Ilm 6:5:
"Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka."
Kolmas sinetti: Jumala sanoo "tule"
13
133
Vastaukset
- Anonyymi
Vaaka jolla punnitaan.
Miika 6:11:
"Olisinko minä puhdas, jos minulla olisi väärä vaaka ja kukkarossa petolliset punnuskivet?"
Olisitko sinä tänään puhdas ? - Anonyymi
Jumala punnitsee oikealla vaa'alla
Job 31:6: "Punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni."
Dan 5:27: "Sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu." - Anonyymi
Petollisuus saa valtansa ja synnin mitta täyttyy.
"Profeettasi ovat sinulle nähneet petollisia, äiteliä näkyjä. Eivät he ole paljastaneet sinun syntiäsi, niin että olisivat kääntäneet sinun kohtalosi, vaan ovat nähneet sinulle petollisia, eksyttäväisiä ennustuksia."- Anonyymi
Äiteliä puheita he puhuvat.
•Lupauksia.
•Petollisuutta.
•Ennustuksia.
- Anonyymi
Lahkolaiset näkee punaista kun kun puhutaan Raamatusta.
Ollaan ulkona kuin lumiukot. - Anonyymi
Kompastuskivet hukuttavat
"Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä asetan tälle kansalle kompastuskiviä, joihin he kompastuvat, isät ja pojat yhdessä, ja naapuri naapurinsa kanssa hukkuu." - Anonyymi
Helluntai-opilliseen tyyliin, aloittaja pätkii Raamatun kohdan asiayhteyden, eli laittaa asiasta esille vain puolet, jolloin harhaopetuksille jää sijansa, kuten välittömästi tapahtuikin.
Kirjoittajat alkoivat, ilman Raamatun sanan koko totuutta, itse arvuutella ja selittää tuon aloituslauseen tarkoitusta, vaikka Raamattu itse selittää sen, jos vain suostuu sitä lukemaan. Tähän on perustunut kaikki muukin helluntailainen "Raamatun opetus".
Ei tarvitse osata edes kunnolla lukea, kun jo voi ryhtyä muiden "opettajaksi" = eksyttäjäksi.
Ilm. 6: 5-6
5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
Jae 6 osoittaa tuon mustan hevosen olemuksen olevan mahd. nälänhätä, eli
- joko mahd. ruuan ("nisu ja ohra") hinnan huima kallistuminen
- tai esim. ruuan vähäisyydestä johtuen, mahd. ruuan myymisen ja hinnan rajoittaminen. Viime sodan aikana ja joitain vuosia jälkeenkin, ruoka Suomessakin meni nk. kortille: sitä / etenkin joitain tuotteita (kuten voi ja kahvi), sai kukin hakea kaupasta vain tietyn määrän, joka kassalla leimattiin nk. kortille.
"Älä usko kuulopuheisiin: ota (itse) selvää!" :
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm.+6:1&rnd=1739704199260
* - Anonyymi
Korvasyyhyäkö ja lupauksia pelastusvarmuudesta pitäisi aina tarjota ?
Kristityille Raamattu on Jumalan Sanaa. - Anonyymi
Miksi istut ja rahoitat puhujia jotka tulkitsevat ja opettavat Raamattua ja välillä mielistellen kuulijoita.
- Anonyymi
Kompastuskiviä ja loukkauskallio uskontiellä
"Ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin." Liha puhuu.🥩 Raha puhuu.💰
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Näin unta, että karhu tallusti jalkakäytävällä, kaupungilla. Ehkä joku helluntailainen vääntäisi tästä ennusmerkin, että Venäjän karhu miehittää Suomen?- Anonyymi
He vääntävät kaiken omien agendojensa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773588
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262660Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3041914- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381357Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161265