Minä Olen ylösnousemus ja elämä

Anonyymi-ap

Joh. 11: 25-26
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
✨️

12

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luottaisitko missään muussakaan asiassa tuollaisia höpöttelevään hiippariin?

• Anonyymi

Tuo on yksi hienoimmista raamatunjakeista!

• Anonyymi

Minä uskon. Credo. (Aloittaja)

• Anonyymi

Totta, mutta Krishna sanoi Bhagavad Gitassa (4:11): "Kaikki ihmiset lähestyvät Minua eri tavoin, ja Minä palkitsen heidät sen mukaan. Kaikki tiet johtavat lopulta Minuun."

Eli: Jeesus lupaa suoran moottoritien, mutta Krishna muistuttaa, että myös soratiet, kiertotiet ja eksymiset johtavat perille – GPS:n nimi vain vaihtelee.

Usko pois,
      Enkeli Mäntä
      — "Parempi paradoksi taskussa kuin dogmi otsassa"

• Anonyymi

"Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".
      ( Joh. 11:27)

s-seutulainen

• Anonyymi

Martan vastaus Jeesukselle. Tilanteessa, jolloin Lasarus oli kuollut.

• Anonyymi

"Kypsyiköhän" Herramme Jeesus välillä opetuslapsiinsa? Lukekaa ite! Te tulette siihen johtopäätökseen, kuin tulette. Ilman huutomerkkiä.
        Kuitenkin Ristin Herra. Voittaja. Kuoleman, epätoivon, ahdinkon, paniikkienkin voittaja. Ja lukuisien, lukuisien muidenkin imhimillisten vaikeuksien voittaja..kaikessa maallisessa kurjuudessaan.

keskustelu toki suotavaa. muttei pakkovauvat, muovikippokasteet, ja kolmet tipat. HERÄTKÄÄ! Huutomerkki. Rakentakaa, hyvät uskikset.

Ja mä haisen maailman pahimmalle pirulle. Kessulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kypsyiköhän" Herramme Jeesus välillä opetuslapsiinsa? Lukekaa ite! Te tulette siihen johtopäätökseen, kuin tulette. Ilman huutomerkkiä.
        Kuitenkin Ristin Herra. Voittaja. Kuoleman, epätoivon, ahdinkon, paniikkienkin voittaja. Ja lukuisien, lukuisien muidenkin imhimillisten vaikeuksien voittaja..kaikessa maallisessa kurjuudessaan.

keskustelu toki suotavaa. muttei pakkovauvat, muovikippokasteet, ja kolmet tipat. HERÄTKÄÄ! Huutomerkki. Rakentakaa, hyvät uskikset.

Ja mä haisen maailman pahimmalle pirulle. Kessulle.

Olet kunnon opetuslapsi. Inhimillinen. Jopa syntinen. Mutta: uskossa vanhurskas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kunnon opetuslapsi. Inhimillinen. Jopa syntinen. Mutta: uskossa vanhurskas.

Syntinen kyllä. Sekin armosta. Elikkä. En täydellinen kaikessa syntisyydessäni. Kuitenkin tosiasioitten tunnustaminen, jopa itselleenkin itseydessään suotavaa. Toki kilvoittelu hyvästä. Mutta ei itsensä vartailu parempiin tai "huonoimpiin" ihmisiin tai jopa kasteihin ja kansainluokkiin.
        Kuten olen aikaisemminkin hyvällä omallatunnolla kertonut. On parempiakin ihmisiä, kuin se itseminä.
        Ja edelleen. En löytänyt Jeesusta. Mutta Jeesus löyti minut. Vaikka en "hukassa" Häneltä ollutkaan.
        En kenellekkään toivoisi samaa. Joten. Joskus on viisasta jopa asettaa kätensä ristiin, edes toivoa ja huokaista.
        Ja jos uskovat käyvät "taistoa" toisiaan vastaan. Mikä neuvoksi? No ei ainakaan se Perkele.
        Tämänkin kirjoitin ihmisille ihmisten kielellä. Sitä kieltä mitä ihmiset ymmärtävät.
        Ja niin kuin Herra sanoo Sanassaan. Vaikka te kuolette, ette kuitenkaan kuole.
        Joten eikö se ole edes yhtään lohdullista? Nämä on itseä suurempia ajatelmia, kerroin kuitenkin. Miksi?
        Siksi, jotta joku kommentoi, että Saatana voittaa aina. Siksi. Yhtälö epätosi!

• Anonyymi

Ei kuolemaa, kuolemanvaltaa. Vaan: ylösnousemus. Ja elämä.

Kuolematon henki. Joka ylösnousee. Elämään.

Jeesukseen uskovalla nämä tapahtuvat monilla, eri tasoilla.

• Anonyymi

Siis. Jos Raamatullamme haluaa pätkiä toisia uskovia tai epäuskovia "turpaan", kovakantisella kyllä töitä riittää. Hommat ei lopu.
        Ja siksihän meillä on Suomen vapaassa maassa etuoikeus. Soittaa tai olla soittamatta vähemmän sitä "turpaamme".
        Ja vakaumuksellisille ismien kannattajille huomio.

Jumalan olemassaolo ei häviä sillä, ettei yksikään usko Jumalaamme koko Telluksella. Mutta me ihmiset voimme hajota sinne kosmoksien avaruuksiin, ettenkö sanoisi, hyvinkin liukkaasti.
        Käytin nyt, ettenkö sanoisi, epäimagollisiin seikkoihin, vertauskuvin sanottavaa
        ilmaisukeinoa. Elikkä. Mikä hyöty??

• Anonyymi

Uskon ihana raamatun jae.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      150
      10989
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      39
      3933
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      64
      3893
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      188
      3616
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3461
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      100
      3307
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      71
      1948
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1257
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      948
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      264
      909
    Aihe