Paljonko teillä jää rahoja viikoksi käyttöön? Itse jää 120€\viikko. Sinkkutalous ollaan.
Mb_76
Viikkobudjetti
43
468
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla summalla elää jo ruhtinaallisesti, jos ei ole sortunut päihteisiin eikä savukkeisiin. Pärjääminen tulee omista valinnoista. Paheista on hyvä irrottautua.
- Anonyymi
Inflaatio on iskenyt. Ennen pärjäsi 100€/viikko, joita minullakin tuttavissa monta. Huoletonta poikamies elämää elelevät. Savukkeitakin on mennyt ja silti 100€ viikko on riittänyt elämän kustannukset. Toivottavasti ovat päässeet paheistaan eroon. Nyt ei puhettakaan, että näistä pienistä tuloista pystyisi savukkeetkin hommata. Kaikki on kallista nykyään.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inflaatio on iskenyt. Ennen pärjäsi 100€/viikko, joita minullakin tuttavissa monta. Huoletonta poikamies elämää elelevät. Savukkeitakin on mennyt ja silti 100€ viikko on riittänyt elämän kustannukset. Toivottavasti ovat päässeet paheistaan eroon. Nyt ei puhettakaan, että näistä pienistä tuloista pystyisi savukkeetkin hommata. Kaikki on kallista nykyään.
Mb_76Tuo on kohtuullinen summa käyttörahoiksi 120€/viikko. Ei sillä kyllä kulutusjuhlia järjestetä. Kerran kuukauteen ehkä pääsee Hesburgeriin tai Mäkille, tai Rax:ille syömään. Inflaatio on tosiaan ollut järkyttävä.
- Anonyymi
50 euro viikko!!! Pitkäaikaistyötön (sairas). Turha eläkeläis pieruilla siellä vinkua kun saa ihan hyvin raha valtiolta.
- Anonyymi
En meinänyt sitten sitä mitenkään pahalla vaan läpällä sitä sanaa.
- Anonyymi
Ei ole koskaan tullut laskettua. Samat ostokset vuodesta toiseen. Vaatteet käytettynä, eikä paljon muutakaan turhaa. Olen pitkäaikaistyötön
yksinhuoltaja, rahat eivät kuitenkaan ole koskaan täysin loppuneet. - Anonyymi
Kyllähän toi 120eur viikko ihan hyvä budetti on niin saa jo hyvin syöminkejä.Vaikka olis 100eur viikkobudjetti niin kyllä sätkää pystyy käryyttään ja hommaa paperit jostain muualta.Eihän joka päivä rahaa tarvi mennä.
- Anonyymi
Tässä 120€ on inflaatiolisä. Käyttörahat on minimaaliset. Ennen pärjäsi satasella, nyt vaatii rahaa enemmän. Mitään kadehtittavaa näissä pikkusummissa ei ole. Kuitenkin olen varsin tyytyväinen elämisen tasoon.
Köyhän elämää eletään, jossa kaikki pitää laskea tarkkaan.
Mb_76
- Anonyymi
Sinä mb76 olet rikas kun säästössä 12 000 euroa ja 3000 euro kk eläkke. Ei nyky nuoret es saa mitä sellaisia mahdolisuksia kun ei ole töitä ja ostovoima on myös pienempi kun 15 vuotta sitten ja töihin pääsy missä maksetan ihmisen palkkaa on kun lotto voitto.. Tämä on köyhyys palsta.
- Anonyymi
Elän kyllä kuin köyhä. Tämä on vapaaehtoista. Elämisen kustanukset on vastaavien sinkku miesten luokkaa. Olen todella onnekas, että asiat on näinkin hyvin. Olen kyllä ehkä väärällä palstalla, mutta pidän nuukailusta. Myöskin olen viihtynyt täällä hyvin.
Ruuhkavuosien jälkeen jää jotain omallekin tilille. Tämä on luonnon laki.
Mb_76 - Anonyymi
Eihän tuo 12 000€ ole yhtään mitään. Tietenkin kyllä tyhjää parempi. Siinä on jonkun vanhuksen varat. Ei kadehtittava. Toivottavasti pystyy jatkamaan samaa rataa ja säästöpotti kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo 12 000€ ole yhtään mitään. Tietenkin kyllä tyhjää parempi. Siinä on jonkun vanhuksen varat. Ei kadehtittava. Toivottavasti pystyy jatkamaan samaa rataa ja säästöpotti kasvaa.
Pieniä on silakat joulukaloiksi. 12 000€ on aika pieni raha, mutta siitä on hyvä ponnistaa ylöspäin. Parasta on kuitenkin se, että arjen hallinta helpottuu, kun jatkuvasti on tilillä rahaa. Voi hyödyntää käteismaksuna kaikki ale tuotteet.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieniä on silakat joulukaloiksi. 12 000€ on aika pieni raha, mutta siitä on hyvä ponnistaa ylöspäin. Parasta on kuitenkin se, että arjen hallinta helpottuu, kun jatkuvasti on tilillä rahaa. Voi hyödyntää käteismaksuna kaikki ale tuotteet.
Mb_76Minulla on junnannut nämä säästöt 12 000€ kieppeillä pitkään, kun olen jatkuvasti nostanut sieltä varoja. Kuitenkin nostot ovat kohtuullisia 125€\kk, siihen kun lisätään 480€ niin päästään 605€/kk. Menee siis toimarin verran rahaa kuukaudessa. Eli vähävaraisen elämää eletään. Loppu menee tietenkin säästöön.
Tämä on oma valinta, miten elän.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on junnannut nämä säästöt 12 000€ kieppeillä pitkään, kun olen jatkuvasti nostanut sieltä varoja. Kuitenkin nostot ovat kohtuullisia 125€\kk, siihen kun lisätään 480€ niin päästään 605€/kk. Menee siis toimarin verran rahaa kuukaudessa. Eli vähävaraisen elämää eletään. Loppu menee tietenkin säästöön.
Tämä on oma valinta, miten elän.
Mb_76Sinä se jaksat kulkea taskulaskin mukana kaikkialle. Kaikille jutuille pitää olla joku summa/hinta. Eikö tällainen elämä ole kuluttavaa. Teet vielä vapaaehtoisesti tätä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat kulkea taskulaskin mukana kaikkialle. Kaikille jutuille pitää olla joku summa/hinta. Eikö tällainen elämä ole kuluttavaa. Teet vielä vapaaehtoisesti tätä!
Minusta ei ole turhaa työtä. Kaikki on tosiaan allokoitu. Käyttörahat, säästöt ja kesäloma ja muidenkin juhlapyhien rahat. Tämä on sitä talouden hallintaa. Olen ilmeisesti pieni ekonomi!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta ei ole turhaa työtä. Kaikki on tosiaan allokoitu. Käyttörahat, säästöt ja kesäloma ja muidenkin juhlapyhien rahat. Tämä on sitä talouden hallintaa. Olen ilmeisesti pieni ekonomi!
Mb_76Kun ikä jo lähentelee eläkelläistä, niin säästäminen on järkevää. Sairauksiin on hyvä varautua ja esim. hautajaisiin on hyvä varautua. Muutenkin mielekkäämpää elämistä, kun pieni kotivara. Köyhän ropoja nämä kympin säästöt on. Eli olet oikealla palstalla.
Tästä on kyllä hyvä ponnistaa jopa vaurastumiseen asti. Pitkäjänteistä työtä toivotan myös jatkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ikä jo lähentelee eläkelläistä, niin säästäminen on järkevää. Sairauksiin on hyvä varautua ja esim. hautajaisiin on hyvä varautua. Muutenkin mielekkäämpää elämistä, kun pieni kotivara. Köyhän ropoja nämä kympin säästöt on. Eli olet oikealla palstalla.
Tästä on kyllä hyvä ponnistaa jopa vaurastumiseen asti. Pitkäjänteistä työtä toivotan myös jatkossa.Papparainen siellä laskee ja ynnäilee rahojaan. Pitkä aika papalla, kun tänne avautuu asioistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papparainen siellä laskee ja ynnäilee rahojaan. Pitkä aika papalla, kun tänne avautuu asioistaan.
Säästöjä pitää saada enemmän. Pitää saada tuplat lisää. Maltillisella 125€/kk säästöjen syömisellä tämä onnistuu. Elämisen kulut näiden nostojen kautta on600€. Nämä menot siis koostuu juhlapyhistä, kesälomarahoista ja lasten synttäreistä.
Tavotteita siis riittää!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästöjä pitää saada enemmän. Pitää saada tuplat lisää. Maltillisella 125€/kk säästöjen syömisellä tämä onnistuu. Elämisen kulut näiden nostojen kautta on600€. Nämä menot siis koostuu juhlapyhistä, kesälomarahoista ja lasten synttäreistä.
Tavotteita siis riittää!
Mb_76Papparainen on kuin joku Roope ankka. Yhtä pihi ainakin. Pitäisi takavarikoida sinulta taskulaskin. Pidä vähän lomaa näistä talousjutuista.
- Anonyymi
Itse olen köyhänä Teemusta tilanut 2 vuoteessa 500 eurolla vaatteita ja kaikkia tavara mitä tarvi. Suomessa samat tavarat olis maksanut 5000-6000euroa.Olen ihan tyytyväinen kaikkien minkä olen ostanut Teemusta.
Menkää töihin,
- Anonyymi
Anna osoite tullaan heti kun maksat ihmisen palkka.
Anonyymi kirjoitti:
Anna osoite tullaan heti kun maksat ihmisen palkka.
Pakko. ☠️ Mene töihin. 👷♂️Punaliput liehuu menkää töihin… 🇨🇳🇨🇳 Terveisin Riikkatäti (pers.)✂️☠️
- Anonyymi
Minulla on ulosotossa 14000 jeuroa ja en ole 2,5 kk saanut kelasta raha joulu meni pielen ja nyt synttärit myös. Jos seuraava kk alussa ei saa raha niin silloin ei ole enää mistä maksaa vuokra ja joutuu varma teltta asumaan. Onneksi keli kohta lämpene ja pärjää myös ilman asuntoa.
- Anonyymi
Oletko kelan sivuilta katsonut omat tiedot niin onko sulla joku esim, sairauspäivärahahakemus.Itselläni on eläkeensaajan asumistukihakemus käsiteltävänä eikä tuossa hätää ole kun on tarkastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kelan sivuilta katsonut omat tiedot niin onko sulla joku esim, sairauspäivärahahakemus.Itselläni on eläkeensaajan asumistukihakemus käsiteltävänä eikä tuossa hätää ole kun on tarkastus.
Sairauspäivärahahakemus kela ensi myönsi 2kk kun haetin 4 kk kaksi hylkääs vaikka lääkäri on minut todennut työkyvyttömäksi. Haetiin uudestan mutta lääkäri sanoi , että see ei voi sille mitään jos kela on sellainen. Kela ei päästä es sairaita enää sairaseläkkeelle joutuu ole työttömänä työnhakijana ei haku hakuvelvoitetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairauspäivärahahakemus kela ensi myönsi 2kk kun haetin 4 kk kaksi hylkääs vaikka lääkäri on minut todennut työkyvyttömäksi. Haetiin uudestan mutta lääkäri sanoi , että see ei voi sille mitään jos kela on sellainen. Kela ei päästä es sairaita enää sairaseläkkeelle joutuu ole työttömänä työnhakijana ei haku hakuvelvoitetta.
No täytyy sitten sinun vaan työnhakijana että jotain rahaa tulee.Eläkkeellehän moni kuuluis kun voi olla monta sairautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän nykyään työkyvyttömyyseläkettä kauheen helposti kirjoiteta vaan pidetään työttömänä työnhakijana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän nykyään työkyvyttömyyseläkettä kauheen helposti kirjoiteta vaan pidetään työttömänä työnhakijana.
Eli työttömiä on oikeesti paljon vähemmän mitä väitetään . Menkää töihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli työttömiä on oikeesti paljon vähemmän mitä väitetään . Menkää töihin!
Eivät työnantajat ota töihin, vaikka kuinka haen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät työnantajat ota töihin, vaikka kuinka haen.
Ei muakaan koska olisin saikulla heti ekan päivän jälkeen
- Anonyymi
Kenenkäs vika se on että 14 000eur ulosotossa elikä katsoo peiliin. Sitten apinat miettii ettei tässä kannata töihin mennä kun voutilla saatavia.
- Anonyymi
elä viiti persuille.
- Anonyymi
Työttömänä olo on myös töitä jos ,et sitä tietänyt, että pärjää niillä pikku hiluilla.
- Anonyymi
Ulosotto on ihan selkeästi itse aiheutettua.
Kun ulosottohenkilö lähestyy sinua, niin maksat vain summan pois
niin asia on hanskassa. Isommistakin summista pääsee hyvin sopuun.
Ei kannata antaa summien paisua, vaan maksaa ne mahdollisimman nopeasti.
- Anonyymi
Ei jää paljon.ehk.pv.budjetti 10 euroa jää ruokaan.Olen valitettavasti tupakka riippuvainen joten siihen menee liikaa rahaa.leipäjonoon en mene vaan joskus käyn äitini luona syömässä.
- Anonyymi
Säästöjä alkaa kertyä, kun vieroitat itsesi tupakasta. Itse olen onnistunut, joten mikset sinäkin. Ensiksi aloitin nikotiini purkalla ja sitten siirryin Airwaves tavalliseen purkaan. Tämä purkka maksaa 1.5€ ja kestää koko päivän. Huomattava ero siihen, jos menisi kympin päivässä. Tämähän on päivän ruoka-annoksen määrä rahaa.
Suosittelen myös leipäjonoa. Itse en kyllä jaksa jonottamista, joten olen hakenut evääni lähikaupasta.
Mb_76 - Anonyymi
Jos käryttää niin sätkää ja sitäkin harvakseltaan,itsellä tavoite että toppa kestäisi viikon ja sen hinta nyt 12.20eur ei ei tulis mitään jos askitupakkia käryyttäisin.Osa siirtyny nikotiinipusseihin.
- Anonyymi
Se on 300 jaettuna 4:llä. Laske siitä
- Anonyymi
Viikkobudjetti olisi 250-300 € jos käyttäisi kaiken, mutta pitäähän sitä jättää myös
säästöön jos tulee vaikka todellinen ongelma.
Viranomaiset suosittaa että pitää varautua eli jättää säästöön ainakin se 5 %
tuloista, mutta mielummin kuitenkin 10 %:a. Taidankin kallistua sen vaihtoehdon
puolelle, niin kertyy mukavasti sitä pesämunaa, mistä voi sitten vaikka lainata
todella tiukan paikan tullen. Ei siis ole huolta tulevaisuudesta rahan puolesta. - Anonyymi
Mikä ihmeen 300 jaettuna neljällä jos sätkätupakkiin menee viikossa 12.20eur niin tuo jaetaan seitsemällä elikä 1.74eur sauhuihin päivässä.
- Anonyymi
Miksi sanot Ollaan sinkkutalous. Sinähän olet 1 henkilö eli sano Olen sinkkutalous.
- Anonyymi
Jakomielitauti kuten kartanon rouvattarella joka välillä itseään tarkoittaessaan kirjoittaa Me.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2952591Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482511- 1221696
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370- 1181360
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301225PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421193- 741069
- 691050
- 701000