Huuhaa soopaillija on esittänyt että raamatusta löytyy yli 700 toteutunutta profetiaa. Selvennykseksi vielä että profetialla tarkoitetaan ETUKÄTEEN ennustettua asiaa joka on sittemmin tullut todeksi.
Voisiko joku teisti siis ystävällisesti kertoa yhden tällaisen toteutuneen profetian.
Mistä kohtaa raamatusta löytyy ennustus ja miten se on jälkikäteen toteutunut?
Kysymys teisteille: listatkaa YKSI(1) toteutunut profetia
41
326
Vastaukset
- Anonyymi
Israelin paluu omaan maahan.
- Anonyymi
Unohdit laittaa raamatun kohdan jossa tämä ennustus on kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5mo jer
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hes
- Anonyymi
Jes
- Anonyymi
https://www.raamattu.fi/raamattu/
Mistä tuolta löytyy mainitut "5mo jer" ja "Hes" ja "Jes" kohdat?- Anonyymi
Paluu kaikkien kansojen seasta, 5. Moos. 30:3,5
2. Toinen exodus, Jer. 16:12-16
3. Israelin maa, Hes. 11:16-17
4. Liitto Israelin kanssa on pysyvä, Jer. 31:35-37
https://www.israelprofetiassa.fi/12
Onko vielä kysyttävää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vielä kysyttävää?Jes 11:10-12 lisäksi
https://www.patmos.fi/blogit/israelille-annettu-lupaus-maa-alueesta-on-yha-voimassa/
Onko kysyttävää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vielä kysyttävää?On vieläkin kysyttävää, katsotaan yksi asia kerrallaan:
5. Moos. 30:3,5
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/DEU.30
Mikä kohta tarkalleen ottaen tuosta on profetia ja miten se on toteutunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vielä kysyttävää?"Paluu kaikkien kansojen seasta, 5. Moos. 30:3,5"
Tässä viitataan paluusta Babylonian pakkosiirtolaisuuden jälkeen.
"2. Toinen exodus, Jer. 16:12-16"
Tuo liittyy 70 vuotta Babylonian pakkosiirron jälkeen. Ks. Jer 29:10-14.
"3. Israelin maa, Hes. 11:16-17"
Sama kuin edellinen, viitataan Babylonian pakkosiirrosta paluuseen.
"4. Liitto Israelin kanssa on pysyvä, Jer. 31:35-37"
Israel lakkasi olemasta pitkäksi aikaa, joten tämä liitto on jo rikottu. Nuo kaikki ylemmät jakeet liittyvät siis Babylonian pakkosiirron jälkeiseen aikaan, mutta Israel tuhottiin tämän jälkeen myöhemmin historiassa, jota ei löydy VT:stä. Paljon tapahtui VT:n kirjoittamisen jälkeen.
Nykyäänkin vain osa juutalaisista on palannut Israeliin ja Israeliin kohdistuu vieläkin uhkaa.
Nykyinen Israel on sekulaari valtio, ei raamatussa puhuttu hengellinen paikka.
- Anonyymi
Mooses ennusti, että hänen kirjoistaan tulee bestsellereitä, kunhan sopiva rotaatiotekniikka keksitään. Hän sanoi kansalleen: "Totisesti jälkeenjääneitten jälkeläiset näkevät, kuinka painotuotetut pakinani myyvät kuin pirtu kieltolain aikaan!" Tämä kommentti on sensuroitu keskiajan inkvisitiotuomioistuimessa.
- Anonyymi
Esim. Daniel 8 kertoo 1945-1989 kylmästä sodasta. Oinas tai pässi on Venäjä. Se puski länteen, pohjoiseen ja etelään laajeten maailman suurimmaksi valtioksi.
Kauris tai vuohipukki on USA jonka vahvuus on ilmavoimat. Se kulkee koko maan yli koskettamatta maata.
Kauris murskaa Oinaan kaksi sarvea mutta menettää oman suuren sarvensa myös. Varsovan liitto ja SEV oli sarvet jotka Oinas menetti. Mutta Kauriin suuri sarvi on joko NATO tai YK. Ja se ei ole vielä menettänyt suurta sarveaan.
Neljään osaan menee NATO tai YK. Ja yksi vähäpätöinen eli viides sarvi kasvaa. Olisiko Arabia, OPEC tai Mahdi. Joka kumoaa lopulta Paavin vallan. 2300 iltaa ja aamua Pyhäkkö on vaipunut vähäiseksi ja Totuus sorrettuna.
Tämä näky on useita kertoja toteutunut. Mutta Daniel 8:26 kertoo MUTTA SINÄ LUKITSE NÄKY , SILLÄ SE TARKOITTAA KAUKAISTA AIKAA.
Nytkin on vuodesta 2013 alkaen yritetty muodostaa Venäjälle uutta sarvea eli L osuuskuntaa. Se olisi maailmanlaajuinen esinelainaamo yms. Sille olisi rahoitus jokaisen maailman kaupungin budjeteissa. Kunkin 144000 kaupungin a 62500 as budjetti olisi 624 milj. Dollaria plus L osuuskunnan 376 milj. Dollaria. Yhteensä siis 1000 milj. Dollaria.
Tulisi perustaa jokaiseen kaupunkiin ESINELAINAAMO ja yksityisomaisuus väistyisi niin että esineitä voisi vain vuokrata tai lainata tarpeen vaatiessa. Industrialismi ei enää tuottaisi turhia esineitä vaan ainoastaan tarpeeseen.
Esim. Joka kaupungissa oleva L voisi omata 100 lainattavaa viulua tai saksofonia joita musiikista kiinnostuneet voisivat lainata. Sen sijaan sellaisen omistaminen ei olisi mahdollista.
Myös on suunniteltu NATON jakautuminen neljään osaan: NATO, SENATO, PONATO ja MENATO. Alustavasti oon pähkäillyt myös NASAN toiminnan jonkinlaista muutosta. Sekä YK voisi myös mennä neljään osaan. Yksi sellainen eli BONA alkuperäiskansoja ja heimoja varten , jota on yritetty virittää.
Nää toistaa itseään Daniel 8 näkynä kaiketi ikuisesti. Nyt on ajarahtu 2025-2100 eli 75 vuotta vapaana tehdä näitä järjestömuutoksia. Mutta 2100 alkaa Intian veedojen kokoaminen ja maailmankuva 700 vuotinen. Nyt on sopiva 75 vuotinen VAPAA aukko tulevaisuuden suhteen.- Anonyymi
Pelkkää arvailua ja mutuilua. Oinaat ja kauriit yms. voi sovittaa joka ikiseen ajanjaksoon. Profetioiden pitää olla täsmällisiä ja tarkkoja, ei mitään tulkinnanvaraista arvailua.
- Anonyymi
Agissonko se siellä taas tarinoi?!
- Anonyymi
olisi voinut se madagaskar olla ?
- Anonyymi
Koko Jesajan 53. luku on niin täynnä profetioita, jotka toteutuivat Jeesuksessa, että juutalaiset kieltäytyvät lukemasta sitä. Raamatun mukaan Jumala on väliaikaisesti sokaissut juutalaiset kansana. Yksilöinä heitä pelastuu jatkuvasti, kun he tajuavat Jeesuksen olevan heidän Messiaansa.
- Anonyymi
Jesaja 53:ssa puhutaan Israelista, kuten selvästi näin sanotaan hieman aiemmin. Jesaja 53 ei muutenkaan sovi Jeesukseen koska Jesajassa tämä kärsivä palvelija (Israel) tulee elämään vanhaksi ja näkevän lapsiensa kasvavan. Jeesus ei elänyt vanhaksi ja oli lapseton.
Juutalaisilla ei ole mitään ongelmia lukea omia kirjoituksiaan, miksi heidän pitäisi noteerata toisen uskonnon uudelleentulkintoja (joka oli alkuaan lahko/kultti) heidän kirjoituksista?
Kyseessä on yhtä absurdi tilanne kuin muslimien uudelleentulkinnat uuden testamentin teksteistä Islamin valossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jesaja 53:ssa puhutaan Israelista, kuten selvästi näin sanotaan hieman aiemmin. Jesaja 53 ei muutenkaan sovi Jeesukseen koska Jesajassa tämä kärsivä palvelija (Israel) tulee elämään vanhaksi ja näkevän lapsiensa kasvavan. Jeesus ei elänyt vanhaksi ja oli lapseton.
Juutalaisilla ei ole mitään ongelmia lukea omia kirjoituksiaan, miksi heidän pitäisi noteerata toisen uskonnon uudelleentulkintoja (joka oli alkuaan lahko/kultti) heidän kirjoituksista?
Kyseessä on yhtä absurdi tilanne kuin muslimien uudelleentulkinnat uuden testamentin teksteistä Islamin valossa.Ei tämä sovi kansaan mitenkään:
Jesaja:
53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
53:9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
Ihmisestä puhutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä sovi kansaan mitenkään:
Jesaja:
53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
53:9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
Ihmisestä puhutaan."Ei tämä sovi kansaan mitenkään:"
Niin sitä voisi luulla jos keskittyy pelkästään Jesaja 53:seen, mutta se palvelija nimetään aikaisemmin.
Jesaja 49 Israel, Herran palvelija ja kansojen valo
1Kuulkaa minua, kaukaiset rannat,
kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä!
Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut.
Kun vielä olin äitini kohdussa,
hän antoi minulle nimen.
2Hän antoi minulle suun kuin terävän miekan,
kätensä varjoon hän minut kätki,
hän teroitti minut kuin nuolen,
viineensä hän minut talletti.
3Hän sanoi minulle: »Sinä olet minun palvelijani,
Israel, sinussa minä osoitan kirkkauteni.»
4Minä sanoin:
»Turhan takia olen itseni uuvuttanut,
tyhjään olen haaskannut voimani.
Mutta onhan oikeuteni Herran kädessä,
palkkani Jumalan huomassa.»
5Ja nyt sanoo Herra,
hän, joka teki minut palvelijakseen kohdusta alkaen
palauttaakseen Jaakobin luokseen
ja kootakseen Israelin suojaansa
– olen siis ollut Herralle arvokas
ja minun Jumalani on minun voimani –
6näin hän sanoo:
– Ei riitä, että olet minun palvelijani
ja saatat ennalleen Jaakobin heimot,
tuot takaisin Israelin eloonjääneet.
Minä teen sinusta valon kaikille kansoille,
niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka.
Tässäkin sinä varmasti olisit sanonut että ei sovi kansaan mitenkään, ellei sitä olisi nimenomaan erikseen mainittu. "Hän sanoi minulle: »Sinä olet minun palvelijani, Israel, sinussa minä osoitan kirkkauteni.»
Israelista puhutaan ihmisenä, kyseessä on runollista/vertauskuvallista puhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tämä sovi kansaan mitenkään:"
Niin sitä voisi luulla jos keskittyy pelkästään Jesaja 53:seen, mutta se palvelija nimetään aikaisemmin.
Jesaja 49 Israel, Herran palvelija ja kansojen valo
1Kuulkaa minua, kaukaiset rannat,
kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä!
Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut.
Kun vielä olin äitini kohdussa,
hän antoi minulle nimen.
2Hän antoi minulle suun kuin terävän miekan,
kätensä varjoon hän minut kätki,
hän teroitti minut kuin nuolen,
viineensä hän minut talletti.
3Hän sanoi minulle: »Sinä olet minun palvelijani,
Israel, sinussa minä osoitan kirkkauteni.»
4Minä sanoin:
»Turhan takia olen itseni uuvuttanut,
tyhjään olen haaskannut voimani.
Mutta onhan oikeuteni Herran kädessä,
palkkani Jumalan huomassa.»
5Ja nyt sanoo Herra,
hän, joka teki minut palvelijakseen kohdusta alkaen
palauttaakseen Jaakobin luokseen
ja kootakseen Israelin suojaansa
– olen siis ollut Herralle arvokas
ja minun Jumalani on minun voimani –
6näin hän sanoo:
– Ei riitä, että olet minun palvelijani
ja saatat ennalleen Jaakobin heimot,
tuot takaisin Israelin eloonjääneet.
Minä teen sinusta valon kaikille kansoille,
niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka.
Tässäkin sinä varmasti olisit sanonut että ei sovi kansaan mitenkään, ellei sitä olisi nimenomaan erikseen mainittu. "Hän sanoi minulle: »Sinä olet minun palvelijani, Israel, sinussa minä osoitan kirkkauteni.»
Israelista puhutaan ihmisenä, kyseessä on runollista/vertauskuvallista puhetta.Sovita nämä Israeliin!
53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut
53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Ei sovi Israeliin. Selitä toki miten mielestäsi sopii ja mihin historian aikaan ja tilanteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovita nämä Israeliin!
53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut
53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Ei sovi Israeliin. Selitä toki miten mielestäsi sopii ja mihin historian aikaan ja tilanteisiin.Muista että nuo kappalejako numerot eivät ole alkutekstissä, vaan myöhemmin lisätty jotta yksittäiset jakeet ovat nopeampi löytää. Ei siis kannata keskittyä pelkästään Jesaja 53:een, koska se on vaan tekstinpätkä suuremmassa kontekstissa.
Jesaja 53:ssa äänessä ovat vieraat valloittajat ja maat joita pidetään Israelin rankaisijana. "Hän" on tässä Israel, kärsivä palvelija. "Me" on taas ei juutalaiset/pakanat, eli muut Israelia ympäröivät kansat. Tämäkin selventyy kun lukee edellisen Jesaja 52:sen. Lisäksi esim. Jesaja 47:ssa Jumala antaa Israelin Babylonialaisten käsiin, koska on pettynyt kansaansa.
Raamatussa taistelun häviäminen ja vangiksi joutuminen nähtiin uskollisuuden puutteena juutalaisten jumalalle.
Tämä ei siis ole omaa tulkintaani, vaan näin juutalaiset ja suuri osa kristityistä Raamatuntutkijoista tämän tulkitsee.
Jeesukseen Jesajaa on vaikea sovittaa sen takia että Jesajassa oleva palvelija on tunnistettu Israeliksi kuten näytin, sekä myöhemmässä Jesajassa tämä palvelija tulee elämään vanhaksi ja näkemään lastensa kasvavan, mikä kumpikaan ei täyttynyt Jeesuksen kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista että nuo kappalejako numerot eivät ole alkutekstissä, vaan myöhemmin lisätty jotta yksittäiset jakeet ovat nopeampi löytää. Ei siis kannata keskittyä pelkästään Jesaja 53:een, koska se on vaan tekstinpätkä suuremmassa kontekstissa.
Jesaja 53:ssa äänessä ovat vieraat valloittajat ja maat joita pidetään Israelin rankaisijana. "Hän" on tässä Israel, kärsivä palvelija. "Me" on taas ei juutalaiset/pakanat, eli muut Israelia ympäröivät kansat. Tämäkin selventyy kun lukee edellisen Jesaja 52:sen. Lisäksi esim. Jesaja 47:ssa Jumala antaa Israelin Babylonialaisten käsiin, koska on pettynyt kansaansa.
Raamatussa taistelun häviäminen ja vangiksi joutuminen nähtiin uskollisuuden puutteena juutalaisten jumalalle.
Tämä ei siis ole omaa tulkintaani, vaan näin juutalaiset ja suuri osa kristityistä Raamatuntutkijoista tämän tulkitsee.
Jeesukseen Jesajaa on vaikea sovittaa sen takia että Jesajassa oleva palvelija on tunnistettu Israeliksi kuten näytin, sekä myöhemmässä Jesajassa tämä palvelija tulee elämään vanhaksi ja näkemään lastensa kasvavan, mikä kumpikaan ei täyttynyt Jeesuksen kohdalla.Et sitten selittänyt mitään.
Jeesus on tosi vanha: jo yli 2000 vuotta.
Hänellå on paljon lapsia etenkin pakanoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten selittänyt mitään.
Jeesus on tosi vanha: jo yli 2000 vuotta.
Hänellå on paljon lapsia etenkin pakanoista.Jooh, arvasin että turhaan kirjoittelen fundamentalistille, tätä on tapahtunut ennenkin että uskovainen tivaa selitystä ja sit käytännössä lopettaa keskustelun kun se annetaan. Mutta se ei poista Jesaja 49:3:sen olemassaoloa (ja jonka täysin sivuutit), muista sen.
Jeesus kuoli noin 33 vuotiaana lapsettomana.
- Anonyymi
Ilmestyskirjan ja profeettojen (Daniel, Hesekiel, Jeremia, jesaja, Hoosea, Aamos...) ennustukset antikristuksen ajoista ovat vielä toteutumatta, kaikki muut profetiat ovat toteutuneet.
Kannattaa lukea Raamattu ainakin kerran läpi. Ei mikä tahansa valheellinen väöännös, vaan King James Bible. On tyhmää lukea jae sieltä, toinen täältä. Jos haluat lukea vaikka tarun sormusten herrasta, et sinä siitäkään mitään opi lukemalla rivin sieltä täältä. Jos et osaa englantia hyvin, lue vanhaa Bibliaa, käännöstä ennen 1880-lukua, jolloin käännösten vääristelyt aloitettiin. Jo 1930-luvun suomennoksista poistettiin lukuisia jakeita!- Anonyymi
"Ilmestyskirjan ja profeettojen (Daniel, Hesekiel, Jeremia, jesaja, Hoosea, Aamos...) ennustukset antikristuksen ajoista ovat vielä toteutumatta, kaikki muut profetiat ovat toteutuneet."
Mitä nämä kaikki muut profetiat siis on?
Esimerkki profetiasta:
Raamatun sivulla 134 luvussa 123 kirjoitetaan että: "Notre-Damen katedraali syttyy 15. huhtikuuta 2019 noin kello 18.50. Palon seurauksena katedraalin keskitorni ja katto romahtivat.[2] Palo saatiin hallintaan seuraavana aamuna noin kello neljä aamulla."
Tämä teksi olisi todistettavasit kirjoitettu ENNEN 2019 kello 18.50. - Anonyymi
KJV on yksi huonoimmista käännöksistä mitä on ja sisältää aikansa poliittisen agendan mukaisesti tehtyjä sanakäännöksiä, tästä todistaa mm. muutamia vuosia sitten löydetty varhainen vedos KJV.stä kääntäjän reunahuomautuksilla. Melkein mikä tahansa moderni käännös on parempi vaihtoehto, koska ne perustuvat vanhempiin teksilöydöksiin.
Fundamentalistit tykkäävät KJV:stä puhtaasti siitä syystä että se on kirjoitettu wanhalla, käytöstä poistetulla englannilla, joka saa sen kuulostamaan jotenkin "paremmalta". Eli puhtaasti fiilishpohjalta valittu. - Anonyymi
"Jos et osaa englantia hyvin, lue vanhaa Bibliaa, käännöstä ennen 1880-lukua, jolloin käännösten vääristelyt aloitettiin. Jo 1930-luvun suomennoksista poistettiin lukuisia jakeita!"
Olen täysin väärässä tuosta vääristely väitteestä. Raamatun tutkimus lähti kunnolla käyntiin vasta 1800-luvulla. Niille poistetuille ja lisätyille jakeille on ihan perusteet. Useimmissa tapauksissa niitä poistettuja jakeita ei löydy vanhimmista tekstilöydöksistä, jonka takia niitä ei ole moderneissa käännöksissä, jotta saataisiin mahdollisimman alkuperäistä tekstiä vastaava.
Tässä wiki linkki UT:n poistetuista kohdista ja perustelut poistolle:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_New_Testament_verses_not_included_in_modern_English_translations
KJV muuten sisältää tuota vääristelyä, esim. Matteus 24:36:sta on poistettu että Poika ei tiedä sitä päivää eikä hetkeä. Vanhimmissa tekstilöydöksissä tuo kohta löytyy joten siksi se on "lisättynä" moderneissa käännöksissä.
- Anonyymi
Menneet on menneitä
Tulevaistt pitää elää, loppu on lähellä lahkolaisille ja atesteille.
Se on 2000 vanha ennuste joka toteutuu piakkoin!- Anonyymi
Todellakin näin käy, sitä enne rähistään oikein kunnolla maailmanlaajuisesti!
- Anonyymi
Täällä on listattuna monta piakkoin toteutunutta ennustetta!
https://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.php - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on listattuna monta piakkoin toteutunutta ennustetta!
https://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.phpLöytyykö sieltä myös profetia jossa messias kuoltuaan ylösnousee kolmantena päivänä ja täyttää loput profetiat. Ei pitäisi olla ongelma näyttää ne jakeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö sieltä myös profetia jossa messias kuoltuaan ylösnousee kolmantena päivänä ja täyttää loput profetiat. Ei pitäisi olla ongelma näyttää ne jakeet.
>>>Löytyykö sieltä myös profetia jossa messias kuoltuaan ylösnousee kolmantena päivänä ja täyttää loput profetiat. Ei pitäisi olla ongelma näyttää ne jakeet.
ooo
Kyllä löytyy. Jeesus antoi fariseuksille profeetta Joonaan merkin:
Matteus:
12:38 Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin". >> Jakeen lisätiedot
12:39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
Myös Uuden Liiton (Uuden Testamentin) aikaan, eli nykyisenä aikana, toimii profetian armolahja seurakunnissa.
Se ei ole täydellinen, kuten VTn profetiat, ja siksi seurakunnissa ilmenevät profetiat on arvioitava ja arvosteltava.
1. Korinttolaiskirje:12:7
Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; >> Jakeen lisätiedot
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
1.Korinttolaiskirje:
14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
1.Korinttolaiskirje:
13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------Kalakauppias Mikko Reponen profetoi Viipurin kirkossa kesken jumalanpalveluksen, ja ennusti oikein talvisodan syttymisen.
Reposen toisen osan profetia (Karjalan palautus) ei ole vielä toteutunut.
Voi toteutua näinä lopun aikoina, jos Venäjä sortuu.......
WIKIPEDIA:
Mikko Reponen (18. kesäkuuta 1892 Revonsaari, Johannes – 22. lokakuuta 1951 Ylihärmä) oli suomalainen Viipurissa ennen sotia asunut kalakauppias, joka tuli tunnetuksi Karjalan profeettana.
Reponen vietti lapsuutensa ja nuoruutensa Viipurissa. Saarnamies hänestä tuli vasta 1932, kun hänen vaimonsa yllättäen kuoli verenmyrkytykseen. Masennuksen valtaan joutunut Reponen sai tällöin oman kertomansa mukaan "väkevän herätyksen". Reponen myi sekä talonsa että Viipurin kauppahallissa sijainneen kalapuotinsa ja lahjoitti rahat kaupungin köyhille.
Reponen tuli julkisuuteen 23. lokakuuta 1936, kun hän Viipurin tuomiokirkossa kesken jumalanpalveluksen ja pastori Bertel Törmävaaran saarnan aikana tuli kirkon käytävälle ja huusi lujalla äänellä: "Viipurin tuho on lähellä, kolmen vuoden kuluttua on tämä temppeli raunioina ja vieraan vallan sotajoukot marssivat kaupungin katuja." Kun poliisi tuli hakemaan häntä pois Reponen huusi vielä: "Nyt viedään Mikkoa, mutta kohta teitä kaikkia. Kirkostakaan ei jää kuin kivijalka."
Ennustus toteutuikin, sillä Viipurin tuomiokirkko tuhoutui helmikuussa 1940 pommituksessa, ja Viipuri menetettiin talvisodan rauhassa. Erään tiedon mukaan tätä jumalanpalvelusta oltiin parhaillaan radioimassa, ja Mikon profetia levisi radiolähetyksen välityksellä heti kaikkialle Suomeen.[1]Jatkosodan aikana Reposta kiellettiin palaamasta Viipuriin, sillä hänen pelättiin lietsovan saarnoillaan levottomuutta väestön keskuudessa. Sodan jälkeen 1940-luvulla Reponen kierteli Suomessa matkasaarnaajana siirtokarjalaisten keskuudessa ja muun muassa ennusti saarnoissaan, että evakot pääsisivät vielä palaamaan Karjalaan. Reponen ennusti 1947 että Kyllä Karjala saadaan vielä takaisin, vaan ei ole hänelle ilmoitettu aikaa. Nyt se saadaan lahjaksi eikä sodalla. Hän uskoi myös, että pääsisi itsekin palaamaan elinaikanaan Viipuriin ja tulisi sinne haudatuksi.
Reponen sairastui loppuvuodesta 1948 keuhkotautiin. Hän kuoli lokakuussa 1951 Härmän keuhkotautiparantolassa, ja hänet on haudattu Ylihärmän hautausmaalle.
================================================
Pertti Kymäläinen: Viipurin profeetta Mikko Reponen
https://www.youtube.com/watch?v=OzNqGuwu9xI- Anonyymi
Jukka Rokka: Järkyttävä näky aamulla 16.03.2001
Järkyttävä näky
Aamulla 16.03.2001 näin järkyttävän näyn.
Heräsin kuin joku olisi tönäissyt minua olkapäähän.
Katsoin kelloa, se oli tasan 06.00.
Vaimoni nukkui vielä sikeästi; minä sen sijaan tuijotin eteeni ilmestynyttä järkyttävää näkyä.
Näky oli seuraava:
”Metsäaukeamalta työnnettiin esiin mustaan verhottua ruumisarkkua, jossa jalat tulijaan päin oli ”ruumis”, jonka rinnassa luki: Finland!
Arkun päälle laskeutui Suomen siniristi-lippu.
Arkun takaosaan ilmestyi Sirppi ja Vasara -tunnus, joka muutti Suomen lipun värit niin, että sininen risti muuttui mustaksi ja lipun valkoiset värit veripunaisiksi, sillä punainen kangas laskettiin arkun päälle.
Kun sitä kauhuissani tuijotin, sen läheisyyteen – arkun oikealle puolelle – ilmestyi puolitankoon lasketut kolme kansallislippua: Ruotsi, Norja ja Tanska.
Samassa näin arkun vasemmalle puolelle ilmestyvän Viron, Latvian ja Liettuan surun täyteiset liput.
Kaikki nämä liput olivat kuin ukkosmyrskystä nousseet, tankojensa puoliväliin lasketut suruliput.
Tangot lippuineen taipuivat kohti arkkua, kuin kunniaa tehden…Katselin kauhistuneena edessäni olevaa näkyä. Sitten yht’äkkiä arkun pääpuolelle ilmestyi kaksi suurta kirjainta: EU.
Kirjaimissa oleva näkymätön voima yritti riuhtaista arkussa olevan Suomi- neidon mukaansa, mutta ei voinut, sillä sirppi ja vasara iskivät niihin murskaavan kuolettavalla voimalla…, EU katosi näyttämöltä.
Kuului vain tuskaista huokaava, masentunut ääni, joka englanniksi huusi:
”Hopeless! – Woe unto You, Finland…! We cannot help You! But maybe NATO can…”(Toivotonta ! – Voi sinua, Suomi…! Me emme voi auttaa sinua ! Mutta – ehkä NATO voi …”)
Samassa venäläiset sotilaat ympäröivät ”Suomi-neidon” arkun, käänsivät sen kohti itää ja lähtivät menemään rumpujensa pauhatessa – se oli kuin mahtavaa tuliaseitten jylinää…Samankaltainen aseiden jylinä kuului kaikilta ilmansuunnilta…!
– Voi Herra, mitä tämä näky tarkoittaa?…tuskailin vapisevin äänin.
Tähän hätääni Herra sanoi:
”Varoita kansaasi, sillä apu ei tule sieltä, mistä kansasi uskoo sen tulevan. Ellei Suomen kansa tee totista parannusta, se joutuu jälleen kokemaan kuoleman kauhut. Apua ei tule Idästä eikä......
Pyydetään toteutunutta Raamatun profetiaa. Mitä tekee hihhuli? Laittaa ympäripyöreän diibadaabaprofetian joka ei ole toteutunut, jonka voi tulkita monella tapaa ja joka ei ole Raamatusta. Ja silti jotkut ihmettelevät miksi uskovaisia pidetään vähän tyhminä.
- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa!
Babylon kukistui:
Babylonin valloitti johtaja nimeltä Kyyros,.
Kaupunkia suojaavat Eufratin vedet kuivuisivat, ja kaupungin portit jäisivät auki (Jesaja 44:27–45:3).
Parisataa vuotta myöhemmin, 5. lokakuuta 539 eaa., profetia täyttyi kaikkia yksityiskohtiaan myöten.
Kreikkalainen historioitsija Herodotos 400-luvulla eaa vahvistaa, että Babylon kukistui Jesajan kuvailemalla tavalla.- Anonyymi
Kyllä näin meni!
- Anonyymi
Raamatun profetiat toimivat ja toteutuvat koska Jumala ei voi valehdella.
Minkä Jumala tahtoo, sen hän myös tekee
Joko ateistille alkaa pikkuhiljaa kirkastua tämä totuus ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun profetiat toimivat ja toteutuvat koska Jumala ei voi valehdella.
Minkä Jumala tahtoo, sen hän myös tekee
Joko ateistille alkaa pikkuhiljaa kirkastua tämä totuus ?"Joko ateistille alkaa pikkuhiljaa kirkastua tämä totuus ?"
Kyllä. Tämäkin vale voidaa lisätä pitkään listaan joita olet palstalle suoltanut.
Jeesus kiittää kaikista valheista jota tänne kirjoitat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joko ateistille alkaa pikkuhiljaa kirkastua tämä totuus ?"
Kyllä. Tämäkin vale voidaa lisätä pitkään listaan joita olet palstalle suoltanut.
Jeesus kiittää kaikista valheista jota tänne kirjoitat!Tämä ateisti yrittää vääntää totuutta vääräksi.
Olet elänyt liian kauan ateistisissa pieruissa ja huuruissa.
Siksi ateismin kyllästämät aivosi tuottavat ateistista aivoripulipierua...........hyh, hyh, huijjaa !!!
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi 6:24. Kuningasprofetia on siksikin aivan vastustamaton ilmoitettuna evankeliumeissa. Sillä Messias on A ja O vaan raha kaiken pahan alku ja juuri https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011055558.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031687- 2101527
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58845En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k51794Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58725Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722