"Jos sä haluat auttaa mua niin sun pitää nähdä mut": Koettu ja tulkittu haavoittuvuus Suomeen pakolaisena muuttaneiden naisten elämänkulussa
https://erepo.uef.fi/server/api/core/bitstreams/246aad57-8b63-41b1-8b2d-7c225cc0cb38/content
Sivu 57: ”Mä sanoin sille (sosiaalityöntekijälle) että mä en halua enää käydä läpi niitä asioita mitä mulle on tapahtunu, vaan mitä mulle on parasta on päästä töihin ja aloittaa mun elämä täällä. Sit se vaan sanoi, että ei se ole mahdollista koska sulla on nää traumat ja sä et voi päästä eteenpäin ennen kuin oot käsitelly nää asiat terapiassa.”
Sivu 61: "”Sitten tulee taas täällä (Suomessa) ongelmia kun me ollaan just opittu puhumaan ja tekemään päätöksiä yhdessä (aviomiehen kanssa) ja sitte nää viranomaiset haluaakin että mä teen päätöksen heti ilman mun miehen mielipidettä ja kun mä sanoin että haluaisin puhua mun miehen kanssa niin ne epäilee, että mun mies kontrolloi mua eikä anna mun itse päättää.”
Nyt puhuvat naiset
Anonyymi-ap
2
170
Vastaukset
- Anonyymi
Joskus noissa sote-palveluissa on töissä ihmisiä jotka vielkin elävät 1900 luvulla.
Nykyisten oppien mukaista "Kuuntele asiakasta" ei passaa kaikille kun itsellä on sit vissiin niin paljon paremmat tiedot.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092698
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1041918Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171651Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141535Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2781388Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471217- 471146
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53913- 85885