Iloista ystävänpäivää Herran omille!

Anonyymi-ap

Iloista ystävänpäivää Herran omille!

Raamatussa on asiaa ystävästä, ystävyydestä.

Jeesus sanoi;
** ”En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee. Minä kutsun teitä ystäviksi, sillä olen ilmoittanut teille kaiken, mitä olen kuullut Isältäni.” ( Joh 15:15)

** Aabraham oli Jumalan ystävä. (1 Moos 18:17)

** ”Häviökseen mies on monien ystävä, mutta on myös ystäviä, veljiäkin uskollisempia. (Sananlaskut 18:24 FB38)

Jonka ystävä Jeesus on, ja joka itse on Jeesuksen ystävä? Sellaisen ei tarvitse olla onneton, yksinäinen… Virren 273 sanoin:
1.
Jeesus, parhain ystäväni,
löytäisinkö vertaista?
Auta, etten eläissäni
koskaan hylkää sinua.
Minut ken saa riistetyksi
kädestäsi rakkaasta,
kun on meillä tahto yksi
nyt ja kerran taivaassa?
2.
Hän on kuollut puolestani,
minut ken voi kadottaa?
Ylösnoussut puoltajani
minut vanhurskauttaa.
Ken nyt syyttää uskaltaisi
valittua Kristuksen,
tuomita ken hänet saisi
joukkoon kadotettujen?
3.
Eivät mitkään voimat maiset,
eivät henkivallatkaan,
nykyiset, ei tulevaiset,
elämä, ei kuolokaan
erottaa voi Jumalasta,
hänen rakkaudestaan.
Kristuksessa on se vasta
julki tullut maailmaan.

24

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Spasiipa hara shoot!

Sinullekin ja Herralle chag sameach.

Selef Urge

• Anonyymi

Iloitaan Herrassa! Ilo Herrassa on väkevyytemme, sanoo Sana.

• Anonyymi

>>Ystävänpäivää juhlitaan meillä ja maailmalla helmikuun 14. päivänä. Ystävänpäivä juontaa juurensa antiikin Roomaan ja keväiseen hedelmällisyysjuhlaan, Lupercaliaan. Juhlalla kunnioitettiin Junoa, roomalaista naisten ja avioliiton jumalatarta sekä luonnon jumalaa Pania.

Wikipedian mukaan Lupercalia oli alun alkujaan myös hämärä rituaali, jossa pappi uhrasi vuohen luolassa, jonka uskottiin olevan samainen kuin se luola, jossa susiemo tarun mukaan imetti kaupungin perustajia Romulusta ja Remusta.>>

Että semmoista!

s-seutulainen

• Anonyymi

Tiedetään,
        mutta uskova voi viettää ystävänpäivää joka päivä, ja yleisenä ystävänpäivänä siten, miten Herra Jeesus ystäväasian kertoi.

• Anonyymi

Siis "juontaa juurensa" tuosta? Millä tavoin?

Ystävänpäivää ei ole kovin kauaa vietetty, alkoi joskus 1980-luvulla? Mikä yhteys sillä on tuohon Lupercaliaan, muukin kuin, että molempia juhlittiin keväällä?

Pakanajuhliahan on maailmalla, myös Suomessa, vietetty ympäri vuoden. Jos ei ihan joka päivä, niin lähes joka viikko.

• Anonyymi

Katsoin netistä. Kamalat on ollu kekkerit:15. helmikuuta.

Yhteistä näille kahdelle, aivan erimerkitykselliselle juhla-ajalle, on ainoastaan helmikuu.

Muuta yhteistä yhteyttä en havaitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteistä näille kahdelle, aivan erimerkitykselliselle juhla-ajalle, on ainoastaan helmikuu.

Uskova ei JUHLI pakanallisia juhlia.

Mutta sivistynyttä on toivottaa ystäville ede kerran vuodessa, hyvää päivää ystävävyyden asian puitteissa.

Eläköön kukin pakanallisten tai taikuuksien tasolla. Uskovat saavat täysillä iloita, että Jeesus ilmoitti ENSIMMÄISEN kerran asian: ystävä!

Jeesus sanoi;

** ”En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee. Minä kutsun teitä ystäviksi, sillä olen ilmoittanut teille kaiken, mitä olen kuullut Isältäni.” ( Joh 15:15)

Sinä Jeesuksen ystävä, iloitse ja kiitä Herraa. Antaa spekulaattoreiden sihdata maallisia tasoja.
        - Jumalan omat saavat iloita ja Kiittää Jeesuksen ystävyydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen omilla on aina Raamatun Sanan aika! Älä elä netin info varassa.

• Anonyymi

Valentinos oli kuitenkin romanttinen kristitty marttyyri. Kaliforniassa Valentinoksen päivä on erityisesti homorakkauden juhla ja suuri. Muualla Amerikassa kaikkien rakastavaisten juhla. Suomessa aika mitätön ystävänpäivä. Virsi 273 hyvä kristitylle.

• Anonyymi

Raamatun suurijen juhlapäivijen lisäksi minulle joka päivällinen on oma juhlapäivällisyytensä.

Minulla on juhlaisaa jälleen tulvivaa iloa joka päivälle.

Se että jotkut tuhmat ovat juhlineet jonakin päivänä jotain pahaa ei estä kristittyä juhlimasta samana päivänä Jumalaansa.Ainakin mulla on juhlailoa joka päivässä läpi vuojen, esim. tämä Jeesuksen luokse evakujoinnin ojottelu tässä päivässä on tojellakin yhtä juhlaviilistä,ja samaa se oli eilen ja jos Herran tulo sen verran viivästyy ettei tänäänsä ylösottouvumus tule, niin huomennakin saan iloillisteija Herrassa, jossa ilonaiheet ja ilostelullisuus ei rajoittuloiju ylösoton venailuun, kuten tiijänme.

Peace up!

Selef Urge

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät tule oikein ystävien kanssa toimeen. Riitely kenen kanssa hyvänsä saa ne hiukan paremmalle päälle.

• Anonyymi

No, pitäkööt hellintailaiset tapansa.

Aloitus oli kenelle vain, Herran omille.
        Heitä on tosi paljon muitakin .

• Anonyymi

Yleisesti, on ihan kivaa, että joku toivottaa mukavaa päivää, olkoon mikä päivä vain, eli kiitti aloittajalle.

• Anonyymi

Ainakin jokainen kai on iloinen jo ystävät laittaa toivotuksia

• Anonyymi

Kiitos. Hyvää ystävänpäivää myös sinulle ja muille Jeesuksen omille. Jeesus sanookin kutsuvansa omiaan ystävikseen niinpä minunkin ystäviä ovat kaikki maailman tosiuskovat.

Jyrki

• Anonyymi

Kiitos, on suuri ilo ja armo olla Jeesuksen ystävyyden piirissä.

• Anonyymi

Siunausta Enkeleillekin!

• Anonyymi

Jeesuksen ystävyys on luotettavaa, ja silloin on ystävänpäivä joka päivä.
      Ei ankeutta vaan iloa. Jeesuksen ystävät ovat myös aitoja toistensa ystäviä

• Minä en vietä nyt enkä koskaan ystävänpäivää.
      Ystävät ovat joka päivä eikä sitä pidä supistaa johonkin pakanalliseen päivään.
      Eikä valikoida päiviä.

• Anonyymi

Minä vietän ystävänpäivää aina, kun ystävät läsnä. Ja kerran vuodessa erityisest niitä, jotka eivät vuoden aikana ole ehkä saaneet mitään elonmerkkiä, tai ystävällistä sanaa. Ystävänpäivä on joillekin pakanallinen. Toisille vain yksi päivä vuodesta. Miten kukin ajattelee.

Moni pitää nykyistä jouluakin pakanallisensa. Vietätkö MrHyvis joulua?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä vietän ystävänpäivää aina, kun ystävät läsnä. Ja kerran vuodessa erityisest niitä, jotka eivät vuoden aikana ole ehkä saaneet mitään elonmerkkiä, tai ystävällistä sanaa. Ystävänpäivä on joillekin pakanallinen. Toisille vain yksi päivä vuodesta. Miten kukin ajattelee.

Moni pitää nykyistä jouluakin pakanallisensa. Vietätkö MrHyvis joulua?

Joulun vietto.. en siten vietä kuten yleisesti vietetään paitsi joulukirkossa ehkä käyn.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Joulun vietto.. en siten vietä kuten yleisesti vietetään paitsi joulukirkossa ehkä käyn.

No, sallittakoon siis kukin viettää ne 365 pv vuodessa oman valinnan mukaan.

• Anonyymi

Eivät monet uskovat vietä ystävänpäivää, mutta tuona päivänä osoittavat ystävällisyyttä ja ystävyyttä. Se ei ole syntistä eikä pakanallista, jos edes yhtenä päivänä muistaa!

• Anonyymi

Jaakob sanoo: 4:4 "joka tahtoo olla maailman ystävä, siitätulee Jumalan vihollinen.

Jeesuksen ystävät ovat Hänelle iloksi

Virrestä 310

Siis te Jeesuksen ystävät armoitetut,
      kaikki uskossa vaeltakaatte.
      Luja toivonne olkoon, te ahdistetut,
      vaikka kiusoja, vaivoja saatte.
      Teillä auttaja on,
      apu ahdinkohon
      tätä tietänne kulkiessanne.
      Hän on armollinen,
      hän on uskollinen.
      Pysykää yhä Jeesuksessanne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      177
      3588
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2660
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2496
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2351
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2016
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      304
      1914
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1431
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1383
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1357
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1265
    Aihe