”eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.”
1 Kor 6:10
Pilkkaajat EIVÄT PERI Jumalan valtakuntaa
24
218
Vastaukset
- Anonyymi
”Eikä varasten, eikä ahnetten, eikä juomarien, eikä pilkkaajain eikä raateliain pidä Jumalan valtakuntaa perimän.”
- Anonyymi
”varken tjuvar eller giriga eller drinkare eller smädare eller roffare skola få Guds rike till arvedel.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”varken tjuvar eller giriga eller drinkare eller smädare eller roffare skola få Guds rike till arvedel.”
”Nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, shall inherit the kingdom of God.”
- Anonyymi
Apostoli ei maininnut tuomareita huomioksi vain.
- Anonyymi
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - Anonyymi
Paavali perusti Korinttoon ensimmäisen Mormonikirkon, jossa kastettiin ihmisiä
ns. sijaiskasteella kuolleitten omaisten puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Kukaan ei peri Jumalan valtakuntaa syntyissään.
Raamatun mukaan kaikki ihmiset perivät syntiinlankeemuksen seuraukset eli perisynnin.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.- Anonyymi
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
- Anonyymi
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vielä ole perinnöt jaossa.
Jumala voi ja elää hyvin.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.- Anonyymi
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille. - Anonyymi
Näkymätön on olematon.
- Anonyymi
Se on totta. Räikeimmät pilkkaajat pilkkaavat apostoli Paavalia, koska hän on kuollut ja Jeesuksen luona, eikä voi puolustautua.
Pilkkaajat tulevat saamaan rangaistuksensa. Se on selvä.- Anonyymi
Näinhän se on. Pilkkaajat ovat pelkureita.
- Anonyymi
Se on just noin!
- Anonyymi
No Paavalihan sen oli saanut tuta lihassaan. Liekö aloitusviestin lainaus liian lyhyt, kun se pitää paikkansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Paavalihan sen oli saanut tuta lihassaan. Liekö aloitusviestin lainaus liian lyhyt, kun se pitää paikkansa?
Paavali keksi ns. lihateorian, synneistä ei tarvi itse ottaa vastuuta, kun syyttää synneistä lihoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali keksi ns. lihateorian, synneistä ei tarvi itse ottaa vastuuta, kun syyttää synneistä lihoja.
Paavali: "En minä, mutta kun ne lihat tekee sitä syntiä."
- Anonyymi
No kuule ihan sama.
- Anonyymi
Raamatun mukaan ihminen on yksi kokonaisuus, joka itse vastaa kaikista teoistaan Jumalalle: body, mind, spirit =elävä sielu.
- Anonyymi
Oikeita Karitsan apostoleita oli vain 12 kpl.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Vääriä itse itsensä apostoliksi julistaneita on paljon enemmän.
Niistä Raamattu varoittaa.
Ilm. 2:2
Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.- Anonyymi
Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan."
Room.3:7
- Anonyymi
Taas kierrellään Paavalin ympärillä ja arvuutellaan, ketkä ainakaan eivät peri, vaikka Jeesus vuorella puhuessaan sanoi suoraan, ketkä perivät. Ensin pitäisi olla ymmärrys perusasioista. Jos aloittaa Paavalista eikä evankeliumeista ja apostoleista, voi tulla sellainen ymmärrys kuin joillain luterilaisilla leipäpapeilla on.
- Anonyymi
Eikös ne Parhami ja Olseni tykännyt enemmän nuorista pojista, mitä ne tuli kuuluisaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132792
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521936Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4481622Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531513Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3671437Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641308Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251286Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141246- 621103
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23958