Tuleeko herätys ihmisten teoilla ? Kumpi ollut ensin kana vai kananmunalliste

Anonyymi-ap

Tuleeko herätys kun ensin tehjään parannus?

https://www.youtube.com/watch?v=_9FOYFzC_dE

Parannuksen teollisuudella herätykseen, mikä jaje?

Herätyshän tuo herääntyjille suhteellisen Jumalaan, ei ihminen ennen Jumala suhjetta ala parannuksentekoon. Voi tuumija kyllä asijaa, että tää mun elämä on aika synnikästä ja elämä on kuin ontumista, mutta yleiseen parannuksentekoon se tuskin johtaa: "Jumalattomat tehkää parannus niin tulee herätys." Tuo lokiikka ei aukuaiju mulle että mikä henkellinen mekanismi aikaansaa jumalattomiin parannuksenteon ja sitten vasta herätyksen kun sehän menee toisin päin ."

Vai seuraako herätystä parannuksentekoollisteisuus?

Jeesus on mun Herra! Siksi mulla on kivaa!

Selef Urge

9

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eksytys on ainakin tullut ihan selvästi eikä mikään herätys jos sanotaan että mikä tilanne on nyt 2025. Useita vuosia aiemminkin piti olla jo herätys, mutta on tullut nukahdus eli eksytys.

Aika näyttää mitä tapahtuuko muutos herätykseen.

• Anonyymi

Eräs saarnaaja totesi että suuri herätys tulee ennen ylösottoa ja oli sen Raamatusta löytänyt. Mainitsemansa jakeet itse ymmärrän koskevan juutalaista kansaa ylösoton jälkeen. Ne jakeet kun tulee aika jolloin Herra vuojattaa henkensä kaiken lihan päälle.

" Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin. Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat."

Joojelin kirjasta

Mun mielestä tämä ajankohta on selkejästi ylösoton jälkeistä aikaa ja koskee mielestäni juutalaista ja niitä pakanoita, jotka ovat uuvestisyntylöityneet.

Jotenkin tuntuu ouvolta ajatus että petonmerkittyihin jumalattomiinkin vuojatetaan Jumalan henki.Joten sopinee kysyä onkohan tuo Joojelin Raamatunjaje kääännösmielessä tarkentavallisoivaa hijomista vailla?

Iloisellisesti,

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräs saarnaaja totesi että suuri herätys tulee ennen ylösottoa ja oli sen Raamatusta löytänyt. Mainitsemansa jakeet itse ymmärrän koskevan juutalaista kansaa ylösoton jälkeen. Ne jakeet kun tulee aika jolloin Herra vuojattaa henkensä kaiken lihan päälle.

" Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin. Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat."

Joojelin kirjasta

Mun mielestä tämä ajankohta on selkejästi ylösoton jälkeistä aikaa ja koskee mielestäni juutalaista ja niitä pakanoita, jotka ovat uuvestisyntylöityneet.

Jotenkin tuntuu ouvolta ajatus että petonmerkittyihin jumalattomiinkin vuojatetaan Jumalan henki.Joten sopinee kysyä onkohan tuo Joojelin Raamatunjaje kääännösmielessä tarkentavallisoivaa hijomista vailla?

Iloisellisesti,

Selef Urge

"Mainitsemansa jakeet itse ymmärrän koskevan juutalaista kansaa ylösoton jälkeen."

Ja ne pedonmerkistä kieltäytyneet, jotka uuvestisyntyneet enimmäkseen 144000:n autaksimina. Sitähän sanotaaan että jollei ota pejonmerkkijä niin silloinkuolee, mutta eikö alkukielessä ole konditionaali sen suhteen eli vaatii kiinnijääntijä.

Ovatko kaikki jumalattomat 1000v Kuninkaskuntassa pedonmerkittyjä, pedonmerkitsemättömijä vai sekä ettäisijä?

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joojelin kirjasta

Iloisellisesti,

Selef Urge

Ei-helluntailainen:

Jooel 2:28 ehkä jonkin käännöksen mukaan sanoo, kaikkiin ihmisiin? Mutta alkutekstissä ja 30-luvun käännöksessä, kaiken lihan päälle.

https://biblehub.com/multi/joel/2-28.htm

Jooel:
        2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Mielestäni Raamatussa on erittäin vähän aihetta ajatella tuolla tavalla. On Korneliuksen tapaus Apostolien teoissa. Mutta tässäkin voidaan ajatella, ettei herätys ollut mikään palkinto, palkka hyvin suoritetusta elämästä. Vaan Jumalan mielivalta voi armahtaa siivosyntisen, ja sellaisenkin, joka ei tiedä tai jaksa vatvoa ollenkaan koko hyvän ja pahan problematiikkaa, tai moraalia.

• Anonyymi

Kyllä se vaan on niin, että ensin pitäisi uskovien tehdä parannus nykyisistä elämäntavoistaan, jossa ollaan tyystin luovuttu alkuseurakunnanomaisesta yhteydestä ja ykseydestä.

Sitten vasta voitaisiin odottaa herätystä jumalattomien keskuudessa.

• Anonyymi

Ihan oikein.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen:

Mielestäni väärä ajatus, että seurakunnan pitäisi olla virheetön, synnitön Jeesus ensin, jotta kukaan pelastuisi. 1. Kor 13 -luvun mukaan tietämisemme on vajavaista.

• Anonyymi

Senhän nyt pitäisi olla sanomattakin selvää, että nykyajan alkuperäisestä ja todellisesta uskosta luopuneet "Saatanan seurakunnat ja kirkot" eivät ole valmiita, eivätkä edes halukkaita menemään sisälle Jumalan valtakuntaan sen mallin mukaisesti, joka on kirjoitettu evankeliumeissa ja Apostolien teoissa.

Nämä uskon luopiot, joihin käytännöllisesti katsoen voi lukea likimain kaikki nykyseurakunnat, parveilevat vain valtakunnan portin edessä pyrkien siinä oman kelvottoman elämäntavan esimerkillään ja tuollaisella asiat vääristelevällä suunsoitollaan estämään niitäkin menemästä sisälle, jotka haluaisivat mennä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      177
      3558
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2640
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2496
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2351
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2016
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      302
      1907
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1431
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1383
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1347
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1255
    Aihe