Minulla on tavoitteena Aso-asunto ja pikkuinen auto eläkepäiville. Toyota Aygo on ollut mielessä. Ja aso.
Aso:on on jo rahat jemmassa, mutta autorahat hakusessa. Pitää tuplata säästöt, mutta tämä onnistuu ajan myötä.
Näin siis eläkkeellä pärjäillään ja suunnitelmia tehdään.
Olen tosiaankin eläkkeellä, mutta olen tehnyt voimavarojen mukaan osa-aika töitä.
Paljon en vaadi elämisen suhteen. Ja nykyinen asunto on kanssa tosi mukava. Palvelut pelaa ja tässä talossa asuu paljon vanhuksia. Häiriö käyttäytymistä ei ole.
Eli asunnon vaihtaminen pitää harkita tarkkaan, ettei muuta huonompaan.
Mb_76
Tavoitteet
21
248
Vastaukset
- Anonyymi
Jos asunto on hyvä, niin miksi muuttaa mihinkään? Tiedä minkä romun saa käsiinsä. Elää vain ja köllöttee. Auton kanssa myös, että onko tämä järkevää. Itse kesittyisin säästöjen kerryttämiseen.
- Anonyymi
Kannattaa pysyä siellä vanhusten piirissä, eikä haikailla yhtään mittään. Pahimmassa tapauksessa muutat huonompaan asuntoon. Sijainnilta ainakin.
Autoa kyllä suosittelen, kun sinulla ilmeisesti niitä säästöjä on. Voit sitten ottaa mummelit kyytiin kauppareissulle. - Anonyymi
Monet on hommannut jo 50 vuoteen ikään mennessä tarvittavan eläkepäiviä varten.
- Anonyymi
Avio-ero tulee monelle ja lusikat jakoon. Tai läheisen kuolema. Kaikki ei mene suunnitelmien mukaan. Ja näitä pudokkaita on paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avio-ero tulee monelle ja lusikat jakoon. Tai läheisen kuolema. Kaikki ei mene suunnitelmien mukaan. Ja näitä pudokkaita on paljon.
Kyllähän uusia kumppaneita ja ei kuolemiset mikään uutinen ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän uusia kumppaneita ja ei kuolemiset mikään uutinen ole.
Mutta uudet kumppanit eivät välttämättä ole rikkaita. Ja läheisen kuolema vie kyllä paljonkin rahaa, siksi helposti yksin jäätyään rahatilanne heikkenee.
Jos sairastuu, eroaa, menettää työn, alamäki usein alkaa.
Hyvä että aloittajalla on selvät suunnitelmat, aso on hyvä asumismuoto, ei ole häiriöasukkaita. - Anonyymi
Sehän on ihan kelpo tavoite. Vaikka lähdin selkeästi takamatkalta niin tuli hommattua
ensin yksi asunto ja sen maksettua iso, tilavampi kämppä.
Viimeisen lainan maksoin samassa kuussa kun täytin 50 . Paras synttärilahja ikinä.
Sen jälkeen voin sitten panostaa muualle eli kulkuvälineisiin, irtaimistoon ja lomailuun.
Jonkin verran pitää olla myös pankissa vararahastoa ja kotosallakin sitä jemmarahaa,
niin on helppo tehdä kohtuullisia hankintoja kun tuntuu olevan siihen tarvetta.
- Anonyymi
On myös seniorivuokra asuntoja mutta ei joka paikkakunnalla,mistäs tuollaisen aso asunnon löydät.
- Anonyymi
Itse asun tosiaankin tällaisessa vanhusten täyttämässä kerrostalossa. Häiriökäyttäytymistä ei ole. Vuokra on edullinen ja saan eläkkeensaajan asumistukea tähän. Vuokran jälkeen jää 1150€/kk.
Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja ikää 52 vuotta. Kuitenkin olen voimavarojen mukaan tehnyt pieniä töitä.
Aso:lla ei asumisviihtyvyys parane tähän nykyiseen asuntoon verrattuna.
Auto on tosiaankin järkevämpi ostos, niin päässee vähän kruisailemaan! Ajattelin 8000€ autoa. Pitää kyllä vielä vähän säästää, että auton oston jälkeen jää se kymppitonni tilille.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asun tosiaankin tällaisessa vanhusten täyttämässä kerrostalossa. Häiriökäyttäytymistä ei ole. Vuokra on edullinen ja saan eläkkeensaajan asumistukea tähän. Vuokran jälkeen jää 1150€/kk.
Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja ikää 52 vuotta. Kuitenkin olen voimavarojen mukaan tehnyt pieniä töitä.
Auto on tosiaankin järkevämpi ostos, niin päässee vähän kruisailemaan! Ajattelin 8000€ autoa. Pitää kyllä vielä vähän säästää, että auton oston jälkeen jää se kymppitonni tilille.
Mb_76Oma sauna löytyy ja pieni parveke. Olen pitänyt polkupyörää parvekkeella, ettei ole muiden tallattavana pyörävärastossa, laadukas pyörä. Muurikan kesäkeittiö löytyy myös parvekkeelta ja Iskun parvekekamat. Näitä olen vuosien varrella hommannut. Ei ollut turhaa työtä.
Pitää laittaa sauna lämpiämään. Saunan kiuas sanoo naps.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Nuo sinun summat ovat jo samaa luokka kuin duunareilla. Vielä saat sen tekemättä mitään!
Olisi synti, jos et pysty näistä summista säästämään mitään.
- Anonyymi
Erinomainen asia, että on tavoitteita tyhjän kellumisen asemesta
- Anonyymi
Itse olen hahmottanut näitä asioita. Asuntoa ei kannata vaihtaa, kun rauhallinen asunto on löytynyt. Tämäkin harvinaista pikkukaupungissa. Tänne siis vanhenutaan, muiden vanhusten sekaan. Auto on siis toiveissa ja kulut kyllä pystyn maksamaan. Voi sitten ottaa mummelit kyytiin ja lähteä kauppareissulle!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen hahmottanut näitä asioita. Asuntoa ei kannata vaihtaa, kun rauhallinen asunto on löytynyt. Tämäkin harvinaista pikkukaupungissa. Tänne siis vanhenutaan, muiden vanhusten sekaan. Auto on siis toiveissa ja kulut kyllä pystyn maksamaan. Voi sitten ottaa mummelit kyytiin ja lähteä kauppareissulle!
Mb_76Jos on edullinen asunto palvelujen äärellä, jossa ei ole häiriökäyttäytymistä, niin ei kannata muuttaa mihinkään. Ei kannata haikailla mitään.
Auto tai sähköpyörä voi kyllä olla tuossa tilanteessa järkevää. Ilmeisesti pystyt maksamaan autoilun kulut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on edullinen asunto palvelujen äärellä, jossa ei ole häiriökäyttäytymistä, niin ei kannata muuttaa mihinkään. Ei kannata haikailla mitään.
Auto tai sähköpyörä voi kyllä olla tuossa tilanteessa järkevää. Ilmeisesti pystyt maksamaan autoilun kulut?Katsoin juuri Toyota aygo;jen hintoja ja alle viiden tontun saa hyviä autoja. Pikkuisen vielä malttaa mielensä, että 15 000€ on tilillä ja ostaa menopelin! Kolmen tontun säästämisrupeama. Kymppitonni pitää jäädä tilille.
Mb_76
- Anonyymi
Aso. Maksat aivan tavallista vuokraa yömajastasi. Omistusasunto on koti ja sellaisen saa 150km säteellä Helsingistä kolmen vuoden vuokrien hinnalla ja vieläpä merinäkymillä.
- Anonyymi
Mutku Stadi on niin magee kun ei tarvi käyttää suomenkieltä! On vähän niinku ulkomailla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku Stadi on niin magee kun ei tarvi käyttää suomenkieltä! On vähän niinku ulkomailla!
Joo. Aamun uutisissa oli rouva joka sanoi, että hänen tyttären luokalla vain 2
puhuu äidinkielenään suomea. Isot kaupungit muuttuu mamulandioiksi.
- Anonyymi
Seuraan Oikotien asuntoilmoituksia, sekä myytäviä että vuokrattavia, sieltä näkee myös vaihtuvuuden taloyhtiössä jopa kymmenen vuoden ajalta, voisiko siitä päätellä ,että kuinka on viihdytty.
- Anonyymi
Bentley ja bersus seuraavaksi.
- Anonyymi
Tavoite on asua jo kauan sitten maksetussa omistusasunnossa niin kauan
kuin kuntonsa puolesta kykenee. Työeläkettä on nautittu jo 15 vuotta.
Kyllä sillä pärjää jo ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2952591Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482511- 1221696
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370- 1181360
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301225PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421193- 741069
- 691050
- 701000