https://www.is.fi/politiikka/art-2000011038011.html
"Tämä vaatii merkittäviä yhteisiä taloudellisia panostuksia, mutta yhtä tärkeätä on lisätä kansalaisten ymmärrystä muuttuneesta turvallisuusympäristöstä ja vahvistaa haluamme puolustaa demokratioitamme, arvojamme ja sääntöihin perustuvaa kansainvälistä järjestystä. Ja mikä tärkeintä, meidän on toimittava nyt."
Muuttunut turvallisuusympäristö on osin Euroopankin aikaansaannosta sekä NATO:n. Kyseessä siis klassinen kehäpäättely. Marinin käsitys demokratiasta poikkeaa merkittävästi USA:n käsityksestä sekä MYÖS suuren osan Eurooppalaisten käsityksestä siitä. Marin edustaa mielestäni ääriliberaalia ja feminististä ideologiaa eli juuri sitä, mitä USA kritisoi. Marin vaatii arvojen puolustusta sekä puolustuksen vahvistamista. Luen tämän Marinin kannanottona "globaaleista palomuureista", joilla pyritään itseasiassa tekemään EU:sta tunkkainen, fanaattinen ja liberaali kupla. Jota Marin itse edustaa sen "ikonina". Marinin maailmankatsomus ei ole ikinä kasvanut sille tasolle, että hän ymmärtäisi Euroopan sekä Eurooppalaisten koostuvan erilailla ajattelevista ihmisistä. Demokratian perimmäisenä tarkoituksena on tuoda juuri tämä monimuotoisuus esille. Marin yrittää taas hävittää sen ja puhuu "arvoistamme" kuin ne olisivat jokin homogeeninen konsensus. Tätä omaa ideologista konsensusta tai haavetta siitä Marin haluaa puolustaa, ilmeisesti myös sotilaallisesti.
"Yhdysvaltain poliittisen johdon viesti konferenssissa oli selkeä ja synkkä: Eurooppa ei voi enää luottaa transatlanttiseen arvopohjaiseen yhteistyöhön ja tukeen, eikä Eurooppa ole mukana neuvottelupöydässä, jossa päätetään sen tulevaisuudesta ja turvallisuudesta, Marin sanoo."
Itse en näe USA:n viestiä mitenkään synkkänä-päin vastoin. Demokratiaan kuuluu moniäänisyys. Konservatiiviset arvot ovat vain uhka vasemmisto-feministisille ääri-ihmisille, kuten mielestäni Sanna Marin on. Eurooppa voi luottaa todellakin edelleenkin USA:n kanssa tehtävään yhteysityöhön. Sen vain täytyy sitoutua demokraattisiin arvoihin, joissa ei sensuroida uskonnollisia tai konservatiivisia arvoja. JA ennen kaikkea reflektoida sitä, mitä sille sanotaan. EU:n sisäinen reflektiokyky ja kyky kriittiseen itsearviointiin on uhattuna juuri Marinin tapaisten fanaatikkojen vuoksi. Heissä ja heidän arvoissaan ei ole ikinä mitään vikaa tai korjattavaa. Peiliin katsominen on heille mahdotonta, koska ovat virheettömiä. Heitä tituleerataan ikoneina ja heidän viestiinsä halutaan uskoa kuin uskontoon. Kannattaa kuitenkin muistaa, mitä kansa sanoi Marinista vaaleissa. Itsestä otetu selfiet huvijahdeilla eivät myöskään tee kunniaa Mariinin puhtaille arvomaailmoille. Karl Marx taisi myös itse asua kartanossa, vaikka käski muita luovuttamaan omaisuutensa toisille.
Sanna Marin ja pakka sekaisin
6
120
Vastaukset
- Anonyymi
Kun et tunne Marxia, niin munaat itsesi myös Marinin tuntijana!!
Oli kyllä surkea kirjoitus?- Anonyymi
Kiitos mielipiteestäsi.
- Anonyymi
Edellinen kirjoitus on oikean suuntainen. Marin on jo itse munannut itsensä. Ei hänen jutut Euroopassa ole arvostettuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen kirjoitus on oikean suuntainen. Marin on jo itse munannut itsensä. Ei hänen jutut Euroopassa ole arvostettuja.
Olen tästä samaa mieltä. Marinin maine on jo mennyttä monessakin mielessä. Hiipuva hehku, jota jotkut epätoivoisesti yrittäjät pitää yllä...kutsumalla "ikoniksi". Tyhjät tuolit olivat konferenssissa siksi, että vanha levy jauhaa vuodesta toiseen ja harva haluaa enää kuulla Marinin juttuja. Tietysti Marin näki syynä olevan naisvihan. Syy saa olla mikä tahansa muu kuin se, että hän itse ei ole enään kiinnostava.
- Anonyymi
Marinin lisäksi poliittisiin fanatikoihin Suomessa kuuluvat innokkaimpina Häkkänen ja Valtonen.
Erityisesti heitä löytyy kokoomuksesta ja kristillisistä.
Aloitus on ensiarvoisen tärkeä; se on läpileikkaus niistä asioista, joita kansalaiset pohdiskelevat omissa piireissään.
Media kertoo vain osatotuuksia, muokaten uutisoinnin poliittisesti "sopivaksi".- Anonyymi
Näinhän tämä menee, että kokoomus vie ja muut vikisevät. Muut puolueet ovat kokoomuksen politiikan apupuolueita, joille annetaan jotain murusia, että pysyvät hallituksessa mukana ja mahdollistavat Orpon fantasiat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819