeen rajan eli takuueläkettä maksetaan vain sen verran, että takuueläkkeen raja saavutetaan. Jos yhtään mitään muuta eläketuloa ei ole, niin takuueläkkeen saa täysimääräisenä, joka lienee tänä vuonna siinä tonnin nurkilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomioithan, että takuueläke tarkoittaa sitä, ettei kaikki yhteenlasketut eläketulot eivät voi jäädä alle takuueläkkeen rajan eli takuueläkettä maksetaan vain sen verran, että takuueläkkeen raja saavutetaan. Jos yhtään mitään muuta eläketuloa ei ole, niin takuueläkkeen saa täysimääräisenä, joka lienee tänä vuonna siinä tonnin nurkilla.

Vapaaehtoiset eläkkeet ei kuulu noihin muihin eläketuloihin.
        Myöskään sijoitustulot ei kuulu noihin muihin eläketuloihin.
        Tyypillisesti laiminlyödään kaikki mahdolliset eläkemaksut mutta samaan aikaan maksetaan vapaaehtoista eläkettä sekä sijoitetaan.
        Jos on onnistunut hyvin niin voi olla useita tuhansia euroja muita tuloja ja palkkioksi vielä takuueläke päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin moni ei ole netissä.......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaaehtoiset eläkkeet ei kuulu noihin muihin eläketuloihin.
        Myöskään sijoitustulot ei kuulu noihin muihin eläketuloihin.
        Tyypillisesti laiminlyödään kaikki mahdolliset eläkemaksut mutta samaan aikaan maksetaan vapaaehtoista eläkettä sekä sijoitetaan.
        Jos on onnistunut hyvin niin voi olla useita tuhansia euroja muita tuloja ja palkkioksi vielä takuueläke päälle.

Näinhän se. Eli omaisuus ja muut tulot ei vaikuta. Kuten tuossa edellä jo oli mainitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin oma-kelassa, siellä luki vain ja ainoastaan, että syksyllä 2024 on jätetty hakemus.
        Muuta informaatiota ei ollut....
        Että, Tiesin tämän kyllä itse jo, kun syksyllä 2024 olen jättänyt sen hakemusen itse....
        - Että se siitä "digi-loikasta",,,
        Ja muutenkin, tämä on pelleilyä, ei kehtaa näitä netti-pelleilyjä selata...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin oma-kelassa, siellä luki vain ja ainoastaan, että syksyllä 2024 on jätetty hakemus.
        Muuta informaatiota ei ollut....
        Että, Tiesin tämän kyllä itse jo, kun syksyllä 2024 olen jättänyt sen hakemusen itse....
        - Että se siitä "digi-loikasta",,,
        Ja muutenkin, tämä on pelleilyä, ei kehtaa näitä netti-pelleilyjä selata...

Minulla meni erään toisen asian hoitoon kelassa noin yli 6 kk !!

• Anonyymi

Sinun pitää olla 65 v ennenkö saat takuueläkkeen.

• Anonyymi

Ero on aina hyväksi itselle ja mitä nuorempi niin sitä parempi !
      Parisuhde on vedätys johon uppoaa kaikki tienatiut rahat, terveys ja elämisen ilo!
      Kyseessä vain se alapään päätös jolla parisuhteet päätetään ja hinta on todella kallis!

Luonnon julmajuoni toimi omituisen kauan vaikka jo merkkejä ilmassa että varsinkin naiset edityneet hyvin eikä ole ukonretjakkeiden perässä niin hanakasti kun ei ole pakollista. No on miehissäkin ilmennyt rohkeutta vasektomiaan ja täten heloittaa miehen elämisen laatua!

Suosittelen miehille ja elämästä tulee parempi! Naisetkin asiaa merkittävää arvostavat jos eivät ole äitiehdokkaita. Päiväkäynti miehillä eli samana päivänä kotiin jos ei ilmene ompeleiden vuotoja !

• Anonyymi

🤣🤣🤣🤣🤣💀💀💀💀

• Anonyymi

Eläke on eläke ja jokaisen henkilökohtainen! Että silleen se asia!

• Anonyymi

Minulla myös on takuueläke hakemus tehty syksyllä 2024. Ja nyt 10.06.2025. ei mitään tietoa, miksi ei takuueläke tule.
      Lienee kela ylikuormitettu ?

• Anonyymi

Oletko tiedustellut Kelasta hakemuksesi tilannetta?
        Miksi et ole?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tiedustellut Kelasta hakemuksesi tilannetta?
        Miksi et ole?

olen kysynyt ja olen katsonut netti tiedot,, ( oma kela höpö höpö netti..).
        asia on kesken, ei muuta tietoa...

• Anonyymi

Saisinko minä sopetumiseläkettä kun ei huvita työt?

• Anonyymi

Takuueläke pitäisi korottaa noin 1500 euroon/kk nettona, jos haluttaisiin pysyä muiden pohjoismaiden kelkassa.

• Anonyymi

Inflaatiossako? Muilla pohjoismaillahan memee taloudellisesti paremmin ja niissä on hintataso paljon kovempi.

• Anonyymi

Älä viitsi….

Ruotsin takuueläke on 986€/kk, eli suunnilleen sama kuin Suomessa. Norjassa samaa tasoa.
        Ja bruttona…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi….

Ruotsin takuueläke on 986€/kk, eli suunnilleen sama kuin Suomessa. Norjassa samaa tasoa.
        Ja bruttona…

Ei takuueläkkeistä mene veroa brutto ja netto sama summa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se on. Jos ainoa tulonlähde on takuueläke…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo brutto liittyi tekstin, jota kommentoin tahallisen provon väitteeseen 1500€/kk netto vaatimukseen, jos haluttaisiin olla muiden pohjoismaisten tasolla.

Tosiasiassahan vastaavat takuueläkkeet ovat kokolailla samansuuruisia Suomessa kuin muissakin pohjoismaissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo brutto liittyi tekstin, jota kommentoin tahallisen provon väitteeseen 1500€/kk netto vaatimukseen, jos haluttaisiin olla muiden pohjoismaisten tasolla.

Tosiasiassahan vastaavat takuueläkkeet ovat kokolailla samansuuruisia Suomessa kuin muissakin pohjoismaissa.

Jopa Espanjan takuueläke lähes sama.

• Anonyymi

Itselle tulee aikanaan koko pärjääminen perustumaan aikalailla Kelan rahoihin. Kun elämässä kaikki menee päin mäntyä, niin ei sitä säälirahaa miksikään eläkkeeksi kutsuta, eikä sitä pidäkään muuksi kutsua.

Itse olen miettinyt paljon jos ei tarvitsisi tehdä kelan kanssa mitään hakemuksia. Alkuperäiseen kysymykseen totea muuta kuin sen ettei huono-osaisen ole vara muuhun kuin yksin oloon.

• Anonyymi

Avaa vähän miten meni päin mäntyä?

Tiedän moniakin jotka ovat pelanneet korttinsa väärin, painaneet pimeitä hommia ja yllätys yllätys tuhlanneet kaiken mitä saaneet.
        Mikä on sinun tarina, meinaan ihan näin opetusmielessä nuoremmille.

Itse pelasin ehkä turhankin varman päälle, maksoin eläkemakuja suurin piirtein oikeaa tasoa, säästin vapaaehtoiseen eläkkeeseen ja hommasin sijoitusasuntoja.
        Jos olisin pelannut riksillä niin olisin ehkä saanut tuplasti isomman eläketurvan mutta olisin voinut hävitä kaiken.
        Nykyinen eläketuloni (sisältää vapaaehtoisen ja sijoitusasuntojen tämänhetkisen tuoton) on n. 4000 brutto ja vero 33,5%.
        Riskillä olisin varmaan saanut sen 8000€/kk tai sitten takuueläkkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän moniakin jotka ovat pelanneet korttinsa väärin, painaneet pimeitä hommia ja yllätys yllätys tuhlanneet kaiken mitä saaneet.

Itse pelasin ehkä turhankin varman päälle, maksoin eläkemakuja suurin piirtein oikeaa tasoa, säästin vapaaehtoiseen eläkkeeseen ja hommasin sijoitusasuntoja.
        Jos olisin pelannut riksillä niin olisin ehkä saanut tuplasti isomman eläketurvan mutta olisin voinut hävitä kaiken.
        Nykyinen eläketuloni (sisältää vapaaehtoisen ja sijoitusasuntojen tämänhetkisen tuoton) on n. 4000 brutto ja vero 33,5%.

Eläketulo tarkoittaa lakisääteisen eläketurvan ja vapaaehtoisen eläketurvan tuottoa.
        Siihen ei lasketa muita tuloja tai tuottoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parantumaton sairaus.

• Anonyymi

Mars sijoittamaan kaikki. 20 eur kk pääsee jo alkuun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1196
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1179
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      264
      1042
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      943
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      909
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      802
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    Aihe